بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

آموزش ریکاوری عکس ها از روی مموری کارت SD خراب شده

ذخیره ی اطلاعات روی فلش مموری و یا اس دی کارت ها ،یکی از ساده ترین راه ها برای نگه داری و حمل و نقل آسان اطلاعات می باشد. اما ممکن است به دلایل مختلف، این قطعات کوچک و قابل حمل ، آسیب ببینند و دیگر اطلاعات موجود روی آن ها ، برای دستگاه هایی مثل موبایل،دوربین دیجیتال و یا کامپیوتر قابل خواندن نباشد. در این پست ، ترفندی را برای بازیابی اطلاعات روی مموری کارت های اس دی (SD Card) معرفی می کنیم.

بازیابی عکس های موجود در کارت های حافظه اس دی گوشی،دوربین دیجیتال و..

How to Recover Photos from SD Card

قبلا آموزش ریکاوری اس ام اس و شماره های پاک شده اندروید را در انزل وب خواندید. برای SD card  که حاوی اطلاعات شخصی شما می باشد نیز ممکن اتفاقاتی رخ دهد که اطلاعات پاک شوند و یا از دسترس خارج شوند.وقتی که اس دی کارت به هر دلیلی صدمه میبیند و در واقع مشکلاتی در ساختمان آن پیش می آید ، ممکن است تصور شود که اطلاعات موجود در این وسیله نیز برای همیشه از بین رفته است و ریکاوری عکس از کارت حافظه SD یا مموری کارت های دیگر مشکل و گاهی غیرممکن به نظر برسد. در این حالت می توانید در مدت زمان کوتاهی عکس های موجود در کارت حافظه ی SD خود را مجددا مشاهده کنید و در واقع بازیابی کنید.

محتوای کارت اس دی در صورت صدمه دیدن ، چگونه خواهد شد؟

زمانی که اس دی کارت صدمه می بینید، اطلاعاتی که در آن وجود دارد به نام های قبلی دیده نمیشود و مثلا کاراکترهای نامفهومی به جای نام فایل دیده میشود.به عنوان مثال ، تصویر زیر مربوط به یک اس دی کارت معیوب می باشد که به طور کلی فایل ها و پسوند هر یک دچار تغییر شده است:

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

برای بازیابی اطلاعات روی اس دی کارت چه کنیم؟

گام اول:دانلود نرم افزار ZAR Data Recovery

برای شروع ، ابتدا نرم افزارZar Data Recovery را دانلود و نصب  کنید. Zar Data Recovery یک نرم افزار مفید است که کارت حافظه موجود را برای بازیابی اطلاعاتی که قبلا موجود بوده است و در حال حاضر در دسترس نیست ، بررسی و اسکن می کند.

دانلود نرم افزار ZAR Data Recovery

این نرم افزار ، فرمت های رایج عکس ها را در مموری کارت خراب شده جست و جو SD Card را ریکاوری می کند.

گام دوم: ذخیره ی اطلاعات بازیابی شده از کارت های حافظه

در مرحله ی بعد ؛ باید مکانی را برای ذخیره سازی اطلاعاتی که بازیابی می کنید ، تهیه کنید.این محل می تواند درایو خالی سیستم شما باشد یا یک حافظه جانبی دیگر مثل هارد اکسترنال، فقط میزان فضای مورد نیاز شما باید حداقل هم اندازه حافظه ی اس دی کارت شما باشد.

توجه داشته باشید که در صورتی که مطمئن هستید فضایی که از مموری کارت مورد استفاده قرار گرفته است دقیقا چه مقدار است ، می توانید از فضایی  مشابه با آن و کمتر از حافظه ی داخلی SD Card استفاده کنید.در غیر این صورت ، حتی اگر مموری کارت شما حافظه های بالاتری داشته باشد (مثلا ۶۴ گیگ بایت) باید فضایی به همین مقدار در درایو سیستم خود در نظر بگیرید.

سپس با استفاده از reader مناسب برای اس دی کارت (SD card reader) ، اس دی کارت معیوب خود را به سیستم متصل کنید.

گام سوم: بازیابی عکس های آسیب دیده مموری کارت با نرم افزار Zar Data Recovery

قبل از شروع بهتر است اشاره کنیم که ما در گذشته نیز برای بازیابی اطلاعات حذف شده در ویندوز ۷ ، ترفند هایی را معرفی کردیم که بدون برنامه ی خاصی بتوانید اطلاعات را بازیابی کنید.

حال که مکان مناسب برای ذخیره ی فایل های از دست رفته و خراب شده را تهیه کرده ایم و نرم افزار مناسب را نیز دانلود کرده ایم ،باید اطلاعات را بازیابی کنیم.

در این مرحله ، توضیحاتی در ارتباط با تنظیمات این نرم افزار در انزل وب میخوانید.

دقت داشته باشید که حین فرآیند بازیابی عکس ها ، ممکن است از یک عکس ، دو کپی تهیه شود. این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند و نیازی نیست که نگران درستی انجام شدن فرآیند بازیابی باشید.

بعد از نصب نرم افزار  Zar Data Recovery ، محیطی مشابه تصویر زیر می بینید:

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

در سه باکس اول ، گزینه هایی را میبینید که اولین آن ها ، Image Recovery Free می باشد.این گزینه را انتخاب کنید.بعد از انتخاب این گزینه ، نرم افزار  مدتی متوقف میشود و سپس پیغام Enumerating Devices را نشان می دهد که به معنای اسکن کردن اطلاعات قابل بازیابی در مموی کارت می باشد.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

نرم افزار اطلاعات موجود در سیستم شما و البته کارت SD معیوب را چک می کند و هر آن چه که قابل بازیابی باشد را لیست می کند.شما باید گزینه ی مربوط به کارت اس دی خراب شده را که معمولا به صورت Mass Storage Device دیده می شود انتخاب کنید و سپس گزینه ی next را انتخاب کنید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

بعد از این مرحله ، مدتی صبر کنید تا نرم افزار فرآیند بازیابی اطلاعات Memory Card  را انجام دهد.بسته به سایز اطلاعات و حافظه ی SD card ، این فرآیند طولانی می شود.

گام چهام: انتخاب فایل های مورد نیاز برای ریکاوری اطلاعات

در این مرحله فایل ها و عکس ها لیست میشوند و شما می توانید هر یک از بخش هایی که ضروری تر هستند را انتخاب کنید و سپس save کنید.در این لیست گزینه ای برای ریکاوری کامل و یا selective فایل ها وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید ، از گزینه ی completely recover files استفاده کنید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در سمت چپ دو گزینه ی RAW و FAT دیده میشود.اولین گزینه یعنی RAW ، برای تبدیل کردن فایل های گروهی که در یک ردیف قرار دارند ، به فایل های مجزا می باشد.بخش بعدی برای فایل هایی با ساختار FAT می باشد که این بخش بسته به نوع SD card شما متفاوت خواهد بود.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

بعد از انتخاب فایل ها برای ریکاروی sd card، روی next کلیک کنید.

گام پنجم : انتخاب مقصد برای ذخیره ی فایل های بازیابی شده

در مرحله ی آخر برای ریکاوری اس دی کارت معیوب یا فرمت شده ، آن فضایی را که در ابتدا برای این فایل ها در نظر گرفته بودید ، انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی start copying کلیک نمایید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نرم افزار دیگری برای بازیابی اطلاعات از مموری کارت های SD معیوب می شناسید ، در بخش دیدگاه ها تجربه ی خود را با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • محدثه says:

    سلام ببخشید من یه عالمه فیلم از گوشی روی رم ریختم حالا که میخوام باز کنم یه سری عکس ها نصفه است و فیلم ها رو باز نمیکنه میزنه این فرمت پشتیبانی نمیشه کاری میشه کرد؟ یه عالمه فیلم مهم دارم توش خواهشا بگین میشه کاریش کرد؟؟

  • بهنام says:

    من دیشب خیلی ناگهانی کارت حافظه گوشیم از کار افتاد و وقتی با رم ریدر به لپ تاپ وصلش کردم پیام میداد که باید فرمت بشه ، ولی مطالب سایت شما رو که خوندم و قدم به قدم پیش رفتم خداروشکر تونستم بخش زیادی از اطلاعات و عکسها و فیلمها رو برگردونم. البته مقداری از اطلاعات و عکسها خراب شده بودن ولی خب همین که ۹۰ درصدش برگشت جای خوشحالیه.
    تشکر از شما بابت توضیحات خوبتون و معرفی این نرم افزار کاربردی

  • وحیداحمدی says:

    سلام مموری کارت من خراب شده نه گوشی باز میکنه نه لپتاپ ۵۰۰تا عکس خانوادگی دارم ایا میشه درست بشه برمیگرده لطفا رانمای کنید

    • مرضیه says:

      سلام با ویندوز ایکس پی میان بالان؟ الان ۲۹ گیگ از مموری ک عکس داخلش بوده رو پیدا کرده وزدم اسکن
      چیکار کنم الان؟ حیلی طول میکشه؟

  • Roya says:

    من با این نرم افزار خواستم ریکاوریش کنم مرحله اول بعد چند ساعت تموم شد دیگه لوکیشنو انتخاب کردم که عکسا منتقل بشن اونجا ولی متاسفانه نرم افزار بسته شد 😭🤦‍♀️ الان چیکار کنم؟

  • نازنین says:

    من رم اصلا بالا نمیاره میزنه کارت حافظه وارد نشده خراب شده چکار کنم ک اطاعات داخل رم بیاره فقط میخوام عکسای دخترم ک ۶۰۰خورده عکس بوده بیاره بالا تو خدا بهم بگین چکار کنم اسم ی برنامه بگین ک بتونم برگردونم عکسارو لطفا

  • یه ادم says:

    سلام روی ۵۵ گیر میکنه هر چند بار زدم همش روی ۱۱ گیر میکنه
    میتونه مشکل از سیستم ضعیف ام باشه؟

  • آیسو says:

    رم من یه دفعه اخطار داد کارت حافظه آسیب دیده باید فرمت شود فرمتش کردم وگرنه باز نمی شد بعدش چندتا برنامه ریکاوری دانلود کردم جواب نداد تا این برنامه رو دانلود کردم خیلی از عکس ها و فیلم هارو بازیابی کرد خیلی عالی بود بعضی هارو هم برگردوند اما باز نشدن
    من رم گوشی رو با رم ریدر به لپ تام متصل کردم و ریکاوری کردم
    با تشکر از سازنده برنامه

  • zahra says:

    این نرم افزاری که معرفی کردید برای pc
    ویروسی که نیست که اسیب بزنه ؟

  • مهدی says:

    مموری منو نه لپتاپ میخونه نه گوشی…باید چیکارش کنم؟برمیگرده اطالاعاتش؟

  • Mah says:

    سلام
    میشه اطلاعات و عکس ها رو رم سوخته برگردوند؟
    لطفا اگه کسی بلده راهنمایی کنه????

  • نگار says:

    دقیقا مثل من.لطفا اگه روشی پیدا کردین منو هم در جریان بزارین .negarbahari5165@gmail.com

  • پریسا says:

    مموری منو نه لپتاپ میخونه نه گوشی…باید چیکارش کنم؟برمیگرده اطالاعاتش؟

    • کامران says:

      خیییییییییلی عال ی و کاربردی بود، ممنونم ازتون
      مموری کارت دوربینم که کلی عکس توش بود رو نجات داد.
      بازم ممنون

    • Mohamad says:

      سلام ببخشید میشه از مموری سوخته اطلاعات رو برگردوند؟

      چون حس میکنم مموریم سوخته نه گوشی های دیگ بازش
      میکنه نه کامپیوتر

  • مهلا says:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید یه سوال خیلی مهم داشتم
    مموری گوشی من پرشده بود کامل.الان گوشیم همش اخطار میده که دیگه مموری رو ساپورت نمیکنه و باید فرمتش کنم تا بتونم از مموری استفاده کنم…منم همه عکسای مهم و فیلمام تو رم گوشی هست به لپ تاپ هم گوشی رو وصل کردم‌ مموری رو بالا نیاورد.باید چیکار کنم؟ خیلی واسم محتویات داخل رم مهمه

  • مهدی says:

    سلام وخسته نباشید من یه رم ۱گیگ کوچک دارم که برای گوشی هستش وقتی میخواستم بزارم تو گوشیم باید قاب پشت گوشی باز بشه بعد بزارم ولی حواسم نبود یکم به رم اسیب رسید یعنی قسمت انتهاش یک کوچولو خم شد بعد بیرون بردم میگه سوخته میخواستم بدونم میتونم اطلاعاتش را برگردونم به هرروشی چون خیلی خیلی خیلی خیلی اطلاعاتش مهم هستش و درضمن اسم دستگاهی که رم را به کامپیوتر وصل میکنه چیه؟؟
    لطفا به این ایمیل جواب را بفرستید
    seed50_azad@yahoo.com
    ممنون
    ولطفا خیلی سریع پاسخ دهید با تشکر

  • faranak says:

    سلام
    فایلهای رم من یکدفعه شروع به خراب شدن کرد به این صورت که فایل با همون نام و حجم و فرمت وجود داشت ولی نه موبایل نه لپ تاپ بازش نمیکرد و cant open this file رو نشون میداد این برنامه رو دان و نصب کردم همه رو ریکاوری کرد ولی با همون حالت یعنی باز هم باز نمیشه کسی میدونه مشکل چیه و چطور باید حل بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!…….
    توضیح بیشتر اینکه یدونه یدونه خراب شد تا کلش اینطوری شد و همه فایلها چه عکس و ویدیو و موزیک و پی دی اف و ورد برای همشون این اتفاق افتاده

    • مهدی says:

      ویروس وارد رم شده و کلا رم را خراب کرده و به سختی میشه درستش کرد ولی باید با زور درستش کنی وکارسختیه

  • زهره says:

    سلام این برنامه روی گوشی هم نصب میشه؟؟ چون نصب کردم فقط عکس فیلم که رو گوشیم بود اسکن کرد فقط اونایی که روی مموری بوده آسیب دیده نشون نداد؟؟

  • زهره says:

    سلام آیا این برنامه روی گوشی هم انجام میشه چون نصب کردم فقط عکس فیلم که روی گوشیم بود اورد بالا اونایی که داخل مموری بوده مموری آسیب دیده نیومد بالا؟؟؟

  • neda says:

    این برنامه تو گوشی هم نصب میشه یا باید کامپیوتر داشته باشیم ؟

  • اخلاقی بلخابی says:

    سلام
    این نرم‌افزاری که معرفی کردید رو چگونه اکتیو کنیم یا نه برای استفاده از اون احتیاجی به اکتیو کردن نیست؟؟؟

  • afshin says:

    با سلام من مموری کارتمو با گوشی گالکسی رمزگذاری کردم بدون گوشی میشه رمزگشایی کنم؟

  • پریسا says:

    سلام اس دی کارت موبایل من سوخته و اصلا لب تاب و گوشی آن را نمایش نمیدهند چطور میتونم اطلاعاتم را از روی اون بردارم، تو رو خدا کمکم کنید خیلی مهمه

  • Ali says:

    خیلی ممنون عالی

  • Mahla says:

    سلام من‌بعد از خارج کردن‌مموری کارد از دوربین و قرار دادن در لپ تاپ گزینه “ you have to format the disc before use” مواجه شدم، فرمت نکردم اما دوباره که مموری رو روی دوربین گذاشتم، هیچی از عکس ها نبود، خیلی عکس های مهمی هستن و نرم افزار شمارو استفاده کردم ولی متاسفانه در اولین مرحله که volume map هستش، رنگ قرمز رو نشون میده که مربوط به bad sectors هست، لطفا

  • Mahla says:

    سلام من‌بعد از خارج کردن‌مموری کارد از دوربین و قرار دادن در لپ تاپ گزینه “ you have to format the disc before use” مواجه شدم، فرمت نکردم اما دوباره که مموری رو روی دوربین گذاشتم، هیچی از عکس ها نبود، خیلی عکس های مهمی هستن و نرم افزار شمارو استفاده کردم ولی متاسفانه در اولین مرحله که volume map هستش، رنگ قرمز رو نشون میده که مربوط به bad sectors هست، لطفا کمکم کنیییییییییین ???????????

    • حامد says:

      شماباویندوزعیب یابی کردی مموری کارتت رو؟اگرنه بگوتاراهنماییت کنم همه اطلاعاتت برمیگرده نگران نباش

      • نگین says:

        سلام.منم همچین مشکلی برام پیش اومده.۶۴ گیگ پاک شده و ارور میده که فرمت بشه.عیب یابی نکردم.ممکنه راهنمایی کنین چطور همه رو با کیفیت اصلیشون برگردونم؟

      • علی says:

        سلام ،رم من سوخته میشه بگید که میشه با این نرم‌افزار بازیابی کرد یا نه

      • نرگس says:

        شما از بازیابی اطلاعات کارت sdسوخته اگاهی دارین راهنمایی کنین

      • فاطمه says:

        بزا منم همچین پیامی میاد چ کنم

  • نازلی دانشخواه says:

    سپاس فراوان از این آموزش و مطلب خوب شما …وقتی تمام فایل ها را بازیابی کردم فقط آرزوی موفقیت برای شما داشتم …دست مریزاد

  • Navid says:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من انجام دادم و عالی بود. سپاس????

  • مینا says:

    با سلام
    خیلی خیلی عالی بود من تلفنم کارت اس دیم رو میشناخت ولی محتواش که ۲۰۰۰ عکس بودو نشون نمیداد با این نرم افزار همرو تونستم بر گردونم
    ممنونم

صفحات 1 2 3