آموزش افزایش صدای آهنگ به صورت آنلاین و آفلاین

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که حین گوش دادن به فایل های صوتی ، حس کنید که صدای اصلی موجود در فایل پایین است و هر چه قدر هم ولوم دستگاه خود را افزایش می دهید ، نمی توانید صدا ها را به خوبی تشخیص دهید؟ برای حل این مشکل و افزایش کیفیت صدای فایل های صوتی ، روش های مختلفی وجود دارد که در این پست آنها را بررسی می کنیم.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

How to Make Audio Files Louder

هرچند که می توانید با استفاده از روش های ساخت اسپیکر برای گوشی ، صداهای پایین و فایل هایی صوتی کم کیفیت گوشی خود را بهتر گوش دهید ، در این پست تصمیم گرفتیم  روش هایی برای تغییر و اصلاح سطوح مختلف صدا را معرفی می کنیم. دو روش کلی برای ویرایش صدا ها و افزایش کیفیت آهنگ وجود دارد : آنلاین و آفلاین

در صورتی که می خواهید تنها یک فایل صوتی را ویرایش کنید و سطح صدا را تغییر دهید ، پیشنهاد می کنیم از ابزارهای آنلاین استفاده کنید. در غیر این صورت ابزارهای آفلاین انتخاب بهتری خواهند بود.

استفاده از ابزارهای آنلاین برای افزایش صدای آهنگ

در ادامه سایت های آنلاین رایگان برای بالا بردن صدای آهنگ را معرفی میکنیم توجه کنید که برای استفاده از این سرویس های همانند آموزش تبدیل ویدیو به MP3 : آنلاین با لینک مستقیم دانلود باید ابتدا فایل آهنگ مورد نظر آپلود ، تنظیمات را انجام دهید و نسخه بهینه شده را دانلود کنید.

بالا بردن صدای آهنگ های MP3 با MP3 Louder

یکی از ابزارهای آنلاین و رایگان برای ویرایش سطح صدای فایل های صوتی ، MP3 Louder است که تست شده است و نتیجه خوبی نیز بعد از ویرایش  فایل هایتان با آن ، حاصل میشود.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

ابتدا فایل دلخواه خود را بارگذاری کنید و سپس با انتخاب گزینه  Increase volume ، ویرایش آغاز میشود. از این سایت می توانید برای کاهش صدای فایل های حجیمی که با کیفیت بالا ضبط شده اند نیز استفاده کنید.

در صورت نیاز ، می توانید تنظیمات سایت را تغییر دهید و افزایش صدا را تا ۵۰ دسیبل ، تنظیم کنید. ضمنا می توانید تعیین کنید که آیا تمامی کانال های یک فایل صوتی تغییر کند یا تنها کانال راست و چپ تحت تاثیر قرار بگیرند.

نهایتا روی گزینه Upload Now کلیک کنید تا فایل آپلود شود و تغییرات لازم روی آن صورت گیرد؛ زمانی که کار تمام شود ، دکمه دانلود مطابق با شکل زیر سبز میشود.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

افزایش صدای آهنگ با Grab Tube

یکی دیگر از سایت های رایگان ، Grab Tube است که می توانید به وسیله آن ،  تغییرات صدا را به دو شکل خودکار یا دستی انجام دهید.در صورتی که گزینه دستی یا manual را انتخاب می کنید ، سه گزینه برای شما وجود دارد که هر سه loud  اما در سه سایز مختلف هستند و هرچه قدر که سایز آن بیشتر شود ،  افزایش صدا فایل شما بیشتر خواهد بود.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

حداکثر سایز فایلی که قابل آپلود است ، ۴۰ مگابایت است ؛ در صورتی که فایلی با سایز بالاتر دارید ، می توانید با ابزارهای موجود ، آن را کم حجم کنید و سپس آپلود نمایید.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

بعد از این که تغییرات انجام شد ، پلیر کوچکی را مشاهده می کنید که می توانید ابتدا به قسمتی از فایل صوتی گوش دهید و در صورتی که کیفیت صدا به خوبی افزایش یافته بود ، آن را دانلود کنید.

برنامه افزایش صدای آهنگ در کامپیوتر

یکی از نرم افزار افزایش صدای آهنگ برای کامپیوتر ،Audacity میباشد . البته به جز افزایش صدای فایل های صوتی ، می توانید تغییرات دیگری از جمله تغییر فرمت قدیمی به فرمت دیجیتال فایل های صوتی را با این برنامه انجام دهید.

برای شروع فایل خود را بارگذاری کنید. اگر می خواهید  تنها بخشی از فایل شما ویرایش شود و کیفیت صدای آن افزایش یابد ، با کشیدن موس روی منطقه آبی رنگ ، پارت دلخواه را انتخاب کنید.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

سپس روی Effect در بخش بالایی کلیک کرده و گزینه ی Amplify را انتخاب کنید.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

دقت کنید بر اساس صدای اصلی فایل ، ممکن است که با انجام تغییرات ، صدای اصلی بیش از حد زیاد شود. در این صورت نرم افزار فایل را کلیپ می کند. وقتی با این اتفاق مواجه شدید ، در مرحله ی بعد گزینه OK زمانی تغییر رنگ می دهد که Allow clipping تیک خورده باشد. پس به این گزینه نیز توجه داشته باشید.

چگونه صدای فایل های صوتی را افزایش دهیم؟

یکی از بخش های افکت در این برنامه ، Compressor می باشد. با این افکت ، اختلاف فراز و نشیب یک آهنگ یا صوت ، به حداقل می رسد و طبیعی تر نمود می کند.

در پایان نیز می توانید با نرم افزار ویرایش نام و تگ آهنگ ها که قبلا در انزل وب معرفی کردیم، مشخصات آهنگ ها را نیز به صورت کلی ویرایش و تغییر دهید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در این مطلب سعی شد که بهترین ابزارهای موجود برای افزایش صدا معرفی شود ؛ در صورتی که ابزار های دیگری را برای ویرایش سطح صدا می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش تبدیل ویدیو اینستاگرام به فایل صوتی
آموزش ۵ روش تبدیل ویدیو اینستاگرام به فایل صوتی
10 تا از بهترین سایت های تبدیل فایل صوتی به MP3 آنلاین
۱۰ تا از بهترین سایت های تبدیل فایل صوتی به MP3 آنلاین
آموزش 4 روش تبدیل ویدیو آپارات به آهنگ MP3
آموزش ۴ روش تبدیل ویدیو آپارات به آهنگ MP3
آموزش 7 روش تبدیل فایل MP4 به MP3 با نرم افزار و آنلاین
آموزش ۷ روش تبدیل فایل MP4 به MP3 با نرم افزار و آنلاین

نظرات