10 ترفند کاربردی استفاده از آهنربا در زندگی روزمره

۱۰ ترفند و کاربرد آهنربا برای استفاده در زندگی روزمره

آهنربا معمولی و الکتریکی (magnet) در انواع وسایلی مدرن که روزانه با آن ها سروکار داریم وجود دارد.گرچه این ابزار جادویی اغلب اوقات در ساختار اصلی وسایل وجود دارد و برای ما قابل رویت نیستند ، اما کاربردهای فراوانی دارند که نباید آنها را نادیده بگیریم.پس از معرفی ۱۰ کاربرد شگفت انگیز سشوار در انزل وب اینبار تعدادی از ترفند های کاربردی برای استفاده بهتر از آهنربا در مسائل روزمره را معرفی می کنیم.

موارد و استفاده های جالب و شگفت انگیز از آهنربا در زندگی

علاوه بر نگهداری اجسام روی سطوح یکی از مهم ترین کاربرد های این وسیله ،جلوگیری از آسیب دیدن اشیا و ابزار موجود می باشد. به این ترتیب که اغلب موارد آهنربا ها به عنوان یک حائل عمل می کنند و از آسیب مستقیم جلوگیری می کنند.با توجه به این موارد در ادامه کاربردهای بیشتر آهنربا را توضیح می دهیم.

استفاده از آهنربا در نصب پوستر و عکس ها

برای این که پوستر ها ، عکس ها و اشیایی که قصد دارید به دیوار نصب کنید آسیب نبینند ، مثلا مجبور نباشید آن را سوراخ کنید و ی به صورت مستقیم به چسب آغشته کنید، از آهنربا استفاده کنید.آهنربا را به پشت بچسبانید و از این طریق پوستر با متصل کنید.

استفاده از آهنربا در نصب پوستر

توجه کنید که عکس یا پوستر شما درصورتی به سطوح متصل میشوند که سطح مربوطه پوششی از رنگ های متالیک داشته باشد.

استفاده از آهنربا برای تمیز کردن سطوح دور از دسترس

سطوحی که دسترسی به آن ها مشکل است ، از آهنربا استفاده کنید.به عنوان مثال برای تمیز کردن آکواریوم یکی از  که دسترسی مستقیم به همه ی بخش های آن وجود ندارد میتوانید از اسفنج ابری که در آن آهنربا استفاده شده بهره بگیرید.

استفاده از آهنربا برای تمیز کردن سطوح دور از دسترس

با استفاده از دو آهنربا برای پاک کردن قسمت دور از دسترس و حرکت دادن آهنربا اول،همزمان اسفنج آهنربایی شما نیز در داخل شیشه حرکت و محیط داخلی آن را پاک میکند!

استفاده از آهنربا برای تمیز کردن سطوح دور از دسترس

استفاده از آهنربا برای قرار دادن لپ تاپ

گرچه استفاده از وسایل مغناطیسی در کنار وسایل الکتریکی مثل لپ تاپ توصیه نمیشود ، اما با توجه به این که شرکت هایی نظیر اپل ، استفاده از آهنربای ضعیف را در اطراف لپ تاپ و محصولات خود بلامانع انتخاب کرده است ، می توانید از قطعات آهنربا برای نگه داری راحت تر و ثابت کردن لپ تاپ بر روی سطح استفاده کنید.

استفاده از آهنربا برای قرار دادن لپ تاپ

ساخت استیکرهای آهنربایی برای سطوح یخچال و فریزر

با استفاده از آهنربا ، هر استیکر ، عکس ، قاب کوچک سبک و ….را به راحتی به سطح یخچال یا سطوح مشابه بچسبانید.با این کار هم سطح مورد نظر دچار خش خوردگی نمیشود و هم می توانید از کاردستی خود لذت بیشتری ببرید.

ساخت استیکرهای آهنربایی برای سطوح یخچال و فریزر

استفاده از آهنربا  برای نگه داری داری خودکار

گاهی به دلیل قرار گرفتن خودکار در معرض محیط های سرد و یا عدم استفاده در مدت زمان طولانی ، جوهر خودکار از پیوستگی خارج می شود و قابلیت این را که روان با آن ها بنویسیم از دست میرود.برای این که بتوانید این پیوستگی جوهر را به حالت اولیه خود برگردانید ، چند قطعه آهنربای متناسب با سایر لوله  خودکار تهیه و بالای آن ها قرار دهید . با این کار از خشک شدن خودکار جلوگیری کنید.

استفاده از آهنربا  برای نگه داری داری خودکار

به علاوه با چسباندن این آهنربا ها ،می توانید از این پس به سادگی خودکار های خود را در محلی مثل روی یخچال که کاملا در معرض دید است قرار دهید و دیگر نگران گم شدن وسایل های خود نباشید.

استفاده از آهنربا برای نگه داری داری خودکار

استفاده از آهنربا برای نگه داری وسایل آشپزخانه

برای نگه داری وسایلی مثل چاقو ها در سایز های مختلف ، نیازی به خریدن تخته های فلزی و یا چوبی جهت نگه داری آن ها نیست.کافیست که تخته ی مغناطیسی از فروشگاه های مرتبط خریداری کنید و چاقو هارا روی آن قرار دهید.با این کار برداشتن چاقو ها با توجه به این که سطح فلزی و مغناطسی داریم ، خیلی راحت نیست و ضمنا برای کودکان نیز خطر کمتری به دنبال خواهد داشت.

استفاده از آهنربا برای نگه داری وسایل آشپزخانه

استفاده از آهنربا برای ساخت ظروف نگه داری ادویه جات

برای آشپز های ماهر ، در دسترس بودن تمامی مواد غذایی امری مهم است.ادویه جات از بخش هایی است که هر آشپزی در منزل از آن به صورت مکرر استفاده می کند.

استفاده از آهنربا برای ساخت ظروف نگه داری ادویه جات

برای این که یک مکان زیبا برای ادویه جات دقیقا در کنار گاز آشپرخانه داشته باشید ، از قوطی های فلزی ، چسب داغ حرارتی و آهنربا استفاده کنید و این بخش ها را به سطوح اطراف گاز بچچسبانید و به عنوان جای ادویه استفاده کنید.

استفاده از آهنربا برای ساخت ظروف نگه داری ادویه جات

استفاده از آهنربا برای در آوردن باترهای از جای باتری

بیرون آوردن باتری ها از جای نگه دارنده باتری در بعضی مورد که تعداد آنها بالا باشد بسیار سخت است،اما اینکار براحتی توسط یک آهنربا انجام میشود فقط کافیست آهنربا را به پشت باتری مورد نظر متصل و آنرا بکشید!

استفاده از آهنربا برای در آوردن باترهای از جای باتری

استفاده از آهنربا در ساخت تخته وایت برد

دیگر کاربرد آهنربا که در پست امروز انزل وب معرفی می کنیم ، ساخت تخته وایت برد می باشد.برای ساختن یک تخته وایت برد در منزل ،ابتدا سطح مورد نظر خود را تعیین کنید و سپس پشت سطح را با لایه هایی از جنس آهنربا بپوشانید.سپس قسمت مورد نظر را با رنگ سفید بپوشانید و از آن به عنوان یک تخته ی خانگی استفاده کنید.با کمی خلاقیت میتوانید وایت بوردهایی با طراح های خلاقانه براب منزل یا محل کارتان طراحی کنید.

استفاده از آهنربا در ساخت تخته وایت برد

استفاده از آهنربا برای متصل کردن کابل های شل شده به پورت ها

قبلا ترفندهایی برای سازمندهی کابل های نامرتب میز کار معرفی کردیم اما اگر مشکل جدی تر باشد و پورت اتصال شارژر لپ تاپ،گوشی،تبلت و.. شما شل شده باشند و با کوچک ترین حرکت از جای خود خارج و اتصال قطع شود میتوانید برای این که این سیم را محکم کنید،قطعات کوچکی از آهنربا را به بخش شارژر لپ تاپ یا هر وسیله ی دلخواه خود بچسبانید و از ثابت بودن سیم مطمئن شوید.

استفاده از آهنربا برای متصل کردن کابل های شل شده به پورت ها

 سخن آخر:

در صورتی که استفاده های شگفت انگیز دیگری از آهنربا را در زندگی روزمره خود تجربه کردید، در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 3 روش ساخت آهنربای الکتریکی ساده و قوی در منزل
آموزش ۳ روش ساخت آهنربای الکتریکی بسیار قوی با وسایل ساده در خانه
۱۴ ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از قطعات کامپیوتر های قدیمی

نظرات