بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

آموزش ریکاوری عکس ها از روی مموری کارت SD خراب شده

ذخیره ی اطلاعات روی فلش مموری و یا اس دی کارت ها ،یکی از ساده ترین راه ها برای نگه داری و حمل و نقل آسان اطلاعات می باشد. اما ممکن است به دلایل مختلف، این قطعات کوچک و قابل حمل ، آسیب ببینند و دیگر اطلاعات موجود روی آن ها ، برای دستگاه هایی مثل موبایل،دوربین دیجیتال و یا کامپیوتر قابل خواندن نباشد. در این پست ، ترفندی را برای بازیابی اطلاعات روی مموری کارت های اس دی (SD Card) معرفی می کنیم.

بازیابی عکس های موجود در کارت های حافظه اس دی گوشی،دوربین دیجیتال و..

How to Recover Photos from SD Card

قبلا آموزش ریکاوری اس ام اس و شماره های پاک شده اندروید را در انزل وب خواندید. برای SD card  که حاوی اطلاعات شخصی شما می باشد نیز ممکن اتفاقاتی رخ دهد که اطلاعات پاک شوند و یا از دسترس خارج شوند.وقتی که اس دی کارت به هر دلیلی صدمه میبیند و در واقع مشکلاتی در ساختمان آن پیش می آید ، ممکن است تصور شود که اطلاعات موجود در این وسیله نیز برای همیشه از بین رفته است و ریکاوری عکس از کارت حافظه SD یا مموری کارت های دیگر مشکل و گاهی غیرممکن به نظر برسد. در این حالت می توانید در مدت زمان کوتاهی عکس های موجود در کارت حافظه ی SD خود را مجددا مشاهده کنید و در واقع بازیابی کنید.

محتوای کارت اس دی در صورت صدمه دیدن ، چگونه خواهد شد؟

زمانی که اس دی کارت صدمه می بینید، اطلاعاتی که در آن وجود دارد به نام های قبلی دیده نمیشود و مثلا کاراکترهای نامفهومی به جای نام فایل دیده میشود.به عنوان مثال ، تصویر زیر مربوط به یک اس دی کارت معیوب می باشد که به طور کلی فایل ها و پسوند هر یک دچار تغییر شده است:

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

برای بازیابی اطلاعات روی اس دی کارت چه کنیم؟

گام اول:دانلود نرم افزار ZAR Data Recovery

برای شروع ، ابتدا نرم افزارZar Data Recovery را دانلود و نصب  کنید. Zar Data Recovery یک نرم افزار مفید است که کارت حافظه موجود را برای بازیابی اطلاعاتی که قبلا موجود بوده است و در حال حاضر در دسترس نیست ، بررسی و اسکن می کند.

دانلود نرم افزار ZAR Data Recovery

این نرم افزار ، فرمت های رایج عکس ها را در مموری کارت خراب شده جست و جو SD Card را ریکاوری می کند.

گام دوم: ذخیره ی اطلاعات بازیابی شده از کارت های حافظه

در مرحله ی بعد ؛ باید مکانی را برای ذخیره سازی اطلاعاتی که بازیابی می کنید ، تهیه کنید.این محل می تواند درایو خالی سیستم شما باشد یا یک حافظه جانبی دیگر مثل هارد اکسترنال، فقط میزان فضای مورد نیاز شما باید حداقل هم اندازه حافظه ی اس دی کارت شما باشد.

توجه داشته باشید که در صورتی که مطمئن هستید فضایی که از مموری کارت مورد استفاده قرار گرفته است دقیقا چه مقدار است ، می توانید از فضایی  مشابه با آن و کمتر از حافظه ی داخلی SD Card استفاده کنید.در غیر این صورت ، حتی اگر مموری کارت شما حافظه های بالاتری داشته باشد (مثلا ۶۴ گیگ بایت) باید فضایی به همین مقدار در درایو سیستم خود در نظر بگیرید.

سپس با استفاده از reader مناسب برای اس دی کارت (SD card reader) ، اس دی کارت معیوب خود را به سیستم متصل کنید.

گام سوم: بازیابی عکس های آسیب دیده مموری کارت با نرم افزار Zar Data Recovery

قبل از شروع بهتر است اشاره کنیم که ما در گذشته نیز برای بازیابی اطلاعات حذف شده در ویندوز ۷ ، ترفند هایی را معرفی کردیم که بدون برنامه ی خاصی بتوانید اطلاعات را بازیابی کنید.

حال که مکان مناسب برای ذخیره ی فایل های از دست رفته و خراب شده را تهیه کرده ایم و نرم افزار مناسب را نیز دانلود کرده ایم ،باید اطلاعات را بازیابی کنیم.

در این مرحله ، توضیحاتی در ارتباط با تنظیمات این نرم افزار در انزل وب میخوانید.

دقت داشته باشید که حین فرآیند بازیابی عکس ها ، ممکن است از یک عکس ، دو کپی تهیه شود. این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند و نیازی نیست که نگران درستی انجام شدن فرآیند بازیابی باشید.

بعد از نصب نرم افزار  Zar Data Recovery ، محیطی مشابه تصویر زیر می بینید:

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

در سه باکس اول ، گزینه هایی را میبینید که اولین آن ها ، Image Recovery Free می باشد.این گزینه را انتخاب کنید.بعد از انتخاب این گزینه ، نرم افزار  مدتی متوقف میشود و سپس پیغام Enumerating Devices را نشان می دهد که به معنای اسکن کردن اطلاعات قابل بازیابی در مموی کارت می باشد.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

نرم افزار اطلاعات موجود در سیستم شما و البته کارت SD معیوب را چک می کند و هر آن چه که قابل بازیابی باشد را لیست می کند.شما باید گزینه ی مربوط به کارت اس دی خراب شده را که معمولا به صورت Mass Storage Device دیده می شود انتخاب کنید و سپس گزینه ی next را انتخاب کنید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

بعد از این مرحله ، مدتی صبر کنید تا نرم افزار فرآیند بازیابی اطلاعات Memory Card  را انجام دهد.بسته به سایز اطلاعات و حافظه ی SD card ، این فرآیند طولانی می شود.

گام چهام: انتخاب فایل های مورد نیاز برای ریکاوری اطلاعات

در این مرحله فایل ها و عکس ها لیست میشوند و شما می توانید هر یک از بخش هایی که ضروری تر هستند را انتخاب کنید و سپس save کنید.در این لیست گزینه ای برای ریکاوری کامل و یا selective فایل ها وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید ، از گزینه ی completely recover files استفاده کنید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در سمت چپ دو گزینه ی RAW و FAT دیده میشود.اولین گزینه یعنی RAW ، برای تبدیل کردن فایل های گروهی که در یک ردیف قرار دارند ، به فایل های مجزا می باشد.بخش بعدی برای فایل هایی با ساختار FAT می باشد که این بخش بسته به نوع SD card شما متفاوت خواهد بود.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

بعد از انتخاب فایل ها برای ریکاروی sd card، روی next کلیک کنید.

گام پنجم : انتخاب مقصد برای ذخیره ی فایل های بازیابی شده

در مرحله ی آخر برای ریکاوری اس دی کارت معیوب یا فرمت شده ، آن فضایی را که در ابتدا برای این فایل ها در نظر گرفته بودید ، انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی start copying کلیک نمایید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نرم افزار دیگری برای بازیابی اطلاعات از مموری کارت های SD معیوب می شناسید ، در بخش دیدگاه ها تجربه ی خود را با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • N says:

    سلام.مموری کارتم ترک خورده ولی نشکسته, وقتی میزارمش رو گوشی میگه کارت sd خالیه وقابل شناسایی نیست,رو سیستمم میزارم کلیک که میکنم کارت واشه میگه اطلاعات در دسترس نیس وباید فرمت شه,باگوشی و سیستمم امتحان کردم ولی فرمت نشد, با برنامه sd formatter ویه برنامه دیگه هم فرمت نشد باز همون حالته,راه حلش چیه چه جور باید فرمت شه؟میخوام جوری فرمت شه که اطلاعاتش بعدا قابل ریکاوری باشه.ممنون میشم اگه جواب رو ایمیل کنین برام.کارم خیلی گیره

  • محمد says:

    سلام دست شما درد نکند خیلی عالی و کاربردی تمام اطلاعات کارت sdموبایلم که اشتباها فرمت کرده بودم با راهنمایی شما در اینجا باز گردوندم تشکر.:)

    • نرگس says:

      سلام میشه اطلاعات دقیقشو دراختیارمنم بذارین
      @Narges_15Hآی دی تلگرامم ممنون

  • مهران says:

    سلام مموری کارتم سوخته چجوری میتونم اطلاعات یا برگردانم لطفا کمکم کنید فیلم وعکس های حیاتی دارم

  • مارال says:

    مموری کارتم شکسته کلی عکس دارم داخلش چیکار کنم؟

  • محمد says:

    سلام ، من مموری کارتم شکسته و کلی اطلاعات داخلش دارم که خیلی برام مهم هستند . ایا جایی هست که بتونم اطلاعات داخل اون رو بازیابی مجدد کنم .لطفا کمکم کنید ممنون میشم

  • سمیرا says:

    سلام ببخسید سوالی در مورد اینکه اگه رم کوچیک برای گوشی میخریم بشکنه و قسمت زرد رنگش سالم باشه ولی نصف دیگش جدا بشه میشه باز اطلاعاتش رو برگردوند

  • فری says:

    Aaali bud merci azatun

  • امیر says:

    خیلی عالی بود
    ممنون خدا خیرت بده

  • ابوذررضایی says:

    سلام به همگی من ممودیم زده خراب است فرمتم نمیکنه گوشیم.اطلاعات حیاتی توش دارم لطفایه جامعرفی کنیدک کمکم کنه ازهمتون ممنونم کمکم کنید

  • MINA says:

    فقط چرا بعد از باز خوانی فیلم ها ‍بخش نمیشه

  • MINA says:

    عالی بود خدا خیرتون بده

  • مهناز says:

    سلام
    ایا میتونم اطلاعاتی که خیلی وقت پیش از روی مموریم حذف یا پاک یا فرمت شده برگردونم؟
    مرسی

  • مهناز says:

    سلام
    می تونم تا حالا هرچی اطلاعات از روی مموریم حذف شده و مدت طولانی گذشته برگردونم

  • علی says:

    خیلی ممنون.تمام اطلاعاتم برگشت.دمتون گرررررررررررم

  • bahram says:

    آقا دمت گرم خیلی کارت درسته. بسیار سپاسگزارم

  • maneli says:

    من برنامه شمارو روی لپ تاپم ریختم ولی cd card منو اصلا نشون نمیده ک بخواد بازیابی کنه وقتی هم ک می خوام فورمت کنم هم ارور میده ک نمیتونه فورمت کنه من الان باید چی کار کنم اطلاعاتم مهمه

  • راد says:

    سلام علیکم
    مموری کارتم اطلاعاتش مشکل پیدا کرده و باز نمیشه ، من فرمتش نکردم هنوز ، قبل از فرمت گفتم اطلاعاتم رو که قابل بازگردانی هست ذخیره کنم بعدا فرمت کنم .
    حالا این برنامه رو که اینجا گذاشتید نصب کردم اما برای اسکن تا یازده درصد جلوتر نرفت .
    برنامه ی ریکاوری فایل رو نصب کردم و کرک رو هم کپی کردم گذاشتم اما ذخیره نمیکنه اطلاعات رو ، یعنی اصلا صفحه ی سوال از مکان ذخیره ی اطلاعات باز نمیشه و هرچی سیو رو میزنم هیچ اتفاقی نمیفته .
    لطفا راهنمایی کنید .متشکرم

  • rezvani says:

    باسلام من وقتی رمم رو به کامپیوتر وصل کنم متصل نمیشه تا ریکاوری کنم و عکسا برگرده ودر گوشی هم رمم رو نمی خونه چکار کنم اطلاعات همی هم توش هس راهنمایی کنید ممنون.

  • مرضیه says:

    واقعا عالی؛ســـــــــــــــــــــــــــــــــپاس

  • حمید says:

    ایا رم شکسته هم امکان باز یابی دارد لطفا اگه هست راهی بگین اطلاعاتش خیلی مهم برام

  • نرگس says:

    چرا بعد از ریکاوری عکس و فیلم ها باز نمیشه لطفا جواب بدین مهمه

    • امیر says:

      شما اگه با برنامهrecovery my file این کارو انجام می دادی

      همه فیلم و عکسات و بقیه فایل ها سالم باز میشد

  • زهره says:

    باسلام..گوشیمو که روشن کردم پیامی روش نوشته بود که “کارت حافظه شما آسیب دیده است”وباید فرمت بشه …راه حلی هست که بعد از فرمت عکسام یابرنامه هام برگردند؟هیچی رو بالا نمیاره

    • نرگس says:

      مال من هم مینویسه کارتsd, خراب است راه حل چیه ؟

    • امیر says:

      ببین فرمتش کن بعد از فرمت

      رم تو بزن به کامپیوتر با برنامه ریکاوری مای فایل همه اطلاعاتت پاک شدت

      برمیگرده????

      • محشر says:

        سلام میتونید راهنمایی کلی کنید ممنون میشم..از مرحله اول که ب کامپوتر وصل کنم یا با گوشی هم میشه..مرسی اگه کمک کنی

  • رضا says:

    سلام.خیلی خوب بود.عکسای گوشیمو که پاک شده بود برگردوندم با این برنامه.تشکر ویژه

  • راحله says:

    سلام خیلی از راهنمایی و معرفی نرم افزار ریکاوری ممنونم

  • محمد says:

    ضمن تشکر ازمطالب خوب شما
    برای من پس از نامفهوم شدن نام فایلهای تصویری پیغام you need to format disk میدهد
    چطور میتوانم فایلهای تصویری sd card دوربین را بازیابی کنم ؟

  • مهـــیا says:

    عااااااااالی بود. مرسی

  • negin says:

    من از کارت حافظه به عنوان internal storage گوشی استفاده میکردم اما ناگهانی کارت حافظه در گوشی غیر فعال شد حتی زمانیکه گوشی رو به کامپیتر وصل میکنم خالیه. sd card رو با sd reader به کامپیتر وصل میکنم پیغام میده که باید فرمت شه چه کنم چطوری recovery کنم کارت حافظه رو

  • SAMA says:

    ,واقعا ممنونم….خیلی کارم راه افتاد…..فقط یعضی از عکس هارو بالا نمیاره

  • محیا says:

    سلام…عکس ها برگشت ولی باز نمیشن..باید چیکار کنم؟؟؟ ممنون میشم کمکم کنید

    • شهریار مهاجر says:

      با سلام
      حجم عکس ها بالاست ، میتونید از نرم افزا recovery my files هم استفاده کنید این برنامه قوی تره برای عکس های با حجم بالا

  • مهسا says:

    Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay…Awliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Boooooooooooooooooooood.Mer30

صفحات1 2 3