چگونه آدرس ایمیل ، جیمیل ، لوک اوت و ...خود را تغییر دهیم ؟

آموزش تغییر و انتقال آدرس ایمیل فعلی به ایمیل دیگر

دلایل مختلفی برای تغییر آدرس ایمیل از یک سرویس دهنده به سرویس دهنده دیگر وجود دارد ؛ مثلا تغییر شغل و الزام برای استفاده از یک ایمیل جدید ، استفاده از سرویس دهنده های خاص برای ساخت ایمیل دانشگاهی یا این که آدرس ایمیل شما چندان مناسب نبوده و نهایتا مجبور شوید از سرویس های دیگر استفاده کنید. در ادامه نحوه انتقال کامل حساب ایمیل به حساب دیگر را می خوانید.

چگونه آدرس ایمیل جیمیل ، یاهو ، اوت لوک خود را به آدرس جدید تغییر دهیم ؟

The Best Way to Switch to a New Email Address

یکی از دلایلی که ممکن است ترجیح دهید سرویس دهنده خود را تغییر دهید ، ایمیل های مزاحمی است که پیوسته برای شما ارسال می شود. برای حل این مشکل قبلا نحوه مسدود کردن ایمیل های مزاحم در جیمیل و یاهو را آموزش دادیم

ما در این جا نحوه انتقال ایمیل از هر سرویس دهنده مثل یاهو و.. به جیمیل و لوک اوت را بررسی می کنیم به علاوه اینکه قبلا در مطلب نکات و ترفند های کاربردی سرویس جیمیل و یاهو میل  انزل وب نحوه ایجاد آدرس ایمیل جدید به اکانت فعلی یاهو ( تغییر ایمیل یاهو ) را به صورت کامل آموزش دادیم ، به طور کلی انتقال ایمیل مراحل مختلفی دارد که به طور خلاصه شامل موارد زیر میباشند:

  • راه اندازی حساب جدید در جیمیل و اوت لوک
  • وارد کردن ایمیل های قدیمی به حساب ایمیل جدید
  • فوروارد کردن ایمیل های سرویس دهنده قبلی به جدید
  • تنظیم پاسخ گویی خودکار به ایمیل های قدیمی
  • ایمیل کردن لیست تمامی مخاطبان حساب قبلی به جدید
  • به روزرسانی تمامی حساب هایی که با استفاده از ایمیل قبلی ثبت شده اند

با نحوه انجام هر مرحله به صورت مفصل تر در ادامه آشنا می شوید :

ساخت حساب کاربری ( اکانت ) جدید در جیمیل و اوت لوک

دو موردی که برای راه اندازی و انتقال ایمیل به جیمیل جدید و.. باید به آن ها توجه داشته باشید ، سرویس دهنده انتخابی و نام ایمیل شما می باشد. در میان سرویس دهندگان مختلف ، در حال حاضر جیمیل ( Gmail ) و اوت لوک (Outlook) نسبت به سایرین قابلیت های بهتر و بیشتری دارند. همچنین محدودیت های سایر سرویس دهندگان را ندارند. مثلا در برخی از سرویس ها محدودیت هایی برای انتقال اکانت و دسترسی به ایمیل بعد از مدت زمان خاصی وجود دارد. این سرویس دهندگان معمولا مخصوص شرکت ها ، ادارات و دانشگاه ها هستند و بعد از اتمام دوره کاری یا تحصیل ، منقضی میشوند.

بخش بعدی نام ایمیلی است که انتخاب می کنید. نام هایی که انتخاب می کنید ، باید معمول باشد و به سادگی به خاطر سپرده شوند. ۳unboy2010@gmail.com یا  sarabe10arez00@outlook.com ، نمونه ای از آدرس های نامناسب هستند که پیشنهاد می کنیم از انتخاب نام های مشابه خودداری کنید.

انتقال ایمیل های حساب قدیمی به ایمیل جدید

برای انجام این مرحله ، نیاز است که دسترسی POP3 داشته باشید. اگر سرویس دهنده قبلی شما این دسترسی را نداشت ، به ناچار هر پیغام را فوروارد  ( Forward ) کنید. اگر تمامی ایمیل های شما در نسخه دستکتاپ Outlook وجود دارد ، می توانید این ایمیل ها را در فایل PST و با استفاده از IMAP ، وارد جیمیل خود کنید. کافی است جیمیل را در Outlook اضافه کنید و سپس فولدرها را داخل جیمیل بکشید و رها کنید.

در صورتی که سرویس دهنده شما از دسترسی POP3 برخوردار است، به سادگی می توانید فایل هارا منتقل کنید. در Outlook این کار به سادگی انجام پذیر است. ابتدا با استفاده از چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست ، Options را انتخاب کنید و سپس روی Import email accounts کلیک کنید.

انتقال ایمیل از یک سرویس دهنده یه جیمیل و Outlook

در سایر سرویس دهندگان مثلا برای انتقال ایمیل یاهو به ایمیل دیگر و.. می توانید با استفاده از بخش Advanced options انجام دهید. مطابق شکل زیر اطلاعات هر حساب خود را وارد می کنید و سپس ایمیل ها منتقل میشوند. دقت داشته باشید که این فرآیند ممکن است چند روز به طول انجامد.

انتقال ایمیل از یک سرویس دهنده یه جیمیل و Outlook

فوروارد کردن ایمیل های قدیمی

زمانی که تنظیمات مربوط برای وارد کردن یا انتقال ایمیل های قدیمی را در جیمیل یا اوت لوک را انجام می دهید ، پس از تغییر جیمیل ، یاهو و.. ایمیل های قدیمی به صورت خودکار به ایمیل جدید ارسال میشوند. بنابراین نیازی به فوروارد کردن نیست. اما در جیمیل به مدت ۳۰ روز ، تنها پیغام های جدید فوروارد میشوند. در این مواقع و زمانی که ایمیل های قدیمی را با انجام مرحله قبلی که ذکر شد ، در حساب جدید خود مشاهده نمی کنید ، نیاز است که فوروارد کردن ایمیل های قدیمی را در آدرس قبلی ، انجام دهید.

در جیمیل با انتخاب Settings و کلیک روی تب Forwarding and POP / IMAP ، می توانید وارد تنظیمات مربوطه شوید.

انتقال ایمیل از یک سرویس دهنده یه جیمیل و Outlook

Add a forwarding address را انتخاب کنید و آدرس ایمیل جدید خود را وارد کنید. در صورتی که می خواهید تنها برخی از ایمیل های قدیمی فوروارد شوند ، creating a filter link را انتخاب کنید.

برای Outlook ، ابتدا به بخش Options بروید و روی Email forwarding کلیک کنید. در کارد مربوطه آدرس ایمیل جدید را وارد کنید.

انتقال ایمیل از یک سرویس دهنده یه جیمیل و Outlook

تنظیم بخش پاسخ گویی خودکار برای ایمیل های قدیمی

در مرحله بعدی برای تغییر آدرس ایمیل لازم است که ایمیلی را جهت اطلاع رسانی به آن دسته از افرادی که هنوز پیغام های خود را به آدرس ایمیل قبلی شما ارسال می کنند ، بفرستید. برای این کار سیستمی جهت پاسخ گویی خودکار به هر ایمیل تعبیه شده است.

برای جیمیل ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید ، صفحه را به پایین اسکرول کنید و در تب General ، بخش Vacation Responder را فعال کنید. روز اول را در بخش First day انتخاب کنید ، اما در  Last day ، تاریخی را وارد نکنید. موضوع و متن دلخواه خود را درج کنید و سپس تغییرات را ذخیره کنید.

انتقال ایمیل از یک سرویس دهنده یه جیمیل و Outlook

در اوت لوک ابتدا به Options بروید ، روی بخش Sending automated vacation replies که در زیر Managing Your Account قرار گرفته است کلیک کنید. در مرحله بعدی عنوان و متن مد نظرتان را تایپ کنید و سپس تغییرات را ذخیره کنید.

انتقال ایمیل از یک سرویس دهنده یه جیمیل و Outlook

به روزرسانی اکانت ها

این مرحله بدون شک سخت ترین قسمت در تغییر و انتقال آدرس ایمیل است. هر عملی که به صورت آنلاین انجام می دهیم ، نیازمند ثبت آدرس ایمیل است. بنابراین تغییر ایمیل و انتخاب آدرس جدید ، دسترسی به سایر حساب ها را با مشکل رو به رو می کند. متاسفانه راه ساده ای نیز برای این مرحله وجود ندارد و گاهی مجبور میشویم ساعت ها را صرف ورود به هر سایت و تغییر آدرس ایمیل قبلی کنیم. مسلما با استفاده از برنامه هایی نظیر LastPass و یا استفاده از ترفند های مشاهده پسورد های ذخیره شده توسط مرورگر ها ، می توانید راحت تر وارد هر اکانت خود شوید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

انتخاب روش مناسب برای تغییر ایمیل یا انتقال آن از یک سرویس دهنده به سرویس دهنده دیگر بستگی به شما دارد ، اگر روشی دیگر برای اینکار سراغ دارید نظر خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 6 نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش ۶ نکته و اصول کلیدی مهم برای نوشتن عنوان ایمیل که خوانده شود!
آموزش 5 روش پيدا كردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده
آموزش ۵ روش پیدا کردن و بازیابی آدرس ایمیل فراموش و گم شده
آموزش 3 روش ساخت سریع و فوری ایمیل
آموزش ۴ روش ساخت سریع و فوری ایمیل
معرفی و بررسی 6 سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو
معرفی و بررسی ۶ سرویس ایمیل برتر جایگزین جیمیل و یاهو

نظرات

  • عبدالکریم says:

    تغییر وعوض کردن رمزوجمیل

  • بهنام says:

    سلام تو فوتبال فانتزی تایید نمیشه چون ایمیل قدیمی داشتم چه کنم ممنون

  • هارون says:

    میخام وارد فیسبوک شوم نمیتوانم چون کود در یافته نمیکنم

  • shahin_shah says:

    اگه میشدبرای آدمهای کم سوادراه آسونی رادرنظرمیگرفتیدبهترمیشد

  • hosein says:

    سلام من جی میل خودم رو که بازی کلش روش ساین بود داده بودم به دوستم.بعدن که ازش گرفتم.رمز و آدرس منو داشت حالا رمز عوض کردم.و دومرحله ای کردم ولی باز هم وصل میشه کمکم کنید

  • فاطمه says:

    سلام من جمیل قدیمی خودمو پاک کردم یه جمیل جدید ساختم اما هرچقد تلاش میکنم نمیتونم جایگزین کنم

  • ابوالفضل شجاع says:

    باسلام..راستش چندوقته.گزرواژه جیمیلمو.گم کردم..الان راهنمایی میخوام…..شمارم؛۰۹۲۱۲۹۲…

  • t says:

    با این کار ادرس جیمیل قبلی حذف میشود

  • محمدرضا says:

    راستیتش حال نداستم کامل بخونم دیدم گفتین اوت لوک میخواستم ببینم جیمیل نمیشه؟