برنامه های هشدار وقوع زلزله

با این ۵ برنامه ، اولین کسی باشید که از خطر زلزله با خبر می شود!

زلزله پدیده ای غیر قابل پیش بینی است و حتی با پیشرفت های صورت گرفته در علم امروز ، نمی توان مکان و زمان دقیق وقوع آن را تعیین کرد.اما خوش بختانه می توان سریع تر از آن چه که حدس فکر کنید ، امواج آن را به واسطه ی تکنولوژی تشخیص داد و اقدامات لازم برای در امان ماندن از خطرات آن را به کار گرفت. در ادامه برنامه هایی را معرفی می کنیم که با استفاده از دیتا و اطلاعات دو سازمان USGS و  EMSC ، امواج را سریعا حس و ضبط می کنند و شما را از وقوع زلزله آگاه می کنند.

معرفی برنامه های هشدار وقوع زلزله برای اندورید و آیفون

Earthquake Warnings Android and iOS Apps

امروزه اپلکیشن ها بخشی از زندگی ما هستند و دراغلب زمینه ها احتمالا نرم افزار و برنامه مدنظر شما منتشر شده است ؛ مثلا برنامه های آیفون برای جلوگیری از برخورد شخص با اشیا حین تایپ ، که قبلا در انزل وب معرفی شد ، نشانگر ریزبینی طراحان اپ است. زلزله که یکی از بارزترین مواردی است که برنامه های زیادی نیز برای آگاهی در لحطاتی قبل از وقوع آن ، منتشر شده است و در ادامه با آن ها آشنا میشوید.

قبل از نصب هر برنامه ای ابتدا به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • مدت زمانی که ممکن است هشدار وقوع زلزله توسط اپ ها زودتر از زمان اصلی زلزله باشد ، بین ۵ ثانیه تا یک دقیقه می باشد. این مدت زمان کوتاه است ، اما برای یافتن موقعیتی امن کافی به نظر می رسد.
  • با توجه به این که برنامه ها رایگان هستند ، در فضای اپ ، تبلیغات متعددی دیده میشود.
  • اولین کار بعد از نصب این برنامه ، تنظیم بخش Filters می باشد. به این معنا که منطقه زمانی و مکانی خود را تعیین کنید. در غیر این صورت هشدار هایی را توسط برنامه میبینید که ارتباطی به موقعیت شما ندارد.
  • اساس کار این برنامه ها ، لوکیشن یا موقعیت یاب (GPS) گوشی است. بنابراین باید این گزینه را در موبایل خود فعال کنید.
  • بسته به موقعیت مکانی خود ، ممکن است پیغام های متفاوتی از شبکه لرزه ها دریافت کنید که بسیار آهسته هستند و در واقع قابل چشم پوشی هستند. بنابراین ممکن است این برنامه ها برای همه ی افراد کاربردی نباشد.

برنامه  Earthquake Network (اندروید)

شاید معروف ترین و کاربردی ترین برنامه در این زمینه ، Earthquake Network باشد. این برنامه اطلاعات را از شبکه لرزه ها و همچنین مراکز انتشار اطلاعات وقوع زمین لرزه نظیر USGS ، دریافت می کند و با بخش فیلتر این برنامه ، می توانید موقعیت ، زمان و  میزان اهمیت را تعیین کنید. همچنین چت روم هایی هم برای چت کردن با سایر شبکه های لرزه ای وجود دارد.

برنامه Earthquake Network (اندروید)

برنامه  Earthquakes (اندروید)

این برنامه شاید از نظر محیط و نوع هشدار ها ، کاربرپسند ترین برنامه در میان اپ های مشابه باشد. برنامه بسیار سبک و کم حجم است و اطلاعات را از ۷ شبکه ی لرزه ای دریافت می کند. همچنین روی مهم ترین امواج تمرکز دارد و برای امواج ناچیز هیچ هشداری را صادر نمی کند. به علاوه برای هر خطر ، تنها یک بار هشدار می دهد و آن را تکرار نمی کند.

برنامه Earthquakes (اندروید)

برنامه QuakeFeed (آیفون)

برنامه Earthquakes (اندروید)

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

بهترین روش های جستجو و دانلود نسخه قدیمی برنامه های اندروید و آیفون
بهترین روش های جستجو و دانلود نسخه قدیمی برنامه های اندروید و آیفون
10 حالت جالب و کاربردی اندروید که باید از آن استفاده کنید !
۱۰ حالت کاربردی و فوق العاده اندروید که باید از آنها استفاده کنید !
خاموش کردن آلارم با صدا
خاموش کردن زنگ هشدار ساعت گوشی اندروید به وسیله صدا و فرمان صوتی
ترفند کاربردی قابلیت مزاحم نشوید اندروید
۳ ترفند کاربردی برای استفاده از قابلیت مزاحم نشوید اندروید

نظرات