معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر

معرفی بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های گوشی و کامپیوتر

تایپ کردن فارسی در گوشی و کامپیوتر و وارد کردن متن و نوشته های فارسی به نرم افزار های آنها در هنگامی که سیستم عامل شما از زبان شیرین فارسی پشتیبانی نکند یک کمبود بزرگ و نیاز ضروری محسوب میشود،در ادامه بهترین فارسی نویس ها و نرم افزارهای کیبورد فارسی منتشر شده برای اکثر سیستم عامل ها را معررفی و بررسی خواهیم کرد.

بهترین کیبورد های فارسی و فارسی نویس های موبایل و کامپیوتر

(Best Persian-Farsi Keyboards and Persian-Farsi Editor For PC & Mobile)

در گذشته چند روش جایگزین برای وقتی که حوصله تایپ کردن و خواندن متن های فارسی را ندارید و یک سرویس برای ساخت لگو و متون فارسی خاص معرفی کردیم و اینبار میخواهیم در انزل وب شما را با بهترین نرم افزار ها،اپلیکیشن های موبایل (Apps) و سرویس آنلاین برای تایپ کردن فارسی و وارد کردن متون فارسی به نرم افزار و محیط هایی که پارسی را پشتیبانی نمیکنند آشنا کنیم،با همراه باشید.

بهترین کیبورد و فارسی نویس اندروید – Best Persian/Farsi Keyboards for Android

اپ های زیادی برای برای نوشتن فارسی در اندروید (Android) منتشر شده است اما طبق تست هایی که ما انجام دادیم GO Keyboard (بازارافزونه فارسی) یکی از بهترین نرم افزارهای کیبورد برای تایپ کلمات فارسی و انگلیسی به همراه اموجی ها یا شکلک های (emoji) بروز بوده است.

بهترین کیبورد و فارسی نویس اندروید - Best Persian/Farsi Keyboards for Android

برای نصب فارسی بر روی GO Keyboard باید افزونه آن را دانلود و به برنامه اضافه کنید.

از قابلیت های بسیار خوب GO Keyboard میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قابلیت نصب و و انتخاب پوسته های متعدد رایگان (Free Themes)
  • تغییر زبان کیبورد به روش اسلایدی
  • فونت و اندازه مناسب دکمه ها و قابلیت تغییر و شخصی سازی آنها
  • نوشتن حرف “ث” و “ژ” با نگه داشتن و لمس چند لحظه ای “ت” و “ز”
  • رفع باگ ها از جمله بهم نچسبیدن برخی کلمات و نوشتن “ی”

بهترین کیبورد و فارسی نویس اندروید - Best Persian/Farsi Keyboards for Android

علاوه بر برنامه فوق نرم افزار محبوب دیگری به نام SwiftKey (ایران اپز) برای اندروید و آی او اس (iOS) منتشر شده است که تقریبا بیشتر امکانات GO Keyboard مانند اموجی ها،پوسته ها (Theme) و.. را داراست و این اپ نیز به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی میکند.

بهترین کیبورد و فارسی نویس اندروید - Best Persian/Farsi Keyboards for Android

بهترین فارسی نویس ویندوز – Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for Windows

برای تایپ فارسی در ویندوز و محیط های گرافیکی مانند Flash, Corel Draw, 3D Max , Adobe Photoshop و.. که برخی از نسخه های آنها امکان درج فونت و تایپ متن فارسی را ندارند دو نرم افزار بسیار خوب فارسی نویس منتشر شده است.

فارسی نویس مشهور و قدیمی مریم که در حال حاضر نسخه ۴.۶ آن متنشر برای ویندوز های ۱۰ ، ۸ ، ۷ و XP منتشر شده است با قابلیت نوشتن فارسی در برنامه هایی که نسخه ME (خاورمیانه) ندارند با مجموعه ای از فونت یا قلم های فارسی (Persian Fonts) است.اگرچه نسخ های کپی این برنامه در بین سایت های فارسی زبان موجود است اما پیشنهاد میکنیم نسخه اصلی برنامه از سایت اصلی خریداری کنید.

به علاوه نرم افزار فوق ،برنامه بسیار خوب و رایگان که نسخه آزمایشی خود را پشت سر میگذارد به نام شتاب فارسی نگار معرفی شده است که تقریبا دارای تمام ویژگی های فارسی نویس مریم میباشد و شما میتوانید براحتی متن خود را به فارسی در برنامه تایپ کنید و نسخه بهینه شده فارسی با فونت های گوناگون یونیکد (Unicode) انتخاب و دیگر نرم افزارها استفاده کنید.

بهترین فارسی نویس ویندوز - Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for Windows

برخی از قابلیت های خوب این برنامه :

  • پشتیبانی از قلم های معروف فارسی
  • تبدیل سریع و آنی متن ها در نرم افزارهای دیگر به وسیله کلیدهای میانبر
  • مبدل فایل جهت تبدیل فونت کلی یک فایل متنی به فونت های فارسی

بهترین کیبورد فارسی نویس آی او اس – Best Persian/Farsi Keyboards for iPhone & iOS

برای کاربرن آیفون،آیپد و سیستم عامل آی او اس نیز چند کیبورد فارسی رایگان و پولی منتشر شده است که از بین آنها بر طبق نظر کاربران کیبورد فارسی مداد که بتارگی نسخه ۱.۲ آن منتشر شده است دارای امکانات قابل قبولی است.

بهترین کیبورد فارسی نویس آی او اس - Best Persian/Farsi Keyboards for iPhone & iOSبهترین کیبورد فارسی نویس آی او اس - Best Persian/Farsi Keyboards for iPhone & iOS

این کیبورد که در کنار برنامه پولی تایپ فارسی FarsTap قرار میگیرد شاید بتوان جز معدود کیبورد های رایگان iOS است دارای ویژگی های خوب زیر میباشد

  • طراحی استاندارد دکمه ها
  • ظاهری زیبا و انتخاب رنگ کیبورد
  • استفاده از فونت ایران سن سریف

علاوه بر اپلیکیشن فوق ،اپ رایگان دیگر و بسیار خوبی به نام Seeboard نیز منتشر شده است که تقزیبا همانند مداد دارای طراحی زیبا و استاندارد،فونت اصلاح و بهینه شده برای آیفون و آپید میباشد.

بهترین کیبورد فارسی نویس آی او اس - Best Persian/Farsi Keyboards for iPhone & iOSبهترین کیبورد فارسی نویس آی او اس - Best Persian/Farsi Keyboards for iPhone & iOS

همچینین میتوانید از اپ رایگان فارسی نویس نیز برای تبدیل متون فینگلیش به فارسی در آیفون و سیستم عامل آی او اس استفاده نمایید.

بهترین کیبورد فارسی نویس آی او اس - Best Persian/Farsi Keyboards for iPhone & iOS

بهترین فارسی نویس مک – Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for Mac

شاید بهترین فارسی نویس استاندارد و بیهنه شده که برای نوشتن و تایپ فارسی در محیط سیستم عامل مک یا مکینتاش (Mac OS) منتشر شده است ،فارسی نویس Medad Persian باشد.

بهترین فارسی نویس مک - Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for Mac

مداد که نسخه آی او اس آن را در بخش قبلی معرفی کردیم نسخه مک خود را نیز با امکانات جمع و جور تر برای نوشتن پارسی با فونت های مریم در ورد (Word) و فتوشاپ مک منتشر کرده است.

بهترین فارسی نویس مک - Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for Mac

علاوه بر نرم افزار فوق ،برنامه رایگان LeoMoon برای تایپ فارسی با ویرایشگر یونیکد در محیط مک در اکثر سایت ها معرفی شده است که طبق بررسی ما نسخه مک آن از سایت اصلی سازنده برنامه حذف گردید و  فعلا نسخه ویندوزی این برنامه در دسترس قرار دارد اگرچه با کمی جستجو میتوان نسخه قدیمی تر این برنامه برای مک را نیز بدست آورد.

بهترین فارسی نویس ویندوز- Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for windows بهترین فارسی نویس مک و ویندوز - Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for Mac

بهترین کیبورد و فارسی نویس لینوکس،ویندوز فون،جاوا و تمام سیستم عامل های موبایل و پی سی

Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for Linux,Windows Phone

در صورتی که از سیستم عامل هایی پی سی یا موبایل مثل لینوکس،ویندوز فون و.. استفاده میکنید و امکان تایپ کلمات فارسی با کیبورد و یا وارد کردن فارسی به نرم افزار های آن را ندارید متاسفانه هنوز نرم افزار خوب و مناسبی برای این سیستم عامل ها ارائه نشده است و شاید بهترین راه استفاده از ابزار آنلاین برای وارد کردن متن فارسی به این سیستم عامل ها و نرم افزارهای آنها است.

یکی از بهترین سرویس های ایرانی، سرویس رایگان فارسی نویس آنلاین awebfont است،توسط این سرویس براحتی میتوانید متن خود را در وایشگر آنلاین تایپ و سپس نسخه بهینه یونیکد آن را برای استفاده در هر نرم افزاری که زبان فارسی را پشتیبانی نمیکند مثل فتوشاپ و.. کپی پیست کنید.

بهترین کیبورد و فارسی نویس لینوکس،ویندوزفون،جاوا و تمام سیستم عامل های موبایل و پی سی Best Persian/Farsi Keyboards and Editors for Linux,Windows Phone

علاوه بر این اگر کیبورد فارسی ندارید خود این سرویس کیبورد فارسی مجازی در اختیار شما قرار میدهد یا میتوانید از فارسی نویس هایی که قبلا در انزل وب معرفی کردیم استفاده کنید.

برخی از قابلیت های بسیار خوب awebfont :

  • پشتیبانی از اکثر قلم های فارسی موجود
  • امکان فارسی نویسی در اکثر محیط های گرافیکی
  • بدون نیاز به نصب برنامه جانبی و  فونتی خاص
  • پشتیبانی از اعراب گذاری حروف
  • پشتیبانی از کشیدن و شکستن کلمات
  • صفحه کلید های فارسی ، عربی، انگلیسی، پشتو و دری

 تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که شما نیز اپ ،نرم افزار و یا سرویس آنلاین خوب دیگری را میشناسید و تجربه کار با آن را دارید،میتوانید در بخش نظرات آن را معرفی و بررسی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • علی رضا says:

    سلام
    به نظرم CM Keyboard خیلی خوبه، هم کم حجم و هم سریع!

  • کامران says:

    نرم افزار ikeyboard برای اندروید روهم امتحان بفرمایید
    امکانات خیلی جالبی از قبیل کپی پیست و سرچ داخل خود کیبورد داره که خیلی جاها بکار میاد
    به عنوان مثال اگر بخایم متنی رو کپی یا پیست کنیم ، روی متن نگه میداریم تا گزینه هاش بیاد ، اما حالتی رو در نظر بگیرید که اون نرم افزار تکست باکسش این قابلیت رو نداره ، مث بازی کلش آف کلنز D-: ، حالا با این کیبورد یه متنی رو میتونید جای دیگه تایپ و کپی کنید و بیاید داخل تکست باکس بازی با استفاده از خود کیبورد پیست کنید . که در حالت عادی و با استفاده از کیبوردهای دیفالت این امکان وجود نداره

  • علیرضا باهوش says:

    سلام خسته نباشید.مطالب خوبه و می تونه کاملتر باشه . خواهش می کنم درباره ebook- reader یا کتابخوان توضیح کاملی بدین مثلا چرا سونی باید کتابخوان تولید بکنه ولی فقط از پی دی اف شتیبانی می کنه نه ورد . به هر یک مقایسه کامل بکنید و بگوئید چرا جای بخصوصی برای آن در بازار نیست حتی لپ تاب فروشی ها هم از ان اظهار بی اطلاعی میکنن. ممنون فوری

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      این پست اصلا در مورد کتاب خوان ها نیست دوست عزیز 🙂
      موفق باشید