غیرفعال کردن دریافت پیام تبلیغاتی

جلوگیری از اس ام اس تبلیغاتی ایرانسل،همراه اول،رایتل و سایر اپراتورهای موبایل

امروزه ، تبلیغات از طریق ارسال پیامک، یکی از رایج ترین راه های بازایابی و جذب مشتری می باشد.در کنار سودآوری و اهمیت این شیوه ، متاسفانه همواره دریافت چنین پیام هایی معضل بزرگ کاربران می باشد.برای غیرفعال کردن دریافت این دسته از پیامک ها، روش های زیادی وجود دارد.به عنوان مثال استفاده از کدهای دستوری معرفی شده از سمت اپراتور های تلفن همراه، رایج ترین راه غیرفعال کردن دریافت پیامک تبلیغاتی می باشد.در این پست، به صورت جامع و کاملا کاربردی ، روش های غیرفعال سازی دریافت پیامک های اسپم و تبلیغاتی را با استفاده از کد های دستوری و برنامه های مخصوص مقابله با پیامک های تبلیغاتی راخواهید آموخت.

چگونه ارسال پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کنیم؟

در ادامه دو روش برای غیر فعال کردن تبلیغات اپراتور های محبوب ایرانسل و همراه اول و روشی دیگر برای جلوگیری از پیغام های تبلیغاتی (sms) سایر اپراتور های مانند رایتل،تالیا و.. که کد لغو اس ام اس تبلیغاتی آنها هنوز منتشر نشده است را معرفی میکنیم.

روش اول: استفاده از کدهای دستوری اپراتورها

بدین منظور برای هر یک از اپراتور های همراه اول و ایرانسل روش های جداگانه ای وجود دارد که در ادامه می خوانید:

غیر فعال کردن تبلیغات خط های همراه اول:

ترفند اول:

ساده ترین روش ، ارسال عدد ۱ به شماره ۸۹۹۹ می باشد.بعد از ارسال پیغام ” ارسال پیامک تبلیغاتی تا ۲۴ ساعت آینده برای شما غیرفعال خواهد شد ” را مشاهده خواهید کرد.

ضمنا مجددا با ارسال عدد ۲ به همین شماره، یعنی ۸۹۹۹ دریافت پیامک فعال خواهد شد.

لگو-همراه-اول-جبوگیری از اس ام اس تبلیغاتی

ترفند دوم:

این روش که مشکل و زمان گیر به نظر می آید،با استفاده از شماره پرونده ی مندرج روی قبض تلفن همراه شما انجام میشود.ابتدا شماره پرونده را یادداشت کنید.سپس از طریق خطوط همراه اول ۹۹۹۰ را شماره گیری نمایید و یا این که از طریق خطوط ثابت با شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ تماس گرفته و سپس با زدن شماره ۰ ، به کارشناسان واحد متصل خواهید شد.

با ارائه دادن اطلاعاتی از جمله شماره پرونده، صاحب خط و شماره خط ، می توانید دریافت پیامک را غیرفعال کنید.

غیر فعال کردن تبلیغات خط های ایرانسل:

ترفند اول:

ساده ترین روش ، ارسال عدد ۲ به شماره ۵۰۰۵ می باشد.

برای فعال سازی مجدد دریافت پیامک تبلیغاتی، شماره ۱ را ۵۰۰۵ مجددا ارسال کنید.

لگو-ایرانسل-جلوگیری از اس ام اس تبلیغاتی

ترفند دوم:

مشابه با همراه اول، می توانید با شماره گیری ۷۰۰ در خطوط ایرانسل به کارشناسان متصل شوید و از آن ها بخواهید دریافت پیامک (message) را غیرفعال کنند.


 روش دوم: استفاده از تنظیمات موبایل

برای استفاده از این روش، برای هر یک از دستگاه های اندرویدی (Android) و آی او اس (iOS) متفاوت عمل می کنیم.

جلوگیری از دریافت پیام تبلیغاتی در دستگاه های اندرویدی

برای دستگاه های اندرویدی تنوع زیادی از اپلیکیشن ها (App) وجود دارد که میتوانند یک لیست سیاه از پیامک های تبلیغاتی (Blacklist) که هرزنامه یا اسپم محصوب ایجاد کنند.

یکی از بهترین نرم افزارهای موجود مقابله با شماره های ارسال کننده پیامک تبلیغاتی اندروید ، اپلیکیشن Mr. Number می باشد.این اپلیکشن دارای قابلیت های بسیار کاربردی مثل جلوگیری از تماس های نانشاس،بلاک کردن اس ام اس های تبلیغاتی،جلوگیری از ارسال پیغام های صوتی (Voice Mail) و.. است که ما در اینجا تنها نحوه بلاک کردن اس ام اس از شماره مزاحم یا ارسال کننده تبلیغ را آموزش میدهیم.

بعد از دانلود و نصب این نرم افزار، برای استفاده از آن باید به صورت زیر عمل کرد:

زمانی که اپلیکیشن را نصب می کنید، در تب Recent لیستی به شکل زیر از تمام پیام هایی که اخیرا دریافت کرده اید خواهید دید:

غیرفعال کردن دریافت پیام تبلیغاتی

در نوار بالا می توانید لیست افراد بلاک شده (آیکن بلاک) ،جست وجو و تنظیمات را ببینید که برای افزودن مخاطبان یا شماره های ناشناس به لیست سیاه و.. کاربرد دارند.دقت داشته باشید که در صورتی شماره ای را از طریق این برنامه به بلاک لیست اضافه کنید از آن به بعد دیگر مسیج ها از قسمت پیام ها در گوشی اندرویدی شما قابل مشاهده نخواهد بود و حتی هشدار دریافت پیغام (SMS) گوشی نیز فعال نخواهد شد!

همان طور که در شکل بالا مشخص است، برای بلاک کردن مخاطبان در موبایل روی سه نقطه ی مقابل اسم هر مخاطب کلیک می کنیم.

چگونه ارسال پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کنیم؟

پنجره پاپ آپی باز خواهد شد که برای بلاک کردن تیک گزینه ی mark as spam را می زنیم تا این مخاطب برای همیشه به لیست سیاه منتقل شود.(با فعال کردن  Hang Up و Voicemail تماس های تلفنی و پیغام های صوتی ارسال شده از سوی این مخاطب نیز بلاک خواهند شد)

همچنین میتوانید توضیحاتی برای یاد آوری این مخاطب اسپم شده اضافه کنید.پس از انجام تنظیمات Done را می زنیم.

برای مشاهده شماره های بلاک شده بر روی آیکن Blocklist منو بالا کلیک کنید.

چگونه ارسال پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کنیم؟

میتوانید از همین قسمت، افرادی را که بلاک شده اند را از لیست خارج کنید.روی ضربدر مقابل شماره هر شخص کلیک کنید تا پیغام تایید خارج کردن فرد از لیست سیاه نمایش داده شود.

جلوگیری از دریافت sms تبلیغاتی

با انتخاب تب Blocked History صفحه اصلی برنامه، دسته بندی مسیج های ارسال شده از طرف شماره هایی که بلاک شده اند را به ترتیب خواهید دید.

چگونه ارسال پیامک تبلیغاتی را غیرفعال کنیم؟

در بخش تنظیمات (آیکن چرخدنده بالا)، تنظیمات مربوط به پیام های بلاک شده را انجام دهید.

جلوگیری از دریافت پیام تبلیغاتی در اندروید جلوگیری کنیم

جلوگیری از دریافت پیام تبلیغاتی در دستگاه های iOS

برای دستگاه ها با سیستم عامل ios نیاز به تنظیمات خاصی ندارید.برای این کار در بخشی که مسیج ها را مشاهده می کنید، روی نام مخاطب خود کلیک کنید و سپس در این قسمت بخشی با عنوان black list یا لیست سیاه میبنید که در ابتدا کاملا خالی است.سپس در این قسمت روی بخش add کلیک می کنید و سپس می توانید مخاطبان را انتخاب کنید.

جلوگیری از دریافت پیام تبلیغاتی

برای خارج کردن مخاطبان از لیست سیاه و یا ویرایش افراد بلاک شده در بخش تنظیمات روی Blocked کلیک کنید تا مخاطبان را از لیست خارج کنید.

پیروز باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • محمد says:

    با تشکر از راهنمایی تون.ولی یه مطلب رو که برای خودم پیش اومد رو میخوام ذکر کنم که بهیچوجه پیامهای تبلیغاتی رو در بلک لیست قرار ندهید و سعی کنید با بررسی بیشتر جلوی دریافت پیامهای اسپم را بگیرید،چون با توصیه یکی از دوستان اینکارو انجام دادم روی خط ایرانسلم و چند ماه بعد دیدم هرچی شارژ داشتم مصرف شد،طی تماس با اپراتور مربوطه ،متذکر شدند که بنده در یکی از سایتهای تبلیغاتی عضو شده و دائما از سامانه مذکور پیام هزینه دار دریافت می کردم و باید زودتر متوجه این موضوع شده و پیگیری می کردم تا لغو عضویت انجام گردد .در نتیجه بلاک کردن بعضی از پیامها ،هیچ دردی را دوا نمیکند..همینجا میخوام این سامانه متقلب که بدون هیچ درخواست عضویتی ،منو عضو کرد و کلی از شارژ ایرانسلم رو بلعید متذکر شوم.سامانه ای است به نام پلان pelan با سرشماره ۳۰۵۵۳ و ۳۰۵۵ و ۳۰۵۳۳ و ۷۳۹۱۲۰ ..موفق باشید

  • رحمان says:

    ما میخواهیم اصلا پیام تبلیغاتی نیاد . روش لیست سیاه که همه گوشیها دارند . نباز به این اپ شما نیست . کافیه هر پیامی که میاد سریع اونو با شماره اش به لیست سیاه اضافه . برای گوشی من اینکار پنج ثانیه وقت میبره. و حتی هشدار اومدن پیام هم نمیده

  • مهدی says:

    اگه بخوایم دستی اضافه کنیم که این قابیلت رو نسخه های جدید اندروید خودشون هم دارن.

  • امیر says:

    سلام، با تشکر از سایت مفیدتون ،‌متاسفانه این نرم افزار در اندروید ۴.۴ به بالا block texts رو انجام نمیده آیا برنامه دیگری هست برای اینکار؟‌ و دوم اینکه یکسری پیامهای تبلیغاتی دارای شماره تماس ارسال کننده نیستند و فقط اسم هستند مثل ” Hamrah Aval” اینها را چگونه میشود بلاک کرد؟

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      از نسخه آپدیت شده استفاده کنید روی اندروید بالتر هم جواب میده و شماره هایی مثل همراه اول هم ورژن آپدیت شده تشخیص میده،البته برنامه BlackList Pro هم بدنیست
      موفق باشید