حذف لیست پوشه های مشاهده شده ی پنجره ی اکسپلورر ویندوز

پاک کردن تاریخچه آدرس پوشه های مشاهده شده در پنجره ویندوز

زمانی که در ویندوز شروع به جست وجو ، کار با پوشه و فایل ها و به طور کلی هر فعالیتی که در محیط آن انجام می دهید ، در حافظه ی ویندوز ذخیره میشود و آدرس مکان هایی را که به آنها وارد شده اید برای سایر کاربران سیستم شما قابل مشاهده خواهد بود. برخی از افراد تمایلی ندارند که این بخش ها به صورت تاریخچه یا هیستوری برای بقیه قابل مشاهده باشد و در واقع تمایل دارند حریم شخصی آن ها حتی در محیط ویندوز حفظ شود.بدین منظور در ادامه راهکار هایی را برای حذف هیستوری پوشه های مشاهده ویندوز اکسپلورر معرفی می کنیم.

روش های حذف لیست پوشه های مشاهده شده از آدرس بار پنجره ی اکسپلورر ویندوز

(How to Delete Windows Explorer Address Bar History in Windows)

قبلا آموزش های زیادی مرتبط با تاریخچه وقایع ویندوز (Windows History) در انزل وب خوانده اید که نمایش  تاریخچه ی کپی ها در ویندوز یکی از آنها است و  با استفاده از آن سرعت کار در محیط ویندوز ، بالا می رود.آموزش امروز با استفاده از ویندوز ۱۰  تهیه شده است و تصاویر موجود مربوط به محیط ویندوز ۱۰ می باشد.با این حال روش های زیر ، برای ویندوز ۷  و ۸ .. نیز قابل استفاده خواهد بود.ابتدا مختصری درباره ی ویندوز اکسپلورر می خوانید:

ویندوز اکسپلورر چیست؟

اکسپلورر ویندوز ( explorer.exe) یا ویندوز اکسپلورر (Windows Explorer) ، یک برنامه ی سیستمی ویندوز می باشد که وظیفه ی مدیریت و نمایش فایل و پوشه های موجود در کامپیوتر را دارد.در ویندوز های قدیمی این بخش با نام My Computer و Computer و در ویندوز ۱۰ با نام This PC نیز شناخته میشود.

روش اول: حذف آدرس و تاریخچه ی ویندوز اکسپلورر با صورت مستقیم و از طریق File Explorer

ساده ترین راه پاک کردن تاریخچه ویندوز اکسپلورر ، استفاده از فایل اکسپلورر ( File Explorer ) می باشد. برای دسترسی به فایل اکسپلورر ، از کلید های ترکیبی Win + E استفاده کنید. وقتی فایل اکسپلورر باز شد ، در نوار آدرس ( address bar ) مطابق شکل زیر راست کلیک کنید و گزینه ی Delete History را انتخاب کنید.

آموزش حذف هیستوری اینترنت اکسپلورر

بعد از انجام این عملیات ، برای این که از پاک شدن هیستوری مطمئن شوید ، در قسمت آدرس بار متنی را تایپ کنید. با تایپ متن  در نوار آدرس میبینید که تاریخچه پاک شده است.

آموزش حذف هیستوری اینترنت اکسپلورر

روش دوم: پاک کردن تاریخچه ی ویندوز اکسپلورر با استفاده از Folder Options

راه دیگری که در انزل وب معرفی خواهیم کرد ، استفاده از folder options می باشد. این روش نیز مشابه روش قبلی ساده و سریع است. برای این کار ابتدا با استفاده از کلید های ترکیبی Win + E ، فایل اکسپلورر را باز کنید و سپس از تب view ، گزینه ی option را انتخاب کنید.

آموزش حذف هیستوری اینترنت اکسپلورر

بعد از انتخاب option ، پنجره ی Folder Options باز میشود .در این قسمت با کلیک بر روی Clear ، تمام تاریخچه ی ویندوز شما به همراه فایل ها و فولدر ها ، پاک خواهد شد.

آموزش حذف هیستوری اینترنت اکسپلورر

در صورتی که نمی خواهید این عمل سبب پاک شدن تاریخچه ی فایل ها و فولدر های شما شود ، تیک دوگزینه ی موجود زیر تب privacy را بردارید.

روش سوم: از بین بردن تاریخچه ی ویندوز اکسپلورر با استفاده از Windows Registry editor

این روش خیلی رایج نیست. اما با استفاده از این روش نیز می توان تاریخچه را حذف کرد. برای این کار از کلید های ترکیبی Win + R استفاده کنید و در کادر مربوط مطابق شکل زیر ، کلمه ی regedit را تایپ و اینتر کنید تا وارد رجیستری ویندوز شوید.

آموزش حذف هیستوری اینترنت اکسپلورر

بعد از باز شدن پنجره ی رجیستری ، به مسیر زیر دقت کنید و آن را جست وجو کنید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\TypedPaths

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • Zahra says:

    سلام. لپ تاپم دست کسی بوده. چطوری ببینم کدوم پنجره هارو باز کرده و کجای لپ تاپم رفته؟

  • mhf says:

    دمت گرم واقعا به کارم اومد تکنیک های خوبی بودن

  • benyamin says:

    با سلام ممنون از مطالب شما
    سوالی که داشتم این بود چطور میشه در ویندوز ۸ تاریخچه نرم افزار های استفاده شده رو ملاحظه و پاک کرد بدلیل اتفاق تلخی که برام افتاده میخواستم بدونم از کجا میشه به این قسمت دسترسی داشت و نهایتا چطور میشه پاکش کرد…؟
    بنیامین از قم

  • فاطمه says:

    سلام.
    عالی بود! مرسی*

  • saeid says:

    سلام
    من چند روز پیش کامپیوترم رو برای تعمیر داده بودم بیرون.میخوام بدونم میشه از جایی فهمید که از اطلاعات شخصی من کپی برداری کرده یا نه؟
    متشکرم

  • الهه میرزابب says:

    سلام
    چجوری میتونیم تو اوبونتو یه پوشه رو ب فهرست favourite اضافه کنیم؟؟؟

  • P says:

    سلام،
    ممنون عالی بود.

  • ميهمان شما says:

    سلام . سوال داشتم ؟ در موردروش دوم: پاک کردن تاریخچه ی ویندوز اکسپلورر با استفاده از Folder Options گفتید که در صورتی که نمی خواهید این عمل سبب پاک شدن تاریخچه ی فایل ها و فولدر های شما شود ، تیک دوگزینه ی موجود زیر تب privacy را بردارید. بالاخره این دو گزینه چیه ؟ آیا اگر این دو گزینه تیک داشته باشه وclear را کلیک کنیم فایل ها و فولدر ها هم پاک خواهد شد یا نه ؟ چون مثلا من می خواهم فقط تاریخچه ویندوز اکسپلورر پاک بشه ولی فایل و فولدر حذف نشه در این صورت باید چی کار کنیم ؟ لطفا توضیح دهید..موفق باشید.