بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

آموزش ریکاوری عکس ها از روی مموری کارت SD خراب شده

ذخیره ی اطلاعات روی فلش مموری و یا اس دی کارت ها ،یکی از ساده ترین راه ها برای نگه داری و حمل و نقل آسان اطلاعات می باشد. اما ممکن است به دلایل مختلف، این قطعات کوچک و قابل حمل ، آسیب ببینند و دیگر اطلاعات موجود روی آن ها ، برای دستگاه هایی مثل موبایل،دوربین دیجیتال و یا کامپیوتر قابل خواندن نباشد. در این پست ، ترفندی را برای بازیابی اطلاعات روی مموری کارت های اس دی (SD Card) معرفی می کنیم.

بازیابی عکس های موجود در کارت های حافظه اس دی گوشی،دوربین دیجیتال و..

How to Recover Photos from SD Card

قبلا آموزش ریکاوری اس ام اس و شماره های پاک شده اندروید را در انزل وب خواندید. برای SD card  که حاوی اطلاعات شخصی شما می باشد نیز ممکن اتفاقاتی رخ دهد که اطلاعات پاک شوند و یا از دسترس خارج شوند.وقتی که اس دی کارت به هر دلیلی صدمه میبیند و در واقع مشکلاتی در ساختمان آن پیش می آید ، ممکن است تصور شود که اطلاعات موجود در این وسیله نیز برای همیشه از بین رفته است و ریکاوری عکس از کارت حافظه SD یا مموری کارت های دیگر مشکل و گاهی غیرممکن به نظر برسد. در این حالت می توانید در مدت زمان کوتاهی عکس های موجود در کارت حافظه ی SD خود را مجددا مشاهده کنید و در واقع بازیابی کنید.

محتوای کارت اس دی در صورت صدمه دیدن ، چگونه خواهد شد؟

زمانی که اس دی کارت صدمه می بینید، اطلاعاتی که در آن وجود دارد به نام های قبلی دیده نمیشود و مثلا کاراکترهای نامفهومی به جای نام فایل دیده میشود.به عنوان مثال ، تصویر زیر مربوط به یک اس دی کارت معیوب می باشد که به طور کلی فایل ها و پسوند هر یک دچار تغییر شده است:

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

برای بازیابی اطلاعات روی اس دی کارت چه کنیم؟

گام اول:دانلود نرم افزار ZAR Data Recovery

برای شروع ، ابتدا نرم افزارZar Data Recovery را دانلود و نصب  کنید. Zar Data Recovery یک نرم افزار مفید است که کارت حافظه موجود را برای بازیابی اطلاعاتی که قبلا موجود بوده است و در حال حاضر در دسترس نیست ، بررسی و اسکن می کند.

دانلود نرم افزار ZAR Data Recovery

این نرم افزار ، فرمت های رایج عکس ها را در مموری کارت خراب شده جست و جو SD Card را ریکاوری می کند.

گام دوم: ذخیره ی اطلاعات بازیابی شده از کارت های حافظه

در مرحله ی بعد ؛ باید مکانی را برای ذخیره سازی اطلاعاتی که بازیابی می کنید ، تهیه کنید.این محل می تواند درایو خالی سیستم شما باشد یا یک حافظه جانبی دیگر مثل هارد اکسترنال، فقط میزان فضای مورد نیاز شما باید حداقل هم اندازه حافظه ی اس دی کارت شما باشد.

توجه داشته باشید که در صورتی که مطمئن هستید فضایی که از مموری کارت مورد استفاده قرار گرفته است دقیقا چه مقدار است ، می توانید از فضایی  مشابه با آن و کمتر از حافظه ی داخلی SD Card استفاده کنید.در غیر این صورت ، حتی اگر مموری کارت شما حافظه های بالاتری داشته باشد (مثلا ۶۴ گیگ بایت) باید فضایی به همین مقدار در درایو سیستم خود در نظر بگیرید.

سپس با استفاده از reader مناسب برای اس دی کارت (SD card reader) ، اس دی کارت معیوب خود را به سیستم متصل کنید.

گام سوم: بازیابی عکس های آسیب دیده مموری کارت با نرم افزار Zar Data Recovery

قبل از شروع بهتر است اشاره کنیم که ما در گذشته نیز برای بازیابی اطلاعات حذف شده در ویندوز ۷ ، ترفند هایی را معرفی کردیم که بدون برنامه ی خاصی بتوانید اطلاعات را بازیابی کنید.

حال که مکان مناسب برای ذخیره ی فایل های از دست رفته و خراب شده را تهیه کرده ایم و نرم افزار مناسب را نیز دانلود کرده ایم ،باید اطلاعات را بازیابی کنیم.

در این مرحله ، توضیحاتی در ارتباط با تنظیمات این نرم افزار در انزل وب میخوانید.

دقت داشته باشید که حین فرآیند بازیابی عکس ها ، ممکن است از یک عکس ، دو کپی تهیه شود. این موضوع مشکلی ایجاد نمی کند و نیازی نیست که نگران درستی انجام شدن فرآیند بازیابی باشید.

بعد از نصب نرم افزار  Zar Data Recovery ، محیطی مشابه تصویر زیر می بینید:

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

در سه باکس اول ، گزینه هایی را میبینید که اولین آن ها ، Image Recovery Free می باشد.این گزینه را انتخاب کنید.بعد از انتخاب این گزینه ، نرم افزار  مدتی متوقف میشود و سپس پیغام Enumerating Devices را نشان می دهد که به معنای اسکن کردن اطلاعات قابل بازیابی در مموی کارت می باشد.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

نرم افزار اطلاعات موجود در سیستم شما و البته کارت SD معیوب را چک می کند و هر آن چه که قابل بازیابی باشد را لیست می کند.شما باید گزینه ی مربوط به کارت اس دی خراب شده را که معمولا به صورت Mass Storage Device دیده می شود انتخاب کنید و سپس گزینه ی next را انتخاب کنید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

بعد از این مرحله ، مدتی صبر کنید تا نرم افزار فرآیند بازیابی اطلاعات Memory Card  را انجام دهد.بسته به سایز اطلاعات و حافظه ی SD card ، این فرآیند طولانی می شود.

گام چهام: انتخاب فایل های مورد نیاز برای ریکاوری اطلاعات

در این مرحله فایل ها و عکس ها لیست میشوند و شما می توانید هر یک از بخش هایی که ضروری تر هستند را انتخاب کنید و سپس save کنید.در این لیست گزینه ای برای ریکاوری کامل و یا selective فایل ها وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در صورتی که فضای کافی در اختیار دارید ، از گزینه ی completely recover files استفاده کنید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، در سمت چپ دو گزینه ی RAW و FAT دیده میشود.اولین گزینه یعنی RAW ، برای تبدیل کردن فایل های گروهی که در یک ردیف قرار دارند ، به فایل های مجزا می باشد.بخش بعدی برای فایل هایی با ساختار FAT می باشد که این بخش بسته به نوع SD card شما متفاوت خواهد بود.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

بعد از انتخاب فایل ها برای ریکاروی sd card، روی next کلیک کنید.

گام پنجم : انتخاب مقصد برای ذخیره ی فایل های بازیابی شده

در مرحله ی آخر برای ریکاوری اس دی کارت معیوب یا فرمت شده ، آن فضایی را که در ابتدا برای این فایل ها در نظر گرفته بودید ، انتخاب کنید و سپس روی گزینه ی start copying کلیک نمایید.

بازیابی عکس های موجود در sd کارت ها

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نرم افزار دیگری برای بازیابی اطلاعات از مموری کارت های SD معیوب می شناسید ، در بخش دیدگاه ها تجربه ی خود را با ما در میان بگذارید.

موفق باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • _roqianaw_ says:

    من معموریم یعنیSDکارتمو بردم گوشی فروشی اصلا براش باز نشد و گفت سوخته
    گوشیه خواهرم مشکل داشته ی بار معموریه خودشم سوزونده
    الانم ک من گزاشتم اینجوری شده
    من باید چیکار کنم خعلی خعلی اطلاعات مهمی توش هست
    مسعله زندان رفتن ی ادمه

  • vahid says:

    سلام دوستان خسته نباشید من فایل هارو ریکاوری کردم ولی متاسفانه اصلا عکس ها یا موزیک ها هیچکدومشون باز نمیکنن لطفا راهنمایی کنید مرسی ازتون

  • الهام محمدی says:

    سلام خوبید متاسفانه مموری دوربینی که عروسی ما رو فیلم برداری کرده معلوم نیست چه بلایی سرش اومده و دیتاهاش قابل خوندن نیست تو رو خدا درمونی واسش سراغ دارید خیلی داغون و ناراحتم اتلیه میگه قابل برگردوندن نیست اگه ممکنه کمکم کنید

  • محسن مرادی says:

    سلام
    میخواستم بگم که من همه اطلاعاتمو تونستم به لطف این برنامه باز بگردونم ولی الان حجم همه فایل هام دو برابر شده مثلا معموری من ۱۵.۵ گیگش پر بود از ۱۶ گیگ و الان کهاطلاعتمو بازیابی کردم حجم کل فایل هام شده ۲۹ گیگ ایا میشه فایل ها رو دوباره به همون حجم قبلیشون برگردوند؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  • محسن مرادی says:

    سلام
    اقا دمتون گرم با این وبلاگ من تمتم اطلاعات داخل معموریم که خیلی خیلی برام با ارزش بودن رو تونستم با این برنامه بازگردونم
    هم برنامه و هم آموزش استفاده از برنامه خیلی خوب بود .ممنون

  • محمد says:

    دستگاه تلفن همراه من اصلا کارت حافظه را نمیخواند،مشکل چیست،کارتSD هم سالمه

  • علی رهنما says:

    سلام ببخشید من مموریم زده فرمت رفتم کامپیوتری میگه سوخته گفتم عکسام اینا گفت همه رفته مموریتوبنداز اشغالی ایا میشه عکساموبرگردونم لطفاکمک کنیدممنون میشم ایدی تلگرامم khas66

  • محسن says:

    سلام من تمام مراحل را انجام دادم و عکس ها با توجه به انتحاب پوشه ها از مموری بازیابی شد و ذخیره کردم، اما هیچ کدام از محتوای عکس ها باز نمیشود و برای همه عکس ها از عبارت invalid image استفاده میکنه
    علت چیست و مشکل را چگونه حل کنم؟

  • حمیدرضا says:

    رم گوشی من شکسته.آیا می شه با همین روش اطلاعاتش برگرده؟‌خیلی به عکس هام نیاز دارم.
    با تشکر

  • سادات says:

    درضمن بعد اون هرچی عکس میریزم باز میکنه کارت حافظه فقط قبلیا که پاک شدند رو باز نمیکنه

  • سادات says:

    سلام.من عکسام پاک شدن اشتباهی بردم مغازه عکسهارو برگردوند ولی باز نمیشن..مینویسه فایل پیش فرض برای این عملکرد موجودنمیباشد..مغازه دار گفت کارتت ویروسیه..چکار کنم عکسام باز بشه

  • ناجی says:

    سلام . کارت حافظه من میگه باید فرمت بشه محطوات میخوام الان اگر فرمت کنم میتونم دیاره ریگاوری کنم یا خیر
    .اگر سوخته باشه چیکار کنیم ..

  • الهام says:

    من از این روش شما اما اصلا اطلاعاتم برنگشت

  • نگین says:

    سلام من چهار روز پیش چون گوشیمو باید میدادم تعمیرگاه اومدم هر چی اطلاعات و اهنگ و عکس و فیلم داشتم ریختم تو sdو sdرو در اوردم و گذاشتم تو خونه و حالا که بعد از چهار روز گوشیمو گرفتم از تعمریگاه sdرو گذاشتم رو گوشیم و دیدم هیچی نیومد .گوشیم میفهمه که sdروشه ولی وقتی میزنم اتصال کارت حافظه پیام میده بالای گوشی که sdخالیه یا دارای فایل پشتیبانی نشده است اگه می خوای استفاده کنی باید فرمت کنی.اول فکر کردم تعمیرکار گوشیمو خراب کرده ولی بعد sd مامانمو گذاشتم رو گوشیم کامل باز شد همه چیزاش هم اومد برام و مال خودمم گذاشتم رو گوشی مامانم گوشی اون دقیقا همون پیامی که گوشی من داده بود رو داد گفت یا خالیه یا اطلاعات پشتیبانی نشده داره …با رم ریدر هم امتحان کردم کامپیوترم گفت باید فرمت کنی و اصلا باز نکرد نمیدونین مشکل چیه؟ اطلاعات خیلی مهمی بود و نمی خوام فرمت کنم اگه روشی هست لطفا بگین ممنون.

  • مبینا مهدی نژاد says:

    عکس ها برگشتن اما لود نمی شن باید چه کار کنم

  • دریا says:

    این روش برای فیلم هم جواب میده؟ممنون میشم جواب بدیدخیلی به فیلم هام احتیاج دارم یکدفعه همشون پریدن

  • امیرحسین says:

    خیلی تشکر میکنم ازتون من ۳۰ گیگ رم گوشیم همه عکسهای مهم شخصیم پاک شده بود ولی به کمک شما تونستم همه اونهارو برگردونم

  • فاطمه says:

    گوشیمو ریست کردم ولی قبلش رمو در آورده بودم همه محتویاتش هست چون روی سیستم قبلی قفل گذاری کرده بودم حالا دیگه نشون نمیده چیکار کنم لطفا کمکم کنید محتویاتش مهمه برام

  • زهرااحمدی says:

    میشه کمکم کنید من رمم سوخته میندازم گوشی اصلن نمیاره ک رمم انداختم انگارک اصلن رم ننداختم عکسام خیلی مهمن خاهش میکنم اگه راهی هست کمک کنید

  • Aida says:

    ببخشید من عکس هارو ریکاوری کردم و الان فایلش تو رم هست. ولی عکسا باز نمیشه و وقتی روشون کلیک میکنم در حالت لود شدن باقی میمونه و اخرشم سیستم هنگ میکنه و مجبور میشم رم و در بیارم دوباره جا بزنم. چیکار باید بکنم که عکسا لود شن؟

  • نرگس says:

    سلام من چند وقته هرچی دانلود میکنم اصلا به‌حجم‌مموری اضافه نمیشه ولی توی گالری هست و الان هم چندتا چیز حذف کردم از توی گالری رفته ولی حجم‌مموری خالی نشده لطفا راهنماییم کنید

  • سبحان says:

    سلام
    ممنون از سایت و اطلاعات خوبتون من یه سوال دارم چن وقت پیش فلش مموریم خراب شد رفتم کامل فرمت کردم حالا دیگ راهی برا بازیابیه عکسام هس؟
    اگ میشه زود تر جواب بدین!

  • سنا says:

    سلام، خسته نباشید
    من اشتباهی یه فولدری که توش عکس بود رو از اس‌دی کاردم پاک کردم. میتونم برش گردونم؟

  • محمد says:

    شمادوستان عزیز میتوانید با نرم افزار کارد ریکاوی تمام اطلاعات خود مانند عکس و فیلم و برنامه هارا برگردانید.فقط یک روز طول میکشه که بیاره

  • فرزاد says:

    باسلام.چندی پیش گوشیمو رست کردم تمام اطلاعات وعکس وویدیوهام روی رم ۱۶گیگ ریخته بودم که درآن زمان رست کردن،مموری داخل گوشی بود،حالاهمه فایلهای مموری غیرفعال شده وتوکامپیوترهم بازنمیشه،البته همه فایلهاباهمون اسم قبلی میادولی غیرفعال هستش،خواهشا راهنمایی م کنید.

  • طیبه says:

    رمم خوب بود ولی الان میبینم هیچ عکسارو نیس . گزاشتمش رو ی گوشی دیگه میگه کارت حافظه خالی هس . یعنی میشه برگردنند. چیکار کنم؟؟؟

  • behin says:

    من مموری رو که به هر گوشی میزنم میزنه قابل اجرا نیست فرمت کنید وقتی فرمتش میکنم درست میشه دیگه چیزی نمیاد وقتی چیزی میریزم داخلش دوباره همونه میزنه (کارت حافظه خالی فایل پشتیبانی نشده )

  • سلام says:

    مروری من شکسته چی از کنم

  • shima says:

    سلام مموریه من مشکل پیدا کرده یعنی وقتی داشتم چنتا فیلم را انتقال میدادم از حافظه ی گوشی به مموری . کلا حافظه ی مموریم پرید چ جور میتونم اطلاعات مموریم را برگردونم

  • مهشید says:

    سلام خسته نباشین . کارت sd مو ، زدم به کامپیوتر تا اطلاعاتشو خالی کنم اونجا . اولش اسکن کردم با نرم افزار ضدویروس شید . بعد رفتم تو مموری . دیدم تمام ویدئو ها به حالت عکس دراومده و هیچ جوره نمی خوندشون ! کارت رو دراوردم و گذاشتم تو گوشی دیدم مینویسه کارت sD خراب است . دیگه هم اثری از اون اطلاعات توش پیدا نمیشه . آوردم دوباره گذاشتم توی کامپیوتر . اصلا این دفعه بازش نکرد . فقط یه پنجره کوچیک باز میشه که نوشته :
    ؟Do you want to format it و دوتا گزینه داره که یکیش کنسل هست و دومیش هم فرمت دیسکه .نمدونم چیکار کنم دیگه …
    لطفا هرچه زود تر راهنماییم کنین چون اطلاعاتم واسم خیلی مهمه … لطفا … خواهشا … !!!

صفحات 1 2 3
×