8 روش شناسایی فایل های با فرمت ناشناخته

۸ روش شناسایی فایل های با فرمت ناشناخته

ما روزانه از فایل های متفاوتی استفاده می کنیم که شاید برخی از آنها را نشناسیم و بعد از بازکردن آن فایل ، به محتوای آن پی ببریم. باز کردن فایل های ناشناخته معایبی دارد که از راه های مختلف قابل دریافت می باشد و می تواند اثرات سوء ، روی سیستم و اطلاعات شما داشته باشد.در این پست ، نحوه ی شناسایی انواع فایل های ناشناخته را می خوانید.

۸ ترفند برای شناسایی پسوند فایل های ناشناس

۸ Ways To Identify Unknown File Types

به طور کلی فرمت های مختلفی برای انواع فایل های صوتی ، تصویری و دیتا وجود دارد.این فرمت ها گاهی قابل ویرایش هستند. به عنوان مثال ویرایش فایل های صوتی با یک فرمت خاص ، مطلبی بود که قبلا آموزش آن را در انزل وب مطالعه کردید.اما گاهی این فرمت ها ناشناخته هستند و نمی توان از روی ظاهر آن ها ، به محتوایشان پی برد و معمولا در ویدنوز پس از کلیک بر روی آنها پنجره Open With باز میشود.

دانلود فایل های الحاقی (attachment) با استفاده ایمیل، اتصال فلش مموری های مختلف به سیستم و….ساده ترین راه ها برای انتقال فایل های ناشناخته به کامپیوتر یا هر نوع دستگاهی است که استفاده می کنید. زمانی که با یک فایل ناشناخته آشنا شده اید ، ابتدا باید نوع فایل و جزییات آن را بررسی کنید و سپس با استفاده از برنامه های مختلف (مثل این نرم افزار کاربردی که قبلا معرفی کرده ایم) برای اجرای آن اقدام کنید.در ادامه راه هایی را برای شناسایی فایل با فرمت نامعلوم و ناشناخته معرفی می کنیم.

شناسایی فایل ها و باز کردن فایل های ناشناخته با استفاده از گوگل

ساده ترین راه برای یافتن این اطلاعات ، استفاده از گوگل میباشد.اگر این فایل را قبلا از اینترنت دانلود کرده اید و تاریخچه ی مرورگرتان را پاک نکرده اید ، آن وب سایتی که فایل را از طریق آن دانلود کرده اید ، نمایش داده میشود.با مراجعه به این وب سایت ،می توانید اطلاعات مربوط به فایل را بررسی کنید. سپس می توانید با استفاده از مراجع رایگان دانلود نرم افزار که قبلا معرفی کرده ایم ، برای بازکردن فایل ناشناخته نرم افزار مناسب برای فرمت فایل خود را دانلود کنید.

چگونه فایل های ناشناخته را شناسایی کنیم؟

تشخیص فایلهای ناشناخته با استفاده از سرویس Wolfram Alpha

سرویس Wolfram Alpha که قبلا در بخش معرفی ۳۰ موتور جستجو تخصصی انزل وب بررسی کردیم ، یک سرویس هوشمند برای جست وجوی حرفه ای شما با بانک اطلاعاتی کامل می باشد. حل مسائل ریاضی و فیزیک ، اطلاعات به روز پیرامون علوم مختلف و… از امکانات این سرویس می باشد. شناسایی نوع فایل های ناشناخته نیز، از دیگر قابلیت های این سرویس است. بعد از وارد کردن نام فایلی که ناشناخته است ، اطلاعات مختصری را در باره ی محتویات آن مشاهده می کنید و سپس می توانید آن را باز کنید. در کنار قابلیت های این سرویس، فرمت های نادری نیز وجود دارد که این سرویس قادر به شناسایی آن ها نیست.

چگونه فایل های ناشناخته را شناسایی کنیم؟

شناسایی فایل ناشناس با استفاده از سرویس FILExt

یکی از سرویس های دیگر مختص شناسایی پسوند فایل ها ، FILExt است.این سرویس یک سرویس بر پایه ی حروف الفبا می باشد که برای جست وجوی خود از گوگل نیز بهره مند می شود.با استفاده از آن می توانید ۱۵۲۶ پسوند را جست وجو و اطلاعات کاملی را پیرامون هر یک به دست آورید. ضمنا در وب سایت لینک های زیادی برای اسکن کامپیوتر شما جهت دانلود فایل نیز وجود دارد که پیشنهاد می کنیم تنها از سرویس اطلاعاتی این مجموعه استفاده کنید.

چگونه فایل های ناشناخته را شناسایی کنیم؟

پیدا کردن نرم افزار اجرا و باز کردن فایل ناشناخته با استفاده از سرویس Filesuffix.com

Filesuffix یکی دیگر از سرویس های آنلاین برای بررسی پسوند های مختلف فایل ها می باشد. این سرویس توسط افراد ماهر همواره به روزرسانی میشود و می توانید پسوند های جدیدی را که اخیرا به بانک اطلاعاتی آن افزوده شده است را مشاهده کنید.

چگونه فایل های ناشناخته را شناسایی کنیم؟

شناسایی  و بررسی فایل های نامعلوم با استفاده از سرویس File Info

این وب سایت ابزارهای مختلفی را برای کسب اطلاعات و جزییات یک فایل در اختیار شما می گذارد. File Info علاوه بر شناسایی پسوند ها ، پلاگین هایی برای کروم یا فایرفاکس نیز در اختیار کاربران می گذارد تا به  صورت یک ویجت همواره در مروگر شما در دسترس باشد.

چگونه فایل های ناشناخته را شناسایی کنیم؟

شناسایی فایل ها با استفاده از سرویس File-Extensions

File-Extensions یک منبع کاربردی و منظم برای شناسایی پسوند هاست.هر چند که این منبع به گستردگی سایر منابعی که تا به حال معرفی کرده ایم نیست. ضمنا به سوالات رایح کاربران از قبیل این که چرا یک فایل با پسوند مشخص را نمی توان ایمیل یا آپلود کرد و…در این وب سایت پاسخ داده شده است.

چگونه فایل های ناشناخته را شناسایی کنیم؟

شناسایی فایل های ناشناس با استفاده از سایت OpenWith

این وب سایت یک وب سایت کامل با دسته بندی ها منظم برای پی بردن به محتوای فایل هایی است که برای ما ناشناخته اند. این وب سایت ، علاوه بر شناسایی فرمت فایل ها ، اپلیکیشن و نرم افزار مناسب برای باز کردن آن ها را نیز پیشنهاد می دهد.

چگونه فایل های ناشناخته را شناسایی کنیم؟

شناسایی پسوند فایل ها در ویندوز با استفاده از TrID

آخرین روش شناسایی فایل های ناشناخته که در انزل وب معرفی میکنیم استفاده از یک نرم افزار کم جم و کاربردی است که کتابخانه ی عظیم برای شناسایی پسوند ها دارد. این سرویس فایل ها را در مدت زمان کوتاهی شناسایی می کند.

چگونه فایل های ناشناخته را شناسایی کنیم؟

برای بهره گیری از این برنامه ، باید خود برنامه و پکیج مربوط به پسوند ها را جدگانه دانلود کنید. البته در مجموع هر دو حجم کمی دارند. ضمنا برای استفاده از این نرم افزار، باید NET framework را روی سیستم خود نصب کرده باشید. البته نرم افزار در دو حالت ، یعنی با استفاده از دستور cmd و همچنین برنامه ی مستقل قابل اجرا است.

9

تجربه و پیشنهاد شما؟

آیا تا به حال با فایل هایی که پسوند های ناشناخته داشتند مواجه شدید؟ برای شناسایی این پسوند از چه ابزاری استفاده کرده اید؟ تجربه ی خود را از طریق نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • علی says:

    سلام . خیلی خوب ممنون البته میخوام بدونم چطوری میشه همزمان فرمت تعداد زیادی فایل رو تشخیص داد چون با همه این ۸ روش امتحان کردم ظاهرا باید تک تک فایل ها رو بدیم . ۳۳ گیگ فایل دارم که فرمت شون ناشناخته است . ممنون

  • اخلاقی says:

    سلام متن فوق العاده آموزنده ای بود مطالبش هم خیلی خوب سلیس و روان بود به آموخته های بنده افزود .
    دستتون درد نکنه و خیلی ممنون .
    سئوالی دارم : حالا که فهمیدم فایل APPX مربوط به ویندوز ۸ و بالاتر از اونه چطور باید بازی با این پسوند رو در ویندوز ۷ اجراء کنم .

    • hani says:

      سلام من یه فیلم اموزشی دانلود کردم با پسوندrar با چه برنامه ای تو گوشی اندروید بازش کنم؟

  • علی صیادی says:

    فایلهای با پسوند vvv. را چطور باید اجرا کرد

  • علیرضا says:

    تشکر