معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

بهترین ترفند و هک های کاربردی تکنولوژی در زندگی – بخش اول

همانطور که میدانید زندگی روزانه ما خواه ناخواه با تکنولوژی به شیوه ای گره خورده است. در این سری از پست های انزل وب قصد داریم کاربردی ترین ترفند های مرتبط با تکنولوژی را در قالب یک مجموعه کاربردی معرفی کنیم در ادامه اولین بخش این مجموعه ترفند ها را می خوانید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

معرفی برترین ترفند و هک های کوتاه و کاربردی تکنولوژی در زندگی روزمره

Most Brilliant Tech Tricks and Hacks You Need To Know – Part 1

این مجموعه از ترفند ها را طی چند پست در انزل وب می خوانید.با بخش اول بهترین ترفند های تکنولوژی با ما همراه باشید.

استفاده از مرورگر به عنوان ویرایشگر متنی

قبلا به صورت کامل نحوه ی استفاده از مرورگر به عنوان ویرایشگر متنی را آموزش داده بودیم.برای این که بتوانید از مرورگر خود به عنوان یک ویرایشگر متنی نظیر نوت پد استفاده کنید ، ابتدا مرورگر خود را باز کنید و عبارت ( data:text/html, <html contenteditable>) را در آدرس بار وارد کنید. پس از این می توانید از صفحه ی باز شده به عنوان یک ویرایشگر جهت نوشتن متن و تغییرات لازم استفاده کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

تست سالم بودن یا نبودن باتری ها

برای این که بتوانید از شارژ بودن و سالم بودن باتری ها مطمئن شوید ، باتری ها را از فاصله ی کوتاهی نسبت به زمین ، رها کنید.باتری سالم نسبت به باتری استفاده شده ، لرزش و حرکات چرخشی کمتری حین فرود دارد.

استفاده از گیره کاغذ به عنوان پایه برای کیبورد

در صورتی که پایه های کیبورد شما شکسته شده است ، می توانید با دو گیره کاغذ هم اندازه ، پایه جدیدی بسازید و جایگزین پایه های قبلی کنید.

در صورتی که دکمه های کیبورد شما نیز خراب شد ، نحوه ی تعویض جای دکمه های کیبورد را در انزل وب آموزش داده ایم که مطالعه ی آن می تواند برای ما مفید باشد.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

دسترسی ساده تر به تنظیمات ویندوز

نحوه ی کار God Mode را به صورت مفصل تر در آموزش استفاده از ویندوز ۱۰ بررسی کرده ایم.برای دسترسی ساده تر به تنظیمات کامل ویندوز ، یک کنترل پنل کامل در هر جایی از سیستم که مایلید بسازید. برای این روش که به god mode  معروف است ، تنها کافی است یک فولدر  به نام “Control Panel Shortcuts.{ed7ba470-8e54-465e-825c-99712043e01c}” بسازید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

مقایسه ارزش تغذیه ای مواد خوراکی از طریق گوگل

یه راهکار مقایسه ای ساده برای قیاس خواص و ارزش های غذایی مواد مختلفی که مصرف می کنیم ، استفاده از فرمول “[food] vs [food]” می باشد. به این شکل که نام دو ماده غذایی را می نویسید و تنها از vs  در میان این دو نام استفاده می کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

انتخاب ، کپی و ترجمه متون روی عکس با سرویس Project Naptha

انتخاب ، کپی کردن متن روی عکس ها برای استفاده های مختلف ، از مشکلات اغلب کاربران بوده است که تا چندی قبل غیرممکن بود. حال با استفاده از Project Naptha می توانید متن ها را کپی ، و حتی ترجمه کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

استفاده از ویدیو های محدود شده در یوتیوب

برخی از ویدیو های یوتیوب ، ممکن است به خاطر محتوا ، از دسترس همه ی کاربران خارج شده باشد. لذا حین تماشای آن ، یوتیوب از شما درخواست می کند که ابتدا ثبت نام کنید تا سن شما تایید شود. برای خلاص شدن از این محدودیت ، تنها کافیست از  nsfw قبل از youtube.com استفاده کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

نصب یک جا و همزمان چند نرم افزار با استفاده از Ninite.com

Ninite.com ، امکان نصب و فعال سازی هر تعداد نرم افزاری را که مایل باشید ، به صورت همزمان و یک جا به شما میدهد.قبلا این نرم افزار را در انزل وب معرفی کرده ایم که برای نصب و آپدیت دسته ای بیش از ۵۰ نرم افزار در ویندوز کاربردی است.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

تخمین مدت زمان لازم برای مطالعه ی یک کتاب یا متن خاص HowLongToReadThis.com

با استفاده از HowLongToReadThis.com ، می توانید کتاب های مد نظر خود را جست وجو کنید ، سپس هنگام شروع به مطالعه ، با استفاده از تایمر این وب سایت ، تعداد کلماتی را که خوانده اید تخمین بزنید. در واقع مدت زمان لازم برای مطالعه ی هر متنی را می توانید با استفاده از این سرویس به دست بیاورید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

انتخاب نام کاربری ممکن برای انواع شبکه های اجتماعی با استفاده از Namechk.com

قبلا این سایت را در مطلبی جداگانه تحت عنوان بررسی وب سایت های جالب وکاربردی بررسی کرده بودیم.با استفاده از سرویس Namechk.com ، می توانید با انتخاب یک نام کاربری ، امکان انتخاب آن را در انواع شبکه های اجتماعی که قصد دارید عضو شوید ، بررسی نمایید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

تبدیل ویدیو های یوتیوب به GIF

برای این که ویدیو های دلخواه خود را به تصاویر متحرک GIF تبدیل کنید ، تنها کافی است قبل از youtube.com ، کلمه ی gif را تایپ کنید. در صورت لزوم می توانید با مطالعه ی آموزش به اشتراک گذاری تصاویر متحرک یا GIF در فیس بوک  که قبلا در انزل وب منتشر کرده ایم ، تصاویر خود را Share کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

استفاده از سرویس فتوشاپ آنلاین SumoPaint.com

در صورتی که به علل مختلفی از جمله سنگین بودن نرم افزار فتوشاپ ، قادر به نصب آن نیستید و یا استفاده ی خیلی محدودی از این نرم افزار دارید ، می توانید از نمونه ی رایگان و آنلاین آن ، یعنی SumoPaint.com استفاده کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

جلوگیری از بسته شدن ناگهانی تب های مرورگر

در صورتی که برای شما هم پیش آمده است که به صورت ناگهانی حین بستن سایر تب های مرورگر ، یک تب مهم را بسته باشید ، می توانید قبل از شروع به کار ،  از گزینه Pin tab ، استفاده کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

خنگ نگه داشتن لپ تاپ با استفاده از چنگال!

در صورتی که از لپ تاپ استفاده می کنید و فن در دسترس ندارید ، می توانید از دو چنگال به عنوان تکیه گاه و البته فن حین کار با کامپیوتر استفاده کنید. چرا که حرارت زیاد عامل بسیاری از صدمات و مشکلات مربوط به لپ تاپ و کلا وسایل الکتریکی است. ضمنا روش های حرفه ای استخراج اطلاعات از لپ تاپ آسیب دیده را قبلا نیز آموزش داده ایم.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

استفاده از چسب برای شناسایی شارژر از سایر سیم ها

با توجه به این که اغلب شارژر ها دارای کابل USB هستند ، لذا برای این که برای تشخیص میان  سایر سیم های مشابه ، از مقدار زیادی چسب روی سر کابل USB به شکل زیر استفاده کنید.

البته قبلا روش های ساماندهی سیم و کابل ها را در انزل وب به صورت مفصل بررسی کرده ایم.

15

ویرایش مستقیم عکس ها اینترنت در Paint

برای این که بتوانید عکس ها را بدون نیاز به ذخیره اولیه ، در Paint ویرایش کنید ، تنها کفیست url تصویر را در نرم افزار به شکل زیر تایپ کنید تا عکس شما وارد شود. در صورت نیاز با استفاده از روش های سریع بهینه سازی عکس که قبلا در انزل وب معرفی کرده ایم ،می توانید تصاویر ویرایش شده را در فضای وب یا …آپلود و یا ذخیره کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

جلوگیری از پخش پیغام خاموش بودن موبایل همراه

در صورتی که می خواهید تماسی دریافت نکنید و در واقع از دسترس خارج شوید ، به جای این که موبایل خود را خاموش کنید ، باتری موبایل را خارج کنید تا افرادی که تماس میگیرند، با پیغام خاموش بودن موبایل مواجه نشوند. همچنین در گذشته به صورت کامل در انزل وب نحوه مخفی کردن تماس و اس ام اس ها در گوشی را بررسی کردیم.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

یافتن ساده تر موبایل اندرویدی با سرویس Android Device Manager

کار با این سرویس و انواع روش های متنوع ردیابی گوشی گم شده را قبلا به صورت مفصل در انزل وب آموزش داده ایم.با Android Device Manager که تحت نظر گوگل است ، می توانید ساده تر موبایل خود را که گم کرده اید پیدا کنید.  تنها کافی است که  ثبت نام کنید و موبایل خود را ، حتی اگر روی حالت Silent قرار گرفته باشد ، پیدا کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

نمایش موقعیت موبایل گم شده با استفاده از گوگل

می توانید با تایپ عبارت find my phone در گوگل ، موقعیت فعلی دستگاه خود را مشاهده کنید و بهتر برای پیدا کردن آن اقدام کنید.اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار این روش را در بخش ردیابی گوشی گم شده بخوانید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

به سادگی حین راه رفتن ، با موبایل هوشمند خود تایپ کنید!

می توانید با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی Type While Walk ، و اپلکیشن Type n Walk. برای iOS ، حین راه رفتن بدون نیاز به باز کردن قفل موبایل خود و دیدن صفحه پشت گوشی توسط دوربین در پس زمینه محیط متن جهت جلوگیری از برخورد با دیگران ، تکست مورد نظر خود را تایپ کنید.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

اقزایش صدای موبایل حین زنگ زدن

برای این که موبایلتان با صدای بلندتر و رساتری زنگ هشدار را پخش کند ، مثلا برای بیدار شدن ، تماس و…، موبایل خود را داخل وسایلی دیواره دار نظیر لیوان قرار دهید. قبلا نیز روش های ساخت اسپیکر برای گوشی را در انزل وب معرفی کرده ایم که مطالعه روش های متنوع ذکر شده در این پست، می تواند مفید باشد.

معرفی برترین ترفند های دنیای تکنولوژی

ترجمه و ویراستاری ساده تر مقالات با Google Translate

برای ویرایش ساده تر مقالات و غلط گیری متون ، تنها کافیست مقالات را در مترجم گوگل کپی پیست کنید و سپس با استفاده از این سرویس ، متن خود را به صورت آنلاین گوش دهید و غلط گیری کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

امیدواریم استفاده کافی را از بخش اول ترفند های کاربردی تکنولوژی برده باشید. در بخش های بعدی ، با ترفند های متنوع تری در این زمینه آشنا خواهید شود، در صورتی که از ترفندهای بالا استفاده کرده اید یا تجربه و هک خوبی از دنیای تکنولوژی سراغ دارید آن را در بخش نظرات پست معرفی کنید.

موفق باشید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات