اطلاعات شخصی که گوگل از ما میداند چیست ؟

اطلاعات شخصی که گوگل از ما میداند را چگونه غیرفعال کنیم ؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که با جست وجو در گوگل چه اطلاعاتی درباره شما جمع آوری میشود و به عبارت دیگر، گوگل درباره شما چه می داند؟ جالب است بدانید که تمام فعالیت های شما در گوگل، شامل جست وجو هایی که انجام می دهید، ویدیو هایی که می بینید و در مجموع فعالیت های آنلاین شما ضبط میشود و در قالب یک پروفایل برای هر کاربر ذخیره میشود. اگر به دنبال غیر فعال کردن مواردی هستید که گوگل از کاربران خود می داند، شما را به مطالعه این پست دعوت می کنیم.

اطلاعات شگفت انگیزی که گوگل از کاربران خود میداند !

What Google Knows About Users

گوگل امروزه شامل دنیایی از سرویس ها و اپ ها گوناگون است که در میلیون ها نفر روزانه از آن استفاده میکنند ما نیز قبلا در انزل وب در مورد این غول دنیای اینترت آموزش ها و ترفندهایی نظیر ۱۰ سرویس کاربردی گوگل که باید شناخت و  جست وجوهای گوگل که نتایج جالبی را نشان می دهند منتشر کردیم ، مشخصات شخصی و دیتا خصوصی در ارتباط با هر کاربر که از هر یک از سرویس های گوگل استفاده میند به صورت یکپارچه ذخیره و آنالیز میشود و مطابق با ادعای گوگل، این اطلاعات برای هر کاربر حفاظت میشوند. در ادامه اطلاعات شگفت انگیزی که گوگل از فعالیت های روزانه ما در دسترس دارد و کاربران نیز میتوانند انها را مشاهده کنند را به شما معرفی میکنیم ، احتمالا دیدن این امار ارقام میتواند نحوه رفتار شما در اینترنت را به چالش بکشد

اطلاعاتی که گوگل درباره شما می داند، به چند شکل ذخیره میشوند و قابل دسترس خواهند بود :

پروفایل کاربری بر حسب علایق فرد

گوگل پروفایلی را شامل سن، جنسیت و علایق شما تهیه می کند. علایق هر فرد بر اساس نوع جست وجو هایی که در گوگل انجام داده است تنظیم میشود. شما نیز از طریق تنظیمات Google ads قادر خواهید بود اطلاعاتی که گوگل در ارتباط با علایق شما در اختیار دارد را ببینید و آن ها را ویرایش کنید.

اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر دارد

در این بخش امکان خاموش کردن نمایش تبلیغات گوگل بر اساس علایق شما نیز وجود دارد

خاموش کردن نمایش تبلیغات گوگل بر اساس علایق شما

همچنین اگر میخواهید اطلاعات بازدید شما از صفحات وب توسط آمارگیر وبسایت گوگل Google Analytics جمع آوری نشوند برای اینکار یک افزونه برای مرورگر های فایرفاکس، کروم، سافاری ، اوپرا و اینترنت اکسپلورر تحت عنوان Google Analytics Opt-out Browser Add-on در دسترس است که با نصب آن از نمایش اطلاعات شما در آمارگیر سایت ها جلوگیری میشود.

مکان هایی که سفر کرده اید یا در آن حضور داشته اید

قابلیت تاریخچه محل ها گوگل با استفاده از لوکیشن دستگاه های اندرویدی ممکن شده است. در صورتی که لوکیشن یا GPS دستگاه شما فعال باشد، اطلاعات کاملی درباره مکان هایی که از آن ها بازدید کرده اید، مسافرت هایی که رفته اید و…در قالب یک timeline در اختیار شما قرار میگیرد.

اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر دارد

بانک اطلاعاتی حاوی جست وجو های صوتی و متنی و فعالیت های یوتیوب

گوگل یک دیتابیس کامل از تمام جست وجو های متنی و صوتی شما به نام Google History page در اختیار دارد؛ به علاوه گوگل به صورت جزئی تمام جست وجو های یوتیوب و فیلم هایی که توسط شما مشاهده شده است را مانیتورینگ می کند و آن ها را تحت نظر دارد.

اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر دارد

در صفحه Google History page  قابلیتی به عنوان delete option  نیز وجود دارد که به شما امکان حذف تمام جست وجو های صورت گرفته در روز گذشته، یک هقته قبل، چهار ماه قبل یه به صورت کلی را می دهد.

اطلاعات شخصی و جزئی

هر فرد باید نسبت به اطلاعاتی که در اختیار گوگل قرار می دهد، دقت بیشتری داشته باشد. گوگل از طریق صفحه Google’s personal info & privacy page، امکان چک کردن دیتا و اطلاعاتی که  به شیوه های مختلف با گوگل به اشتراک گذاشته شده است را فراهم کرده است. در همین صفحه می توانید اطلاعاتی که گوگل از شما ضبط می کند را چک کنید و در صورت لزوم، ادامه ردیابی و ضبط آن ها را در گوگل غیرفعال کنید تا هیچ تاریخچه ای از فعالیت های شما نظیر جست وجو ها، موقعیت، ویدیو هایی که مشاهده می کنید و …ذخیره نشود.

اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر دارد

گوگل به صورت ماهانه پیغامی بابت یادآوری جهت ضبط فعالیت های شما ارسال می کند. شما می توانید ارسال این پیام ها را از طریق  Google Dashboard غیرفعال کنید.

اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر دارد

برنامه هایی که به اطلاعات شما دسترسی دارند

گوگل به خوبی می داند که چه برنامه هایی به اطلاعات شما دسترسی دارند. این برنامه ها معمولا از طریق سیستم عامل اندروید، مجوز دسترسی به اطلاعات افراد مثل اکانت جیمیل را دریافت می کنند.

Connected apps & sites صفحه ای است که شما می توانید از طریق آن، دسترسی برنامه های مختلف را به اطلاعات خود محدود کنید. انجام این کار امنیت اطلاعات شما را افزایش میدهد؛ چرا که اغلب برنامه ها حتی وقتی که از سیستم اندروید پاک میشوند، باز هم به این اطلاعات دسترسی دارند.

اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر دارد

دانلود اطلاعاتی که گوگل از شما می داند

گوگل امکان دانلود تمام اطلاعاتی که برنامه های مختلف زیر مجموعه خود از شما می دانند را فراهم کرده است. Google+, Blogger, Bookmarks, Calendar, Drive, Fit, Photos, Hangouts, Maps و YouTube برنامه هایی هستند که امکان دانلود فایل اطلاعات شما در آن ها وجود دارد.

اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر دارد

مطابق با شکل بالا ابتدا اطلاعاتی که می خواهید آرشیو کنید را انتخاب کنید و سپس در گام بعدی، نوع فایل فشرده ای که می خواهید آن را دانلود کنید تعیین کنید. می توانید از همین بخش معین کنید که لینک دانلود به صورت مستقیم در اختیار شما قرار بگیرد و یا به ایمیل، حساب  Dropbox یا OneDrive شما ارسال شود.

اطلاعاتی که گوگل از هر کاربر دارد

تجربه و نظر شما ؟

همان طور که میبینید، اطلاعاتی که گوگل از هر فرد در اختیار دارد، فراتر از آن چیزی است که انتظار داریم. شما این امکان گوگل را تایید می کنید؟ تا به حال چه استفاده هایی از قابلیت ضبط اطلاعات گوگل داشته اید؟

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
آموزش حذف و غیر فعال کردن نمایش نتایج شخصی سازی شده در گوگل
حذف اطلاعات از اکانت گوگل
آموزش کامل ۴ روش حذف اطلاعات از اکانت گوگل برای حفظ حریم شخصی
راهنمای تبلیغات در گوگل و معرفی مزایای گوگل ادوردز
حذف اکانت جیمیل
چگونه جیمیل را پاک کنیم ؟ حذف اکانت جیمیل ، گوگل پلاس و گوگل پلی به صورت دائمی

نظرات