آموزش مخفی کردن برنامه های در حال اجرا از تسکبار و ناحیه اعلان ویندوز

آموزش مخفی کردن برنامه های در حال اجرا از تسکبار و ناحیه اعلان ویندوز

در ویندوز Taskbar و Notification Area برنامه ها و ابزارهای در حال اجرا ویندوز را نمایش میدهد اما شاید شما علاقه ای به نمایش برخی از برنامه ها و بخش های ویندوز مثل آیکن تلگرام و  دانلود فایل IDM و .. را به دیگران را نداشته باشید برای حل این موضوع در ادامه روش هایی برای مخفی کردن برنامه و اجزا ویندوز از تسکبار و محل نوتیفیکیشن ویندوز را معرفی میکنیم.

معرفی ۶ نرم افزار کاربردی برای مخفی کردن برنامه های در حال اجرا از تسکبار و ناحیه اعلان های ویندوز

 Tools to Stealth or Hide Running Program from Appearing in Taskbar or Tray Notification Area Windows

ما در گذشته روش ها متعددی برای مخفی کردن اجزا ، پوشه و فایل های ویندوز در انزل وب معرفی کردیم ،از مخفی کردن درایو های ویندوز بدون نیاز به نرم افزار تا مخفی کردن فایل در عکس و.. ، اینبار میخواهیم مجموعه نرم افزارهای کوچک و کاربردی که اکثر آنها بدون نیاز به نصب هستند را بررسی کنیم که توسط آنها میتوانید برنامه های در حال اجرا تسکبار و بخش هایی نظیر آیکن وایفای ، صدا ، شارژ لپ تاپ و.. ویندوز را از دید کاربران دیگر پنهان کنید.

توجه داشته باشید ویندوز به صوت پیشفرض امکان عدم نمایش برخی از این بخش ها را در مسیر Control Panel \ All Control Panel Items \ Notification Area Icons میدهد اما برخی از برنامه ها در این قسمت نمایش داده نمیشوند و امکان مخفی کردن آنها وجود ندارد ، همچنین مخفی کردن آیکن برنامه ها به معنای حذف آنها نیست و برنامه های مخفی شده در پس زمینه ویندوز همچنان اجرا خواهند شد.

مخفی کردن برنامه های در حال اجرا  از تسکبار ویندوز با OuttaSight

نرم افزار OuttaSight یکی از قدیمی ترین ابزارهای مخفی کردن برنامه های در حال اجرا کامپیوتر است ، برخی از بخش های این برنامه در سیستم عامل های جدید مثل ویندوز ۱۰ به خوبی کار نمی کند اما بخش Hide Window آن در حال حاضر کار خود را انجام میدهد.این برنامه همچنین قابلیت مخفی کردن خود از دید کاربران دیگر و امکان گذاشتن پسورد روی برنامه را نیز داراست.

مخفی کردن برنامه های در حال اجرا از تسکبار ویندوز با OuttaSight

برای مخفی کردن اجزا مختلف از Taskbar ویندوز فقط کافیست تیک برنامه مورد نظر را از Hide Window زده و بر روی OK کلیک کنید.

پنهان کردن آیکن نرم افزار ها و پردازش ها در حال اجرا توسط WinRAP

نرم افزار کم حجم و رایگان WinRAP (لینک کمکی) نیز بدون نیاز به نصب بر روی سیستم اجرا میشود و قابلیت مخفی کردن آیکن برنامه های در حال اجرا ویندوز را داراست فقط کافیست از لیست صفحه اصلی برنامه نرم افزار یا بخش مورد نظر را انتخاب کنید و بر روی دکمه Hide کلیک کنید تا بخش Hidden Application منتقل شود . همچنین برای بازگشت ، مجددا نرم افزار را از لیست hidden Application انتخاب و بر روی unhide کلیک کنید.

پنهان کردن آیکن نرم افزار ها و پردازش ها در حال اجرا توسط WinRAP

این نرم افزار قابلیت گذاشتن قفل و مخفی کردن خود  از دید دیگران ، مخفی کردن کل تسکبار و دکمه استارت ویندوز را نیز داراست.

 Taskbar Hide مخفی کردن برنامه های در حال اجرا تسکبار و نویفیکیشن بار ویندوز

نرم افزار Taskbar Hide که به خوبی روی ویندوز های ۳۲ و ۶۴ بیتی کار میکند توانایی مخفی کردن برنامه های در حال اجر در تسکبار و بخش Notification Tray یا همان ناحیه اعلان ویندوز را داراست ، برنامه دارای دو تب Task و Try برای تفکیک برنامه ها است و به طور مثال میتوانید آیکن تلگرام را از هر دو بخش مخفی کنید ، مخفی کردن و نمایش آیکن ها توسط آیکن کامپیوتر منو بالا نرم افزار انجام میگیرد.

پنهان کردن آیکن نرم افزار ها و پردازش ها در حال اجرا توسط WinRAP

این برنامه قابلیت مخفی کردن خود و فراخوانی با دکمه F6 و مخفی کردن کل تسکبار را نیز داراست.

مخفی کردن برنامه های تسکبار با انتقال به Notification Tray با Tray it

Tray it نسبت به چند نرم افزار قبلی دارای امکانات نسبتا کمتری است اما شما میتوانید از طریق آن نرم افزار هایی که در بخش Tray یا Notification قرار نمیگیرند را به آن بخش منتقل کنید و پنجره اصلی آنها را از تسکبار ویندوز مخفی کنید.

پنهان کردن آیکن نرم افزار ها و پردازش ها در حال اجرا توسط WinRAP

همچنین برای مخفی کردن برنامه ها ی ویندوز تنها با یک کلید میانبر میتوانید از نرم افزار کاربردی که قبلا در انزل وب معرفی کردیم استفاده کنید.

 Window Hide Tool ابزاری برای مخفی کردن سریع برنامه های در حل اجرا ویندوز

Window Hide Tool برای مخفی کردن برنامه های در حال اجرا ویندوز از تسکبار و محل نوتیفیکیشن ویندوز میتوانید از ابزار حرفه ای و قدیمی Window Hide Tool استفاده کنید ، این نرم افزار قابلیت مخفی کردن برنامه ها توسط کلید میانبر (shortcut key) ، پسورد گذاشتن روی خود برنامه ، مخفی کردن پنجره برنامه ها را نیز دارد و کارکرد آن بسیار مشابه نرم افزار ToggleHiddenFiles که قبلا در انزل وب معرفی نمودیم است.

پنهان کردن آیکن نرم افزار ها و پردازش ها در حال اجرا توسط WinRAP

 Hide : مخفی کردن نرم افزار های ویندوز با ابزاری کوچک و سریع

Hide ابزاری کوچک و پرتابل که زیر ۱۰۰ کلیوبایت حجم دارد و میتواند بسیار سریع و راحت برنامه های در حال اجرای ویندوز را از دید دیگران مخفی کند . امکانات برنامه نسبت به حجم آن بسیار قابل قبول است و قابلیت پسورد گذاری روی برنامه ، مخفی کردن برنامه و فراخوانی مجدد آن با کلید میانبر و حتی تغییر نام پنجره نرم افزار در حال اجرا ویندوز را دارد.نسخه جدید این برنامه نیاز به نصب فریم ورک .NET بر روی سیستم دارد.

پنهان کردن آیکن نرم افزار ها و پردازش ها در حال اجرا توسط WinRAP

همچنین برای مخفی کردن سریع آیکن های دسکتاپ نیز میتوانید از Auto Hide که قبلا در انزل وب معرفی نمودیم استفاده کنید

تجربه و پیشنهاد شما ؟

نظر شما در مرود عملکرد و کاربرد این برنامه ها جهت مخفی کردن نرم افزار و بخش های ویندوز چیست ؟ اگر جایگزین بهتری سراغ دارید آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بهترین نرم افزار برای فیلم برداری مخفی و نامحسوس در اندروید
آموزش فیلمبرداری مخفی و نامحسوس در اندروید
آموزش مخفی سازی برنامه ، بازی و بخش های مختلف اندروید از صفحه اصلی گوشی و تبلت ها How to Hide Apps on Android Phones and Tablets without Roo
چگونه برنامه و بخش های دیگر را از صفحه اصلی اندروید مخفی کنیم؟
چه طور دوربین های پنهان شده را تشخیص دهیم؟
نحوه تشخیص و پیدا کردن دوربین مخفی در خانه و محل کار
چگونه فایل ها را درون عکس،ویدیو و آهنگ مخفی کنیم

نظرات