بهترین روش های تست سخت افزار تبلت و گوشی اندروید

بهترین روش های تست سخت افزار تبلت و گوشی اندروید

ممکن است بعد از مدتی کار با گوشی و تبلت اندرویدی خود به عملکرد درست سخت افزار آن شک کنید و یا اینکه بعد از خرید دستگاه جدید بخواهید از سلامت سخت افزار و اجزا سازنده آن مطمئن شوید ، خوشبختانه برای سیستم عامل Android برنامه های خوبی منتشر شده که میتوانید با آنها سخت افزار اندروید را تست و بررسی کنید ، در ادامه مطلب امروز انزل وب بهترین اپ ها در این زمینه را بررسی و معرفی میکنیم.

۵  نرم افزار برتر تست سخت افزار گوشی و تبلت های اندروید

Five apps for phones and tablets Android to test hardware

اگر چه تایید پیکربندی و یا چک کردن عملکرد سخت افزار شما به صورت دقیق می تواند کار سختی باشد. با این وجود همانطور که در پست علت زود تمام شدن شارژ گوشی چیست ؟ راه های جلوگیری از سریع خالی شدن شارژ به آن اشاره کردیم کسب این اطلاعات با استفاده از اپلیکیشن ها تا حد بسیار زیادی ممکن خواهد بود. برنامه هایی که این امکان را به شما میدهند شما را از جزئیات دقیق سخت افزار گوشی تان ، توانایی عملکرد و همچنین قابلیت اداره گوشی تان آگاه می کنند. ما قصد داریم در زیر ۵ اپلیکیشن برای تست سخت افزار در گوشی ها و تبلت های اندروید را برای شما معرفی کنیم.

بررسی و تست سخت افزاری اندروید با Z-Device test

اولین اپلیکیشنی که قصد داریم به شما معرفی کنیم ، اپ Z-Device test است. شما می توانید آن را به صورت رایگان دانلود و نصب کنید. این برنامه یک اپ جامع برای تجزیه و تحلیل گوشی شما می باشد. این اپ به شما این امکان را می دهد که قطعات سخت افزاری گوشی و یا تبلت خود از جمله ؛ دوربین ، شتاب سنج ، جی پی اس (GPS) ، سنسور نور ، لرزش ، صدا ، پردازنده ، باتری و غیره اندروید را تست کرده و در مورد مشخصات سخت افزار دستگاه خود مطمئن شوید. همچنین اگر گوشی شما مجهز به سنسور دما ، فشار و یا NFC است می توانید این موارد را نیز تست کنید. ویژگی اصلی این برنامه این است که شما تمام این ویژگی ها رو نمی توانید در اپ دیگری پیدا کنید.

Z-Device test

Phone Tester نرم افزار تست سخت افزار اندروید

اپلیکیشن Phone Tester با داشتن رابط کاربری ساده و آسان مورد توجه می باشد. شما با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود اطلاعات اساسی در مورد سخت افزار گوشی خود بدست آورید. این اپ را بیشتر به کسانی توصیه می کنیم که نیازی به دانستن عمق اطلاعات سخت افزاری دستگاه خود ندارند. با استفاده از این برنامه شما می توانید در مورد استفاده اندروید از سخت افزار گوشی تان ، جزئیات سیگنال تلفن ، وضعیت GPS ، اطلاعات سیستم و غیره اندروید آگاهی کسب کنید. این برنامه برای افرادی که بخواهند جزئیات فنی عمومی در مورد سخت افزار گوشی خود کسب کنند ، مناسب می باشد.

Phone Tester

تست سلامت گوشی توسط Antutu Tester

اپلیکیشن Antutu Tester ، تنها برنامه ای است که بر روی صفحه نمایش ، باتری و صفحه لمسی گوشی متمرکز است و در این موارد اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهد. توانایی تست باتری با استفاده ازین برنامه شگفت انگیز است زیرا علاوه بر اطلاعات کاملی که در مورد باتری گوشی در اختیارتان میگذارد ، می توانید با استفاده از این برنامه ، در مورد انتخاب بهترین اپلیکیشن ها برای افزایش بازدهی باتری گوشی تان تصمیم گیری کنید. این نکته را نیز باید یاد آور شویم که تست باتری باید در ساعات پایانی که شارژ گوشی رو به پایان است ، انجام شود.

Antutu Tester

برنامه تست اندروید Sensor Box

اپ Sensor Box همانگونه که از اسم آن مشخص است برای بررسی سنسورهای گوشی ایجاد شده است و جزئیات نحوه عملکرد آنها را بررسی می کند ؛ سنسورهایی مانند شتاب سنج ، نور ، جهت گیری ، نزدیکی ، درجه حرارت ، ژیروسکوپ ، صدا و سنسور مغناطیس را بررسی کرده و نتایج بدست آمده را برای شما نمایش می دهد.

Sensor Box

تست سخت افزار گوشی اندروید با Phone Doctor Plus

اپ Phone Doctor Plus ویژگی های فراوانی را در اختیار کاربرانش قرار میدهد. این برنامه می تواند ۲۵ آزمون برای تست قابلیت های سخت افزاری گوشی شما ارایه دهد. با استفاده از این برنامه می توانید عملکرد سنسور، باتری، صفحه نمایش، میکروفون، فلش، دوربین، حافظه و غیره را در دستگاه اندرویدی خود را چک کنید. با وجود اینکه فقدان تست بخش حسگرها در این برنامه حس می شود ، ولی ویژگی های فراوان دیگر این اپلیکیشن باعث شده تا کاربران ترغیب به استفاده از آن شوند.

Phone Doctor Plus

جمع بندی:

جزئیاتی که این برنامه ها در مورد سخت افزار گوشی تان در اختیارتان قرار میدهند ، شما را در بررسی عملکرد و قابلیت های گوشی تان یاری می دهند. بسته به نیاز خود می توانید هریک از اپ های بالا را دانلود و اجرا کنید. همچنین پیشنهاد میکنیم مطالعه این پست انزل وب و استفاده از این اپ ها را به کسانی که گوشی جدید خریداری کرده اند ، توصیه کنید. در پایان اگر برای نصب اپ ها نیاز دارید که گوشی خود را روت کنید ، حتما پست مربوط به آموزش و معرفی بهترین نرم افزار ها برای روت کردن گوشی اندروید در انزل وب را مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که اپلیکیشن دیگری برای تست سخت افزار در گوشی ها و تبلت های اندروید می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات