عوض شدن عکس دسکتاپ متناسب با ساعات روز

عوض شدن عکس دسکتاپ ، صداها و.. کامپیوتر متناسب با ساعات روز

امروزه با توجه به مشغله ی بالای افراد ، مخصوصا برای افرادی که کاری مرتبط با کامپیوتر دارند، ویژگی هایی بر روی کامپیوترشان که به تعامل کابر با سیستم کمک کند یکی از موارد کاربردی و ضروری برای ایجاد انگیزه و روحیه در کار می باشد. ما امروز قصد داریم ترفندها و ابزارهایی را معرفی کنیم تا رنگ صفحه نمایش ، صدا و یا بکگراند دسکتاپ براساس ساعات روز تغییر کرده و شما را آگاه کند.

تغییر صدا ، عکس دسکتاپ و بلاک وب سایت ها در کامپیوتر به صورت خودکار

Change the Way Windows Runs Depending on the Time of Day

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که با قرارگیری پشت کامپیوتر و یا لپ تاپ زمان را فراموش کرده و دائما از کامپیوتر خود در طول شبانه روز استفاده میکنید ، علاوه بر اینکه سلامتی خودتان به خطر خواهد افتاد، معایبی نیز برای سیستم شما خواهد داشت که میتوانید مزایا و معایب روشن نگه داشتن کامپیوتر و لپ تاپ در تمام روز را در در انزل وب مطالعه کنید.

در ادامه ابزارهایی برای زمان بندی خاموش شدن کامپیوتر ، عوض شدن خودکار دسکتاپ ، افزایش سطح صدا به صورت اتوماتیک ، تغییر رنگ صفحه نمایش براساس نور روز و بلاک کردن وب سایت ها ، معرفی و آموزش خواهیم داد. فراموش نکنید اگر به سلامتی خود اهمیت میدهید حتما پست معرفی ۷ نرم افزار که در هنگام کار با کامپیوتر به سلامتی شما فکر میکنند را در انزل وب مطالعه کنید، این نرم افزارها نیز در طول روز با شما تعامل برقرار کرده و نکاتی را برای حفظ سلامتی به شما یادآوری خواهند کرد.

تغییر رنگ صفحه نمایش به صورت خودکار با استفاده از نرم افزار F.lux

متابولیسم بدن انسان یک ریتم شبانه روزی برای استراحت و کار دارد در صورتی که در پایان شب مجبور باشید از کامپیوتر استفاده کنید نور صفحه نمایش باعث دخالت در این ریتم شده و در حالی که مغز شما خسته میباشد، بدن فکر میکند این زمانی است که باید بیدار باشد. مثلا زمانی که مجبور هستید شب بیدار بمانید از خود میپرسید چطور در حالی که الان می بایست خسته شده باشم ، میتوانم پشت کامپیوتر بیدار بمانم. زیرا نور صفحه نمایش متابولیسم شبانه روزی بدن را تغییر میدهد. از این رو ما نرم افزاری را برای تعیین خودکار رنگهای مانیتور در طول شبانه روز به شما معرفی میکنیم که به شما کمک خواهد کرد تا سطح غلظت رنگ ها را متناسب با ساعات روز تعیین کنید.

f.lux-settings

نرم افزار f.lux که به صورت رایگان برای ویندوز ، لینوکس ، مک ، آیفون ، آیپد و اندروید در دسترس است و به شما در تعیین رنگ های گرم برای شب به تقلید از رعد و برق به جای استفاده از نور زیاد کمک خواهد کرد. در واقع وظیفه ی آن تغییر رنگ صفحه نمایش به صورت خودکار براساس زمان در طول شبانه روز می باشد. اگر با وجود اینکه با نصب و اجرای این نرم افزار ، همچنان از خستگی چشم رنج میبرید، میتوانید از پست چگونه از خستگی چشم ها حین کار با کامپیوتر جلوگیری کنیم؟ که قبلا در انزل وب منتشر شده کمک بگیرید.

تغییر ولوم صدای کامپیوتر به صورت خودکار با نرم افزار Volume Concierge

کامپیوترها برای تنظیم ولوم صدا از آگاهی و شعور برخوردار نیستند از این رو اگر شما در طول روز موزیک با صدای بلند گوش میداید و سپس فراموش کردید در طول شب ولوم موزیک را کم کنید، حتما نرم افزار Softorino’s Volume Concierge را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. این یک نرم افزار ساده و رایگان است و به شما اجازه زمان بندی و ایجاد قوانین برای تغییر خودکار ولوم کامپیوتر را میدهد. همانطور که در عکس زیر نیز مشخص است ، شما میتوانید مثلا در طول روز ولوم را بر روی حداکثر و برای شب به صورت حداقل تنظیم کنید.

change-volume-levels-at-times-of-day

عوض شدن عکس دسکتاپ متناسب با ساعات روز

اگر شما از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنید تغییر خودکار عکس دسکتاپ متناسب با ساعات روز امکان پذیر است. مثلا میتوانید تنظیم کنید که صبح یک تصویر و برای بعداز ظهر و شب تصویری دیگر بر روی دسکتاپ به صورت خودکار قرار بگیرد. اگر به دنبال عکس با کیفیت برای دسکتاپ کامپیوتر خود هستید تا بتوانید از بهترین والپیپرها برای پس زمینه کامپیوتر استفاده کنید، حتما پست مربوط به معرفی بهترین وب سایت های دانلود عکس با کیفیت بالا را در انزل وب مطالعه کنید.

برای تغییر خودکار عکس در ویندوز ، بر روی دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه Personalize یا Properties را برحسب نوع ویندوز خود انتخاب کنید تا صفحه تنظیمات عکس دسکتاپ برای شما نمایش داده شود. همان طور که در عکس زیر نیز مشخص است میتوانید تعیین کنید هر چند ساعت عکس زمینه کامپیوتر شما عوض شود. متاسفانه یکی از عیب های این ابزار ویندوز این است که گزینه های زیادی در اختیار شما قرار نمیدهد و اگر بخواهید مثلا ۸ صبح پس زمینه شما عوض شود ، گزینه ۱۲ ساعت را انتخاب می کنید ولی متاسفانه حتما باید آن را ۸ شب قبل تنظیم کرده باشید.

windows-7-wallpaper-slideshow-settings

از این رو استفاده از این ابزار خیلی هم خوشایند کاربران نمی باشد. به همین دلیل ما نرم افزار پیشرفته BioniX Wallpaper را معرفی میکنیم که به شما این امکان را میدهد در زمان های خاص و به صورت خودکار عکس دسکتاپ عوض شود.

change-wallpaper-at-specific-times

بلاک کردن وب سایت های مشخص در کروم و فایرفاکس

برای زمان های که تایم کار شماست و یا فرزندانتان میخواهند از کامپیوترتان استفاده کنند میتوانید سایت های مشخصی را بلاک کنید و یا کلا استفاده از اینترنت را غیر ممکن کنید، خیلی از مودم ها از اینکار پشتیبانی میکنند. شما میتوانید به صفحه تنظیمات مودم مراجعه کرده و از بخش Tools تعیین کنید که در چه روزهایی و در چه ساعاتی مودم شما فعال و کانکت باشد.

router-block-access-to-websites-at-specific-times

اما اگر میخواهید از یک ابزار برای بلاک کردن وب سایت های خاص در زمان های مشخص شده استفاده کنید ، میتوانید از اکستنشن StayFocusd برای کروم و یا افزونه LeechBlock برای فایر فاکس برای بلاک کردن وب سایت ها استفاده کنید.

chrome-block-websites-during-work-hours

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که نرم افزار و یا راه حل دیگری برای عوض شدن حال و هوای کامپیوتر متناسب با ساعات روز می شناسید، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده
با بهترین روش های پیدا کردن و ردیابی لپ تاپ سرقتی و گمشده آشنا شوید!
برای انتخاب و خرید کیف لپ تاپ مناسب به این 7 نکته توجه کنید !
برای انتخاب و خرید کیف لپ تاپ مناسب به این ۷ نکته توجه کنید !
مدت زمان مناسب برای روشن نگه داشتن لپ تاپ و کامپیوتر چقدر است ؟
مزایا و معایب روشن نگه داشتن کامپیوتر و لپ تاپ در تمام روز
7 دلیل اصلی خاموش شدن تصادفی لپ تاپ و کامپیوتر
۷ دلیل اصلی خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ

نظرات