ترفند های کاربردی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی

راه های کاربردی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی

یکی از مسائلی که حین کار با وسایل دیجیتالی نظیر موبایل ، پیش می آید ، گرم شدن بیش از حد گوشی است که معمولا ناشی از استفاده ی زیاد از آن به صورت مداوم و  فعالیت زیاد  پردازنده است. روش ها و دلایلی که در این پست می خوانید ، به افزایش طول عمر باتری و جولگیری از داغ شدن گوشی شما کمک میکنید.

چگونه از گرم شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنیم؟ ( علت های داغ شدن گوشی )

How to Stop your Smartphone Overheating

موبایل مثل سایر وسایل نظیر لپ تاپ بر اثر کارکردن زیاد با آن گرم می شود. روش های خنک نگه داشتن لپ تاپ را در انزل وب معرفی کردیم. در ادامه همان مطلب ، روش های خنک نگه داشتن موبایل را می خوانید.

موبایل خود را به شکل صحیح شارژ کنید

اغلب افراد کمتر به این نکته توجه می کنند و هر بار که شارژ موبایل آن ها کم می شود ، باتری را شارژ می کنند و ساعت ها بدون توجه به پر شدن باتری ، آن را به برق متصل نگه می دارند. در شارژ موبایل اولا دقت داشته باشید که گوشی خود را در کنار وسایل گرمازا شارژ نکنید. به هر حال گرما بخشی از انرژی خود باتری را تلف می کند و علاوه بر تاثیرات جانبی روی ساختمان آن ، شارژدهی را کند می کند. در صورتی که وقت کمی دارید و می خواهید در زمان صرفه جویی کنید ، می توانید روش های سریع تر شارژ کردن موبایل را در انزل وب مطالعه کنید.

همچنین دقت داشته باشید که گوشی خود را در طول روز که دمای هوا بیشتر است ، تا ۷۰ الی ۸۰ درصد شارژ کنید و  بگذارید فرآیند فول شارژ شدن باتری ( تا ۱۰۰ درصد ) در طول شب صورت گیرد.

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

موبایل خود را در مکان های خنک و مطمئن قرار دهید

همان طور که در بخش علت زود تمام شدن شارژ گوشی چیست ؟ و راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ به آن اشاره کردیم این که موبایل خود را در چه شرایطی نگهداری کنید نیز مهم است. موبایل نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. علاوه بر این که نور آفتاب به صفحه نمایش و سایر بخش ها صدمه میزند ، دمای خود گوشی را بالا می برد.

اگر موبایلتان را در جیب خود نگهداری می کنید ، دقت داشته باشید که جیب شما بزرگ باشد و همچنین با عرق بدن ، تماس نداشته باشد.

از محافظ صفحه استفاده کنید و حواستان به گوشی خود در ساحل باشد

زمانی که به ساحل می روید ، از گوشی خود غافل نشوید. جالب است بدانید که سه عامل مخرب برای گوشی Samsung Galaxy S5  ، آب ، شن و گرد و خاک معرفی شد. استفاده از محافظ صفحه و محافظ کلی برای گوشی ، می تواند خطرات احتمالی را نیز کاهش دهد

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

از قاب های مناسب برای گوشی خود استفاده کنید

یکی از دلایل داغ شدن سریع گوشی میتواند ، استفاده از قاب های محافظتی و یا زینتی نامناسب گوشی است که در صورتی که گوشی شروع به داغ شدن کند و قاب شما بیش از حد زخیم باشد از رسیدن هوا به آن جلوگیری میکند و میتواند یک عامل مخفی برای بیشتر داغ شدن موبایل شود.

از قرار دادن گوشی خود در معرض آب و رطوبت خودداری کنید

قبل از قرار دادن گوشی خود در هر مکان ، از خشک بودن آن مطمئن شوید و دقت کنید لباستان نیز مرطوب نباشد. به این مسئله زمانی که به ساحل می روید نیز توجه داشته باشد. البته برخی از گوشی هایی که در چند سال اخیر معرفی شدند ، خاصیت ضدآب دارند و برای این گوشی ها جای نگرانی نیست.

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

استفاده از نرم افزار های خنک کننده گوشی برای جلوگیری از داغ شدن

در صورتی که ترفند های معرفی شده را به کار گرفتید و فایده ای نداشت ، قطعا کار نکردن با موبایل برای مدتی و قرار دادن آن در محیط خنک ، به کاهش دمای آن کمک می کند.در صورتی که دستگاه شما به دلیل افزایش دما از نظر کارکرد با مشکل مواجه شد ، مشکل از فریمور شماست.  یکی از اپ هایی که در این زمینه می تواند کمک کند ، برنامه ی Coolify است.

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

عملکرد Coolify

این برنامه ، دمای موبایل شما را به صورت مداوم چک می کند و از با هشدار هایی که نسبت به استفاده از برنامه های مختلف به شما می دهد ، از افزایش بیش از حد دما جلوگیری می کند.

برخی تصور می کنند که این برنامه تنها مموری موبایل را آزاد میکند و از این طریق تاثیر می گذارد. به طور کلی این برنامه برای افرادی که از رام های شخصی استفاده می کنند ، بسیار مفید است.

چگونه از گرم شدن بیش از حد موبایل جلوگیری کنیم؟

آموزش کار با برنامه Coolify

وقتی که برنامه را نصب کردید ، کافی است گزینه ی Turn On Normal Temp Protection را انتخاب کنید.دمای فعلی گوشی شما همواره قابل مشاهده است و می تواند گزینه های دیگر را از طریق منو ببینید:

  • Cooling: دفعاتی است که برنامه به خنک کردن موبایل شما پرداخته و باعث جلوگیری از داغ شدن گوشی شده است.
  • Settings: در این بخش تعیین می کنید که در چه دمایی ، حال بر حسب درجه سانی گراد یا فارنهایت ، برنامه موبایل شما را خنک کند.
  • Background: بخشی برای تغییر تصویر پس زمینه از میان تصاویر از قبل آماده شده ( و احتمالا بهینه شده از نظر مصرف باتری ) می باشد.

تجربه و پیشنهاد شما؟

در کل ترفند های گفته شده و همچین اپ Coolify ، برای کنترل دمای موبایل مهم ترین فاکتور هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. کاربران موبایل احتمالا می دانند که مهم ترین مسئله در کنترل دمای موبایل ، توجه به سیستم عامل گوشی است که باید بهینه شود. این کار را برنامه ی Coolify به خوبی انجام می دهد. با این حال اگر برنامه های مشابه دیگری را در این زمینه می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

5 روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت
۵ روش افزایش حافظه داخلی گوشی اندروید بدون نیاز به روت
آموزش حذف مخاطبین تکراری و یکی کردن شماره های یک مخاطب در اندروید How To Find and Remove Duplicate Contacts in Android
چگونه شماره ها و مخاطبین تکراری اندروید و آیفون را پیدا و حذف کنیم ؟

نظرات

  • Kiana ahmadi says:

    سلام‌ من کمتر از ۲۰ روز هست که گوشی a11 خریدم‌اما وقتی‌میرم داخل تلکرام داغ میکنه بنظرتون‌مشکلش چیه؟

    • امیرحسین says:

      اینکه میگید وقتی شارژ داره و به شارژ بودنش مشکل سازه من به شخصه مخالفم. باطری های گوشی های امروزی ( ۲۰۱۵ / … ) لیتیومی هستن که باطری های لیتیومی از مخازنی استفاده میکنن مثل کوهان شتر ، درسته گوشی شما ۱۰۰ درصد شارژ داره ، اما اگه ۱۰۰ باشه و به شارژ بزنید عملکرد خالی شدن باطری طولانی تر میشه، پس این باور اشتباهه که گوشی رو شب قبل خواب نباید زد به شارژ ‌‌. این دلیل سخت افزاری ، سیستم عامل های اندرویدی که توسط کمپانی ها منتشر میشن اگر باطری شما چه خود باطری و مخازن ذخیرش ( کوهان ) پر بشه گوشی خودکار خودشو از شارژ قطع می‌کنه حتی اگه دو روز تو شارژ باشه.

  • انا says:

    سلام خسته نباشید من ۸ ماهه گوشی a30sخریدم و همش پشتش داغه بااینکه اصلا ازش استفاده نمیکنم زیاد سر ۵ دقه که دستم باشه داغ میشه من ۳۰ درصدو ۸۰ درصد شارژ میکنم ممکنه راهنماییم کنید

  • الهام says:

    سلام. گوشی من گلکسی A7 هست بیش از حد داغ میشه هم پشت گوشی و هم صفحش تا اونجا که یبار ۹۷ درصد شارژ داشت بعد ۴ ساعت بدون این که ازش استفاده ای کنم کلا شارژش تموم شده بود و خاموش شده بود .دلیلش چی میتونه باشه؟؟
    از برنامه du speed booster استفاده میکنم تقریبا مثل همین برنامه ایه معرفی کردین

  • Maryam rah says:

    گوشی من تنها سمت راستش داغ میشه یک ماهه خریدمش گلکسیs7هست..آیا گوشیم مشکلی داره؟؟

  • محسن says:

    سلام گوشی الجی k10 گرفتم .مشکلش داغ شدنه و زود باتریش خالی میشه که فک میکنم بخاطر همین داغ شدنشه کسی هست بدونه راه حل این مشکل چیه ممنون

  • محمد says:

    برنامه coolify ففط در صورت روت بودن گوشی کار میکنه
    حداقل ی برنامه ای معرفی میکردین که همه بتونن ازش استفاده کنن.

  • متین says:

    سلام مرسی عالی بودش

  • مهران says:

    ضخیم 😐 …………….. خیلی بد هست که هنوز درست نوشتن چنین کلمه ای رو نمی دونین