دلایل و راه های برطرف کردن خطای Missing Operating System

۵ راه حل کاربردی برای رفع خطای Missing Operating System ویندوز

یکی از ارور های سیستم عامل ویندوز ، خطای Missing Operating System می باشد که حین روشن کردن و تلاش برای بالا آوردن سیستم عامل مشاهده میشود. این مورد یکی از خطاهای آزاردهنده در ویندوز است که تنها با برطرف کردن آن ، قادر به استفاده مجدد از ویندوز خواهید بود. در این پست دلایل بروز این خطا و راه های برطرف کردن آن را می خوانید.

علت و راه های برطرف کردن خطای Missing Operating System

۵ practical solution for Fix Missing Operating System Error in Windows

خطاهای زیادی در استفاده از ویندوز و نرم افزارهای ویندوز ایجاد میشوند که آشنایی با شیوه های رفع این خطاها برای عکس العمل بهتر حین مواجه شدن با آن ها ، لازم است. قبلا روش های رفع خطا Write Protection فلش و اس دی کارت را در انزل وب معرفی کرده ایم .برای رفع این خطا نیز راه حل های متداول را معرفی می کنیم.

دلایل مختلفی برای بروز این خطا وجود دارد. از جمله:

  • BIOS سیستم شما ، هارددیسکی که ویندوز روی آن نصب شده است را شناسایی نمی کند.
  • هارددیسک به صورت فیزیکی یا نرم افزاری دچار مشکل شده است.
  • کاربر ممکن است از تنظیمات نامناسب BIOS استفاده کرده باشد.
  • MBR که باید به طور استاندارد در هارد درایو مستقر شده باشد ، آسیب دیده است.
  • تقسیم بندی یا پارتیشن ویندوز که فایل های بوت را ذخیره سازی می کند ، غیرفعال شده است.

بنا به دلایلی که گفته شد ، این خطا ظاهر میشود. برای رفع خطای Missing Operating System در ویندوز های قدیمی و جدید نظیر ویندوز ۱۰ پنج راه حل مفید را در ادامه معرفی می کنیم:

رفع خطای Missing Operating System

۱- چک کنید که آیا هارد درایو شناسایی شده است یا نه!

اگر دیسک سیستم شما توسط BIOS شناسایی نشود ، امکان خوانده اطلاعات و بالا آوردن آن ها نیز وجود ندارد. بنابراین تمامی اطلاعات از جمله Windows OS از دسترس خارج میشوند. در صورتی که قبل از این خطا کامپیوتر خود را پاک کرده اید و یا این که شوک شدیدی به بدنه ی کیس وارد شده است ، باید هارد دیسک را چک کنید که آیا قابل شناسایی است یا نه. برای این کار به نکات زیر توجه کنید:

ابتدا کامپیوتر خود را روشن کنید و با فشردن دکمه مخصوص مادربورد در کیبورد ( که معمولا دکمه delete است) ، وارد تنظیمات BIOS  شوید. دقت داشته باشید که دکمه ی خاص در سیستم های مختلف متفاوت است و برای این که با دکمه ی مربوط به سیستم خود آشنا شوید ، در اینترنت جست وجو کنید.

در تنظیمات BIOS به دنبال آیتم های IDE Primary Master, IDE Primary Slave, IDE Secondary Master و… باشید.

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

در صورتی که در این قسمت دیسکی نشان داده نشود ( None نشانگر همین موضوع است) می توانید متوجه شوید که دیسک شناسایی نشده است. در صورتی که تخصص کافی برای خارج کردن هارد دیسک را دارید ، دیسک را خارج کنید و کامپیوتر را خاموش کنید. سپس قطعات کامپیوتر را باز کنید و سعی کنید هارد دیسک را به صورت ثابت مجددا متصل کنید. در صورتی که همین خطا بر اثر اتصال سست هارد دیسک باشد ، در تنظیمات BIOS ، گزینه زیر را مشاهده می کنید:

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

گاهی با انجام این کار باز هم هاردیسک شناسایی نمیشود و مشکل پابرجاست که در این حالت دو علت می تواند عامل این مشکل باشد : اتصال هاردیسک ممنوع شده باشد و یا این که آسیب جدی دیده باشد.

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

در چنین مواردی مطابق با شکل بالا ، گزینه موجود برای هارد درایو را با موس انتخاب کنید و سپس اینتر را بزنید. سپس Auto  را انتخاب کنید. در صورتی که مشکل همچنان باقی بود ، هارد درایو مشکل اساسی دارد و باید برای تعمیر اقدام کنید.

در صورتی که برای ازبین رفتن اطلاعات خود نگران هستید ، می توانید از نرم افزار MiniTool Power Data Recovery استفاده کنید که امکان بازیابی اطلاعات را بدون بارگذاری ویندوز ، فراهم کرده است. همچنین با مطالعه روش های بازیابی اطلاعات هارد لپ تاپ سوخته و معیوب نیز می توانید اطلاعاتی که از بازگردانی آن ها ناامید شده اید را ممجدا به دست بیاورید.

۲- چک کردن هارددیسک معیوب

برخی از مادر بورد ها ، ابزارهایی برای تست کردن هارد درایو دارند. برای این که بدانید این قابلیت را در سیستم خود دارید یا نه ، وارد تنظیمات BIOS شوید. تصویر زیر مربوط به لپ تاپ hp می باشد و همان طور که میبینید ، ابزار موجود در مادر بورد آن ، Primary Hard Disk Self Test می باشد.

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

اگر با روش های مختلف تست کردید و به نتیجه نرسیدید ، برای استفاده از خدمات گارانتی تماس بگیرید تا هارد درایو جایگزین شود. برای این که اطلاعات محرمانه شما از بین نرود و یا فاش نشود ، قبل از این کار به دو نکته توجه داشته باشید : دیتا ها را منتقل کنید و از آن ها بک آپ گیری کنید. سپس سورس اطلاعات را در هارددیسک پاک کنید تا امکان بازیابی آن وجود نداشته باشد. بدین منظور می توانید از کامپیوتر قابل بوت استفاده کنید. اگر کامپیوتر قابل بوت دراختیار دارید و با نحوه ی اتصال هارد دیسک معیوب به آن آشنایی دارید ، ابتدا اطلاعات را منتقل کنید و سپس سورس اصلی را از روی هارد دیسک پاک کنید.

در صورتی که روش بالا ممکن نبود ، ابتدا نرم افزار bootable data recovery را دانلود کنید و از نرم افزارهای مختلف موجود نظیر MiniTool Partition Wizard Bootable CD ، برای پاکسازی سورس اطلاعات استفاده کنید.

۳- مراحل پاک سازی سورس اصلی اطلاعات با  MiniTool Partition Wizard Bootable CD

در تصویر زیر که نمایی از نرم افزار است ، تمامی دیسک ها و پارتیشن های موجود قابل مشاهده هستند ، برای پاک کردن دیسک مدنظر خود تنها کافی است که دیسک مربوطه را انتخاب کنید و سپس روی Wipe Partition کلیک کنید. در مرحله آخر ،  نحوه ی پاکسازی را انتخاب کنید و گزینه OK  و Apply را برای شروع فرایند انتخاب کنید.

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

تنظیم BIOS روی تنظیمات پیش فرض

گاهی علت وقوع این خطا ، تنظیمات نامناسب BIOS  است که لازم است برای رفع این مشکل ، تنظیمات پیش فرض BIOS  را مجددا فعال کنیم. چگونگی این کار در ادامه توضیخ داده شده است:

ابتدا کامپیوتر را روشن کنید و سپس وارد تنظیمات BIOS  شوید.

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

گزینه setup را پیدا کرده و انتخاب کنید. گزینه های های دیگر این بخش می تواند Load Optimal Defaults, Get Default Values, Load Optimized Defaults یا  Load Setup Defaults باشد.

نهایتا کلید F10 را فشار دهید تا تغییرات ذخیره شود.

۴- رفع ارور Missing Operating System با بازسازی MBR

خراب شدن Master Boot Record یا MBR ممکن است بر اثر ویروس های سیستم عامل و خطاهای کاربری ایجاد شود که نهایتا منجر به خطای Missing Operating System میشود. برای بازسازی این بخش بدون بالا آوردن ویندوز ۳ راه اصلی وجود دارد: نصب ویندوز با استفاده از سی دی یا دی وی دی ، تعمیر دیسک ویندوز یا استفاده از نرم افزار MiniTool Partition Wizard Bootable CD

در ادامه نحوه ی کار با استفاده از هر ۳ راه حل معرفی شده را توضیح می دهیم:

ریکاوری MBR با سی دی نصب ویندوز

ابتدا سی دی ویندوز را بگذارید و بعد سیستم رو از روی سی دی بوت کنید  ویندوز را اجرا کنید . در مرحله ای که با پیغام install now  مواجه شدید. Repair your computer را انتخاب کنید و روی next کلیک کنید.

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

در مرحله ی بعد با ابزارهای ریکاوری زیر رو به رو میشوید:

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

در این بخش می توانید دو یکی از دو گزینه  Startup Repair یا  Command Prompt را برای بازیابی و ریکاوری انتخاب کنید. اما استفاده از گزینه اول باعث میشود که فایل های ویندوز دوباره نصب شوند و به همین دلیلی کمی زمانبر خواهد بود. بنابراین ما از گزینه Command Prompt  استفاده می کنیم.

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

در بخش Command Prompt ،  عبارت bootrec /fixmbr یا  bootrec /fixboot and bootrec /rebuildbcd را تایپ کنید .این کار  فایل های بوت فعلی را با فایل های بوت  سالم جایگزین می کند. این روش به طور کلی رفع خطا از طریق کامند fixmbr می باشد.

نهایتا برای خروج میتوانید exit را تایپ نمایید.

بعد از انجام مراحل گفته شده ، یک بار ویندوز خود را خاموش و روشن  و در حالت عادی بوت کنید تا از حل مشکل مطمئن شوید. اگرچه مایکروسافت استفاده از دستور fixmbr را توصیه نمی کند و این کار ممکن است سبب آسیب به پارتیشن بندی هارددیسک شود و درایو ها مجددا قابل دسترس نباشد و یا این که اطلاعات از بین بروند. بنابراین اغلب افراد به دنبال را حلی مطمئن تر هستند که علاوه برا بازسازی MBR ، آسیبی به دیتا و پارتیشن بندی وارد نشود.بدین منظور راه حل پنجم را مطالعه کنید.

۵- تنظیم پارتیشن صحیح برای بوت ویندوز برای رفع پیغام Missing Operating System

در برخی موارد ممکن است که پارتیشن درست برای لود فایل های ویندوز انتخاب نشده باشد و سیستم عامل قادر به بارگزاری فایل ها نباشد که برا تنظیم مجدد پارتیشن صحیح مینوانید از نرم افزار MiniTool Partition Wizard Bootable CD استفاده کنید

ابتدا کامپیوتر را با نرم افزار بوت کنید تا پنجره ی زیر را مشاهده کنید:

دلایل و راه های برطرف کردن خطایMissing Operating System

در بخش Partition Wizard ، پارتیشنی که با نام Boot مشخص شده است باید اکتیو و فعال شود. در صورتی که پارتیشن نادرستی در حال حاضر فعال  میباشد، ابتدا آن را غیرفعال کنید و سپس این مرحله را انجام دهید.

نهایتا روی Apply کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود و کامپیوتر را مجددا ریستارت کنید.


با استفاده از این روش و دیگر روش های معرفی شده در انزل وب احتمال دارد که دیگر خطای Missing Operating System نمایش داده نشود وسیستم در حالت عادی بوت و شروع بکار کند. اما در صورتی که همچنان این ارور را مشاهده میکنید متاسفانه باید ویندوز خود را عوض کنید.

پیشنهاد میکنیم در صورتی که ناچار به نصب مجدد ویندوز شدید با استفاده از نرم افزار Power Data Recovery Bootable Edition  ابتدا اطلاعات فعلی درایو ها را منتقل کنید و سپس ویندوز جدید را نصب کنید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که راه حل دیگری برای رفع این خطا در ویندوز میشناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 7 روش حل مشکل Secure Boot ویندوز 11
آموزش ۷ روش حل مشکل Secure Boot ویندوز ۱۱
آموزش 7 روش ورود و رفتن به بایوس ویندوز 11 ، ویندوز 10 و...
آموزش ۷ روش ورود و رفتن به بایوس ویندوز ۱۱ ، ویندوز ۱۰ و…
9 روش حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ و کامپیوتر بعد از آپدیت بایوس
۹ روش حل مشکل بالا نیامدن لپ تاپ و کامپیوتر بعد از آپدیت بایوس
آموزش 8 روش حل مشکل بوت نشدن و نشناختن هارد SSD در ویندوز 10 ، و 8 و 7
آموزش ۸ روش حل مشکل بوت نشدن و نشناختن هارد SSD در ویندوز ۱۰ ، و ۸ و ۷

نظرات

  • آرش says:

    سلام. بنده امروز لب تابم رو روی اسکن فلش برای ویروس کشی گذاشتم و بخاطر طول کشیدن اسکن و نداشتن شارژ باطری خاموش شده بود. بعد از چند ساعت لب تاب رو باز زدم شارژ که روشن بشه و ویندوز بیاد بالا متاسفانه این خطای Missing Operating System میومد که اومدم فلش رو جدا کردم و باطری رو درآوردم و روشن کردم خداروشکر ویندوز بالا آورد.

  • امیر says:

    سلام من داشتم ویندوز ۱۰ رو نصب می‌کردم و بعداز انجام مراحل رو مرحله دوم گیر کرد وبالا نرفت من دکمه پشت کیس و زدم و الان همش میگه سیستم عاملی پیدا نشد و میگه ک دکمهCtrl+Alt+belرو بگیر ممنون میشم راهنمایی کنید

  • الان بخریم says:

    سلام یکی دیگر از دلایلی که من بهش برخورد کردم و در سرتیترهای اموزش شما ندیدم قیدش کرده باشید رو میگم
    ممکن هست شما ویندوزتون رو تازه عوض کرده باشید )من ۱۰ ریختم اینطوری شد) طبیعتا در بایوس باید اولویت خواندن رو تغییر بدید به سی دی یا فلشی که ویندوز روشه ممکنه دوستان مثه من یادشون بره بعد از نصب ویندوز اولویت اول رو هاردی که ویندوز روش نصب کردن تغییر بدن و همین ارور رو بگیرن

    من گرفتم این ارور رو، رفتم تو بایوس و اولویت رو از روی دی وی دی رام گذاشتم رو اس اس دیم که ویندوز روش نصب بود درست شد

  • یه آدمی دیگه says:

    اخه منی که الان لپتاپم کلا رو همون صفحه گیر کرده چجوری اینا رو چک کنم ها ؟؟؟….!!!!!!!!

  • امیر محمد says:

    واسه من این ارور ک اومد همه چیو چک کردم درست بود باز هم نیاورد بعد نگاه کردم دیدم یدونه فلش هشت گیگ اس پی زدم بهش درش آوردم ریستارت کردم درست شد اول ببینین مموری چیزی بهش وصله یا نه بعد اجرا کنین این مراحل رو و اگه هاردتون مشکل داره صد درصد دچار بدسکتور شده و سریع یکی دیگه بخرین و فایلاتونو بهش انتقال بدین و اینیکی هارد رو ب عنوان هار کمکی استفاده کنین

    • مهتاب says:

      سلام من همین مشکل رو داشتم پیام شمارو خوندم که گفتین فلش رو جدا کنید.خدارو شکر درست شدخیلی ممنون از راهنمایی خوبتون🌹

  • . says:

    سلام،من آخرین باری که خواستم لپتاپ رو خاموش کنم،آپدیت خواست و بعدش خودش خاموش شد،وقتی خواستم دوباره روشنش کنم،همین عبارت missing … اومد واسم،وقتی که خواستم طبق اولین دستور العملتون عمل کنم،دیلیت رو فشار دادم،و درست شد و ادامه آپدیت رو انجام داد.خواستم ببینم اگه کسی میدونه،بگه چه مشکلی پیس اومده بود.ممنون از سایتتون

  • Remo says:

    سلام من وقتی سیستم رو روشن می کنم همین پیام missing operating system رو روی یه صفحه سیاه میاره.
    من هم خواستم با سی دی و از طریق بوت ویندوز جدیدی رو نصب کنم ولی بعد پیام prese any key to setup the CD or DVD یه پیام دیگه میاد: BOOTMGR image is corrupt. System can not boot و بعد همینجوری قفل می‌کنه و باید ریستارت کنید.
    اگه کسی می دونه لطفاً کمک کنه??

    • مجتبی says:

      سلام. وقتی قبل از روشن کردن لبتابم فلش یا هارد دیسک بهش وصل باشه حین روشن کردن این پیامو می ده.

  • سینا says:

    سلام دوستان اگر فلش یا هر usb به سیستم وصله رو در بیارید بعد سیستم رو روشن کنید درست میشه

  • میترا says:

    سلام وقت بخیر
    ممنونم عالییییی بود

  • بهار says:

    بله بفرمایش آقای حسام ۹۰% مربوط به فلش و جای فلش در جلوی کیس هستش که خیلی عامیانه اش اینه که با احتمال ویروس بزرگی روی فلش این پیغام داده میشه واگه فلش رو بکشید بیرون رفع میشه اما باید سیستم رو مدتی خاموش و بعد روشنش کنید.

  • مهدی says:

    سلام. وقت بخیر.
    متاسفانه در BIOS بووت را از UEFI به Legacy تغییر دادم و الان به ویندوز و همینطور خود سیستم عامل دسترسی ندارم. اروری که میده اینه Operating system not found . از طریق فلش بوتیبل ویندوز ۱۰ خواستم ویندوز را مجددا نصب کنم، بار اول ارور داد boot mgr is missing و دفعات بعد Operating system not found .
    بک آپ نرم افزار Acronis داشتم، بطور کامل درایو ویندوز را بازیابی کردم. اما همچنان ارور میده Operating system not found
    قبلا دسترسی من به بایوس فقط از طریق نگه داشتن دکمه Shift و ریستارت ویندوز بود، شیوه های دیگه مثل کلید F2، F8، Esc و… برای من جواب نمیدادو اما الان به هیچ شیوه ای دسترسی ندارم.
    یه DVD قدیمی ویندوز ۷ داشتم، تا مرحله درایو نصب پیش رفت ولی بعد ارور داد که درایو از نوع GPT هست و ممکن نیست. بنظرتون چیکار کنم؟ درایو C را از GPT به MBR تبدیل کنم، ویندوز نصب کنم و بعد برم تو بایوس و Legacy را به UEFI تغییر بدم ، مجدد درایو MBR را از طریق نرم افزارهای پارتیشن به GPT تبدیل کنم و بعد ویندوز جدید نصب کنم؟ بنظرتون شدنی هست؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    • محسن says:

      ببخشید لپ تاپ شما درست شد؟
      سیستم منم همین وضعیتی شده توروخدا اگه میشه کمکم کنید

  • علی says:

    من کامپیوتر رو خاموش کردم وباطری رو از لب تاب جدا کردم، ومجددا نصب کردم ،وقتی روشن کردم مشگل حل شد

  • GPU says:

    سلام
    سوال۱)در بخش تنظیماتbios من جلوی
    lde master
    lde slave
    sata1,3,4
    نوشته not defected
    وهم چنینsata2 atapi cdrom
    الان دیسک من شناسایی شده یا نه؟
    سوال۲)وقتی میرم برای نصب ویندوز درایومو انتخاب کنم.برای تمام درایو ها مینوسه:روی درایو نمیشه ویندوز نصب کرد.مشکلش از کجاست؟
    ممنون

  • علیرضا says:

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    من ویندوزم رو از درایو cپاک کردم(البته یه ویندوز ۷ دیگه تو Eدارم)
    وقتی کامپیوترم رو روشن میکنم مینویسه missing operating system
    برای تنظیمات biosهم مدل کامپیوترم رو نمیدونم
    چیکار کنم؟
    لطف کنید جواب بدید

  • مریم says:

    سلام
    من یه سیستم قدیمی داشتم که خیلی وقت بود استفاده نکردم وقتی روشن کردم بالا نمیومد
    بعد یکم تمزیش کردم وقتی روشن کردم اولش همون پیشنهاد del برا وارد شدن به biosیا f10 بود فکر کنم برای وارد شدن به ویندوز و البته پیام اشکال در هارد هم زده بود
    Primary master hard disk fail
    که من تا گشتم موس و کیبورد براش پیدا کردم طول کشید خاموشش کردم بعد از یه ربع ک موسو کیبورد پیدا کردمو وصل کردم باز روشن کردم و زدم ویندوز اومد بالا فقط انتی ویروس و یاهو مسنجر داشت تا اونا لود شدن طول کشید و خوب نمیشد کلید کرد بعد چندتا اهنگ پلی کردم پخش کرد بعد باز خاموش کردم دوباره روشن کردم ک دیگه خودکار رفت مرحله بعد ک چند گزینه داشت+ویندوز نرمال ک اونو انتخاب کردم باز ویندوز اومد بالا اما زدم تند تند صفحه یاهو و انتی ویروس خاموش بشه ک نشد دیگه هنگ کرده بودو بسته نمیشد خاموش کردم ولی دیگه بالا نیومد بعد یه سیستم دیگه هم داشتم خواستم ک هارد اونو جا ب جا کنم باهاش اما خب کلا این فرق داشت با اون حتی سیمایی ک بهش وصل میشد کارت گفتم کارت گرافیک و رم اینو بزارم رو اون ک بازم کلا فرق داشت
    حالا خواستم بدونم میشه هاردارو عوض کنم یا سیمشو عوض کنم اخه تو شهرمون ک اصلا تعمیرکار خوب نداریم بردم گفتن ک رم مشکل داره ولی از رو کتابا و سایتا خوندم یکم تمیزش کردم بالا اومد اهنگم پخش کردم در صورتی ک تعمیر کارا اصلا نتونسته بودن بالاش بیارن
    خودمم رشته دبیرستانم کامپیوتر بوده نگین دختره بلد نیست درست توضیح بدین متوجه میشم
    ممنون

  • Hesam says:

    سلام
    خیلی خوبه این مطلب فقط اکثرا مشکل از شناسایی نشدن هارده و جای فلش روی کیس کامپیوتر

    واسه هارد اول کامپیوترتون رو خاموش کنید و هارد دو تا اسلات داره که هر دو تا رو از داخل اسلات ها در بیارید و کامپیوتر رو دو دقیقه روشن بزارین و بعدش دوباره خاموش کنین کامپیوتر رو. اون دو تا کابلی که از اسلات ها در اوردین رو دوباره جا بزارین و روشنش کنین کامپیوترتون رو.

    مشکل دوم از جای دو تا فلش جلوی کیس هست که باید بعد از خاموش کردن کامپیوتر، پایین تر از اسلات کارت گرافیک . یه اسلاتی هست که نوشته USB بعد اون چیز سیاه که به اسلات USB وصل هست رو در بیارین .

    ۹۰درصد مشکل مربوط به همین جای فلش جلوی کیس هست

  • علی says:

    سلام واقعا دستتون درد نکنه واقعا کمک کرد

  • saber says:

    سلام من توی قسمت بوت اولویت بندیارو دستکاری کردم و همه رو جابجا کردم فقط گزینه سی دی رام رو گداشتم بعد از زدن اف ده ریستارت شدو صفحه ای اومد که اهطار operating system not found رو نشون میده ،دیگه هیچ یک از دکمه های کیبورد کا ننیکنن و صدای بیب میدهند و اون اخطارو نشون میدن ،هرکار میونم باز این صفحرو نشون میده ،

    • حمیدرضا says:

      سلام دوستان من کامپیوترم ھمین مشکل missing operating sistem داشت کامپوترو خاموش کردم و فیش ھای ھاردو کشیدم و بعدچند دقیقہ دوبارہ زدم مشکلم حل شد

  • رضا says:

    عالیه پسر من فقط مطالب رو خوندم کامپیوتر خودش روشن شد
    دمتون گرم

  • سارا says:

    سلام من طبق صحبت شما پس از روشن شدن دکمه delet رو دائم زدم و صفحه ی ویندوز بالا اومد و مشکل حل شد

  • parsa says:

    دمتون گرم عالی بود … فقط تنظیمات بایوس رو ریست کردم درست شد

    • آریا says:

      من هارد دوم نصب کردم.
      بعد رفتم که با برنامه NIUBI فعالش کنم دستم خورد درایو اکتیو (درایو مخفی هارد که اطلاعات مهم دارد) جابجا شد.
      بعد این ارور میداد
      من یه سی دی کمک توسط بوت داشتم سی دی رو گذاشتم بوت دستی کردم رایانه بالا اومد بعد درایو اکتیو درست کردم اومد بالا

  • Parsa says:

    Behtarin site donya

    Mr300000 ye donyaaaa?

  • Saeed says:

    یه لپ تاپ قدیمی سونی بدستم رسیده
    که ویندوزش بوت نمیشد میرفت روی ویندوز نورمالی یا ویندوز چک ..سیف…واطلاعاتش برام مهم نیست
    بردم یکی ازهمکارها گفت باتری بایوسه و..
    یکی دیگه گفت درستش میکنم
    رفت توی بایوس وبعدازگذاشتن سی دی ویندوز رفت به مرحله نصب وبعد گفت ۴۵ تومن میخام
    گفتم دوست عزیز این ۴۵ تومن نمیارزه
    گفت باشه انجام نمیدم
    اوردم خونه خودم دوباره سی دی ویندوز گذاشتم و بوت هم روی سی دی میزارم ولی باز operating …..not found میده

  • محمد says:

    عالی بود پسر. نجاتم دادی. دمت گرم. ای خفن. ای کار بلد. دمت داغ.

  • ارزو says:

    سلام خسته نباشید میخواستم اگر ممکنه راهنماییم کنید من داشتم ویندوز عوض میکردم وسطش صفحه مشکی شد ارور داد و سی دی ویندوزم عوض کردم جواب نداد داخل بایوسم یه سری تنظیماتو پیدا نکردم به محص روشن شدن سیستم پیغام ارور میده

    • Hack set says:

      منم همین مشکلو داشتم بعد فهمیدم چون هاردم دینامیک از هیچکدوم از روشای بالا نمیشه درستش کرد باید مثل قسمت چهار بری تویcmd
      بعد بزنی dickpart بعد list diskبگیری بعدم دیسکتو انتخاب کنی معمولا select disk 0 عمل میکنه بعد بزنی convert basic بعد از روشهای بالا برای درست کردنش استفاده کنی

  • شابندری says:

    فدایی داری مشکل فلش بود

  • Bafrin says:

    درست شد ممنونم????
    به خاطر فلش بود

  • mahsa says:

    ممنووووون بخاطر اتصال فلش بود.

  • amir says:

    سلام من کل درایو c رو توی یه درایو دیگه کپی کردم حالا وقتی روشن میکنم ویندوز بالا نمی یاد میدونم نباید این کارو میکردم حالا چجوری بهش بگم فایل های ویندوز کجاست؟

  • محمد says:

    خیلی از مواقع بخاطر این هست که فلش به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل هست و وقتی درش بیاری مشکل حل میشه ، ممنون از سایت

    • محمد says:

      داداش دمت گرم گل کاشتی،یااااشاااا،بخاطر اینکه فلش به سیستم وصل بود نمیاورد

      • مسعود says:

        درسته از فلش بود اما فلش هم نوعی هارد هست و به همون که توضیح میدادن مربوط بود درضمن کشیدن فلش که حل کردن مشکل نیست باید اصلش درست بشه طبق راهنمایی هایی که گفتن