چرا تلگرام وصل نمیشود؟

دلیل و رفع مشکل کانکت نشدن (Connecting- Reconnect) تلگرام در ایران (آپدیت شد)

تلگرام از امروز صبح برای بسیاری از کاربران ایرانی و اروپایی از دسترس خارج شده است و با پیغام connecting یا reconnecting مواجه میشوند در ادامه علت این موضوع را طبق اطلاعیه رسمی خود تلگرام بررسی میکنیم.

در صورتی پس از آپدیت تلگرام به آخرین نسخه دیگر اکانت های تلگرام در منطقه جغرافیایی شما در حال حاضر در دسترس هستند و تنها اکانت فعلی تلگرام شما مشکل کانکت نشدن تلگرام را دارد مراحل زیر را طی کنید :

روش اول حل مشکل وصل نشدن تلگرام با وای فای و شبکه های موبایل نظیر ۳G ، ۴G و..

برای شروع ابتدا اپ تلگرام را بر روی گوشی باز کرده سپس منو کشویی برنامه را باز و وارد Setting شوید در مرحله بعد از Data and Storage وارد بخش Storage usage شوید.

سپس همانند ۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام بخش Clear Cache را کاملا پاک کنید.

پاک کردن کش توسط برنامه تلگرام

روش دوم رفع مشکل اتصال تلگرام

راه حل دیگر رفع این موضوع پاک کردن دیتا برنامه تلگرام از خود گوشی میباشد ، برای اینکار در اندروید همانند ۸ روش کاربردی رفع ارور Unfortunately has stopped در اندروید مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. Settings با تنظیمات را باز کنید
  2. صفحه را به پایین اسکرول کنید تا گزینه Apps دیده شود
  3. از صفحه ای که باز می شود Telegram را پیدا کنید
  4. آن را انتخاب کنید و در پنجره ای که باز می شود Storage option را لمس کنید
  5. دو گزینه ای که در مقابل شما قرار دارد CLEAR DATA و CLEAR CACHE می باشد. ابتدا CLEAR CACHE و سپس CLEAR DATA را انتخاب کنید تا  دیتا و حافظه کش برنامه پاک شود.
  6. برنامه را یک بار باز و بسته کنید و برطرف شدن خطا را چک نمایید

پاک کردن کش تلگرام توسط سیستم عامل

روش سوم باز نشدن تلگرام کامپیوتر و گوشی

در این روش ابتدا برنامه تلگرام از روی گوشی یا کامپیوتر خود حذف کنید و سپس همانند آموزش نصب و اجرا همزمان چند نسخه از تلگرام در کامپیوتر برای وارد شدن به تلگرام مجددا کد امنیتی را دریافت و دویاره وارد اکانت خود شوید.

توجه کنید در صورتی که کد امنیتی را از طریق اینترنت دریافت نمیکنید از طریق گزینه های Send via sms یا Didnt get code اقدام به دریافت کد امنیتی از طریق SMS نمایید.

روش چهارم رفع مشکل connecting

روش بعدی برای حل مشکل باز نشدن تلگرام، تغییر شماره تلفن متصل به اکانت شما و سپس تغییر مجدد به شماره تلفن اصلی میباشد که احتمال دارد با اینکار دیگر پیغام  connecting برای اکانت شما ظاهر نشود.

انتقال کامل اکانت تلگرام بدون از دست رفتن داده ها به شماره جدید و تغییر شماره اکانت فعلی How to change Main Phone Number of Telegram Account without Losing Data

روش پنجم حل مشکل باز نشدن تلگرام

در این روش به شما پیشنهاد میکنم برای ورود به تلگرام خود از سرویس تلگرام وب و دریافت کد امنیتی ورود استفاده کنید.

دلیل اول مشکل کانکت نشدن تلگرام دسکتاپ و گوشی

اگر پس از طی مراحل بالا همچنان ارور Connecting- Reconnect تلگرام در گوشی و کامپیوتر (دسکتاپ) برای شما نمایش داده میشود احتمال دارد این مشکل از سرورهای تلگرام باشد ،برای اطمینان از این موضوع وبسایت رسمی تلگرام یا اکانت های این اپ در شبکه های اجتماعی نظیر تویتر را دنبال کنید تا از جزئیات مشکل آگاه شوید.

دلیل دوم قطع بودن و نمایش پیام connecting تلگرام در ایران

دلیل نهایی این مشکل و پاسخ سوالاتی نظیر “چرا تلگرام وصل نمیشه” یا “چرا تلگرام قطع شده” که کاربران از ما میپرسند ، اشکال در زیر ساخت های اینترنت یا محدودیت دسترسی در داخل کشور میباشد که این مشکل سرارسری است و تا رفع شدن این موضوع باید صبر کنید ، برای اینکه از وجود مشکل تلگرام در داخل کشور مطلع شوید خبرگزاری های معتبر را دنبال کنید و یا اینکه با نرم افزارهای تغییر دهنده آی پی این موضوع را تست کنید.


آپدیت پست : در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

بر طبق اطلاعیه که دیشب تلگرام در وبلاگ خود منتشر کرده است آنها مشغول ارتقا سخت افزار سرورهای کلاستر سرور آمستردام هلند خود در ساعت ۱:۲۰ الی ۳ صبح (به وقت آمستردام) ۶ سپتامبر سرورهای هلند خود هستند و ممکن است در این حین این بروزرسانی اتصال و استفاده از تلگرام (Telegram) برای کاربران آسیای غربی (از جمله کاربران ایرانی!) و اروپایی مقدور و در دسترس نباشد و شما با پیغام هایی نظیر Connecting یا Reconnect مواجه شوید.

حل مشکل کاکنت نشدن (Connecting- Reconnect) تلگرام در ایران و اروپا

تیم تلگرام اعلام کرده تمام سعی خود را میکند بزودی و قبل از زمانبدنی اعلام شده دسترسی مجدد  برای کاربران ایرانی و اورپایی را فراهم کند و از وقفه ایجاد شده عذر خواهی کرده است.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی says:

    من امروز ۱۲ اسفند ۹۸ تلگرام را در کامپیوتر نصب کردم دوباره نمیتونم کانکت بشم لطفا راهنمایی کنید

  • لیلا says:

    سلام
    من آیگراممو حذف نصب کردم ولی الان که نصب کردم همش مینویسد در حال اتصال هر کاریم بگید کردم ولی نمیشه چکار کنم من

  • MRJ says:

    به نظر من گور پدر تلگرام مسخره کرده خودشو من که از ایتا که شبیه تلگرامه یا سروش و آیگپ استفاده کردم خیلی هم عالیه تازه مصرف اینترنتم هم نصف شده پیشنهاد میکنم شما هم از اینا استفاده کنید

  • Sahar says:

    من چندبار با شمارم تلگراممو دیلیت اکانت کردم الان میخوام نصب کنم ارور میده اصلا نصب نمیشه چیکار کنم؟؟

  • پریسا says:

    سلام
    من تا الان با فیلتر شکن تلگرام خودمو باز میکردم ولی ۲ روز پیش فهمیدم که تلگرام منو به خاطر تبلیغات کارم در یکسری از گروه ها ریپورت کرده ولی در پیام نوشته به مدت یک هفته نمیتوانید فقط به افراد غریبه پیام دهید…اما از دیروز تا حالا دیگه نمیتونم با فیلتر شکن هم وارد تلگرام شوم…آیا به خاطر ریپورت شدن من هست این موضوع و بعد از یک هفته دری میشه؟
    لطفا پاسخ من را بدهید؟

  • بگانه says:

    تلگرامو با ایرانسل نصب مبکنم‌کد امنیتی نمیاد

  • مژگان says:

    سلام
    تلکرام من اصلا باز نمیشه
    ایکون تلکرام را که تاچ مَی کنم بعد یک ثانیه بسته میشه

  • MohammadReza says:

    امروز ۱۵ اردیبهشت با اینکه تمامی مراحلی که سایت تلگرام گفته بود انجام دادیم هنوز وصل نشده کلا امروز کرکره تل پایین

  • اسفرورین says:

    ……… باعث و بانی شو …..

  • fatima says:

    ظهر واسه من وصل شد ولی بعد از ۱۰دقیقه دوباره زد در حال اتصال .الانم وقتی نت روشنه فیلم و عکس باز میکنه ولی نمیشه پیام بدی?

  • Amirmaghareh❤Ayda says:

    امروز یعنی ۹ فروردین تلگرام همه قطعه یا فقط ماله من اینجوریه میزنه اپدیتینگ و یا کانکتینگ

  • Shima says:

    من قبلا با وجود فیلتر شکن میتونستم وصل بشم اما الان با وجود اونم کار نمیکنه

صفحات 1 2 3