7 دلیل اصلی خاموش شدن تصادفی لپ تاپ و کامپیوتر

۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ

یکی از نگران کننده ترین تجربیات زمانی است که کامپیوتر و لپ تاپ شما به صورت ناگهانی خاموش و تا چند ساعت نیز روشن نشود . معمولا افراد به عنوان اولین کار باطری لپ تاپ خود یا را چک یا اتصال سیم پاور کیس کامپیوتر را بررسی میکنند  که البته کار درستی می باشد زیرا لپ تاپ ها بر عکس چیزی که معمولا مردم فکر می کنند مکانیزیم محافظت شده ای دارند؛ مثلا زمانی که یکی از اجزای آن گرم شود به صورت خودکار لپ تاپ یا کامپیوتر شما خاموش خواهد شد در واقع این کار به نفع کامپیوتر خواهد بود و نشانه ای برای حفاظت از کامپیوتر و جلوگیری از به وجود آمدن خطری قریب الوقوع می باشد. در ادامه ۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی خاموش شدن لپ تاپ و کامپیوتر را میخوانید.

۷  علت خاموش شدن تصادفی و ناگهانی لپ تاپ و کامپیوتر چیست ؟

Reasons Your PC or Laptop May Be Shutting Down Randomly

راهنمای زیر را برای یافتن علل خاموشی لپ تاپ خود دنبال کنید. همچنین اگر لپ تاپ شما به صورت ناگهانی ریستارت می شود حتما راهکارهای حل مشکل ریستارت ناگهانی را مطالعه فرمائید.

در ادامه ۷ مورد از دلایل خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر لپ تاپ و روشن نشدن آن ذکر شده است:

۱ – کثیف بودن فن / گرمای بیش از حد

یکی از دلایل مهمی که لپ تاپ و کامپیوتر شما برای بار اول و به صورت ناگهانی خاموش می شود گرم شدن آن است به ویژه زمانی که شما در حال اجرا کردن یک بازی بر روی لپ تاپ خود باشید که این خود باعث گرم شدن کامپیوتر خواهد شد مخصوصا اگر فضای اطراف لپ تاپ شما اجازه خارج شدن گرما را ندهد. فن های بدون وقفه در کمک به این موضوع نقش حیاتی ایفا می کنند. حقیقت این است که اکثر کامپیوترها از یک مکانیسم پیروی می کنند که در صورت داغ شدن یکی اجزا برای حفاظت از اجزای سخت افزاری، کامپیوتر شما خاموش خواهد شد.

1 - کثیف بودن فن / گرمای بیش از حد

جهت غلبه بر مشکل گرمای زیاد و همچنین فن کثیف که به دلیل عدم نگه داری مناسب به وجود آمده، می بایست قسمت فن پردازنده، فن کیس و فن کارت گرافیک را چک نمائید در صورتی که هر یک از آنها قژ قژ می کرد به این معنی می باشد که احتمالا فن مورد نظر شکسته است.

علت خاموش شدن تصادفی و ناگهانی لپ تاپ

همچنین زمانی که در حال تمیز کردن فن ها هستید با دقت این کار را انجام دهید تا گرد و غبار، مو و یا موادی که باعث ایجاد اختلال در کارکرد فن می شوند به درستی از بین بروند.

دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر

در کل می توان نتیجه گیری کرد فن ها نقش مهمی ایفا می کنند و فن کامپیوتر شما در طول عمر کامپیوترتان خیلی موثر خواهد بود.

۲ – آسیب دیدن یا شکست شدن سخت افزار

دلیل عمده ی دیگری که باعث خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر می باشد، آسیب دیدن مجدد یا شکسته شدن یکی از اجزای سخت افزاری است به خصوص در کامپیوترهایی که قبلا تعمیر شده اند. اگر جز سخت افزاری جدیدی به کامپیوتر خود اضافه کرده اید آن را حذف کرده و مجددا چک کنید که آیا مشکل برطرف میشود یا خیر. سخت افزارهایی که نیاز دارید آنها را بررسی کنید عبارتند از : CPU , RAM , مادربرد، منبع تغذیه و کارت گرافیک.

آسیب دیدن یا شکست شدن سخت افزار

۳ – ولتاژ شارژ اشتباه

اگر شما یک بازی کننده ی حرفه ای هستید و در میان بازی لپ تاپ یا کامپیوتر شما خاموش شد در حالی که عملکرد معمول را داشتید احتمال مشکل از ولتاژ شارژ است. بسیاری از بازی ها نیاز به شارژ با ظرفیت ولتاژ بالا را دارند (ولتاژ از ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت) با این وجود بسیاری از کاربران این مساله را درک نمی کنند و به جای آن از شارژر هایی با ولتاژ ۹۰V (ولت) یا کمتر استفاده می کنند.

ولتاژ شارژ اشتباه

بازی ها یکی از مهم ترین دلایل مصرف شدن منابع در کامپیوتر شما هستند به ویژه آنکه طرفداران بازی علاقه به اجرای بازی ها با سرعت بالا را دارند. فراموش نکنید لوله جارو برقی کمک بزرگی برای تمیز کردن منافذ کامپیوتر شما می باشد.

۴ – مشکل در درایور های سیستم

اگر شما در سیستم عامل خود را تغییراتی انجام داده و یا اینکه درایور هایتان را تغییر داده اید. زمانی که در حال بازی کردن هستید و بیشترین استفاده از BIOS را دارید به وجود آمدن مشکل در یک درایور باعث خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شما خواهد شد.

مشکل در درایور های سیستم

۵ – منبع تغذیه

پشت لپ تاپ شما، قسمتی که سیم برق متصل می شود منبع تغذیه وجود دارد که یک جعبه کوچک همراه با فن است که گرما را از اجزای آن دور خواهد کرد. زمانی که منبع تغذیه دچار مشکل شود کامپیوتر شما به صورت ناگهانی خاموش می شود.

منبع تغذیه

در حالی که  شما می توانید منبع تغذیه را جایگزین کنید ازین کار اکیدا خودداری کنید و تلاشی برای باز کردن منبع تغذیه حتی در زمان خاموش بودن را انجام ندهید زیرا امکان دارد هنوز حامل ولتاژ های خطرناک باشد.

۶ – اشکال در سیستم عامل

اگر بعد از تمام توصیه های بالا هنوز مشکل دارید و کامپیوتر شما به صورت ناگهانی خاموش می شود احتمال دارد مشکلی در سیستم عامل شما وجود داشته باشد لطفا مراحل زیر را برای اطمینان چک نمائید:

کامپیوتر خود را ریستارت کرده و هنگام بوت شدن آن را بر روی CMOS تنظیم کنید سپس وقتی کامپیوتر شما با تنظیمات CMOS لود شد، اجازه دهید تنظیمات به درستی کامل گردد. اگر کامپیوتر شما پس از کامل شدن تنظیمات CMOS خاموش نشد سیستم عامل شما دچار مشکل است و شما نیاز دارید مجدد سیستم عامل مورد نظرتان را نصب نمائید.

اشکال در سیستم عامل

همچنین اگر به خطای Missing Operating System برخورد کردید مقاله مربوط به ۵ راه حل کاربردی برای رفع خطای Missing Operating System ویندوز انزل وب را مطالعه نمائید.

۷ – ویروس

یکی از علل نادر در خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر شما، ویروس های کامپیوتری هستند. برخی از ویروس ها کامپیوتر شما را خاموش می کنند و سپس آن را مجددا روشن می کنند. این ویروس ها معمولا توسط یک برنامه خاص در کامپیوتر شما اجرا می شوند. برای برطرف کردن این مشکل یک آنتی ویروس به روز نصب نمائید تا از آلوده نبودن و اسکن روزانه کامپیوترتان مطمئن شوید.

ویروس

جمع بندی :

در مطلب بالا ۷ دلیل اصلی خاموش شدن تصادفی لپ تاپ را مطالعه کردید؛ در کل می توان گفت هرگز تمیز بودن لپ تاپ خود را دست کم نگیرید. از قرار دادن لپ تاپ بر روی ملافه ها یا فرش که باعث می شود فن ها به درستی کار نکنند پرهیز کنید و همچنین از میز خنک کننده لپ تاپ که یک راه عالی برای نظارت بر سطح حرارتی کامپیوتر شما خواهد بود استفاده نمائید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که به مشکلی مهمی به جز موارد بالا بر خورده اید و یا اینکه راه حلی خاصی برای برطرف کردن این مشکل می دانید تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده
با بهترین روش های پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده آشنا شوید!
برای انتخاب و خرید کیف لپ تاپ مناسب به این 7 نکته توجه کنید !
برای انتخاب و خرید کیف لپ تاپ مناسب به این ۷ نکته توجه کنید !
عوض شدن عکس دسکتاپ متناسب با ساعات روز
عوض شدن عکس دسکتاپ ، صداها و.. کامپیوتر متناسب با ساعات روز
مدت زمان مناسب برای روشن نگه داشتن لپ تاپ و کامپیوتر چقدر است ؟
مزایا و معایب روشن نگه داشتن کامپیوتر و لپ تاپ در تمام روز

نظرات

  • بهروز says:

    سلام لب تاب asusf550cدارم .دگمه پاور میزنم سریع خاموش فقط ۱ یا ۲ ثانیه روشن .لطفا بفرمائید مشکل چیست؟باطری شارژ و حتی به برق هم این مشکل است

  • متين says:

    سلام من موقعی ک داشتم با لب تاب فیلم دیدم گذاشتمش روی زمین یهو خاموش شد و دیگه روشن نمیشه هر کار میکنم علتش چی میتونه باشه؟

  • سیسی says:

    سلام خسته نباشید
    لپتاپ من الان چن روزه تا نزنمش به شارژ روشن نمیشه و اگه وسط کار کردن از برق بکشمش فوری خاموش میشه و صدای شبیه پریدن فن میده با اینکه مثلا۵۰ درصد شارژ داره
    در ضمن من اصلا با لپتاپ بازی نمیکنم
    اکثرا فیلم میبینم اوایل وسط فیلم خاموش میشد و همون صدارو میداد دوباره که روشن میکردم کار میکرد که اون برطرف شد
    اما الان ….
    ویندوزشم عوض کردم جدیدا ۱۰ هستش
    میشه بگید میتونه از چی باشه
    از فن ؟ یا باطری؟

  • نعمت says:

    سلام وقتی که ساعت و تاریخ آن تنظیم می کنم لپ تاب خاموش می شود

  • شهروز says:

    سلام
    من یک ماه پیش ویندوز ۷ لب تاپ ایسوسم رو خودم عوض کردم و چون زیاد وارد نبودم تقریبا ویندوز رو تو همه درایوها نصب کردم. این میتونه علت خاموش شدن لب تاپ بلافاصله بعد از بالا اومدن ویندوز باشه؟ از کمکتون ممنونم

  • امیرابوالفضل says:

    سلام کامپیوترم در حالت عادی خاموش نمیشه ولی هنگام نصب بازی wwe2k17 یهو بعد از ۱۰ دقیقه خاموش میشه

  • Mostafa says:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت عوامل محترم سایت.

    راستش کامپیوتر روشن بود که یهو دنگی خاموش شد مثله وقتی که برق میره و بعداز چندثانیه خودش روشن شد اما ویندوز بالا نیومد کلید پاور رو نگه داشتم تا خاموش شه دوباره روشنش کردم اما ویندوز بالا نیومد یکی از رم هارو درآووردم روشنش کردم ویندوز بالا اومد دوباره رم رو گذاشتم سرجاش روشنش کردم درکمال تعجب ویندوز اومد بالا و الان سرحال داره کار میکنه ولی من هنوز تو شکه اون اتفاقم لطفا راهنمایی کنید .

    چند وقت پیش یه هارد جدید خریدم و درایو c و یه سری اطلاعات دیگه رو منتقل کردم به هارد جدید و الان هردو هارد تو مداره البته یکی از دیویدی رایتر هارو از مدار خارج کردم و اینکه توان مصرفی دیویدی رایتر بیشتر از هارد بود احتمالش هست مشکل از این باشه که دوتا هارد تو مداره؟

  • امید says:

    سلام
    من لب تابم ایسوس هستش ویندوز۱۰. برای بازی pes 2017 باتری لب تاب رو در میارم حدود چند مااه باهاش کار کردم مشکلی نداشت ولی مدتیه بعد حدود ۱۰ دقیقه کار یهو خاموش میشه. واسه سیستم فن هم گرفتم مشکل گرم شدن نداره. اگه میشه مشکلش رو بگین ممنون میشم

  • رضا says:

    سلام
    لطفاً راه حل رفع مشکل شماره چهار رو بگید
    ممنون میشم

  • Atefe says:

    سلام من لپ تاپ ایسوس دارم و هنوز یک سال نمیشه که خریدمش ولی وقتی روشنش میکنم اگر شارژ بهش وصل نباشه بعد چند دقیقه یهو خاموش میشه…حتی هیچ بازی یا نرم افزار سنگینی هم روش نصب نکردم….کسی میدونه مشکلش چیه؟

  • Hani says:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من یه سوال داشتم
    من حدودا ۴ ماه پیش یه لپ تاپ ایسوس خریدم ولی چند وقت پیش یه مشکل براش پیش اموده که وقتی لپ تاپ یه تکون خیلی اروم بهش وارد میشه سریع خاموش میشه و اگه روشنش کنم روشن هم میشه ولی با تکون خیلی اروم حتی با وارد کردن فلش یا ماوس هم خاموش میشه میخام بدونم علتش چیه اخه باتری شم در نمیاد پیچ شده به خود لپ تاپ
    اگه شما میدونید لطفا راهنماییم کنید ممنون

  • مجتبی says:

    سلام.من چندوقت پیش کامپیوترم رو ارتقا دادم{کارت گرافیک۲.رم۴}از اون موقع هروقت یه برنامه ای یا بازی رو اجرا میکنم یک دفعه کامپیوترم خاموش میشه وrestartمیشه.اگه هم خاموش نشه یه پیغامی رو کامپیوترم بالا میاد{Display driver stopped responding and has recovered}این پیغام رو میده

  • امیر کاوه says:

    وقتی دکمه پاور رو فشار نیدم لپ تاپم ی ثانیه دوشن میشه دوباره خاموش میشه؟؟چیکار کنم؟؟؟

  • hp says:

    یه دلیل مهم هم زیاد کار کشیدن از لپ تاپ
    واسه من یه بار ریستارت شد تا صبح روشن موندخ بود ..بدبخت عین خر ازش ۴ سال کار میکشم
    مدل اچ‌ پی انوی ۱۵ کا ۰۰۷
    ماشالا چشم نخوره ایشالا آخ نگفته
    همیشه سلامت باشه تو این گرونی تنهام نمیزاره .

  • عسل says:

    سلام سه روز پیش لبتاب ایسوس با سه تا گارانتی خریدم آوردم خونه بعد ده دقیقه یهو خاموش شد .دوباره روشن کردم…بازم بعد یه مدت کوتاه خاموش شد.دیگه استفاده نکردم دوباره امروز دوبار خاموش شد…کلا ساعاتی که استفاده کردیم شترژش از ۹۹اومده رو ۶۳منظورم اینه که هیچ کاری باهاش نکردیم به هیچی وصلش نکردیم..چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • مارتین says:

    سلام کامپیوتر من از لحاظ سخت افزار به نسبت سیستم قویه اما در حین بازی سیستم میره تو حالت sleep البته چرا چراغ چشمک زن پاور سیستم متوجه میشم تو حالت sleep رفته چک کردم هیچ موردی تو ویندوز نیست اما کچل کرده منو،نمیدونم چشه البته بگم جدیدن اینطور شده یعنی تا ۳ سال قبل همچین چیزی ندیده بودم

  • زری says:

    سلام من لپ تاپم ایسوزه. سوکت هدفونو اشتباهی زدم توی جای فلش و یهو لپ تاپ خاموش شد روشن نمیشه. لطفا لطفا کمک کنید

  • حدیث says:

    لپ تاپ من ویندوزش ۱۰ هست موقع کار کردن حتی تو شارژ هم که باشهبا تکان دادن موس خود بخود خاموش میشه دوباره با تکون دادنش روشن میشه نمیدونم چی کارش کنم؟؟
    یه مشکل دیگه ای که داره توی قسمت وای فای هیچی وای فای نزدیکی و پیدا نمیکنه که انخابش کنم و بهش وصل بشه

  • Hossein says:

    سلام دوستان
    لپتاپ من روشن میشه چند ثانیه هم باهاش کار میکنم بعد یهو صفحه خاموش میشه فن ها کار میکنن بعد چند ثانیه خاموش میشه بعد که روشنش میکنم ویندوز دقیقا همون جای قبلیه یعنی برنامه هایی که باز بودن هنوز بازن انگار که تو حالت sleep رفته بوده کسی میتونه کمکم کنه؟ ممنون میشم

  • Alismy says:

    سلام دوستان
    چن روز پیش داشتم با لپتاپم کار می کردم (بازی ?) یه فشار نه چندان زیادی رو دکمه های جهت نماش وارد کردم که یهو لپتاپ خاموش شد البته اول صفحش سیا شد بعد فنش کار کرد بعد خاموش شد ینی مراحل درست خاموش شدنو طی کرد بعد که خواستم روشنش کنم صفحش بالا نیومد فقط چراغ صفح کلید حدود دو ثانیه روشن میشه بعد دوباره فنش کار می کنه و بعد خاموش میشه چندا چیزو که مطمئنم مشکل ازش نیستو می گم اگه به نظرتون مشکل غیر از اینایی که میگم می تونه باشه لطفا راهنمایی کنید
    سیستم خنک کنندش سالمه
    هاردش سالمه
    رمش سالمه
    باطری و شارژرشم سالمن
    بازم تاکید می کنم به خاطر داغ شدن نیست درضمن لپتاپم always on usb داره که با وجود این مشکلات هنوزم کار می کنه فقط خواستم بگم یه جریانایی توش جریان داره ??

  • سید says:

    با سلام .لبتاب دل ۳۵۲۱ corei5 تا دکمه پاورشو میزنی روشن شه بعد سه سه ثانیه خاموش میشه عاتشو میدوننی چیه

  • سیاوش says:

    سلام دوستان من لپتاپم بعضی وقتا که تو شارژنیست یهو خاموش میشه و بعدشم ک روشن میکنم یهو خاموش میشه و بعضی وقتا هم ویندوز ریکاوری میده از یکی پرسیدم گفت مشکل از ویندوزه باید عوض شه ولی من امتحان کردم موقعی که توی شارژه اینطوری نمیشه لطفا راهنماییم کنید
    آدرس ایمیلم
    siavashhgs.83@yahoo.com

  • Abbas says:

    من رفتم تو تنظیمات biosمادربورد کمی تغییرات انجام دادم بعد اینکه سیو کردم سیستم برا همیشه خاموش شد هرکار کردم دیگه روشن نشد بردم بیرون گفتم ازcpuهستش کار نمیکنه ولی cpuداغ میکنه این یعنی کار میکنه دیگه درسته
    بعدشم cmosپاک کردم باز چیزی نشد اگر کسی راه حلی داده بم بگه مرسی

  • حامد says:

    سلام من رمز ویندوز لپ تاپ مو فراموش کردم و یکی از دوستام برداشتن ناگهانی باطری رو معرفی کرد.
    و این عمل ۲ مرتبه تکرار شد و روشن که کردم فقط صفحه روشن خاموش میشه و فقط اسم لپ تاپ میاد میره مدل لپ تاپ امم ASUS هستش.
    دوستان خواهش میکنم اگر کسی میدونه باید چیکار کنم درست بشه لطفا راهنمایی کنه!! سپاسگزارم

    • سیامک says:

      خخخخخخخخخخخ عجب دوستای حرفه ای داری !!!!!!!!!!! رمز ویندوز چه ربطی به برداشتن یهویی باطری داره ؟!!!!! بایوس لپ تاپ شما مشکل پیدا کرده باید بایوسشو آپدیت و یا اپه امکان فلش داره فلش کنید ( از قسمت بایوس ستاپ)

  • Rafeie says:

    سلام
    لب تاب من hp4530 هست یک روزه خاموش شده و روشن نمیشه !!!!مشکل از قسمت شارژ نیست نمیدونم چه کارش کنم؟؟؟لطفا اگه نظری دارید بهم ایمیل کنید،ممنون .rafeie71@gmail.com

  • پروانه says:

    لپتاپمو سه ماهه گرفتم خاموش میشه واسه روشن موندنم بایدشارژرش وصل باشه ویندوزشوعوض کردم یه مدت خوب بودولی بازم همونجوری میشه وبعضی موقع درصدشارژش ثابت میمونه وتغییر نمیکنه ممنون میشم راهنماییم کنید

    • عارف says:

      مشکل شما بر طرف شد اگر شد؟ چطور

    • سیامک says:

      اگه سه ماهه خریدید گارانتی داره ببرید گارانتیش مشکلو حل کنه . خاموش شدن صفحه لپ تاپ وقتی باهاش کار نکنید طبیعی هست برای بهینه سازی مصرف باطری این اتفاق میوفته که وقتی شارژرشو میزنید روشن میشه از قسمت تنظیمات پاور سیور میتونید تنظیم کنید اصلا خاموش نشه یا اینکه تو چه مدتی خاموش بشه

  • مریم says:

    لب تاپ من ویندوز ۱۰ روش نصبه امکانش هست که از نصب اشتباه یا بد ویندوز باشه که خاموش میشه.
    خاموش میشه دوباره که روشنش میکنم بازم سریع خاموش میشه

    • سیامک says:

      احتمال داره فن سی پیو شما کار نمیکنه و سی پیو داغ میکنه پیشنهاد من اینه که ببرید متخصص واستون تست کنه

  • زهرا says:

    لپ تاپمو ویندوزشو عوض کردم ۱۰ نصب کردم حالا هنوز باز نکرده خاموش میشه

  • مهدی says:

    لبتاب من هنگام استفاده از نرم افزار kmplayer داغ میکنه وخاموش میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید

  • mohammad says:

    مانیتور کامپیوتر من چند روزه دیگه روشن نمیشه وقتی هم تنها به برق وصل میکنم مشانه نو سیگنال هم نمیاد

    • Black Wolf says:

      داخل تله تکست این جوری نوشته بود….
      اگه ویندوز به درستی بالا اومد یعنی مثل همیشه با بوق های معمولی ویندوز بوت شد ولی اصلا مانیتور روشن نشد (یعنی چراغ نارنجی به چراغ سبز تبدیل نشد ،البته معمولا،)چهار تا احتمال وجود داره:

      یکی این که یک یا چندتا از پین های کابلی که مانیتور رو به گارت گرافیک وصل می کنه شکسته باشه در این حالت بعد از اینکه هر دو طرف کابل رو بازدید کردی اگه همین جوری بود خوب باید کابل رو عوض کنی.(حتما این رو بررسی کن )

      حالت دوم اشکال مربوط به کارت گرافیک هست. یعنی یا از جای خودش جابجا شده یا یه مشکل فنی باسش پیش اومده .در حالت اول بهتره که پس از اینکه کامپیوترت رو خاموش کردی یک بار کارت گرافیکت رو در بیاری و دوباره اون رو جا بزنی .
      در حالت دوم هم باید کارت گرافیکت رو در صورت امکان با یک کامپیوتر دیگه امتحان کنی اگه باز هم مشکل داشت خوب باید اون رو به خدمات کامپیوتری ماهر بدی تا اگه شد اشکالش رو برطرف کنه اگه نشد هم یکی نو بخری.

      در حالت سوم هم اگه کارت گرافیکت آن برد (On Board) هست باید مادربرد ت رو یا عوض کنی یا تعمیر .

      در حالت چهارم هم شاید اشکال از مانیتورت باشه پس اگه امکان داره مانیتورت رو با یک کامپیوتر دیگه امتحان کن ببین کار میکنه یا نه .این هم مثل بقیه یا باید تعمیر بشه یا عوض

      منبع تله تکست جمهوری اسلامی ایران (با یه کمی تغییر)
      ——————————————————————————————–
      معمولا این مشکل دو تا دلیل داره یا کارت گرافیک مشکل پیدا کرده و یا اینکه مادربورد نمی تونه هارد رو detect کنه. البته اگر موقع روشن کردن از کامپوتر صدای بوق ممتد بیاد رم مشکل داره.
      ——————————————————————————————–
      من هم این مشکلو داشتم بخواطر رم بود.

    • Abbas says:

      اون نو سیگنال مربوط به کابل vgaیا تصویر مانیتور هستش چون وصلش نکردی اینطور میزنه

صفحات 1 2 3 4