دلیل زود خالی شدن شارژ گوشی و تبلت چیست ؟ روش های جلوگیری از سریع تمام شدن شارژ

علت زود تمام شدن شارژ گوشی چیست ؟ راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ

نگه داشتن شارژ باتری و خالی شدن سریع آن یکی از موارد بسیار مهمی است که در هنگام خرید و استفاده از گوشی هوشمند مورد توجه قرار میگیرد ، در برخی از مواقع ممکن است گوشی یا تبلت خریداری شده پس از مدتی مثل قبل شارژ باتری را نگهداری نکند و به اصلاح باتری دستگاه زود خالی شود ، در ادامه ۱۵ دلیل رایج این اتفاق به همراه راهکار های جلوگیری از آنها  را بیشتر بررسی میکینم.

دلیل زود خالی شدن شارژ گوشی و تبلت چیست ؟ روش های نگهداری شارژ بیشتر باتری

Why My Smartphone Battery Draining Too Fast ?

قبل از شروع پیشنهاد میکنیم مدت زمان نرمال نگهداری شارژ باتری گوشی و میزان شارژ شدن گوشی خود را بررسی و مد نظر داشته باشید و همچنین توجه کنید که رعایت موارد زیر به منزله افزایش فوق العاده شارژ گوشی شما نیست اما میتواند راهکار مناسبی برای نگهداری بیشتر شارژ گوشی و تبلت نسبت باتری آن باشد .اگر شارژ سریع گوشی برای شما ملاک است پیشنهاد میکنم  حتما مطلب قبلی ما در مورد چگونه گوشی هوشمند خود را سریع تر شارژ کنیم را بخوانید.

شبکه ۳g یا ۴g سیستم عامل شما در اکثر مواقع فعال است

اتصال به اینترنت از طریق شبکه های موبایل یکی از مواردی است که به صورت چشمگیر باعث کاهش شارژ گوشی شما میشود پس فقط در موارد لزوم شبکه دیتا گوشی را فعال و از اینترنت استفاده کنید، همچنین اگر در منطقه ای هستید که فقط از شبکه ۳g پشتیبانی میکند پیشنهاد میکنیم قابلیت ۴g سیستم عامل خود را غیرفعال کنید تا گوشی از حالت بررسی مداوم وجود شبکه ۴g که باتری زیادی استفاده میکند خارج شود.

دیتای شبکه 3g یا 4g سیستم عامل شما در اکثر مواقع فعال است

استفاده از اپ های پر مصرف مثل اپ فیس بوک!

برخی از اپ های گوشی به دیتای زیاد و منابع سخت افزاری بالا نیاز دارند و در نتیجه انرژی بیشتری از سیستم عامل شما میگیرند و باعث زودتر خالی شدن باتری میشوند یکی از نمونه های بارز این اپ ، اپ فیس بوک است که پیشنهاد میکنم از وبسایت یا نسخه Light آن استفاده کنید.

برای فهمیدن میزان مصرف اپ ها و دیگر بخش های اندروید از باتری میتوانید در Setting به قسمت Battery مراجعه کنید.

استفاده از اپ های پر مصرف مثل اپ فیس بوک!

WiFi ، GPS ، Bluetooth و Location Services گوشی همیشه فعال است

همانند شبکه دیتای گوشی استفاده از ابزارهای دیگر که نیاز به تبادل اطلاعات و پردازش مداوم دارند باعث میشود میزان نگهداری باتری بسیار کم تر از قبل شود پس پیشنهاد میکنیم در صورتی که نگهداری شارژ برای شما در اولویت است تا زمانی که نیاز به GPS ، بلوتوث و شبکه وای فای ندارید فعال بودن این قابلیت ها را در گوشی خود متوقف تا اثر آن را در نگهداری شارژ مشاهده کنید.

WiFi ، GPS ، Bluetooth و Location Services گوشی همیشه فعال است

همچنین Location Services یا ارائه سرویس های بر اساس موقعیت فعلی در اندروید و آیفون حجم بالای از پردازش مداوم را به خود اختصاص میدهند که بهتر است در بخش تنظیمات گوشی به اپ هایی که واقعا نیاز دارید به این سرویس ها  متصل باشند مجوز دسترسی دهید و یا کلا این بخش را غیر فعال کنید.

اپ های در حال اجرا وقعا از حافظه گوشی خارج نشدند

یکی از مواردی که کمتر به آن توجه میشود بستن برنامه های در حال اجرا حافظه گوشی است ، بعضی از کاربران با در نظر گرفتن اینکه با بیرون آمدن از اپ در اجرا توسط زدن دکمه home یا back اپ و پردازش مربوط به آن از حافظه گوشی خارج میشود به کار خود ادامه میدهند. اما در واقعیت اپ مورد همچنان در حافظه گوشی به حالت معلق باقی خواهند ماند و باعث کم شدن شارژ گوشی و کند شدن سیستم عامل میشود.

اپ های در حال اجرا وقعا از حافظه گوشی خارج نشدند

برای رفع این موضوع پیشنهاد میکنیم در سیستم عامل هایی مثل اندروید از برنامه هایی نظیر Super Task Killer Free استفاده کنید و یا اگر با بخش تنظیمات گوشی آشنا هستید اپ ها را از حالت اجرا خارج کنید در سیستم آی او اس و آیفون نیز بر روی دکمه Home دبل تپ کنید ، سپس از App Switcher تمامی برنامه های ذخیره شده در حافظه که به صورت معلق هستند نمایش داده میشود ، با سویپ به چپ و راست میتوانید لیست اپ ها را مشاهده کنید و با سویپ به بالا بر روی اپ مورد نظر آن را واقعا از حافظه دستگاه خارج کنید.

اپ های در حال اجرا وقعا از حافظه گوشی خارج نشدند

بروزرسانی خودکار اپ و سرویس های سیستم عامل گوشی در پشت پرده

علاوه بر برنامه های معلق در حافظه بعضی از پردازش های اپ ها و بخش های سیستم عامل گوشی شما در پشت پرده (background) در حال اجرا و آپدیت هستند و در صورتی که به اینترنت متصل باشید حتی بدون اطلاع شروع به دانلود فایل های آپدیت میکنند ، در سیستم عامل اندروید پردازش هایی نظیر Google Play Services و یا اپ  Google now و.. از این دسته هستند که با مراجعه به بخش Setting و قسمت App میتوانید وضعیت اجرا آنها را مشاهده و یا از پردازش آنها جلوگیری کنید. همچنین ما قبلا یک اپ کاربردی برای جلوگیری از دسترسی خودکار اپ و بخش های اندروید به اینترنت  را در انزل وب معرفی کردیم که میتواند به شما کمک کند.

بروزرسانی خودکار اپ و سرویس های سیستم عامل گوشی در پشت پرده

در آیفون نیز میتوانید با مراجعه به بخش Setting > General > Background App Refresh و تپ بر روی سویچ OFF این قابلیت را غیرفعال کنید.

آسیب دیدگی باتری دستگاه در اثر گرما

قرارگیری گوشی در محیط های بسیار گرم با حرارت بالا میتواند به باتری شما آسیب برساند و باعث اختلال در عملکرد آن شود پیشنهاد میکنیم حتما گوشی خود را از محل بسیار گرم مثل کنار گاز ، بخاری ، شوفاژ و یا داشبورد بسیار داغ ماشین دور نگه دارید تا باتری آن آسیب نبین به طور مثال دمای مناسب برای دستگاه های آیفون ، آیپد و.. چیزی در بین ۰ تا ۳۵ درجه سلسیوس میباشد.

آسیب دیدگی باتری دستگاه در اثر گرما

اجرا انیمیشن و جلوه های نمایشی غیر ضرورری در گوشی

در سیستم عامل های جدید مثل اندروید ۵ و iOS 9 جلوه ها و افکت های نمایشی بسیار زیادی به آنها اضافه شده است که باعث زیبا و دلنشین تر شدن کار با آنها میشود اما در صورتی که شما در موقعیتی هستید که نگهداری باتری و خالی نشدن آن برایتان مهم است و یا نیازی به این جلوه ها ندارید میتوانید آنها را غیر فعال کنید تا از حجم پردازش GPU سیستم عامل و استفاده از منابع را کم کنید.

اجرا انیمیشن و جلوه های نمایشی غیر ضرورری در گوشی

در آیفون با مراجعه به Settings -> General -> Accessibility -> Reduce Motion و روشن کردن سویچ ON میتوانید جلوهای تصویری و افکت های سیستم عامل را کاهش دهید.در اندروید نیز با مراجعه به بخش Developer Options و غیر فعال کردن سه قسمت Window animation scale, Transition animation scale و Animator duration scale میتوانید این کار را انجام دهید

اجرا انیمیشن و جلوه های نمایشی غیر ضرورری در گوشی

نمایشگر گوشی و میزان روشنایی و خاموش شدن صفحه

یکی از مهم ترین دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی و نگه نداشتن باتری میزان شفافیت صفحه نمایش (Brightness)، مدت زمان روشن ماندن آن و مدت زمان فعال شدن Screen Saver است. حتما در صورتی که نگه داشتن شارژ برای شما در اولیت است توسط اپ های واسط یا خود تنظیمات گوشی این گزینه ها را از حالت بهترین اجرا و بالاترین حالت نمایش به حد متعادل و متوسط تغییر دهید.

نمایشگر گوشی و میزان روشنایی و خاموش شدن صفحه

موبایل و تبلت شما مدت طولانی روشن مانده است

خاموش یا ریستارت کردن دستگاه هر هفته یکبار باعث میشود که فایل هایی که در حافظه کش (Cache) یا معلق شده اند از آن خارج و پاک شوند و همچنین برخی از کندی ها و مشکلاتی که در حین آپدیت اپ و یا سیستم عامل به وجود آمده است از بین برود ، تجربه نشان داده است که در برخی موارد اینکار باعث عملکرد بهتر باتری دستگاه نیز میشود.

موبایل و تبلت شما مدت طولانی روشن مانده است

همگام سازی مداوم گوشی با اکانت های شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها و..

اپ های شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام ، اینستاگرام و برنامه های ایمیل و.. که به صورت مداوم خود را از طریق اینترنت همگام سازی (Sync) میکنند مصرف باتری بالایی دارند چرا که در زمان اتصال اینترنت پردازش آنها اجرا میشود و در زمانی که اینترنت نیز در دسترس نیست سیستم عامل همچنان چک میکند که آیا در حال حاضر اتصال برقرار شده است تا پردازش اجرا شود یا خیر ، پیشنهاد میکنیم از اپ هایی که نیاز ندارید دائما به اینترنت متصل باشند خارج (Sing out) و در صورت لزوم وارد آنها شوید.

همگام سازی مداوم گوشی با اکانت های شبکه های اجتماعی ، ایمیل ها و..

علاوه بر این در آیفون نیز گزینه زمانبدنی ارسال ایمیل هنگامی که دستگاه به اینترنت متصل نیست شامل یکی از همین موارد است که پیشنهاد میکنیم تا حد امکان کمتر از آن استفاده کنید.

سیستم عامل شما بیش از حد معمول باتری استفاده میکند

در سیستم عامل هایی مثل اندروید میزان نرمال و استفاده کلی سیستم عامل و سرویس های آن از شارژ گوشی ۲۵% است ، اگر احساس میکنید بدون اجرا برنامه خاص و در حالت معمولی این مقدار بیش از این حد میباشد بهتر است سیستم عامل خود را بررسی کنید و در صورت لزوم ورژن های پایین تر از سیستم عامل فعلی (Downgrade) را بر روی گوشی یا تبلت خود اجرا کنید.

سیستم عامل شما بیش از حد معمول باتری استفاده میکند

همچنین میتوانید با استفاده از گزینه factory reset  گوشی را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید و یا رام رسمی گوشی را مجددا بر روی آن نصب کنید (به اصلاح گوشی را فلش کنید) فقط دقت کنید تمامی اینکارها در صورتی که تخصص کافی ندارید باید توسط افراد متخصص انجام شود.

ارسال داده های کاربر به کمپانی سازنده

مورد دیگری که از علت های زود تمام شدن شارژ گوشی است و در انزل وب آن را بررسی میکنیم فعال بودن قابلیت ارسال داده های کاربر به کمپانی سازنده گوشی در هنگام آنلاین بودن دستگاه است که اینکار باعث انجام پردازش های پشت پرده و گرفتن انرژی سیستم عامل میشود.

به طور مثال در آیفون با طی کردن مسیر Settings -> Privacy > Diagnostics & Usage  انتخاب گزینه Don’t Send از ارسال اتوماتیک اطلاعات دستگاه شما به اپل جلوگیری میکند.

ارسال داده های کاربر به کمپانی سازنده

نمایش همیشگی اعلان های برنامه ها

بخش Notification یا اعلان اپ ها در سیستم عامل ها باعث نمایش اخطار و پیغام های صادر شده توسط نرم افزار در گوشی میشود که اینکار نیز میتوانید در شارژ باتری دستگاه شما به صورت نامحسوس تاثیر گذار باشد پس پیشنهاد میکنیم فقط برای اپ ها و بخش های ضروری قابلیت نمایش پیغام (Notification ) را فعال کنید و یا اپ هایی که پیغام های متعدد را صادر میکنند امکان نمایش Notification  آنها را غیر فعال کنید.

نمایش همیشگی اعلان های برنامه ها

در اندروید با مراجعه به بخش Setting > Apps و  برداشتن تیک گزینه Show Notification هر برنامه و در آیفون با مراجعه به بخش Settings > Notifications و انتخاب گزینه On یا Off هر اپ میتوانید نمایش اعلان ها را کنترل کنید.

شارژر شما به خوبی کار نمیکند

در صورتی که گوشی خود را شب تا صبح در شارژ قرار دید و پس از فول شارژ مدتی با آن کار کردید و باتری آن به سرعت خالی شد احتمال دارد شارژر شما مشکل داشته باشد ، برای اطمینان از خراب یا سالم بودن شارژر آن برا بر روی دستگاه دیگر نیز امتحان کنید و در صورتی که این اتفاق دوباره تکرار شد شارژر خود را با شارژر جدید مخصوص مدل گوشی خود تعویض کنید.

شارژر شما به خوبی کار نمیکند

باتری گوشی شما ضعیف شده است

اگر با انجام تمامی موارد بالا باز هم باتری گوشی شما مثل سابق شارژ نگه نمی دارد و  زود خالی میشود ممکن است به علت های گوناگون مثل گرما ،گذشت زمان و تاریخ انقضا و یا دریافت شوک های الکتریکی و.. باتری ضعیف و معیوب شده و عملکرد طبیعی خود را دیگر نداشته باشد که در این صورت بهترین راه حل جایگزین کردن باتری است.

باتری گوشی شما ضعیف شده است


در پایان پس از بررسی چند مورد از مهم ترین علت های زود تمام شدن شارژ گوشی و تبلت پیشنهاد میکنیم برای بازدهی بیشتر از برنامه های مدیریت باتری و منابع سیستم عامل که برای اندروید میتوان به ZDbox و برای آی او اس به Battery Doctor اشاره کرد استفاده کنید.

همچنین اگر علاوه بر شارژ گوشی ، حجم ترافیک و شارژ اینترنت خانه و محل کار شما نیز بسیار زود تر از حد معمول به پایان میرسد حتما مطلب قبلی ما در مورد چرا حجم اینترنت زود تمام میشود ؟ روش های جلوگیری از مصرف حجم اینترنت را مطالعه کنید

پیشنهاد و تجربه شما ؟

تجربه شما در استفاده از روش های بالا برای مدیریت بهتر باتری گوشی و جلوگیری از اتمام سریع آن چیست ؟ و اگر موارد دیگری را میشناسید که میتواند از دلایل زود خالی شدن باتری موبایل و تبلت باشد آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • باقر says:

    خب اینا باتری طوری بسازن تا یه هفته شارژ بمونه یا بیشتر. تو جنگل برق از کجا بیارم شارژ کنم پدرسگا

  • مهدی says:

    من ۴ ساله گوشی هواوی جی ۷۰۰ دارم … الان باتریم طوری شده ک میرسه به ۹۷ درصد یهو خاموش میشه گوشی بعد شارژش میاد رو ۷ درصد و همچنین برعکس…درضمن شارژم زیاد خالی میکنه ته تهش ۳ الی ۴ ساعت …شارژشم از ۱۰۰ تا ۵۰ درصد زود کم میشه ولی از ۵۰ تا ۰ خیلی زوتر کم میشه یعنی خیلی زود…چیکار کنم…؟؟؟

  • Sara/- says:

    سلام
    مطالبی که گفته بودید خیلی خوب بود
    من بدون اینکه وارد این سایت بشم این موارد رو انجام میدادم
    گوشیم سامسونگA5.2017 ست
    یه هفته بدون اینکه خاموشش کنم
    بدون استفاده گذاشتمش داخل کمدم
    الان دو روزه برش داشتم و اولین بار شارژش کردم خوب بود ولی دومین بار زدم به شارژ و متوجه شدم دقیقه ای که واسه شارژ سریع میزنه یکیه ولی گوشی طبق اون شارژ نمیشه
    ۱۰۰ درصد که شد از شارژ درش اوردم و استفاده کردم
    روز بعد که امروز باشه میبینم یه درصد یه درصد چن دقیقه ای هی کم میشه
    گوشی من اینطور نبود ولی الان اینطور شده
    چون ۲۰۱۷ هم هس نمیشه درش رو باز کرد
    یه چیز دیگه اینکه واسم بروز رسانی نرم افزار اومده
    بنظرتون باید چیکار کنم؟ دارم دیوونه میشم دیگه

  • خشایار says:

    من از پاور بانک استفاده میکنم و گوشیم همیشه وصل به پاور بانک میخواستم بدونم اگه باتری گوشیم خراب باشه پاور بانک هی گوشیو شارژ کنه شارژه از اون ور میره هوا ؟ و پاور بانک هی باید شارژ کنه یا ربطی نداره یعنی عین این میمونه یه منبه ابو هی پر کنی ولی منبه سوراخ باشه یا نه مشکلی نیست ؟

    • علی says:

      سلام دوست گرامی…کار شما بسیار اشتباه است. چرا که باطری در حین خالی شدن توسط گوشی و کارکرد از طرفی در حال شارج شدن است و این کار به سلول های داخلیه باطری آسیب وارد میکند و از عمر آن بشدت می کاهد. لذا هروقت گوشی شارج به میزان ۹۸% به بالا شد شارژ را جدا کنید. در حین شارج سعی کنید حدالامکان گوششی خاموش باشد. زمانی که شارج گوشی به زیر ۲۵تا۲۰ درصد رسید اقدام به شارج نمایید. هرگز اجازه ندهید این مقدار به کمترین میزان خود برسد. چون برای سلولهای باطری های هوشمند لیتینیومی مضر هستند.

  • محمدرضا says:

    سلام من گوشیم اس ۴ سامسونگ هست،امروز رفتم موبایلی باتری براش خرید ۴۵ تومن اما باز شارژ کم میکنه دلیلش چیه ؟؟

    • علی says:

      سلام دوست گرامی…بنده نیز گلکسی اس ۴ دارم. ۴ ساله که باطری خودش را هنوز دارم و در حالت استند بای تا نهایت ۳ روز شارج نگه میدارد. ببینید مشکل اینجاست که باطری های گوشی های هوشمند اکثرا چینی از نوع بی کیفیت هستند که به قیمت گزاف فروخته میشوند. شما باید گوشی خود را ببرید تست کنند که آیا خود گوشی شما در حالت استند بای آیا برق مصرفی اضافه از باطری شما میکشه یا نه

  • یوسف says:

    سلام گوشی من شارژ میکنه ولی از ۳۰٪بیشتر شارژ نمیکنه یا شارژ گوشی خود به خود کم میشه لطف میکنین دلیلش رو بگین باتشکر از مطالب آموزنده ایی‌که گذاشتین.

    • علی says:

      سلام دوست عزیز. باید بررسی کنید سالم بودن باطری و شارجر گوشی تون رو…و حتما از کیفیت سیم رابط شارج و از سالم بودن درگاه سوکت شارج نیز اطمنیان حاصل کنید

  • ي says:

    سلام من سه روزه ایفون ٧ خریدم. تا دیروز هیچ مشکلی نداشت اما دیشب که برای دومین بار شارژ کرده بودم فول شارژ بود اما صبح که بلند شدم ١٧ درصد کم شده بود با اینکه وایفای، دیتا و لوکیشن خاموش بود و تمام دستورات بالا رو هم انجام دادم اما الان همینجوری هر دو دقیقه یدونه کم میکنه. کسی علتش رو میدونه؟

    • alireza says:

      گوشیت داره خودشو به روز میکنه چون ابدیتای جدید اومده مشکل خاصی نیس اوکی میشه

      • علی says:

        جناب آقای علیرضا لطفا اطلاع رسانی اشتباه ندید به مردم. ایشون داردند میگویند تمامی اتصالات خاموش بوده و گوشی هیچ دسترسی به اینترنت نداشه. لذا این دوست گرامی ما که گفتند باطری یک شبه به ۱۷% شارج رسیده باید باطری گوشی رو ببرید تست کنید.

    • حمید says:

      منم این مشکلو داشتم. گوشیم رو ریست کردم درست شد. فکر کنم یک بدافزار شارژ گوشی را خالی میکرد.

  • احمد says:

    با سلام مطالب سایت شما بسیار آموزنده هستند خیلی ممنون

  • عباس says:

    همچنین الان خاموش کردم باطری رو دراوردم نگاه کردم باد نکرده بود دوباره گذاشتم سرجاش و ۳ درصد شارژ کم شده بود!!
    واقعا مشکل از چیه؟

  • عباس says:

    سلام
    اقا من دو ساله سامسونگ خریدم S5. قبلا GAME بازی میکردم ولی حدود ۱ سالی میشه دیگه بازی نمیکنم. باطریش لامصب زود تموم میشه یعنی اینترنت کار کنم به خصوص زیاد کم میکنه. اهنگ و اینا خیلی کم نمیکنه ولی اینترنت میخوره واقعا. دیدم طرف داره ۱۲ ساعت با اینترنت کار میکنه هنوزم باطری مونده ولی برا من نمیمونه.
    مشکل از چی میتونه باشه؟

    • علی says:

      باطری گوشی شما نیاز به تعویض دارد. چون خاصیت شارج نگه داری خود را از دست داده به علت فشار و استفاده نادرست بیش از حد در زمان استفاده اولیه از گوشی. حتما در بازار به دنبال باطری اورجینال در بازار باشید

  • M لون says:

    سلام.من گوشیم هاوایی Y5 ی ماهی هست خریدمش اولا زود شارژ خالی نمیکرد یعنی توی کل روز کار میداد فقط شبا میزدمش اما از خر بودنم میگرفتم گوشیو ۷٪یا۶۱٪ میزدمش شارژ،الان نمیدونم چرا زود شارژ خالی میکنه و کاراییش از ۲۴ساعته شده ۵ – ۶ ساعت.چرا ؟تروخدا بگید

    • علی says:

      سلام دوست عزیز. به خاطر همین مطالبی که عرض کردید. شما روش اشتباهی برای شارج و استفاده از باطری خود داشته اید. لذا باطری شما دیگر کیفیت نگه داری شارج خود را از دست داده.

  • محمد رضا says:

    سلام
    من گوشی حواصم نبوده گذاشتم‌ شارژ شده ۱۴% بعد زدم شارژ شد ۹۰% از برق کشیدم بعد یه لحظه استفاده کردم شد ۸۹% از چی
    خواهش میکنم راهنمایم کنید؟

  • رسول says:

    سلام گوشی من j3 2016 است چند روز که گوشی غیر فعال باشه شارژ خالی می کنه . من همه برنامه هارا می بندم و وای فای یا داده ها یا جی پی اس هم فعال نیست و صفحه نمایش هم خاموش شارژ گوشی خالی میشه ، منظورم این که اگه باش کار نکنم بازم شارژ گوشی خالی میشه لطفا راهنمای ام کنید با تشکر

    • آرمان says:

      مشکلی نیست..همه ی گوشی ها همینن.. چه بسا بعد از چندین روز گوشی خاموش هم بشه.
      اگه استفاده نمیکنید و خیلی خیلی شارژ کم میشه غیرطبیعیه ولی اگه کم کم شارژ کم میشه اصلا مشکلی نیست

  • یسنا says:

    باتری گوشیم باد کرده زود زود شارژخالیرمیکنه چیکارش کنم گوشیمم سامسونگه

    • آرمان صا says:

      باید یه باتری جدید بخرید. قیمتش هم سی چهل تومنه . دیگه هم گوشیتونو شب تا صبح نذارید شارژ و یا مدت زیادی باهاش (وقتی تو شارژه) کار نکنید

  • یسنا says:

    باتری گوشیم باد کرده زود زود شارژخالیرمیکنه چیکارش کنم

  • سارا says:

    من ی ماهی میشه گوشی J 7 سامسونگ خریدم اما خود به خود باطریش کم میشه بدون اینکه از گوشی استفاده کنم

  • فاطمه says:

    گوشی من s7 سامسونگه چند روزیه حتی وقتی ازش استفاده نمیکنم خیلی زود شارژخالی میکنه علتش چیه عصبی شدم از این بابت

  • سارا says:

    سلام.من گوشیم گلکسیA5 باتریش باد کرده بود دیروز عوضش کردم ولی از دیروز سیم کارتمو نمیخونه هی میزنه No service چرا اینطوری شده؟؟

  • محمد حسین says:

    سلام من یه گوشی s3دارم زود بهزود شارژ خالی میکنه شب صد رصده از شارژ در میارم صفر درصد باتری را عوض کردم سوکت شارژ عوض کردم ولی دوباره همینجوری هست اگه کسی این مشگل را داره و حل کرده ممنون میشم به منم بگید

  • ریحانه says:

    سلام گوشیم s7 متاسفانه چند روزیه خیلی زود شارژ خالی میکنه و چند باری هم خود به خود قبل از استفاده کردن شارژش به صفر رسیده توروخدا کمکم کنین دارم دیوونه میشم خدا تومن پول بهش دادم ???

  • قاسم says:

    سلام گوشیم مدتی وقتی باهاش کار می کنم شارژ باطری ناگهانی کم میشه وبعد از ری استارت کردن دوباره به حالت اول بر میگرده میخواستم کمکم کنید

  • Mmd says:

    سلام من galaxy s6 دارم روزى ٣ بار مى زنم شارژ تازه آخر شبم خاموش میشه به نظرتون چى کار کنم؟

  • سعید says:

    سلام .
    من گوشی A5 2016دارم بعد هفت ماه باطری گوشیم باد کرد زود شارژ خالی میکرد. رفتم عوضش کردم باطری نو خریدم. الان دوروز نشده باز رو ۲۰ درصد خاموش میشه. دقیقا مثل باطری قبل از ۲۰ درصد شروع شد خاموش کممنوبعد هم باطری باد کرد مشکلش چیه لطفا زود جواب بدید ممنون.تا قبل اینکه باطری جدید خریدم خراب نشه باد کنه

  • داود says:

    امروز گوشیم رو برای اولین بار بعد از اینکه شارژش ۱۰۰% پر شده بود از برق کشیدم،بلاافاصله ۲َ% از شارژش کم شد! علت این مشکل چی میتونه باشه؟ یعنی ممکنه بعد از یکسال و نیم استفاده باتری گوشی داره خراب میشه؟ در ضمن من همه موارد در رابطه با کالیبره بودن باتری گوشی و زمان زدن به شارژ و کشیدن از شارژ رو تقریبا بیشتر اوقات رعایت میکنم

    • محمد امیر سیفی says:

      سلام خدمت دوست عزیز
      دوست عزیز باتری گوشی کلا ۱ سال عمر داره و بعضی باتری ها هم ۹ ماه عمر دارن

  • وحید says:

    سلام
    دوستان بیشترین مشکل در تخلیه شارژ باطری دو برنامه ی سیستمی به نام هایsystem_server و media_server هستند که در حالت استند بای گوشی هم مدام در حال کار هستند ، من که هر کار کردم نتونستم از کار بندازمشون ، اگر کسی در این مورد اطلاعات بیشتری داره خوشحال میشم نظرشو بدونم. تشکر

  • mohammad says:

    باتری رو کالیبره کنید

  • حسین says:

    سلام گوشیم j1 ace هستش گوشیم کاملا شارژمیشه درمیارم ازش استقاده نمیکنم خود ب خود خالی میکنه مشکلش چیه؟؟؟؟

  • Parsa says:

    اقا ایفون سیکس گرفتم دیر شارژ میشه مشکلش چیه ممنون

  • داود says:

    با سلام.
    اول تشکر از مطالب خوبتون.
    گوشی من الجی جی ۳ هستش.یه مدتی هس باتریش رو تعویض کردم.و از زمانی ک باتری رو تعویض کردم بعد از هر بار شارژ چه به اینترنت وصل باشه و چه نباشه بعد از تقریبا ۲ الی ۳ ساعت شارژش زود خالی میشه.وقتی ک به قسمت تنظیمات و قسمت مصرف باتری میرم برنامه های ک بیشترین استفاده از باتری رو داره نوشته ک “سیستم آندروید”و همیشه ۵۰ الی ۶۰ درصد استفاده میکنه.
    خواستم بپرس ببینم مشکل از کجاس…از گوشی هست یا باتری؟
    اگه بتونین بهم کمک کنید خیلی ممنون میشم.

    • MerliN73 says:

      اگر اطمینان دارید که این ۵۰ – ۶۰ درصد که گفتین مربوط به اندروید سیستم شما هست، باید ورژن اندروید تون رو دانگِرِید کنیدیعنی تبدیل کردن ورژن اندروید فعلی به ورژن های پایین تر.

  • آرمان says:

    سلام، اخیرا باتری گوشی A5 من سریع شارژ تموم می کنه، بطوریکه روزی ۲ بار اونو شارژ می کنم.
    در قسمت مدیر هوشمند گوشیم هم این پیام اومده : «شناسایی یک مشکل – اجرای یک برنامه غیر عادی »
    به نظر شما چکار کنم؟

صفحات 1 2 3 4 5