چرا تلگرام وصل نمیشود؟

دلیل و رفع مشکل کانکت نشدن (Connecting- Reconnect) تلگرام در ایران (آپدیت شد)

تلگرام از امروز صبح برای بسیاری از کاربران ایرانی و اروپایی از دسترس خارج شده است و با پیغام connecting یا reconnecting مواجه میشوند در ادامه علت این موضوع را طبق اطلاعیه رسمی خود تلگرام بررسی میکنیم.

در صورتی پس از آپدیت تلگرام به آخرین نسخه دیگر اکانت های تلگرام در منطقه جغرافیایی شما در حال حاضر در دسترس هستند و تنها اکانت فعلی تلگرام شما مشکل کانکت نشدن تلگرام را دارد مراحل زیر را طی کنید :

روش اول حل مشکل وصل نشدن تلگرام با وای فای و شبکه های موبایل نظیر ۳G ، ۴G و..

برای شروع ابتدا اپ تلگرام را بر روی گوشی باز کرده سپس منو کشویی برنامه را باز و وارد Setting شوید در مرحله بعد از Data and Storage وارد بخش Storage usage شوید.

سپس همانند ۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام بخش Clear Cache را کاملا پاک کنید.

پاک کردن کش توسط برنامه تلگرام

روش دوم رفع مشکل اتصال تلگرام

راه حل دیگر رفع این موضوع پاک کردن دیتا برنامه تلگرام از خود گوشی میباشد ، برای اینکار در اندروید همانند ۸ روش کاربردی رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. Settings با تنظیمات را باز کنید
  2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Apps دیده شود
  3. از صفحه ای که باز می شود Telegram را پیدا کنید
  4. آن را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود Storage option را لمس کنید
  5. دو گزینه ای که در مقابل شما قرار دارد CLEAR DATA و CLEAR CACHE می باشد. ابتدا CLEAR CACHE و سپس CLEAR DATA را انتخاب کنید تا  دیتا و حافظه کش برنامه پاک شود.
  6. برنامه را یک بار باز و بسته کنید و برطرف شدن خطا را چک نمایید

پاک کردن کش تلگرام توسط سیستم عامل

روش سوم باز نشدن تلگرام کامپیوتر و گوشی

در این روش ابتدا برنامه تلگرام از روی گوشی یا کامپیوتر خود حذف کنید و سپس همانند آموزش نصب و اجرا همزمان چند نسخه از تلگرام در کامپیوتر برای وارد شدن به تلگرام مجددا کد امنیتی را دریافت و دویاره وارد اکانت خود شوید.

توجه کنید در صورتی که کد امنیتی را از طریق اینترنت دریافت نمیکنید از طریق گزینه های Send via sms یا Didnt get code اقدام به دریافت کد امنیتی از طریق SMS نمایید.

روش چهارم رفع مشکل connecting

روش بعدی برای حل مشکل باز نشدن تلگرام، تغییر شماره تلفن متصل به اکانت شما و سپس تغییر مجدد به شماره تلفن اصلی میباشد که احتمال دارد با اینکار دیگر پیغام  connecting برای اکانت شما ظاهر نشود.

انتقال کامل اکانت تلگرام بدون از دست رفتن داده ها به شماره جدید و تغییر شماره اکانت فعلی How to change Main Phone Number of Telegram Account without Losing Data

روش پنجم حل مشکل باز نشدن تلگرام

در این روش به شما پیشنهاد میکنم برای ورود به تلگرام خود از سرویس تلگرام وب و دریافت کد امنیتی ورود استفاده کنید.

دلیل اول مشکل کانکت نشدن تلگرام دسکتاپ و گوشی

اگر پس از طی مراحل بالا همچنان ارور Connecting- Reconnect تلگرام در گوشی و کامپیوتر (دسکتاپ) برای شما نمایش داده میشود احتمال دارد این مشکل از سرورهای تلگرام باشد ،برای اطمینان از این موضوع وبسایت رسمی تلگرام یا اکانت های این اپ در شبکه های اجتماعی نظیر تویتر را دنبال کنید تا از جزئیات مشکل آگاه شوید.

دلیل دوم قطع بودن و نمایش پیام connecting تلگرام در ایران

دلیل نهایی این مشکل و پاسخ سوالاتی نظیر “چرا تلگرام وصل نمیشه” یا “چرا تلگرام قطع شده” که کاربران از ما میپرسند ، اشکال در زیر ساخت های اینترنت یا محدودیت دسترسی در داخل کشور میباشد که این مشکل سرارسری است و تا رفع شدن این موضوع باید صبر کنید ، برای اینکه از وجود مشکل تلگرام در داخل کشور مطلع شوید خبرگزاری های معتبر را دنبال کنید و یا اینکه با نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی این موضوع را تست کنید.


آپدیت پست : در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

بر طبق اطلاعیه که دیشب تلگرام در وبلاگ خود منتشر کرده است آنها مشغول ارتقا سخت افزار سرورهای کلاستر سرور آمستردام هلند خود در ساعت ۱:۲۰ الی ۳ صبح (به وقت آمستردام) ۶ سپتامبر سرورهای هلند خود هستند و ممکن است در این حین این بروزرسانی اتصال و استفاده از تلگرام (Telegram) برای کاربران آسیای غربی (از جمله کاربران ایرانی!) و اروپایی مقدور و در دسترس نباشد و شما با پیغام هایی نظیر Connecting یا Reconnect مواجه شوید.

حل مشکل کاکنت نشدن (Connecting- Reconnect) تلگرام در ایران و اروپا

تیم تلگرام اعلام کرده تمام سعی خود را میکند بزودی و قبل از زمانبدنی اعلام شده دسترسی مجدد  برای کاربران ایرانی و اورپایی را فراهم کند و از وقفه ایجاد شده عذر خواهی کرده است.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • شیرین says:

    تلگرام از دیروز محدود بود و امروز صبح تلگرام همه دوباره وصل شده ولی تلگرام من هنوزم محدوده با اینکه نت هس. چیکارش کنم چرا تلگرام من باز نشده

  • نسترن says:

    سلام مشکل قطعی تلگرام حل میشه یا نه؟

  • ?Alone? says:

    سلام
    دیشب که کلا نت قطع شده بود امروز هم که وارد تلگرام میشم میزنه در حال اتصال با این که نت هست چیزی نمیاره مشکل چیه دزست نمیشه ؟

  • محمدی says:

    سلام
    با دوستم داشتیم حرف میزدیم یه دفه همزمان تلگرام هر دومون connecting شد و بعد از چند دقیقه همزمان درست شد. با توجه به اینکه من قفل دو مرحله ای رو فعال کردم ممکنه کسی مارو هک کرده باشه؟؟
    من تلگرام روی لپتاپم نصبه. اگر کسی هک کنه میتونه به هاردش دسترسی داشته باشه؟؟

  • MASI says:

    سلام من تلگرام رو برای لپتاپم دانلود کردم نصبم کردم ولی شمارمو که وارد میکنم اصلا به مرحله ی بعدی نمیره!هرچقدر روی next میزنم بازم هیچ اتفاقی نمیفته!چکار باید بکنم؟؟؟ویندوزم ۱۰ هست

  • Mohammad.B says:

    دوستان مشکل من که حل شد فکر میکنم این مشکلات موقتی هستند

  • Mohammad.B says:

    سلام دوستان لطفا به این سوال، پاسخ بدید
    تلگرامم روی گوشی خوب کانکت میکنه ولی روی کامپیوتر(تلگرام دسکتاپ)اصلا کانکت نمیکنه
    روی کامپیوتر فقط با فیل*تر شکن کانکت میکنه!! باید چیکار کنم

  • Negar says:

    سلام من تلگرامه تبلتم روی کانکتینگ قفل نمیکنه هی آپدیتینگ می زنه و دوباره کانکتینگ می شه با وی پی انم جواب نمی گیرم

  • Nastaran says:

    سلام منم این مشکل و داشتم که بدون فیلتر شکن کانکت نمیشد. الان یکی از راهکار هارو که گفته یکبار تلگرام و به یک شماره انتقال بدید و دوباره شماره اصلی خودتون و وارد کنید انجام دادم. فعلا که جواب داده. و مشکل کانکتینگ حل شده

  • ناشناس says:

    سلام من هروقت که گوشیم خاموش میشه و بعد اینکه روشنش میکنم تلگرامم کار نمیکنه و کانکتینگ میزنه و مجبورم که دوباره برنامشو نصب کنم?باید چیکار کنم؟

  • باران says:

    سلام.وای من لاگ اوت کردم دیگه نمیتونم وارد بشم چقدر باید صبر کنم تا درست بشه ؟؟؟؟؟بعد هی میخواستم کد بگیرم یکی از اروپا و استامبول رو گوشیم تماس گرفت جواب دادم چیزی نمیگفت این چ وضعشه اخه
    ای لعنت به سازنده تلگرام که همه رو خل کرده …

  • حسام says:

    سلام.من تلگرام رو لاگ آوت کردم الان میخوام دوباره وصل بشم نمیشه.میگه زیاد وصل شدین بعدا دوباره سعی کنید.راهنمایی کنید لطفا

  • ساحل says:

    سلام مال من از عصر ی هو اینجوری شد
    فق وقتی فیلتر شکنو باز میکنم کار میکنه اونم فق با لب تاب با گوشی یا تبلت نمیره همش کانکت میشه

  • جلال says:

    دوستان تو رو خدا اگه کسی بلده بگه چکار کنیم درست بشه

    • ساحل says:

      سلام دوست عزیز طاعات قبول باشه
      مال منم اونجور شده فق با باز کردن فیلتر شکن خودشم مال ویندوز میتونم بیام تل با گوشی نمشه
      ب اونم فیلتر شکن نصب کردم ولی بازم نمیشه

  • جلال says:

    سلام منم.مشکل کانت دارم هر راهی امتحان کردم درست نشده فقط با وایفای کار میکنه

  • محمد says:

    برای من روی کامپیوتر نصب هست و هر کاری کردم کانکت از بین نرفت . خواهش میکنم راه حلش را بگید

  • محمد says:

    برای من روی کامپیوتر نصب هست و هر کاری کردم کانکت از بین نرفت

  • Meysam says:

    سلام میشه متنی که درخواست حل شدن مشکل وصل نشدن تل رو میده رو به انگلیسی بنویسین خواهشا بدون اشکال باشه ممنون

  • رضا سالاري says:

    تلگرام دسکتاپ نسخه ویندوز پس از آپ دیت Hostname , port80,username , password می خواهد . تکلیف چیست

  • samyar says:

    سلام دوستان منم ازطریق فیلتر شکن که وارد شدم کانکت میشه واسه من که جواب داد,الانم یکی دو روز بدون فیلتر شکن وارد میشم,خیلی کم پیش میاد که کانکت نشه شما هم از فیلتر شکن استفاده کنید جواب میده.کلأبعداز چن وقت بدون فیلتر شکن هم کانکت میشید.

  • سید رضا says:

    دوستان صبور باشید مشکل داره حل میشه برای یکی دوستان امروز این مشکلش حل شد که گفت حدود ۵ هفته ای بود با این مشکل روبه رو بود امروز بعد ظهر این مشکلش برطرف شد

  • aria says:

    از من که امروز اومدم درست شده از شما چطور؟

  • فرزانه says:

    سلام دوستان. من هنوز درگیر این مشکلم ک تلگرامم رو کانکتینگ قفل میمونه
    از شمادرست شده? چجوری? خاهش میکنم کمکم کنین کلافه شدم

    • سید رضا says:

      مدت زمانش نا معلوم هست از vpn استفاده کنیدیا از روش های که پایین توضیح دادم به کار برید

    • سید رضا says:

      دوستان دقت کنید در روش دلت اکانت جدا از بحث غیر تهیه بکاپ از کانال های و گروه های مهم و مورد نظر شما که در در پست پایین توضیح دادم تمامی استیکر های شما و از همه خیلی مهتر تمامی مخاطبین که توی (تلگرام ادد کردین پاک میشن ) یعنی شماره اون طرف تو گوشی ذخیره نیست و در تلگرام سیو کردن پاک می شن پس قبل از دلت اکانت این نکته رو فراموش نکین

  • سید رضا says:

    ۳ راه وجود داره که من در اورد هستش خخخخخ ? و برای من و هر کسی که دیگه این مشکل رو داشته راه حل ۳ برای همیشه جواب داده خب سراغ راه حل هامون راه اول که همه می دونن که موقتی هستش یعنی با استفاده از فیلتر شکن یا vpn که بصورت موقت یعنی در هنگام وصل بودن vpn شما می توانید متصل به تلگرامتون باشید اما در جریان هستید شما اگر از تلگرام ۲۰مگ دانلود کنید ۲۰ مگ هم vpn یا فیلتر شکن از شما حجم کم می کنه برای مثال هات اسپات شیلد اگر ۲۰ دانلود کنید از تلگرام ۲۰ خودش کم می کنه وحدود ۲ مگ آپلود می کنه و حدود ۴ یا ۳ مگ اضافه تر ار حجم شما کم می کنه که میشه ۲٫۵ برابر بیشتر از شما حجم کم می کنه که یا اینکه هر دفعه به تلگرام جدید وصل بشیدیعنی فرض کنید تلگرام پلاس دارید بعد به تلگرام اورجینال متصل می شید تا تقریبا حدود ۱۰ یا ۱۵ بار شما کانکت به تلگرام بشید طبعیتا دیگه دیگه باز نمی کنه شاید بعضی اوقات باز کنه ? راه حل ۲ استفاده از telegram web و بدون مشکل شما به تلگرام متصل می شید که خب چون از طریق مرورگر به تلگرام متون متصل می شید حجم بسیار بیشتر از تلگرام معمولی دریافت می کنه راه حل ۳ که برای راحت شدن این حالت تنها راه هستش >>دلت اکانت و دوباره وصل شدن مجدد به تلگرام هستش انگار که برای اولین به تلگرام م متصل می شوید..شما می بایستی از طریق گوشی هوشمند اینکه میگم گوشی هوشمند این کار انجام بدید اگر نداشتید از یه دوست قرض بگیریدو بعدش حتما از تلگرامی از طریق گوشی دوستتون هست ازش خارج بشد تا بعدش داستان پیش نیاد نکته دوتا تلگرام در کامپیوتر باعث میشه در هنگام لینک سایت برای اتصال به تلگرام به مشکل بر بخورید توصیه می کنم یک تلگرام در کامیپوتر خود داشته باشید و همزمان تلگرام قابل حمل و معمولی نداشته باشید فقط یکیش ای گرام تلگرام مخصوص کامپیوتر هم جاسوسی هست) اول با یه اشنا یا دوست هماهنگ کنید یا اینکه نه یک خط جدید بخرید و با خطه جدید به تلگرام متصل شوید یا (فرض می کنیم تلگرام خط یک شما که این مشکل رو برایش پیش اومده اورجنیال و اصلی است و شما یک نسخه غیر رسمی به نام پلاس تلگرام در گوشی خود دارید)یعنی با استفاده از یک تلگرام غیر رسمی به شماره جدیدتون متصل بشید (نکته شما می باسیستی هر دو خط تون در تلفنتون سیو کنید یعنی ذخیره در دستگاه نه در سیم کارت) فقط کافیست یک پیام از طریق تلگرام جدیدتون به تلگرام خط یک تون بدید بعدش تمام اطلاعات مورد نیاز در خط تلفن جدید کپی ، فروارد کنید اعم از لینک گروه ها کانال ها در خط جدید فوروارد کنید سپس بعد اطمینان کامل از تهیه نسخه بکاپ از تلگرامتون تلگرام قبلیتون رو دلت کنید و مجدد به تلگرام وصل بشد حالا تمام لینک کانال های از شماره جدیدتون رو در شماره قبلتون فوروارد کنید و به کانا و گروه مورد نظر جوین بشید و از حالت طبیعی متصل شدن تلگرام لذت ببرید ?
    از طریق لینک زیر اقدام به دلت اکانت کنید
    https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

  • ابوالفضل says:

    سلام دوستان..منم چندروزه همین مشکل وصل شدن رو داشتم.مجبور میشدم پاک منم و دوباره وصلش کنم.
    اخرشم گوشیم رو عوض کردم.
    ساده ترین راهش استفاده از فیلتر شکنه.
    امتحانش کنین.فعلا راه دیگه ای نیست

  • zed5184 says:

    منم مشکل کانکت شدم تلگرام رو دارم…راه حلش اینه که با فیلتر شکن وارد شید…واسه من که جواب داده

  • samyar says:

    تلگرام منم روی کانکتینگ گیر میکنه,دقیقأ مشکل شمارو داره.فک کنم حالا حالاها ادامه داره,خواهش میکنم اگه ایده ایی دارید بگید,بخدا کلافه شدم.

  • نسرین says:

    روی …connecting گیر میکنه هی باید حذف و نصب کنم مشکل چیه کسی میدونه

  • فاطمه says:

    کانکت نمیشه باید حذف کنم بعد نصب کنم بعدش دوباره یه ربع بعدش بازم کانکت میشه خسه شدم کمکم کنید..

  • فاطمه says:

    یعنی چی اه اعصابموب هم ریخته هی نصب میکنم وصل میشه یه ربع بعدش کانکت مینویسه روزی هفت بار حذف نصب میکنم بازم نصب میکنم همون تکرارمیشه دیگه خسه شدم چکارکنم….

    • سید رضا says:

      سلام ۳ راه وجود داره که من در اورد هستش خخخخخ 🙂 و برای من و هر کسی که دیگه این مشکل رو داشته راه حل ۳ برای همیشه جواب داده خب سراغ راه حل هامون راه اول که همه می دونن که موقتی هستش یعنی با استفاده از فیلتر شکن یا vpn که بصورت موقت یعنی در هنگام وصل بودن vpn شما می توانید متصل به تلگرامتون باشید اما در جریان هستید شما اگر از تلگرام ۲۰مگ دانلود کنید ۲۰ مگ هم vpn یا فیلتر شکن از شما حجم کم می کنه برای مثال هات اسپات شیلد اگر ۲۰ دانلود کنید از تلگرام ۲۰ خودش کم می کنه وحدود ۲ مگ آپلود می کنه و حدود ۴ یا ۳ مگ اضافه تر ار حجم شما کم می کنه که میشه ۲.۵ برابر بیشتر از شما حجم کم می کنه که یا اینکه هر دفعه به تلگرام جدید وصل بشیدیعنی فرض کنید تلگرام پلاس دارید بعد به تلگرام اورجینال متصل می شید تا تقریبا حدود ۱۰ یا ۱۵ بار شما کانکت به تلگرام بشید طبعیتا دیگه دیگه باز نمی کنه شاید بعضی اوقات باز کنه 🙂 راه حل ۲ استفاده از telegram web و بدون مشکل شما به تلگرام متصل می شید که خب چون از طریق مرورگر به تلگرام متون متصل می شید حجم بسیار بیشتر از تلگرام معمولی دریافت می کنه راه حل ۳ که برای راحت شدن این حالت تنها راه هستش >>دلت اکانت و دوباره وصل شدن مجدد به تلگرام هستش انگار که برای اولین به تلگرام م متصل می شوید..شما می بایستی از طریق گوشی هوشمند اینکه میگم گوشی هوشمند این کار انجام بدید اگر نداشتید از یه دوست قرض بگیریدو بعدش حتما از تلگرامی از طریق گوشی دوستتون هست ازش خارج بشد تا بعدش داستان پیش نیاد نکته دوتا تلگرام در کامپیوتر باعث میشه در هنگام لینک سایت برای اتصال به تلگرام به مشکل بر بخورید توصیه می کنم یک تلگرام در کامیپوتر خود داشته باشید و همزمان تلگرام قابل حمل و معمولی نداشته باشید فقط یکیش ای گرام تلگرام مخصوص کامپیوتر هم جاسوسی هست) اول با یه اشنا یا دوست هماهنگ کنید یا اینکه نه یک خط جدید بخرید و با خطه جدید به تلگرام متصل شوید یا (فرض می کنیم تلگرام خط یک شما که این مشکل رو برایش پیش اومده اورجنیال و اصلی است و شما یک نسخه غیر رسمی به نام پلاس تلگرام در گوشی خود دارید)یعنی با استفاده از یک تلگرام غیر رسمی به شماره جدیدتون متصل بشید (نکته شما می باسیستی هر دو خط تون در تلفنتون سیو کنید یعنی ذخیره در دستگاه نه در سیم کارت) فقط کافیست یک پیام از طریق تلگرام جدیدتون به تلگرام خط یک تون بدید بعدش تمام اطلاعات مورد نیاز در خط تلفن جدید کپی ، فروارد کنید اعم از لینک گروه ها کانال ها در خط جدید فوروارد کنید سپس بعد اطمینان کامل از تهیه نسخه بکاپ از تلگرامتون تلگرام قبلیتون رو دلت کنید و مجدد به تلگرام وصل بشد حالا تمام لینک کانال های از شماره جدیدتون رو در شماره قبلتون فوروارد کنید و به کانا و گروه مورد نظر جوین بشید و از حالت طبیعی متصل شدن تلگرام لذت ببرید 🙂
      از طریق لینک زیر اقدام به دلت اکانت کنید
      https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

صفحات 1 2 3