علت قطع و وصل شدن وای فای مودم ( وایرلس ) چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

سه راه حل برای مشکل قطع و وصل شدن وای فای مودم

امروزه استفاده از تکنولوژی وای فای ( WiFi ) با عرضه نسل جدید مودم های وایرلس ، متداول شده است ؛ احتمالا شما نیز به عنوان یک کاربر ، هنگام کار کردن با مودم وایرلس دچار مشکل  قطع و وصلی های ناگهانی شده اید و این موضوع سبب نگرانی شما شده است. ایجاد قطع و وصلی ، بی کیفیتی کانکشن یا ارتباط اینترنتی دلایل مختلفی دارد که در این پست ، به معرفی سه راه کاربردی جهت برطرف شده این مشکل میپردازیم.

علت قطع و وصل شدن وای فای مودم ( وایرلس ) چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

how to fix disconnecting or dropping the connection of wireless modem

در ارتباط با مودم وایرلس ، پیش از این مطالب زیادی را معرفی کردیم  مانند نحوه کنترل حجم وایرلس مهمان یکی از نیازهای کاربران می باشد و قبلا به معرفی آن در انزل وب پرداختیم . علت قطع و وصل شدن های ناگهانی مودم وای فای ( وایرلس ) ، میتواند متعدد باشد : سرویس دهنده اینترنت ، سیم کشی منزل ، تنظیمات مربوطه به مودم یا سایر تجهیزات مرتبط که در بین راه مودم wifi و دستگاه گیرنده قرار دارند و باعث ایجاد نویز میشوند.

how to fix disconnecting or dropping the connection of wireless modem

اگر مشکل شما مربوط به سیم کشی منزل یاارائه دهنده اینترنت نیست ، درایور ، تنظیمات مودم و فریمور ،می تواند علت قطعی و وصلی های مودم شما باشد که در ادامه به آن ها میپردازیم:

دانلود و نصب آخرین نسخه درایور مودم برای رفع مشکل قطع و وصلی شدن

ابتدا باید به وب سایت سازنده درایور کامپیوتر یا لپ تاپ خود مراجعه کنید مثلا Dell, HP, Toshiba و…  سپس وارد صفحه دانلود درایور مربوط به کامپیوتر خود شوید. لینک مستقیم دانلود درایور برخی از سازندگان مطرح لپ تاپ و کامپیوتر  را در ادامه مشاهده می کنید:

Dell – http://www.dell.com/support/home/us/en/19/Products

HP – http://www8.hp.com/us/en/drivers.html

Toshiba – http://support.toshiba.com/drivers

Sony – http://esupport.sony.com/perl/select-system.pl?DIRECTOR=DRIVER

Lenovo – http://support.lenovo.com/us/en/products?tabName=Downloads

آخرین نسخه درایور موجود را دانلود کنید. معمولا در صفحه دانلود بخشی با عنوان Networking وجود دارد که مطابق شکل زیر ، لیستی از درایور ها را می توانید در همین قسمت مشاهده کنید. در همین لیست بخشی باید با عنوان Wireless وجود داشته باشد.

سه راه حل برای خلاص شدن از شر قطع و وصل شدن مودم وایرلس

می توانید شماره مدل کارت وایرلس ( wireless card ) کامپیوتر خود را ، با فشردن کلید های Windows و Pause به صورت همزمان ، مشاهده کنید.

سه راه حل برای خلاص شدن از شر قطع و وصل شدن مودم وایرلس

با فشردن این کلید ها ، پنجره System Properties باز میشود. راه دیگر راست کلیک روی Computer ، انتخاب Properties و سپس  Advanced system settings می باشد.

سه راه حل برای خلاص شدن از شر قطع و وصل شدن مودم وایرلس

در ادامه روی تب Hardware کلیک کنید و Device Manager را انتخاب کنید.

سه راه حل برای خلاص شدن از شر قطع و وصل شدن مودم وایرلس

در این بخش لیستی را مشاهده می کنید که مقابل هر یک علامت + وجود دارد. گزینه Network Adapters را پیدا کنید و روی + کلیک کنید تا گزینه های موجود برای وایرلس سیستم شما نمایش داده شود.

سه راه حل برای خلاص شدن از شر قطع و وصل شدن مودم وایرلس

بد نیست بدانید آداپتور وایرلس بسته به سازنده آن به نام های دیگری نظیر Intel Pro Wireless یا Dell Wireless ممکن است در این قسمت نمایش داده شود.

در صورتی که با نصب درایو مربوطه ، مشکل شما حل نشد ، بایدبرای پیدا کردن علت قطع و وصل شدن مودم وای فای router firmware را آپدیت کنید.

به روزرسانی Firmware روتر برای رفع مشکل قطع و وصل شدن WiFi

آپدیت مودم های وایرلس به صورت خودکار انجام نمی شود و هر کاربر باید بر اساس مدل مودم خود ، فریمور مربوط به سازنده مودم را دانلود و مراحل نصب را طی کند.  برای آپدیت فریمور ، باید آی پی مربوط به مودم خود را پیدا کنید و از طریق مرورگر ، وارد شوید که قبلا آموزش آن را در بخش نحوه کنترل حجم وایرلس مهمان  انزل وب دادیم . اگر با به روزرسانی فریمور به نتیجه نرسیدید، تنظیمات مودم را تغییر دهید.

تنظیمات روتر

همانطور که قبلا در بخش ۴ دلیل کندی سرعت وای فای و روش های افزایش سرعت آن به آن اشاره کردیم مودم های جدید ، معمولا اتصال از طریق فرکانس ۲.۴ تا ۵ گیگاهرتز انجام میشود که با نسخه های متنوع گجت ها و نرم افزار های مختلف ، سازگاری دارند. اما برای مودم های قدیمی  باید این تنظیمات را تغییر داد تا اتصال پایدارتری داشته باشید و از قطعی و وصلی اینترنت جلوگیری شود.

جهت تغییر تنظیمات مودم روتر باید:

  • ابتدا فرکانس مودم را تغییر دهید. مثلا اگر روی ۲.۴ گیگاهرتز قرار دارد ، این مقدار را به ۵ برسانید.
  • دقت داشته باشید که بخش channel setting  مودم شما روی Auto قرار داشته باشد. اگر احیانا از کانال خاصی استفاده می کنید و مودم شما روی همان تنظیم شده است ، این مقدار را تغییر دهید.
  • بخش هایی که جهت امنیت بیشتر در کامپیوتر خود به کار میگیرید ، مثلا بخش فیلترینگ آدرس ها را در بخش مک فیلترینگ را غیرفعال کنید.
  • مطمئن شوید که wireless network mode روی Mixed قرار گرفته باشد. گاهی حالت های دیگر سبب میشود که مودم با دستگاه های قدیمی سازگاری نداشته باشد.
  • در صورتی که آشنایی کافی با تنظیمات مودم ندارید ، بهتر است که مودم را یک بار ریست کنید.

سه راه حل برای خلاص شدن از شر قطع و وصل شدن مودم وایرلس

تجربه و پیشنهاد شما ؟

احتمالا سه راه حل گفته شده ، مشکل قطعی و وصلی مودم شما را حل می کند ؛ با این حال اگر هنوز هم مشکل قطع و وصل شدن وای فای لپ تاپ و.. دارید ، در بخش نظرات مشکل و سایر راه حل های دیگر را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
۱۹ روش تشخیص خرابی و نشانه های سوختن مودم
اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟
راهنما: اینترنت VDSL چیست و چه تفاوتی با ADSL دارد؟
اینترنت فیبر نوری چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربرد آن در ایران
اینترنت فیبر نوری چیست؟ آشنایی با مزایا و کاربرد آن در ایران
آموزش روش رفع ارور 651 مودم در ویندوز 10، 8 و 7
آموزش ۱۱ روش رفع ارور ۶۵۱ مودم ADSL و وایرلس در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷

نظرات

  • Mahsa says:

    سلام. مودم من چراغ اینترنتش روشنه مشکلی نداره اما وقتی وای فای گوشیمو روشن میکنم چراغ اینترنتم خاموش میشه و نت قطع میشه.‌ مودمم winlink هست 🙁 لطفا بگید مشکل از کجاست.

  • احسان says:

    همه صفحات برام باز میشه مگر این سایت

  • سید says:

    دلیل اینکه وای فای بعد از ۵ دقیقه که روشن میشه قطع میشه چیه
    ریست کردم حالا که میخوام تنظیم کنم فقط ۱ دقیقه وصله بعدش قطع میشه نمیزاره تنظیم کنیم
    سیم کشی هارو هم عوض کردیم
    مشکل از ارائه دهنده سرویس هم نیس
    سرویس دهنده پارس آنلاینه
    با هر گوشی هم امتحان کردم اینطوریه
    ممنون میشم کمکم کنید

  • Fti says:

    حاجی ما یه مشکلی تو مودممون داریم دهن مارو سرویس کرده…هرکاری میکنیم نتش وصل نمیشه…یعنی تو تنظیماتش رفتیم سیماشو عوض کردیم اینور اونور کررردیم اخرم وصل نشد :/
    مودممون Tp-link هستش…بعد به جز چراغای سیم لن و پاور و ای دی اس ال دیگه بقیش خاموشه 😐
    مودم روشنه و همه چی اوکیه بهش وصل میشیم ولی تو اینترنت نمیره…!

  • mojgan says:

    سلام
    من درجایی کار میکنم که سیستم ها از طریق کارت شبکه بیسیم به مودم وصل هستند یکی از سیستم ها هر چند دقیقه یک بار دیسکانکت میشه وای فای رو نشون میده ولی دیسکانتکت میشه و من مجبورم محددا کانکت کنم که این کلافه م کرده اگه میشه راهنمایی کنید چیکار کنم؟؟؟!!!

  • امیر says:

    سلام
    من لپتاپ asus n551jw دارم و وقتی مودم در فاصله نیم متری خودم هست، یا به گوشیم به صورت hotspot متصل میشوم، یا به هر مودم دیگری در فرکانس ۲.۴ متصل می شوم، گاهی اتصال قطع می شود. ولی در فرکانس ۵ هیچ مشکلی ندارم. تمام داریور ها به اخرین نسخه بروزرسانی شده اند، لطفا این مورد را هم بررسی کنید.
    ممنون

  • hossein79 says:

    سلام و خسته نباشید
    من یه مودم D_100 ایرانسل دارم
    یه چند وقتیه که وقتی مودم رو روشن میکنم به طور مداوم نت قطع و وصل میشه
    همش میره رو conecting
    لطفا راهنمایی کنید میترسم مودم مشکل سخت افزاری داشته باشه حیفم میاد اخه ۳۷۰ تومن بابتش دادم

  • yalda says:

    سلام چجوری میشه که ارتباط وای فا فقط با موبایل قطع بشه؟ درحالی که پسورد وای فای داشته باشه؟ ولی سیستم اینترنت داشته باشه؟؟؟

    • nafas says:

      کنار دکمه خاموش و روشن کردن مودم دکمه وافای است از اونجا میتونید قطع کنید (یا داخل تنظیمات مودم تیک گزینه ای است که اگر بردارید هیچ نوع گوشی قابل به دسترسی وافای نیست که این کار را نکنید بهتره)

  • حامد خجسته says:

    برای اکسس پینت که به اینترنت وصل نیست و فقط به دی وی ار وصله باید چی کار کرد که وای فای قطع و وصل میشود.

    با تشکر از قبل

  • mohammad says:

    سلام و خسته نباشید من چن روزیه که مودم خریدم ب اسم dlink 2700uبعد میخام تو گوگل یچیزی رو سرچ کنم میاره بعدش که میخام ادامشو برم قطع میشه مودمم همه چراغاش روشنه ها سبزه ولی نمیدونم از کجاش قطع وصل میشه سیماشو همشو چک کردم هیچ مشکلی نیس تو تلگرامم پی ام ها بهم میاد ولی میخام برم تو موزیلا یچیزی سرچ کنم بالا نمیره اگه بیاره هم چن ثانیه میارع بعد قطع میشه نمیاد بالا همین الانم اینو بزور اومدم اینجا ازتون خواهش میکنم کمکم کنید ممنونم منتظرتونم ب ایدی تلگرام khaste_seda_m@ جواب بفرستین منتظرم بی صبرانه

  • کاوه says:

    نزدیک به چهار ماه هست که مودم من که مدلش tp link هست هر ده دقیقه یک باراتصال با اینترنت قطع میشه و باید مودم رو خاموش و روشن کنم تا ده وصل بشه زمانی که قطع میشه فقط چراغ اینترنت که شکلش کره زمین هست خاموش می شه تمامی چراغ ها روشن هست تمام روشهارو امتحان کردم بیفایده بود از دوستانی که بتونن کمک کنند ممنون میشم .
    اینم تلگرام من هست kaveh_lak@

    • nafas says:

      آیدی تلگرام مشکل داره باز نشد(برای ارسال جواب)

      • nafas says:

        شما باید DNS وارد کنید Control Panel\Network and Internet\Network Connections بعد کلیک راستproperties بعد TCP/ipv4 را انتخاب و بعد properties و بعد وارد کردن دی ان اس جدید اگر مشکل حل نشد باید مودم را یست کنید

  • مجی says:

    اقا من کابل لنو به لبتابم وصل کردم خب یکم با تظیمات وایفای ور زفتم حالا وصل نمیشه لطفا کمکم کنید

  • امیر says:

    سلام خسته نباشید
    من مشکل قطع و وصلی وایفای دارم ،البته فریم ویر را بروزرسانی کردم اما بعد ۸ساعت بازهم باگوشی نمیتونم متصل بشم به وای فای هی قطع و وصل میشه ، البته فکنم دوتا گوشی که همزمان میخوایم به وای فای وصل بشیم اینجوری میشه لطفا راهنمایی کنید (مودم هم تیپی لینک هست)

  • سالار says:

    سلام دوستان مودم وایفای من زیاد قطع ووصل میشه باید از تلفن خونه حتما یه تماسی بگیرم تا اینترنت وصل بشه اما باز بعداز ۵تا۱۰دقبقه مجددقطع و وصل میشه ومجبورم باز تماس بگیرم .یعنی در کل کنار تلفن باید بشینیم و هی شماره بگیریم تااینترنت وصل بشه لطفا اگه کسی میتونه کمکم کنه

    • javid says:

      سلام…دوست عزیزشما باید مودم خودتون رو ریست کنین…هم از طریق سخت افزاری و هم از طریق نرم افزاری… به این صورت مودم شما نویزها و اختلالاتی که در قسمت کچ خود داشته پاک میکند.. شرکت های سرویس دهنده فقط میتونن مقداری نویز رو کاهشش بدهند و به همین دلیل هست که دوباره مودم ما دچار مشکل میشه..

      • کیوان says:

        در مورد ریست نرم افزاری و سخت افزاری مودم ک گفتین لطفا توضیح بدین ک چطور؟ البته نرم افزاری ک مشخصه سخت افزاری چطور

  • احسان says:

    با سلام و خسته نباشید
    یه هفته هست با مشکل عجیبی رو به رو شدم
    مشکل آپلود عکس تو تلگرام و اینستاگرام دارم،اینستا گاهی اصلا کار نمیکنه،ولی بعضی وقتا درسته ولی باز نمیشه هیچی آپلود کرد،مشکل دانلود ندارم تو هیچ جا،ولی کسایی که به مودمم وصل هستن هیچ مشکلی تو آپلود و دانلود ندارن،گوشیه من با مودم های دیگه مشکلی نداره و هم تل و هم اینستا درست کار میکنن،مودم و ریست کردم و چند ساعت درست بود و باز خراب شد،تنظیمات گوشیمو هم ریست کردم و چاره ساز نشد،تلگرامو پاک میکنم دوباره نصب میکنم فقط چند ساعت آپلود میکنه عکسو صدا و …،ولی دوباره مثل قبل میشه،وارد حسابم تو سایت مخابرات هم نمیشه
    اگه کسی راه چاره داره لطفا کمکم کنه،مودمم aztechهست
    گوشیم هووای p9

  • محمد says:

    سلام من وقتی کامپیوترو روشن میکنم اینترنت وای فای قطع میشه.
    حتی موقه ای که کابل کامپوتر به فای وای وصل نیس.

  • مهدیه says:

    با سلام
    گوشی من وقتی وای فای رو روشن میکنم هنگ میکنه بعدم خاموش روشن میشه مشکل چیه؟لطفا راهنمایی کنید

  • سامان says:

    با عرض سلام
    مدت یک هفته ای هست که وقتی اینترنتمو روشن می کنم و چرغ وای فایشو هم روشن می کنم اینترنتم قطع میشه ولی وقتی که دکمه وایفایو خاموش میکنم و با کامپیوتر به اینترنت وصل میشم مشکل قطعی از بین میره و تنها وقتی قطع میشه که با گوشی به وای فای وصل میشم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

  • روحانی says:

    سلام وخسته نباشید عرض می کنم.
    مشکل: من در منزل با مودم دلینگ از طریق وایفا وصل می شوم ولی در محل کار بامودم Asus و صل نمی شوم هر کار کردم نشد لطفاً راهنمایی کنید؟

  • حبیبی says:

    با سلام
    گوشی من موقعی که وای فای روشن میکنم بعد از چند دقیقه قطع و وصل میشه یعنی علامت وای فای میاد و میره نمیدونم چکارکنم لطفا راهنمایی کنید ضمنا گوشی من آیفون۴sهست

  • sarsam says:

    سلام
    من چند هفته ست این مشکل قطع مداوم وای فای رو دارم.چراغ مربوط به وای فای روشنه ،دوتا چراغ هایی که شکل دایره مانند داره مدام خاموش میشه .با سرویس دهنده تماس گرفتم میگه مشکل نویزه .شما نوشتید مشکل سیم کشیه که من نمی فهمم یعنی چی. من تو خونه تنهام هیچ تغییراتی هم رخ نداده و نمی فهمم این مشکل از چیه.

  • فرشاد says:

    با سلام-اینترنت ما سه چهار روزی هستش که قطع هستش وتمام مواردی رو که شما گفتید امتحان کردم اما هیچ فایده ایی نداشت-حالا باید چکار کنم؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

    • ساناز says:

      اول از همه باید چک شود که قطعی اینترنت به چه صورت است/در صورتی که چراغ دی اس ال شما خاموش باشد باید موارد داخلی و سیم کشی ساختمان چک شود و در صورتی که چراغ اینترنت شما خاموش باشد باید موارد تنظیمات مودم بررسی شود/و در صورتی که تمامی چراغ ها روشن بود و به شبکه وایرلس نیز کانکت بودید ولی هیچ صفحه ای را باز نمیکرد یک بار مودم را ریست سخت افزاری کنید و مجدد کانفیگ کنید در صورتی که مشکل شما حل نشد میتوانید به آی دی تلگرام بنده پیام بدین
      sanaz717

  • پوستمو کند وای فای says:

    ببخشید خواستم بدونم باید شرکت سازنده درایورمو از کجا ببینم مرسی 🙂

    • FARZAD says:

      میتونید ایشون رو در منزلشون ملاقات کنید اگه درست نشد ریسیت فاک توری بزنید 😐

  • غضنفر says:

    سلام میخواستم بدونم چگونه میتونیم بفهمیم طرف مقابل توواتساپ باچه کسانی چت میکنه
    لطفاراهنمایی کنیدمرسی…

  • farshad says:

    درود بر شما …من مودم وای فام تا ساعت پنج غروب وصله ولی بعد ساعت پنج چرا ای دی اس ال و اینترنت خاموش میشن و دوباره روشن میشن یعنی مودمم قطع و وصل میشه تا صبح روز بعد… سیم کشی داخل خونه رو هم چک کردم مشکلی نداره… لطفا راهنماییم کنید ..ممنون از شما

    • غضنفر says:

      چون که چی چسبیده به و

    • ساناز says:

      جهت تست بهتر در ساعاتی که اینترنت شما قطع میشود مودم رو به صورت مستقیم بدون اسپلیتر و تلفن وصل نمائید و چک بفرمائید در صورتی که بازم قطعی و وصلی داشتید دیتا ریت خط باید چک شود احتمال زیاد نوسان سیگنال دارید جهت راهنمایی بیشتر به آی دی تلگرام بنده پیام بدین
      sanaz717

  • مجتبی says:

    سلام من گوشی سامسونگ جی هفت دارم نمی دونم چطور شده که دو روزه آنتن وای فای تو گوشیم قطع و وصل میشه یعنی کلا آنتن وای فای میره و بعد چند ثانیه بر میگرده خواهش می کنم منو راهنماییم کنید با تشکر

  • Hosna says:

    سلام. خسته نباشید. من لپ تاپم ایسوزه. از همون روز اول این به وتی فای وصل نمیشد یا اگه میشد چند ثانیه وصل بود دوباره قطع میشد. گاهی هم اسم مودم منو پیدا نمیکنه یا هیچ مودم دیگه ای. حتما باید خاموش کنم لپ تاپ پ تا وصل شه. با ریستارت هم درست نمیشه. به مودم یکی از همسایه ها یه از مودم ما جدیدتره وصل میشه و تاحالا نشده قطع شه. انگار فقط با مودم خودم نمیخونه. خواستم بپرسم اشکال از چیه؟ هرجا بردیم یا میگه بلد نیستم. یا میگه مودم با لپ تاپ مشکل نداره

  • بهزاد says:

    سلام
    من یک لب تاب ایسوس n552vw خریدم ولی وقتی به مودم وایرلسم وصل میشم اینترنتم قطع میشه جوری که دیگه گوشی ها هم آنتن وای فایشون میره و بعد چندین ثانیه میاد اما دیگه اینترنت وصل نمیشم تا وقتی مودم خاموش و روشن کنم
    فقط و فقط با این لب تاپ اینجوری میشه با هیچ لب تاپ دیگه ای یا گوشی دیگه ای این اتفاق نمی افته
    مودمم tplink 8970 هست
    لطفا راهنماییم کنید ممنون

  • AmirF says:

    با سلام و تشکر از متنی که پست کردید، من تجربه خودم رو در این زمینه قرار میدم امیدوارم مفید باشه ، در خصوص گزینه channel setting من قبلا حالت Auto رو انتخاب میکردم تا اینکه با نرم افزار اندرویدی Wifi Analyzer آشنا شدم ،‌با این نرم افزار میتونید تمام شبکه های اطراف و کانالی که روی آن تنظیم شده اند را ببینید ، برام جالب بود که اکثر افرادی که در حالت Auto بودند روی کانال ۱ قرار داشتند و کانال ۱۳ هیچکسی رو روی خودش نداشت که البته خود نرم افزار هم همین کانال رو به عنوان بهترین گزینه بهم پیشنهاد داد که من هم ست کردم و تاثیرش محسوس بود. مورد بعدی در مورد تنظیمات روتر من موافق از بین بردن امنیت روتر به بهای تندی سرعت نیستم، من در امر هک آن چنان تبحری ندارم اما شاید باور نکنید یه سرچ کردم مودمهای اطراف منزلمان را و براحتی پسورد ۱۲ نفر رو پیدا کردم ،‌ بنابراین با غیر فعال کردن فیلترینگ آدرس ها در بخش مک فیلترینگ موافق نیستم.

  • امین says:

    سلام
    به نظر من مطالب وب سایت انزل وب بسیار جدید و کاربردی هستش. از مدیریت و تیم تحرییه انزل وب کمال تشکر دارم.
    کارتون بسایر عالی و مفید هستش. من خودم بسایر علاقه مند به مطالب اینچنینی نو و پر کاربرد هستم.
    امیدوارم بیش تر از پیش فعالتر و کوشاتر باشید.

صفحات1 2