10 مشکل آزار دهنده مرورگر گوگل کروم و نحوه رفع آن ها

۱۰ مشکل آزار دهنده مرورگر گوگل کروم و نحوه رفع آن ها

با گسترش امکانات مرورگر گوگل کروم ، این مرورگر تبدیل به انتخاب اول میلیون ها کاربر اینترنت در سطح جهان شده است و از سال ۲۰۰۸ که به طور رسمی معرفی شد ، پیشرفت های بسیاری داشته است. اما کروم نیز مشابه هر برنامه دیگر ، همزمان با توسعه قسمت های مختلف در آن ، با مشکلاتی رو به رو است که ممکن است کاربران را اذیت کند و به ناچار به استفاده از سایر مرورگر ها روی بیاورند. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب مشکلات رایج کروم و نحوه رفع آن ها را بررسی کنیم.

حل مشکلات رایج در مرورگر گوگل کروم

۱۰ Annoying Chrome Issues & How to Fix Them

پیش از این به معرفی ترفند هایی در ارتباط با مرورگر کروم در انزل وب پرداخته ایم ،مثل نحوه ذخیره بوک مارک های مرورگر کروم  جهت جست وجوی سریع تر ، همچنین روش رفع برخی از مشکلات عمومی گوگل کروم مثل خطاهای HTTPS و SSL را بررسی و طریقه رفع آنها را آموزش دادیم ، اینار سعی کردیم در قالب یک مجموعه مشکلات نسخه های جدید این مرورگر محبوب را معرفی و شیوه حل آنها را بررسی کنیم.

حل مشکل هنگ کردن گوگل کروم

در ویندوز و سایر سیستم عامل ها نیز این اتفاق می افتد که حین باز کردن یک برنامه یا پنجره جدید ، پیغام هایی مبنی بر بازنشدن برنامه یا پنجره ببینید و به طور کلی مشکلاتی در عملکرد وجود داشته باشد. کروم نیز این این مقوله مستثنی نیست.

برای رفع این مشکل ، کلیدهای ترکیبی Shift + Esc را باهم فشار دهید تا به بخش Task Manager مربوط به برنامه کروم در ویندوز هدایت شوید. در این قسمت می توانید هر جز از کروم را که مایل هستید انتخاب و سپس روی  End Process کلیک کنید. با این کار بخشی که به دلایل مختلف سبب کندی در اجرای کروم شده است ، مثلا اکستنشن ها ، بسته میشوند.

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

رفع مشکل باز نشدن سایت ها در گوگل کروم

برای رفع این مشکل سه راه حل به صورت جداگانه معرفی می کنیم:

استفاده از Chrome Clean-Up Tool

اگر میبینید که مرورگر شما کند است ، صفحات را به کندی باز می کند و یا اصلا باز نمی کند ، می توانید با دانلود Chrome Clean-Up Tool ، به سادگی اشکالاتی که در کروم به وجود آمده و سبب این خطاها شده است را برطرف کنید. این ابزار تنها برای کاربران ویندوز است و کاربران مک می توانند از MalwareBytes استفاده کنند

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

ریست کردن کروم

اگر استفاده از روش قبلی برای شما کارآمد نبود ، ریست کردن تنظیمات کروم ، انتخاب بعدی خواهد بود. برای ریست کردن کروم ابتدا منو را باز کنید. سپس مسیر Settings > Show advanced settings را دنبال کنید.  صفحه را اسکرول کنید تا به بخشی با عنوان Reset Settings برسید. از همین قسمت reset را انتخاب کنید. قبلا نیز  ریست کردن کروم را با یک کلیک در انزل وب  آموزش داده ایم.

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

اسکن و بهبود فایل های سیستمی

انجام این کار عمومیت بیشتری دارد و برای مواقعی که شما نه تنها در باز کردن کروم ، بلکه در استفاده از سایر برنامه ها با مشکل رو به رو هستید ، بسیار کاربردی است. با این روش هنگ کردن و خطاهای دائمی در بازکردن بخش هاو برنامه های مختلف رفع میشود.

برای این کار روی منوی استارت کلید کنید و گزینه Command Prompt را انتخاب کنید.در پنجره باز شده SFC.EXE /SCANNOW را تایپ کنید. بعد از مدتی اسکن پایان می یابد و اغلب مشکلات برطرف میشوند.

برای انجام این کار حتما باید دسترسی Administrator داشته باشید.

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

همچنین برای مرورگر گوگل کروم گوشی و.. نیز به صورت کامل حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل قبلا در انزل وب آموزش داده ایم

رفع خطای Your profile could not be opened correctly  گوگل کروم

گاهی بعد از باز کردن کروم ، با این خطا مواجه میشوید. برای رفع این خطا دو راه حل پیشنهاد می کنیم:

حذف پروفایل کاربری در کروم

ابتدا سعی کنید پروفایل خود را حذف کنید. جهت حذف پروفایل مسیر Menu > Settings > Sign In را در گوگل کروم طی کنید و سپس Disconnect Your Google Account را انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که حتما تیک گزینه Also clear your history, bookmarks, settings, and other Chrome data stored on this device را مطابق شکل زیر بزنید و سپس Disconnect را انتخاب نمایید.

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

حذف فایل Web Data

اگر استفاده از روش قبلی برای شما کارآمد نبود ، حذف فایل Web Data آخرین راه حل است. در استفاده از این روش باید محتاط باشید و تنها در صورتی که از روش های قبلی به صورت کامل ناامید شدید ، این راه را انتخاب کنید.

برای دسترسی به این فایل مسیر C:\Users\[Username]\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default را در ویندوز طی کنید( قسمت یوزرنیم باید مطابق با سیستم شما تغییرکند) . این بخش را به پایین اسکرول کنید تا فایل web data را بیابید. سپس این فایل را پاک کنید.

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

کاربران مک می توانند مسیر d /Users/[user]/Library/Application Support/Google/Chrome/Default را در سیستم عامل خود دنبال کنند؛ در مرحله بعد ، rm -rf History*; rm -rf Web\ Data; را تایپ نمایند.

رفع خطا های متوالی در استفاده از اکستنشن ها

گاهی کروم به دلیل استفاده زیاد از اکستنشن ها سنگین و کند میشود. همچنین استفاده از اکستنشن ها گاهی با مشکلات زیادی همراه است و دائما با خطا مواجه می شویم. راه حل کاربردی برای این مشکل ، حذف اکستنشن های اضافی می باشد. گاهی خود اکستنشن ها عامل مخرب اصلی هستند و به دلیل مشکلاتی در فایل های مربوط به خود این اکستنشن ها ، کروم هنگ می کند ، کند میشود و…

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

برای حذف اکستنشن ها مسیر Menu > More Tools > Extensions را طی کنید.

رفع مشکل کندی گوگل کروم

برای افزایش سرعت مرورگر های کروم و فایرفاکس ، راه های مختلفی پیشنهاد شده است. اگر راه حل های گفته شده جهت رفع کندی کروم  فایده ای نداشت ، شما را به استفاده از روش های زیر دعوت می کنیم:

تغییر flag یا پرچم های گوگل

پرچم های مخفی گوگل ، بخشی در کروم هستند که برای افزایش سرعت کروم و رفع کندی آن ، توسط خود گوگل پیشنهاد شده اند. با تغییر بخش های مختلف در flag ، می توانید سرعت را بهبود بخشید.

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

غیرفعال کردن فلش در مرورگر

در صورتی که شما نیز با باز کردن هر صفحه ، پیغامی مبنی بر بلاک شدن فلش پلیر و به روزرسانی آن دریافت می کنید ، می توانید این بخش را که اخیرا از نظر امنیتی نیز بحث برانگیز شده است ، غیرفعال کنید.

بدین منظور در نوار جست وجو کروم ، chrome://plugins/ را تایپ کنید و در بخش Adobe Flash Player  ، گزینه Disable را فعال کنید.

نصب مجدد کروم

اگر راه حل های گفته شده ، مشکلات کروم نصب شده روی سیستم شما را برطرف نکرد ، به ناچار کروم را یک بار دیگر دانلود و نصب کنید.

برطرف کردن مشکلات رایج در مرورگر کروم

تجربه و پیشنهاد شما؟

آیا شما نیز با این مشکلات در کروم خود مواجه شده اید؟ چگونه خطاهای رایج کروم را برطرف کردید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بازی در مرورگر
۱۲ بازی موبایل سرگرم کننده که در مرورگر گوشی میتوانید بازی کنید
آموزش بکاپ و بازیابی لیست پسورد های ذخیره شده گوگل کروم
آموزش بکاپ و بازیابی لیست پسورد های ذخیره شده گوگل کروم
7 افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
۷ افزونه کاربردی مرورگر ها که دردسر های وبگردی را کم تر میکنند !
چگونه در آدرس بار با تایپ متن صفحات باز شده در گوگل کروم را جستجو کنیم ؟
جستجو تاریخچه وبگردی کروم با استفاده از متن کامل صفحات وب

نظرات

  • وحید says:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من روی ایکون کروم که میزنم از نوار منو پایین واسه یک کروم جدید ایجاد میکنه یعنی دیگه روی همون ایکون هیج صفحه ای ایجاد نمیشه و هر دفعه یک صفحه جدید ایجاد میشه
    ریست هم کردم درست نشد باید چیکار کنم؟؟؟

  • SLRY says:

    با سلام و خسته نباشید من یک مشکل واقعا اعصاب خورد کن دارم. بعد از اینکه ویندوز را تعویض کردم گوگل کروم را نصب کردم و گوگل کروم وقتی داخلش هستی فرقی نداره چه سایت باشد بعد هر ۱۰ تا ۱۵ ثانیه به مدت ۱ تا ۲ ثانیه کلی چشمک می زند انگاری که پارازیت می افتد و همه چی جابه جا می شود تا دوثانیه این اتفاق می افتد و خوب می شود و دوباره ۱۰ تا ۱۵ ثانیه دیگر که این شکل می شود یک هویی صفحه چشمک می زند سفید می شود در ۲ ثانیه که این اتفاق می افتد شاید بیش از ۲۰ تا ۳۰ بار چشمک می زند همه روش ها هم امتحان کردم کروم را پاک کردم تمام Extensions ها هم پاک کردم idm را حذف کردم هیچ فایده ای نداشت و همینطوری هست که هست فقط در کروم این مشکل را دارم

  • Saleh says:

    مشکل خیلی عجیبی دارم وقتی کرومم چیزی دانلود میکنه برای هر کیلوبایتی که میره یه نوتیفیکیشن میده اعصابمو خورد کرده

  • علی says:

    سلام من یه مشکل عجیب و غریبی دارم تا حالا نشنیدید . هر کی بلده بگه لطفا . من کرومم همه چیش عادیه و مثل قبلنه ولی همین که مینویسم ما میپره بیرون . مثلا میخام اهنگ ماکان بند رو دانلود کنم همین که مینوسم ما میپره بیرون نمیتونم بقیشو بنویسم حتی. وقتی تایپ رو لاتین میکنم همین که مینویسم sa میپره بیرون خخخخ ویندوز ۷

  • شهاب says:

    سلام خسته نباشید.
    من مشکلم الان اینه که هر بار کروم رو میبندم و باز میکنم، اکانتی که روی کرومم ست کردم میره رو حالت pause و کروم ازم میخواد که پسوورد اکانتمو دوباره وارد کنم.
    این قضیه در رابطه با توئیتر و فیسبوک هم صدق میکنه و هر بار که کردم رو باز میکنم میرم سراغ اون سایتا، اونجا هم مجبورم پسوورد وارد کنم.

    تا دیروز این مشکل نبود و امروز که ویندوز عوض کردم (ویندوز هنوز آپدیت نشده) این مشکل به وجود اومده.
    ادمین عزیز ممکنه بگین مشکل از کجاست؟

  • جواد says:

    من هر چی سرچ تو یه سایت کردم تو یه سایت دیگه که میخوام سرچ کنم تا رو ذره بین میزنم کل سرچ هایی که تو سایتها ( نه گوگل ) کردم میاد مثلا اگر اینجا سرچ کردم کروم تو سایت بعدی تا رو ذره بین میزنم کروم هم جزو همون سرچ ها میاد چی کارش کنم

  • فرشید says:

    مشکل من هم مثل چند نفر دیگر در راهکارهای بالا نبود . وقتی در گوگل چیزی رو سرچ میکنم به صورت خودکار به یک موتور سرچ مضخرف وصل میشه . هر کاری کردم نتونستم این موتور جستجو رو حذف کنم حتی اسم این موتور جستجو تو قسمت تنظیمات کروم نیست که بشه حذفش کرد . کروم رو پاک کردم دوباره نصب کردم دوباره میاد البته بعد از حذف تمام بوکمارک های قبلیم هم میاد که نشون میده با آنیستال کردن اطلاعات قبلی کروم میمونه . اگر کسی راهکاری داره برای حذف این موتور جستجوی مزاحم لطفا راهنمایی کنه یا حداقل بگید چطوری بعد از آنیستال کردن کروم چطور اطلاعات قبلی رو هم پاک کنم شاید در اون صورت مشکل رفع بشه

  • Hamid says:

    سلام من یه مشکلی دارم تو کل شبکه هر بار که گوگل رو باز میکنیم یک صفحه recaptcha باز میشه و باید ثابت کنیم که ربات نیستیم این مشکل تو همه ی پی سی ها و گوشی هایی که از طریف وای فای به شبکه متصل هستند وجود داره

  • مرجان says:

    سلام . کروم من یه مشکلی جدیدا پیدا کرده . alt+tab روش کار نمیکنه. یعنی انگار خودش شده صفحه اصلی هیچ پنجره ای رو روش نمیذاره بیارم.چیکار باید بکنم؟

  • iman says:

    سلام
    مشکل من در توضیحات بالا نبود کروم من وقتی سرچ می کردم کار نمی کرد ولی سایت هایی که سیو کرده بودم را باز می کرد من الان کروم پاک کردم و وقتی می خوام نصبش کنم میگه یک کروم در کامپیوتر شما نصب است آن را پاک کنید و سپس اقدام کنید پاک کردم ولی دوباره همین ارور رو میده ممنون میشم کمکم کنید
    با تشکر

  • طاها says:

    سلام
    عذرخواهی می کنم اما بنده مشکلی دارم با کروم که در موارد بالا نبود و نمی دونم علتش هم چیه
    کروم بنده اصلا بالا نمیاد، یعنی حتی صفحه ستینگ یا صفحات دیگه مربوط به تنظیمات کروم یا حتی صفحات اچ تی ام ال سیو شده روی سیستم رو هم باز نمی کنه، چندباره حذف و دوباره نصبش کردم اما باز هم تفاوتی نکرد، لطف می کنید راهنمایی بفرمایید.

  • پرویز says:

    سلام خسته نباشید اقا تو رو خدا کمک کنید نمیدونم چیکار کردم تمام اکانت ها و بوکمارک هام پاک شدن خیلی برام مهم بودن الان که وارد اکانت ها میشم بوکمارک ها نیستن لطفا کمک کنید

  • یوسف says:

    سلام : من وقتی میخام ویدئو دانلود کنم حتی مقدار کیفیت دانلود میاد با کدام کیفیت ولی وقتی میزنم به جای دانلود شروع به پخش میکنه چیکار کنم ؟ فایل صوتی این مشکل رو نداره و راحت دانلود میشه.

  • شاهرخ says:

    کسی نبود یه جواب بده

  • شاهرخ says:

    سلام من خیلی فیلم انلاین میبینم ولی حجم اینترنت زیادی ندارم آیا راه حلی مثل اضافه کردن افزونه یا تغییر در تنظیمات مرورگر وجود داره که فقط صدا برای من پخش بشه؟ درست مثل رادیو

  • یاسین says:

    سلام .
    من جدیدا وقتی میخوام ی افزونه رو از فروشگاه کروم نصب کنم یا ی فایل افزونه رو داخل کروم فعال کنم هشدار میاد که “شناسه این افزونه توسط سرپرست مسدود شده است” میتونید منو راهنمایی کنید که چطور درست میشه؟

  • زانکو رشیدی says:

    سلام.
    من هم همین مشکل آقای محمد صادق رو دارم از وقتی ویندوزم رو آپدیت کردم نه گوگل کرومم ونه مایکرو سافت ادجم کار می کنه فقط با فایر فاکس می تونم کار کنم.
    خواهشا هر کی راه حلی برای بر طرف کردن این مشکل داره بهمون بگه.

  • محمد صادق says:

    سلام

    من وقتی میرم تو کروم و یک سایت باز میکنم هیچ سایتی رو باز نمی کنه من چکار کنم لطفا بفرستید به ایمیلم SASABEKI@GMAIL.COM

  • محمدمحمدی says:

    سلام خدمت شما واساتیدعزیز.بنده لب تابmsiرا دارم فیلتر شکن سایفون را نصب کردم وبا ان چند سایت موزیک رفتم لب تاب بنده خودبه خود خاموش شدوقتی وارد کوکل کروم شدم بازهم خاموش شد با رسوم چنین اتفاقی نیافتادولی هر چیزی را سرج می کنم با پیغام unable connet tothe proxy serverمواجه میشوم تمامی اتصالات اینترنت خود را نیز چک کردم درست بود.(ویندوز بنده۸.۱)میباشد.

  • جواد says:

    سلام، من چند روزه ویندوز ۸را نصب کردم، ولی هر وقت میخوام گوگل کروم را باز کنم، همش میزنه آفلاین، لطفا راهنمایی کنید

  • عطیه says:

    سلام روزتون بخیر
    مشکل من در گوگل کروم : فقط ترانه ها رو دانلود می کنه و هیچ برنامه ویدئو و زیپ فولدر دیگه ای و دانلود نمی کنه
    میشه راهنمایی کنید ( ایمیل کنید جواب و) – من سایت و کاملاً اتفاقی پیدا کردم

  • لعیا says:

    من چند روز پیش یه ویروس کش نصب کردم روی لب تابم اما خود لب تابم restore شد و کامل پاک شد ویروس کش اما از اون زمان دیگه گوگل کروم باز نمیشه. کلا بالا نمیاد .مشکل از چیه ؟

  • keyvan says:

    سلام
    chrome://plugins/ رو میزنم ارور This site can’t be reached

    The webpage at chrome://plugins/ might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address.
    ERR_INVALID_URL رو میده

  • zkh says:

    سلام
    من وقتی کروم رو باز میکنم ارور میده ک has stoped working.
    ینی اصلن باز نمیشه برام.باید صفحرو ببندم.
    حتی انیستال کردم.دوباره نصب کردم.همینه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید چجوری رفعش کنم

  • :) says:

    ببخششید
    من وقتی تو گوشیم چیزیو دان میکنم علامت دانلود اون بالا نمیاد
    نمدونم مال اعلان هاست یا مشکل دیگه ای دارع
    میشه راهنمایی کنید لطفن

  • محمدی says:

    دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده من چند روزه درگیر مشگلم بودم مشکلم حل شد با ریست کردن توتنظیمات گوگل کروم. مرسیییییییییییییییییییییییی

  • بابک says:

    سلام
    ممنونم از اینکه اینقدر خوب و جامع راه های رفع اشکال رو بیان کردین
    من کروم رو روی سیستمم داشتم . خیلی هم راضی بودم / یه روز بدون اینکه من کاری کنم صفحه کیل یا ویت اومد واصلا هیچ چیزی رو باز نمیکنه / ری استور پوینت کردم درست شد و بعد از گذشت چند روز باز همون اتفاق / راهکار رفع این رو تو سایت های خارجی هم خیلی گشتم دنبالش ولی همه ختم می شد به صفحه تنظیمات خود کروم اما من اون صفحه رو هم دسترسی ندارم و همون ارور میاد / حذف نصب کردم / ورژن جدید نصب کردم / سیستم رو (ویندوز رو ) کامل آپدیت کردم و…. /نشد که نشد / با مرور گر های دیگه خیلی مشکل دارم / لطفا راهنمایی کنین/

  • کیارش says:

    سلام
    من وقتی میخوام چیزی رو سرچ کنم بعد از اینکه نتایج میاد وارد یه موتور جستجوی دیگه میشه که انگار روسی ـه. البته چندوقت پیش چیزی به اسم amigo apps بدون اینکه من نصبش کنم نصب شد و مشکل از همون لحظه شروع شد
    با اینکه نسخه جدید کروم نصب کردم و پوشه اون اپ هارو حذف کردم بازم مشکل حل نشد لطفا راهنمایی کنید

  • محسن says:

    من وقتی میرم داخل کروم سریع خود به خود میبری بیرون لطفا سریع جواب بدید

  • عماد says:

    سلام
    من یک افزونه نصب کردم به نام Adguard Ad blocker. ولی هر کاری میکنم از مرورگر کروم حذف نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید

    • مهدی says:

      منم این مشکل رو داشتم تو یا باید از گزینه های appsدر بالا سمت چپ removeکنی اگه نشد اول آخرین ورژن گوگل کروم رو دانلود کن بعد قدیمیش رو uninstallکن و جدیدشو نصب کن با یک تیر دو هدف هم اون add block پاک میشه و هم سرعت اینترنتت بالا میره…

صفحات1 2