چگونه گوشی یا تبلت گم یا دزیده شده خاموش / روشن خود را پیدا کنیم؟ How to Find Your Stolen or Missing Phone and Tablets

۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن

گم یا دزدیده شدن گوشی یکی از بدترین اتفاقاتی است که میتواند برای هر فردی رخ دهد و باعث شود اطلاعاتی حیاتی نظیر شماره تماس ها، عکس های شخصی و .. از دست بروند و حتی شخص در خطر سو استفاده از اطلاعات خود توسط دیگران قرار گیرد.این بار در انزل وب روش هایی برای پیدا کردن و ردیابی گوشی و تبلت گم یا دزدیده شده شما در حالت روشن یا خاموش را آموزش میدهیم.

چگونه گوشی یا تبلت گم یا دزیده شده خاموش / روشن خود را پیدا کنیم؟

How to Find Your Stolen or Missing Phone and Tablets

در زمینه آموزش گوشی های هوشمند قبلا روش هایی برای پیدا کردن مزاحم تلفنی و هکر را آموزش دادیم که پیشنهاد میکنیم حتما آنها را نیز مطالعه کنید.

توجه داشته باشید استفاده از روش های زیر به منزله پیدا شدن ۱۰۰% گوشی و دستگاه گم شده شما نیست اما احتمال ردیابی و پیگیری موقعیت گوشی نیز وجود دارد و همچنین این روش ها را میتوانید بر روی دستگاه های دگر نظیر تبلت ها نیز که دارای سیم کارت هستند نیز استفاده کنید.

پیدا کردن گوشی گم شده در حالت که خاموش است

How to find lost phone when its turned off

در صورتی که گوشی گم شده شما به هر دلیلی خاموش شده است و نمیتوانید با آن ارتباط برقرار کنید ،تنها راه ارتباط و پیگیری موقعیت سیم کارت گوشی از طریق اپرواتور تلفن همراه شما است.

برای اپراتور های تلفن همراه ایران فعلا ایرانسل و همراه اول امکان ردیابی و پیگیری گوشی گم شده را دارند .

برای سیم کارت های همراه اول میتوانید به بخش ردیابی گوشی این شرکت مراجعه و مراحل توضیح داده شده را طی کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود.همراه اول فعلا این امکان را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

پیدا کردن گوشی گم شده در حالت که خاموش است How to find lost phone when its turned off

برای سیم کارت های ایرانسل نیز میتوانید به صفحه ردیابی گوشی مفقود شده  مراجعه و مراحل توضیح داده شده را طی کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود.توجه داشته باشید ثبت هر درخواست ردیابی در ایرانسل ۱۰۰ تومان هزینه دارد.

پیدا کردن گوشی گم شده در حالت که خاموش است How to find lost phone when its turned off

متاسفانه هنوز بخشی برای ردیابی گوشی گم شده با سیم کارت های رایتل و تالیا توسط این شرکت ها ارائه نشده است و در صورت اضافه شدن این امکان حتما آن را در همین بخش معرفی میکنیم.


 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قضایی

قبلا در بخش پیدا کردن سریال نامبر و مدل گوشی،لپ تاپ،کامپیوتر و چک کردن اصل یا تقلبی بودن به طور مفصل در مورد کد IMEI در انزل وب صحبت کردیم و طریقه پیدا کردن آن را آموزش دادیم .شما با داشتن این کد و مراجعه به مراجع قضایی میتوانید گوشی خود را ردیابی کنید اما در صورتی که این کد را ندارید و دستگاه شما اندوریدی است و از قبل آن را به اکانت گوگل خود متصل نمودید میتوانید با مراجعه به تنظیمات گوگل از بخش Android و با کلیک بر روی مثلث کوچک کنار آن لیست دستگاه های متصل به اکانت را مشاهده کنید.

 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قضایی

در هر بخش از این لیست نام دستگاه و در رویروی آن کد IMEI‏ قرار دارد.این کد را یادداشت و به مراجع قضایی جهت پیگیری و ردیابی بیشتر تحویل دهید.

همچنین روش های پیدا کردن کد IMEI دستگاه های اپل (Apple) نظیر آیفون،مک بوک،آیپد و.. از طریق آیتونز و روش های دیگر نیز به صورت کامل و تصویری در سایت رسمی اپل توضیح داده شده است.

 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قضایی

کد IMEI دستگاه های با سیستم عامل ویندوز (Windows) و ویندوز فون (Windows Phone) نیز از بخش Devices مایکروسافت در دسترس شما قرار میگیرد.

 ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده از طریق کد IMEI و مراجع قضایی


ردیابی گوشی دزدیده شده از طریق تاریخچه نقشه گوگل

How to Track Lost Phone Location with Google Maps

اگر بر روی گوشی یا تبلت شما اپ Google Maps نصب است و قابلیت Location History آن را از قبل فعال نموده باشید میتوانید با مراجعه به بخش تایم لاین تاریخچه نقشه گوگل مسیر و مکان هایی که گوشی شما در آنجا بوده است را مشاهد و بررسی کنید.

از سمت چپ میتوانید تاریخ گم شدن گوشی را تعیین نمایید یا آن را بر روی Today (امروز) تنظیم کنید و سپس مسیر و موقعیت هایی که گوشی شما بعد از تاریخ مورد نظر در آنجا حضور داشته است را ردیابی کنید.

ردیابی گوشی دزدیده شده از طریق تاریخچه نقشه گوگل How to Track Lost Phone Location with Google Maps

اگر موقعیت جدید گوشی را پیدا نموید حتما با مراجعه به پلیس و مراجع قانونی به پیگیری آن بپردازید.


پیدا کردن گوشی گم شده در حالتی که روشن است

How to find lost phone when its turned on

در صورتی که گوشی شما روشن است و با تماس گرفتن با خط خود نتوانستید آن را پیدا و ردیابی کنید احتمال دارد روش های زیر برای پیدا کردن گوشی گم شده شما موثر باشد

پیدا کردن گوشی گم شده اندروید

How to Find and Track Lost Android Devices

در این روش گوشی شما ابتدا باید از قبل به اکانت گوگل (جیمیل) و به اینترنت متصل باشد.این روش با استفاده از قابلیت Android Device Manger صورت میگیرد که قبلا در بخش روش های برداشتن پسورد و پترن اندروید انزل وب طریقه کار آن را کاملا آموزش دادیم.

ابتدا به Android Device Manger مراجعه کنید،اگر گوشی شما به اینترنت متصل باشد موقعیت دقیق گوشی بر روی نقشه نمایش داده میشود.سپس میتوانید از طریق گزینه Ring گوشی خود را از راه دور به صدا در بیاورید تا اگر در نزدیکی محل گم شدن گوشی قرار دارید راحت تر آن را بیابید و یا از طریق گزینه Lock گوشی خود را قفل کنید تا شخص دیگری به آن دسترسی نداشته باشد.

پیدا کردن گوشی گم شده اندروید How to Find and Track Lost Android Devices

ردیابی و پیدا کردن آیفون ، آیپد ، مک بوک  و.. گم شده

How to Find and Track Lost Apple Devices

برای دستگاه های اپل میتوانید با مراجعه به سرویس icloud و اپل آیدی خود وارد داشبورد اکانت اپل خود شوید و از بخش Find My iPhone اقدام به ردیابی گوشی گم شده خود کنید این بخش بسیار شبیه به Android Device Manager گوگل است.توجه داشته باشید برای استفاده از این سرویس دستگاه شما باید به اینترنت متصل یاشد و قابلیت location services نیز بر روی دستگاه اپل شما از قبل فعال باشد.

ردیابی و پیدا کردن آیفون ، آیپد ، مک بوک و.. گم شده How to Find and Track Lost Apple Devices

سپس منو بالا صفحه را از روی All Devices بر روی نام دستگاه خود تنظیم کنید تا ردیابی آن شروع و در نهایت موقعیت آن بر روی نقشه نمایش داده شود،در نهایت همانند گوگل گزینه هایی نظیر Play Sound برای به صدا در آوردن دستگاه ، Lock برای قفل کردن و Erase برای پاک کردن اطلاعات از راه دورد نمایش داده میشود.

پیگیری و یافتن گوشی و لپ تاپ گم شده ویندوز و ویندوز فون

How to Find and Track Lost Windows and Windows Phone Devices

برای دستگاه های با سیستم عامل ویندوز یا ویندوز فون نیز میتوانید به بخش Devices مایکروسافت مراجعه و وارد اکانت مایکروسافت خود شوید سپس با کلیک بر روی گزینه  Find my phone دستگاه مورد نظر خود شروع به ردیابی آن بر روی نقشه نمایید.

پیگیری و پیدا کردن گوشی و لپ تاپ گم شده ویندوز و ویندوز فون How to Find and Track Lost Windows and Windows Phone Devices

همانند گوگل و اپل گزینه هایی نظیر Ring برای به صدا در آوردن دستگاه ، Lock برای قفل کردن و Erase برای پاک کردن اطلاعات از راه دورد نمایش داده میشود.


اپ های پیشنهادی برای ردیابی و یافتن گوشی گم یا دزدیده شده

Best Apps for Tracking Lost Phones

علاوه بر روش های فوق که در انزل وب معرفی کردیم چند اپ بسیار کاربردی و خوب نیز برای پیگیری و پیدا کردن گوشی های گم شده و یا دزدیده شده وجود دارد که البته باید قبل از گم شدن گوشی بر روی دستگاه نصب شوند.پیشنهاد میکنیم بعد از پیدا کردن گوشی خود یا قبل از اینکه اتفاق ناگوار مشابه برای شما رخ دهد اپ هایی نظیر Find My iPhone آیفون که قابلیت آنلاین آن را در بخش بالا توضیح دادیم و اپ های بسیار خوب Find My Phone و Find My Lost Phone! اندروید که برای آیفون و ویندوز فون نیز در سایت اصلی آن در دسترس است بر گوشی یا تبلت خود حتما نصب کنید.

اپ های پیشنهادی برای ردیابی گوشی گم یا دزدیده شده Best Apps for Tracking Lost Phones


تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که شما نیز روشی برای پیدا کردن گوشی یا تبلت گم شده سراغ دارید و یا اینکه تجربه استفاده از روش های بالا را دارید آنها را در بخش نظرات مطرح کنید

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • جواد says:

    سلام وخسته نباشید خدمت دوستان گوشی منو دزدیدن الانم مکانیابشو قطع کردن.الانم خاموش چطور از جیمیل بیداش کنم.واسش بیام دادم رو قفل صفحه بره ولی جی بی اس خاموش ردیابی نمیشه

  • tm says:

    سلام خسته نباشید. ازتون خواهش میکنم کمک کنید که چیکار کنم. گوشی همسرمو ازش دزدیدن. خواهش میکنم کمک کنید.

  • amir says:

    سلام من دیروز گوشیم رو تو تاکسی جا گذاشتم و بعد از یک ساعت اون راننده رو پیدا کردم داخل ماشینشو هم گشتم ولی نبود چون گفت بعد شما ۳ نفر جوان اومدن توی ماشین و از اون موقع هم دیگه مسافر سوار نکردم من فورا ب مراجع قضایی همون سامانه همیاب۲۴ اطلاع رسانی کردم و خط هامو سوزوندم و امروزم رفتم پلیس آگاهی ب جای اینکه پیگر کارام باشه گفت ک خوب کاری کردی ک گوشیتودزدیدن واقعا این هم وضع مملکت یکم ب خودمون بیایم ببینیم توی چ کشوری داریم زندگی میکنیم واقعا واسه کشو جای تاسف داره
    خدا پشت و پناهتون

  • فرزانه says:

    گوشی من رو توی صف حسابداری درمانگاه دزدیدن متاسفانه جعبه گوشی هم هنوز پیدا نشده. گوشیم دو سیمکارته بود که همیشه از یکی استفاده میکردم و تونستم با اکانت Gmail کد IMEI همون سیم کارت رو پیدا کنم. درخواست ردیابی توی همیاب دادم ولی اگر گوشی اوراق بشه دیگه نمیشه سارق رو پیدا کرد. توی دوربین مدار بسته درمانگاه یه چهره ی مبهم از آقای دزد هست، کسی تجربه ای داره که بتونه بهم کمک کنه؟

  • مینا says:

    یک ماه بیش گوشیمو در حال مکالمه از دستم زدن و. بیگیری کردم گفتن بهتره اول ردیابیشو از سامانه همیاب شروع کنم نتیجه مثبت ک گرفتم بعدن برم دادسرا …

  • Amirhossein says:

    سلام خوبید؟ منم گوشیمو اواخر شهریور ازم زدن نزدیک ۱۰۰تومن خزج شد ک ردیابی شه بعد سه ماه ردیابی شد و گفتن تو تهرانه خوشحال شدیم ولی هنوز ک هنوزه ایسگامون کردن میگن اگه پیدا شد خبرتون میکنیم دیدم ک میگم ماموره با دزده دستشون تو ی کاسش شب هرچی میگیرن نصف نصف میگیرن
    اگه این انصافه از فردا منم دزدی میکنم

  • NO MaTter I am HITMAN {ScarE} says:

    درسته که میخندین ولی لپ تاپ من تو خونه گم شده D: ولی نخندین. میشه راه حلی برای من پیشنهتد دهید؟

  • ماهک says:

    سللم من گوشیمو چند روز پیش دزدیدن به کلانتری هم اطلاع دادم گفتن که شماره سریال گوشیت رو با دو تا کد داده شده با دوتا خط بفرستم ولی من شماره سریال گوشیم از روی جعبه اش کنده شده باید چیکار کنم

  • مرمر says:

    من ی موبایل ساده داشتم ۱۱۰۰ فک کنم ، توخونه گم شده ، جعبه شم پیدانمیکنم هرچی میگردم سیمکارتم توش نیود.بنظرتون روشی وجودداره بتونم پیداش کنم ؟

  • مجید says:

    سلام. گوشیمو دیروز گم کردم توو کویر. روشنه و زنگ میخوره اما ۱۰۰ درصد لای خاکه و صداش در نمیاد. اینترنتش قطعه. بهترین روش پیشنهادیتون چیه ؟ ممنون

  • ahadahmady9@gmail.com says:

    بنام حیٌ حق توانا
    سلام علیکم ضمن تقدیر و تشکر از نویسندگان محترم برنامه از جنابعالی هم تشکر وافر دارم
    خیلی مفید بود
    ممنونم

  • مهدی says:

    سلام وقت بخیر من دوتا گوشی ازدستم قاپیدن بردن هر دو راپیگیری کردم تا امروز ولی اگه شما نتیجه گرفتین من هم گرفتم ولی من بخدای احد واحد قسم میخورم این مأمورین دقیقا دزدهای هر منطقه رو میشناسن اگه برای خودشون وآشناهاشون باشه به یک ساعت نمیرسه پیداش میکنن ولی امثال من باید ده برابر قیمت گوشی خرج کنیم آخرش هم بی نتیجه والسلام.

  • نیما says:

    دوستان من نمیخام رای شما رو بزنم که پیگیر گوشی خود نباشید ولی انقدر سیستم قضایی تو این مملکت مزخرفه که باید کفش آهنی پاتون کنید و بیفتین دنبال پیگیری گوشی … تاز ه بنده گوشیم رد یابی شده و گوشی از تهران به یک شهرستان دیگه برده شده و هنوز هم که هنوز از این دادگاه به اون دادگاه دارم می رم بعدش می گیم چرا دزدی زیاده… خب معلومه وقتی یک همچین سیستم ضعیفی باشه دزد هم با خیال راحت میدزده و کار خودش و می کنه… حالا اگ ما یک نون بدزدیم با هواپیما و هلی کوپتر میان بالاسرمون…

  • نیما says:

    جناب گوشیه من را دزدیدن سیمکارتم را سوزاندم بعد اگه اون طرف به گوشم فلش زده باشه یا به تنظیمات کارخانه زده باشه من بازم میتونم امیدی داشته باشم؟

  • هدی says:

    من خیلی خوش شانس بودم که گشت پلیس یک دزد رو گرفته بودن و کلی گوشی و لپ تاپ ازش کشف کردن و بعد هم از طریق سامانه همیاب ۲۴ بهم زنگ زدن . خدا خیرشون بده

  • سید جواد says:

    سلام من گوشیمو دزدین-سیمکارتهامو سوزوندم
    ۱۰ روز صبر کردم بعد به سامانه ایانسلسماره سریال روی کارتن گوشیمو فرستادم-سامانه جواب رو مثبت اعلام کرد و برام کد رهگیری فرستاد-با کد رهگیری رفتم دادگاه عریضع نوشتم و ادامه ماجرا…—-امیدوار باش رفیق

  • نجات طاهري says:

    گوشی هواوی خودراورحالی که خاموش بوددرحرم امام خمینی گم کرده ام. اگرکسی پیدا نموده لطفا به مراجع انتظامی تحویل دهد

  • شهرزادشکرانی says:

    سلام
    من دهم شهریور گوشی huawie y7 prime 2018چهارراه ولیعصر دزدیدن سیم کارتامو سوزوندم تو سامانه همیابم تبتش کردم میخواستم ببینم امکانش هس پیدا بشه؟چند درصد؟؟؟راه های دیگه ای هم وجود داره؟این اکانت جیمیل قضیش چیه؟کمکی میکنه؟خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنید ۰۹۲۲۷۴۸۰…

  • صادق says:

    سلام وقت بخیر امروز گوشیم رو دزدیدن و خاموشش کردند.چطور میتونم از طریق تاریخچه نقشه گوگل اقدام کنم.نمیدونم که Location History رو فعال کردم یا نه.ممکنه بیشتر راهنمایی کنید؟

  • جبار says:

    با سلام من گوشی هانر۳ همراه باسیمکارت همراه اولم رو دزدیدن لطفا راهنمایی کنید چکارکنم باتشکر

  • حميد says:

    گوشی پیدا کردم سیم کارت سوخته میشه ازروی شماره سریال مالک گوشی پیداکنم

    • بیتا says:

      سلام. گوشی منم دزدیدن، ای کاش مدل مدل گوشی رو بگین، شاید امیدی باشه برای کسایی که گوشی شون دزدیده شده. کسایی که مدل گوشی شون اونی بود که دست شماست، باهاتون در تماس باشیم تا شاید شماره سریال ها یکی باشه. با اینکه که خیلی نا امیدم از پیدا شدن گوشی ام، ولی این پیام شما امیدی دوباره بهم داد

    • ع says:

      کدام شهر پیدا کردی گوشی؟

    • ع says:

      کدام شهر

  • رخساره says:

    باسلام من گوشی سامسونگم گم شده و هردو سیم کارتم داخلشه متاسفانه چون سایلنت کسی پاسخگو نیست ازچه طریقی اقدام کنم

  • رخساره says:

    باسلام من گوشی سامسونگم گم شده و هردو سیم کارتم داخلشه متاسفانه چون سایلنت کسی پاسخگو نیست ازچه طریقی اقدام کنم.

  • رخساره says:

    باسلام من گوشی سامسونگم رو گم کردم وهردوسیم کارت ایرانسلم داخل گوشی هست هرچی تماس میگیرم به علت اینکه سایلنت کسی پاسخگو نیست و قفل اثر انگشت داره از چه طریقی اقدام کنم.

  • امیر says:

    سلام لطفا اطلاعات درست به مردم بدین من زنگ زدم به همراه اول و اصلا چنین چیزی وجود نداشت و گفتن خیلی وقته برداشته شده

  • Man says:

    سلام من گوشیمو گم کردم شماره سریال گوشین رو هم به همراه اول پیامک کردم ولی بعد از هفت ماه هنوز پیدا نشده . ایتستاگرام و جیمیل هم داشتم میگید چی کار کنم

  • Yasamin says:

    من گوشیمو دزدیدن ولی نه گوشی روشنه نه شماره سریال دارم نه تاریخچه رفتن تو گوگل. باید چی کار کنم؟

    • daee habib says:

      متاسفانه گوشیه من هم چند روز به سرقت رفت که با مراجعه به دادگاه و اپراتورها متوجه شدم فقط و فقط با داشتن شماره سریال ، میشه ثابت کرد شما مالک اون گوشی هستین

  • حسین مرادی says:

    من تبلتم رو گم کردم اما جیمیلم داشتم وباهاش به اینستا واتساپ وغیر دسترسی داشتم البته سیمکارتم همرا اول بود که روز بعد سوزوندمش واعلام سرقتم کردم اما از طریق همیاب نتونستم پیدا کنم ایا میتون از روشهایی که درج شده استفاده کنم

  • zahra says:

    سلام. من گوشیم دوروز پیش تو مغازه مانتو فروشی گم شد گذاشته بودم تو جیب یکی از مانتوها که دردسترسم باشه وقتی مغازه یکم شلوغ شد نگاه کردم دیدم نیست..از اونموقعم که گم شده همه جارو گشتیم هرچیم زنگ میزنم هیچ جوابی نمیده یعنی نه خاموش میکنن نه رد میدن نه هیچی فقط بوق ازاد میخوره .. جیمیل و اینچیزاهم روش فعال نبوده چون تازه خرید بودمش!! شکایتم کردم گفتن ازطریق ۹۹۹۰ سیمو بسوزون بعدشم گوشیتو بفرس تو لیست سیاه ولی هرچی۹۹۹۰ رو میگیرم فقط تلفن گویاست و هیچ گزینه ای مربوط به سوزوندن خط نداره!!!من خودم فکر میکنم شاید بچه ای برداشته انداخته بیرون چون هرچی زنگ میزنم اصلا هیچ واکنشی نداره!!! بیشتر از همه نگران اطلاعات شخصیمم خواهش میکنم اگه راهی بلدین کمکم کنین!! اگه گم شده باشه عایا میشه از روی خط خودم ردیابی بشه؟؟!

  • نسترن says:

    سلام
    اگه یه گوشی گم شه سیم کارت روش نباشه گوگل اکانت هم نداشته باشه میشه از طریق چیزای دیگه مثلا به وایفای وصل شدن یا وصل کردن شبکه های مجازی ردیبابیش کرد،آخه جا سیمکارتی گوشیم شکسته بود و اگه هم کسی برداشته باشه نمیتونه روش سیمکارت بندازه
    لطفا راهنماییم کنید
    مدلش tecno wx4 pro هست

صفحات 1 6 7 8 9 10