بهترین سایت های استخدام و کاریابی در ایران

بررسی بهترین سایت های استخدام و کاریابی در ایران

اگر شما هم از جستجوی کار خسته شده اید ، نگران نباشید همه ی ما مرحله سخت دنبال کار گشتن را سپری کرده ایم. خیلی از افراد با توجه به تحصیلات قابل قبول متاسفانه به دلیل شرایط بد اقتصادی و یا نداشتن سابقه کار بیکار هستند. اگر به دنبال کار در داخل و خارج از ایران هستید امروز قصد داریم با یک پست جامع در مورد بررسی بهترین سایت های استخدام فارسی زبان ، کاریابی و یا برون سپاری (فریلنس) که در یافتن شغل مناسب کمک میکند شما را همراهی کنیم.

معرفی ۱۱ سایت کاریابی برای جستجوی شغل در داخل و خارج از ایران

Eleven employment sites to search for jobs inside and outside of Iran

یکی از فاکتورهای مهم در پیدا کردن شغل ، داشتن شکیبایی و جستجوی هدفمند است. اگر با وجود داشتن تحصیلات بالا هنوز بیکار هستید و یا علاقه دارید برای کار در خارج از ایران اقدام کنید، امروز ما را همراهی کنید. خیلی از شرکت ها در شرایط استخدامی خود سابقه کار بالا و یا نیاز به مهارت ویژه ای را ذکر میکنند. خیلی از افراد از نحوه جستجوی کار در فضای مجازی آگاهی نداشته و یا دوری میکنند. با وجود پیشرفت هر روزه شبکه های اجتماعی معمولا به جای استفاده های درست اغلب از جنبه منفی آن استفاده میشود. اولین توصیه ما یک برنامه ریزی جامع و مصمم شدن برای پیدا کردن کار میباشد.

قبل از معرفی وب سایت ها و سرویس های جستجوی شغل قصد داریم چند پیشنهاد را برای پیدا کردن قطعی کار برای شما ذکر کنیم :

  • مشخص کردن شغل هدف در ذهنتان
  • یادداشت مهارت های مورد نیاز برای ردیف شغلی موردنظرتان / تلاش در جهت ارتقا مهارت ها و تخصص هایتان
  • انتخاب دو الی سه شغل هدف جایگزین در ذهن
  • نوشتن یک رزومه حرفه ای به زبان فارسی و یا انگلیسی
  • ارتقا روابط عمومی برای افزایش اعتماد به نفس و موفقیت در مصاحبه حضوری
  • ارتقا سطح اطلاعات عمومی و اطلاعات مربوط به شغل تان
  • داشتن برنامه ریزی روزانه برای پیدا کردن شغل موردنظرتان / وقت گذاشتن روزانه بیش از یک الی دو ساعت برای بررسی شغل ها
  • عضویت در گروه های کاریابی

مواردی که در بالا ذکر شده است برگرفته از وب سایت های آموزشی یا کاریابی نبوده و تنها براساس تجربه ذکر شده است. اگر میخواهید کار مناسب خود را پیدا کنید، اولین گام صبر ، شکیبایی و داشتن برنامه ریزی می باشد. گام بعدی آزادسازی وقت های طلایی است. ساعت های اداری که در ایران ساعت استاندارد کار است را برای خود خالی بگذارید. مثلا اگر در کانال ها و یا شبکه های اجتماعی متعدد عضو هستید به عنوان اولین اقدام این عضویت ها را حذف و براساس اولویت ذهنی تان از این شبکه ها استفاده کنید. سعی کنید از شبکه های اجتماعی که در آن عضویت دارید برای پیدا کردن شغل موردنظرتان استفاده کنید.

گام دوم انتخاب شغل هدف و چند جایگزین برای آن در ذهنتان می باشد. مثلا اگر شما در زمینه خاصی تخصص یا تحصیلات دارید میتوانید شغل هدف خود را متناسب با تخصص و تحصیلات خود انتخاب کنید. البته همیشه توصیه ما پیگیری شغلی است که به آن علاقه دارید زیرا کاری که به خاطر علاقه انجام شود کمبود حقوق و یا نابرابری های آن شما را خسته و در صورت شکست دلزده نخواهد کرد. همچنین شما میتوانید شغل ایده آل و یا شرکت خاصی که علاقه دارید در آن کار کنید را بر روی برگه و یا دفترچه برنامه ریزی روزانه تان یادداشت کنید تا آن را فراموش نکرده و به یاد داشته باشید. در شروع کار قرار نیست شما در آن شرکت استخدام شوید ولی در این مسیر مطمئن باشید با افزایش تجربه به جایگاه شغلی موردنظرتان دست خواهید یافت. این گام بخشی مهمی بوده و تاثیر بسزایی در یافتن کار دارد پس سعی کنید این دو مورد را حتما به خاطر بسپارید :

۱) شغل هدف را متناسب با توانمندی هایتان انتخاب کنید. خود را به عنوان کارفرما در نظر گرفته و توانایی هایتان را یادداشت کنید و نسبت به خودتان سختگیر و بی رحم باشید.

۲) سعی کنید به جای ایده آل فکر کردن ، تعادلی بین توانایی ها ، علاقه ، تحصیلات ، تخصص و بازار کار موجود در ذهنتان ایجاد کنید تا وقتی دنبال کار میگردید حس طلبکارانه نداشته باشید. نداشتن این فکر در ذهن به خودی خود در پیدا کردن شغل مناسب نقش مهمی دارد.

اگر شناختی نسب به علایق خود ندارید میتوانید با تست های روانشناسی مرسوم کمی با انتظارات و توانمندی هایتان آشنایی پیدا کنید. برای اینکار میتوانید پست بهترین سرویس های فارسی تست روانشناسی آنلاین را در انزل وب بخوانید.

گام بعدی داشتن برنامه ریزی روزانه است. شاید این مورد را خیلی از افراد جدی نگیرند ولی حتما قدرت برنامه روزانه را تست کنید. زمانی که همان برنامه ریزی ذهنی را بر روی کاغذ یادداشت میکنید مغز خود را در یک چارچوب و یا جبر قرار میدهید تا تنبلی را کنار گذاشته و طبق برنامه ریزی پیش رود. قدرت طلایی برنامه ریزی روزانه را هیچ وقت دست کم نگیرید میوانید از اپ ها و یا Google Keep برای یادداشت های روزانه و گذاشتن Reminder استفاده کنید.

در مرحله بعدی می بایست یک رزومه خوب بنویسید ، سعی کنید رزومه تان را خودتان ایجاد کنید تا ترجیحا از غلو در رزومه خودداری شود. رزومه شما باید منطبق بر توانایی هایتان باشد. در خیلی از موارد افراد فراموش می کنند برخی مسایل شخصی را در رزومه ذکر کنند که نقش کلیدی برای کارفرماها دارد. مثلا حتما از علاقه مندی های شخصی و یا کاری خود در رزومه تان نام ببرید، ورزش مورد علاقه ، نحوه گذراندن اوقات فراغت ، کتاب هایی که تا به حال مطالعه کردید و یا مواردی از این قبیل را حتما در CV خود ذکر کنید. نگران نباشید اگر نمیدانید از کجا شروع کنید پست معرفی سرویس های ساخت رزومه آنلاین فارسی و انگلیسی رایگان جهت استخدام را که قبلا در انزل وب منتشر شده است مطالعه کنید. میتوانید از این سرویس ها برای ساخت رزومه استفاده کنید ، البته توصیه ما نوشتن یک رزومه اختصاصی توسط خودتان است تا بتوانید به نحوی خود را متمایز کرده و میزان تاثیر رزومه را در پیدا کردن شغل ببینید. پس میتوانید از این سرویس ها برای نوشتن یک رزومه عالی بهره ببرید.

ارتقا روابط عمومی تنها با تجربه ، مطالعه و تمرین بدست خواهد آمد. هیچ وقت از رفتن به مصاحبه های جدید خسته نشوید. حتی در صورت عدم پذیرش شما ، گویی به صورت رایگان شما تمرین اعتماد به نفس میکنید و تجربه کسب میکنید که چه گفتاری در زمان مصاحبه داشته باشید. پس هیچ وقت از رفتن به مصاحبه خسته نشوید. این راز موفقیت در پیدا کردن کار خواهد بود حتی اگر شما کار پیدا کرده اید ولی این کار  همان شغل مدنظر و ایده آل شما نبوده است میتوانید این روند جستجوی شغل را دنبال کنید.

در سایت های کاریابی عضو شده و رزومه خود را برای کارفرمایان ارسال کنید. خیلی از کارفرمایان دیگر برای استخدام از آگهی های روزنامه استفاده نمیکنند. پس این مورد را دست کم نگرفته و حتما در وب سایت های جستجوی شغل و کانال های کاریابی عضو شده و جدیدترین اخبار کار را دنبال کنید. سعی کنید نگاه طلبکارانه ای برای پیدا کردن کار نداشته باشید زیرا کار شما را پیدا نخواهد کرد این شما هستید که باید موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کنید. در زیر ما بهترین سایت های استخدام و کاریابی را به شما معرفی خواهیم کرد.

برای یافتن شغل دلخواهتان حتما به روز بودن را فراموش نکنید. در یک الی دو خبرنامه مربوط وب سایت های مرتبط به کار خود عضو شوید و از جدیدترین اخبار مربوط به تخصصتان و حیطه کاری تان اطلاع داشته باشید. به علاوه داشتن اطلاعات عمومی بالا نه تنها به بالا بردن اعتماد به نفس کمک خواهد کرد بلکه در اثبات توانایی های شما در روز مصاحبه نقش بسزایی دارد.

به عنوان توصیه آخر قبل از مراجعه برای مصاحبه و یا انتخاب هر شغلی حتما انتظارهای خود را طبقه بندی کنید، انتظار از همکاران ، محیط کار و میران حقوق مدنظرتان ؛ این موارد را باید قبلا در ذهن خودتان مشخص کنید تا هنگام مصاحبه باعث نشود شما ضعیف و بی تجربه جلوه داده شوید تا اگر کار مورد نظر را مناسب دیدید براساس اولویت این انتظارات تصمیم درست بگیرید و یا در صورت لزوم کمی ارفاق برای این انتظارات قائل شوید.

در زیر با معرفی بهترین سایت های استخدام و کاریابی با ما همراه باشید:

مشاهده آگهی های استخدام در سایت e-estekhdam

یکی از مریت های خوب سایت e-estekhdam.com نسب به بقیه سایت های کاریابی ، طراحی صفحه اول آن است زیرا شغل ها را براساس استخدام‌ های سراسری و ویژه / استخدام‌ های روز / استخدام بانک ها / اخبار استخدام / استخدام تهران / استخدام شهرستان دسته بندی نموده و به علاوه سایت در گوشی های هوشمند هم از نمایش خوبی داراست. کارجوها میتوانند جدیدترین آگهی ها منتشر شده در هر دسته را در صفحه اول سایت مشاهده کنند. همچنین در این سایت آزمون های استخدامی و سوالات استخدامی نیز برای دانلود قرار داده شده است. برای استفاده راحت تر از خدمات e-estekhdam میتوانید اپلیکیشن اندروید آن را نصب کرده و یا در کانال تلگرام این وب سایت عضو شوید. کارجوها میتوانند از تقویم استخدامی نیز استفاده کنند. کارفرماها میتوانند آگهی های خود را براحتی و از طریق ثبت نام در سایت و با پرداخت مبلغ اندکی منتشر کنند.

2016-07-04_202240

آگهی های استخدام  و رزومه ساز رایگان سایت ایران استخدام

صفحه اول وب سایت ایران استخدام نیز مانند وب سایت قبلی می باشد. شغل ها در دسته بندی های مشخص شده در صفحه اول وب سایت قابل مشاهده هستند. همچنین مزیت دیگر ایران استخدام ، سیستم رزومه ساز رایگان آن است.  از خدمات دیگر این سایت کاریابی ، میتوان به مشاهده و دانلود آگهی های روزنامه ها روزانه اشاره کرد. از دیگر مزیت های این وب سایت داشتن آزمون استخدامی آنلاین و تقویم استخدامی است. شما برای مطلع شدن از جدیدترین آگهی های استخدامی میتوانید در کانال ایران استخدام عضو شده و یا از طریق پیامک اخبار کاریابی را دنبال کنید. همچنین ایران استخدام یک نرم افزار برای کامپیوتر نیز دارد که با نصب آن میتوانید از جدیدترین آگهی های کار اطلاع پیدا کنید.

2016-07-04_133401

مرکز خدمات استخدامی دهوند

خدمات آنلاین این وب سایت زیر نظر موسسه کاریابی دهوند است. از طریق این پرتال استخدامی شما میتوانید به صورت رایگان و یا VIP رزومه خود را در سایت درج کنید تا به صورت خودکار برای کارفرمایانی که در سایت آگهی ثبت میکنند ارسال شود. یکی از مزیت های این وب سایت دسته بندی مشاغل در ستون سمت راست صفحه اول و همچنین جستجوی در بین آگهی های استخدامی است. برتری دیگر این پرتال استخدامی نمایش تعداد موقعیت های شغلی و تعداد افراد موفق به استخدام در صفحه اصلی است. در این سایت شما از طریق فوتر میتوانید بر روی لینک استخدام های امروز کلیک کرده تا از مهم ترین استخدام های روزانه مطلع شوید. کارفرمایانی که میخواهند در سایت دهوند آگهی ثبت کنند می بایست مبلغی را برای درج آگهی پرداخت کنند. تعرفه ی درج آگهی در تصویر زیر مشخص است.

2016-07-04_135019

آگهی های استخدامی در estekhtam.com

سایت estekhtam.com  از نظر ظاهری با وب سایت های بالا فرق داشته و از طراحی وبلاگی بهره میبرد. این وب سایت ، آگهی های استخدام مراکز و سازمان های دولتی را در مرکز توجه خود دارد. شما میتوانید RSS (خبرخوان) این وب سایت را به گوشی و یا مرورگرهای خود اضافه کنید تا از جدیدترین اخبار استخدامی مطلع شوید. همچنین برای سهولت در دسترسی به آگهی ها میتوانید از کانال تلگرام این وب سایت نیز استفاده کنید. مهم ترین نقد وارده هزینه ی بالا برای درج آگهی در این وب سایت میباشد.

2016-07-04_185944

کاریاب

آخرین وب سایت آگهی که در این بخش قصد داریم معرفی کنیم کاریاب میباشد. این وب سایت به نسبت رقیبان خود تازه تاسیس به حساب می آید. شما در این وب سایت میتوانید رزومه خود را ثبت کنید تا کارفرمایان بتوانند از طریق جستجوی رزومه با شما و توانایی هایتان آشنا شوند. همچنین کارفرمایان برای ثبت آگهی میتوانند از آگهی های رایگان که به صورت متنی در صفحه اول وب سایت نمایش داده میشود استفاده کنند و یا میتوانند با پرداخت مبلغی آگهی خود را در کادر آگهی های ویژه ثبت نمایند.

2016-07-04_203214

کاریابی اینترنتی و رایگان حامی کار

وب سایت حامی کار را به نوعی میتوان اولین پرتال کاریابی اینترنتی دانست. در صفحه اول این وب سایت خبری از آگهی ها نیست تنها مهمترین فرصت های شغلی شرکت های بزرگ قابل مشاهده است. شما میتوانید به صورت رایگان در این وب سایت عضو شده و مهارت ها و تحصیلات خود را در رزومه تان ذکر کنید. از این پس شغل های مرتبط با تحصیلات و مهارت های شما در پنل کاربری تان نمایش داده می شود که میتوانید برای هر کارفرما رزومه خود را از طریق حامی کار ارسال کنید و سپس منتظر تماس از طرف کارفرما بمانید. یکی از نقاط قوت این وب سایت نسبت به دیگر وب سایت های کاریابی رایگان بودن آن است یعنی کارفرماها میتوانند به صورت رایگان آگهی ثبت کنند. همچنین شما میتوانید از کانال تلگرام و یا ایمیل اطلاع رسانی حامی کار نیز استفاده کنید. کارجوها بعد از ثبت نام و ورود به حامی کار میتوانند از جستجوی هوشمند در پروفایل کاربری خود برای یافتن شغل استفاده لازم را ببرند.

hamikar

کار در شرکت های بین المللی از طریق Iran Talent

اگر میخواهید با توجه به سابقه کار و مهارت های خود یک شغل در رده ی بالای یک شرکت بین المللی در داخل و یا خارج از ایران داشته باشید، وب سایت irantalent.com انتخاب مناسبی است. این وب سایت به دلیل فعالیت در سطح بین المللی تنها به زبان انگلیسی می باشد ازین رو شما باید رزومه و پروفایل خود را به صورت انگلیسی در سایت کامل نمایید. اگر میخواهید برای یادگرفتن زبان اقدام کنید حتما با بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسی آشنا شوید. شما میتوانید به صورت رایگان رزومه خود را در ایران تلنت ثبت کنید و از طریق وب سایت برای شغل موردنظر درخواست داده و رزومه خود را برای کارفرما ارسال نمایید. بعد از پر کردن رزومه ، شغل های مرتبط با مهارت و تخصص شما برایتان ایمیل میگردد.

2016-07-04_204529

در صفحه اول وب سایت دسته بندی شغلی آگهی ها را میتوانید مشاهده کنید و یا میتوانید از طریق منوی Find Job شغل مدنظرتان را جستجو کنید. کارفرمایان نیز میتوانند از بخش های Post Jobs و Search CVs به صورت رایگان استفاده کنند. در صفحه اصلی وب سایت و از بخش Salary Search میتوانید با نوشتن عنوان شغلی و میزان سابقه کار ، متوسط حقوق میانگین در آن سال را مشاهده کنید. این وب سایت همچنین سالیانه PDF میانگین حقوق و دستمزد متخصصان ایرانی را منتشر میکند.

شبکه جامع بین المللی لینکدین

شما میتوانید از طریق این شبکه جهانی Linkedin پروفایل کاملی ایجاد کرده و نمونه کارها و تجربیات قبلی و فعلی خود را در آن ذکر نمایید. سپس براساس محل سکونتتان، شغل های مرتبط به شما پیشنهاد میگردد که از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد. قسمت جذاب این شبکه وارد کردن مهارت در این شبکه اجتماعی کاریابی است که میتوانید اجازه دهید دوستانتان به مهارت های شما امتیاز دهند. همچنین کارفرماهای قبلی شما میتوانند برای شما بر روی پروفایل تان توصیه نامه یا همان Recommendations ایجاد کنند. برای جستجوی کار از منوی JOB شغل های مدنظرتان را با کمک سرچ بار و محل موردنظرتان جستجو کرده و رزومه تان در لینکدین را برای آنها ارسال کنید.

2016-07-04_221938

در Linkedin شما با افزایش کانکشن میتوانید به صورت مستقیم و از طریق پیام با مدیران بزرگ در سراسر دنیا ارتباط داشته باشید. افرادی که پروفایل شما را میبینند مشخص میشود به جز افرادی که با پرداخت هزینه پروفایل خود را به حالت مخفی تغییر میدهند. شما در قسمت پروفایل میتوانید رنک یا همان رتبه پروفایل تان را در بین کانکشن های خود ببینید. علاوه بر این خدمات میتوانید مهارت ها ، اطلاعات و سوالات خود را از طریق پست در لینکدین با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پست هایی که منتشر کرده اید نیز در پروفایل تان دیده میشود. در نهایت میتوانید تعیین کنید چه کسانی قادر باشند پروفایل شما را ببینند و چه بخش هایی از رزومه تان برای مشاهده عموم باز باشد. در قسمت ویرایش پروفایل ، بخشی به نام ویرایش لینک پروفایل وجود دارد که میتوانید لینک اختصاصی برای پروفایل تان ایجاد کنید تا از این پس از آن لینک در رزومه تان استفاده کنید زیرا لینکدین یک شبکه کاریابی جهانی و معتبر در ایران و خارج ایران است. البته این شبکه به تازگی توسط شرکت ماکروسافت خریداری شده است.

پونیشا ، بازار کار آنلاین برای فریلنسران

وب سایت پونیشا اولین وب سایت برون سپاری برای فریلنسران کشور است. شما در این وب سایت با ثبت نام و پرکردن پروفایل میتوانید لیست کامل پروژه های موجود که توسط کارفرماها ثبت شده است را مشاهده کنید و سپس با ثبت مهارت های خود میتوانید در سایت فعالیت داشته باشید تا پروژه های مرتبط با مهارت شما برایتان ایمیل گردد. همچنین میتوانید رزومه ی اختصاصی خود را نیز آپلود کنید. متاسفانه بزرگترین عیب وارده به این سایت میزان بالای کمیسیون و همچنین عضویت های پولی آن است. اگر به عنوان یک فریلنسر در وب سایت پونیشا ثبت نام کنید جهت ثبت پیشنهاد برای کارفرما میبایست عضویت خود را به عضویت های پولی ارتقا دهید. به علاوه در صورت تایید کارفرما و بعد از انجام پروژه مبلغی هم به عنوان کمیسیون از شما کسر میشود. با این وجود به دلیل کابران بالای ثبت نام شده در این سایت و سابقه بالای آن میتوان گفت اولین گزینه برای فریلنسران کشور است.

2016-07-04_230258

از مزایای این بازار کار آنلاین میتوان به ایجاد پرداخت امن اشاره نمود ، یعنی شما قبل از انجام پروژه مبلغی را به صورت بیعانه درخواست میکنید و کارفرما موظف است این مبلغ را به پونیشا به عنوان میانجی پرداخت کند و پونیشا بعد از پایان پروژه و کم کردن کمیسیون خود هزینه را برای شما واریز خواهد کرد. البته کارفرماها نیز برای ثبت پروژه میبایست مبلغی را پرداخت کنند.

کارک ، شبکه فعال برای برون سپاری

این بازارکار آنلاین که نسبتا تازه تاسیس است مانند پونیشا نقش واسطه را بین فریلنسرها و کارفرماها دارد. برعکس سایت قبلی ارسال پیشنهاد در وب سایت کارک برای کاربران رایگان می باشد و نقطه رقابت آن کمتر بودن کارمزد برای فریلنسرها و کارفرماها میباشد. وب سایت کارک به نسبت پونیشا کاربران کمتری دارد ولی به دلیل این عوامل توانسته قسمتی از بازار را از آن خود کند. نقطه ضعف بزرگ این وب سایت ، همخوانی نداشتن با رزولوشن های گوشی های هوشمند است در واقع این وب سایت تنها در دسکتاپ نمایش خوبی را ارایه میکند.

2016-07-04_230518

پارسکدرز ، بازار کار آنلاین در ایران

وب سایت آخری که در زمینه برون سپاری به شما معرفی خواهیم کرد، وب سایت پارسکدرز است. قوانین این وب سایت کمی متفاوت از دو وب سایت بالا می باشد. مثلا در حالت عادی ثبت درخواست رایگان است. اما اگر قصد داشته باشید از سرویس های ویژه ای بهره گیرید لازم است تا هزینه آن را بپردازید. سرویس هایی مثل شاخص جلوه دادن درخواست. البته نحوه انجام کار به همان صورت می باشد و پارسکدرز تنها به عنوان واسطه عمل میکند.

2016-07-04_232542

پارسکُدرز برای مجریان عادی ۱۵% و برای مجریان ویژه ۱۰% مبلغ پروژه و حداقل ۱۵،۰۰۰ ریال از مبلغ پروژه را بابت پوشش هزینه های سایت، کارمزد های بانکی و هزینه های پستی، تبلیغات برای جلب خریداران، هزینه های داوری و تسهیل داری و پرسنل دریافت می کند. برای مثال برای مجریان عادی از پروژه ای به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ ریال مبلغ ۸۵،۰۰۰ ریال سهم مجری و ۱۵،۰۰۰ ریال نیز سهم پارس‌کُدرز می شود و برای مجریان ویژه سهم مجری ۸۸،۰۰۰ ریال و سهم پارسکُدرز ۱۲،۰۰۰ ریال خواهد بود.

بازار های کار کوچک و محلی آنلاین در ایران

بعد از معرفی سایت های کاریابی بد نیست چند بازار کار کوچک و محلی که این روز ها فعالیت کاربران فارسی زبان در آنها رو به رشد است را نیز به شما معرفی کنیم ، شما میتوانید از طریق قسمت استخدام و کاریابی اپ ها و سرویس های معروف شیپور و دیوار نیز متناسب با محل زندگی خود آگهی های استخدام و کاریابی را مشاهده یا منتشر کنید.

بازار های کار کوچک و محلی آنلاین در ایران

همچنین از طریق وب سایت انجام میدم نیز برای درآمدزایی بیشتر با معرفی مهارت خود پروژه های کوچک را با هزینه کم ایجاد و سفارش دریافت کنید. البته این سرویس هنوز نوپاست و از نظر طراحی و امکانات جای پیشرفت بسیار دارد.

جمع بندی :

با رعایت تمام نکات بالا و داشتن پشتکار خواهید توانست شغل مورد نظر خود را بیابید. تمامی وب سایت های بالا دارای کانال تلگرام بوده بنابراین اگر وقت کمی برای جستجوی شغل دارید در کانال های این وب سایت ها عضو شوید. توصیه ما استفاده از اپلیکیشن های این وب سایت هاست. فراموش نکنید در کنار جستجوی شغل می بایست برای ارتقا مهارت ، اطلاعات عمومی و اعتماد به نفس تان نیز تلاش لازم را بکنید و سعی کنید براساس مهارت های جدید ، رزومه خودتان را بازنویسی کنید. پیشنهاد آخر اینکه در برخی از وب سایت هایی که در بالا معرفی کردیم گیشه روزنامه ها نیز در دسترس است پس حتما آگهی های استخدام روزنامه ها را نیز از طریق این وب سایت ها چک نمایید (مانند سایت ایران استخدام). به عنوان یک کارجو تا زمانی که به شغل هدف خود نرسیده اید، دست از تلاش برندارید.

برای کارفرماها بهترین توصیه استفاده از حامی کار است که رایگان بوده و برای ثبت آگهی نیازی به پرداخت مبلغ وجود ندارد. در نهایت اگر تصمیم گرفتید به صورت فریلنسر کار کنید میتوانید از ابزار های فارسی محاسبه و صدور فاکتور بهره ی لازم را برده و جهت صدور فاکتور با اسم و مشخصاتتان برای مشتری خود استفاده کنید تا به صورت آنلاین پرداخت کنند تا به حساب شما واریز شود. در آخر حتما به وب سایت موسسه کار و تامین اجتماعی ، برای اطلاع از قوانین کار و شرایط حقوقی و مالی مراجعه نمایید. اگر نکات ذکر شده در این مقاله مفید فایده واقع شده است ، حتما آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

در صورتی که با کمک این مقاله توانستید شغل پیدا کنید و یا اگر سایت استخدام و کاریابی دیگری میشناسید حتما تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات پست با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

ساخت-آنلاین-روزمه
معرفی سرویس های ساخت رزومه آنلاین فارسی و انگلیسی رایگان جهت استخدام

نظرات

  • امبر says:

    چرا پولی هستن سایت دولتی استخدام

  • علی says:

    کار جالبی که سایت پی کار کرده،با رعایت حق کپی رایت،از بین آگهی هایی که توی این سایت ها هست،جستجو می کنه و دیگه لازم نیست همه این سایت ها رو دید.بلکه با سرچ کردن توی پی کار به آگهی همه این سایت ها دسترسی پیدا میشه کرد.
    http://peykaar.ir
    ربات تلگرام هم داره که بصورت اتوماتیک آگهی ها رو ارسال می کنه
    https://t.me/peykaar_bot

  • یاسمن جعفری says:

    اخیرا با سایتی به اسم کار۱۱۸ آشنا شدم که رزومه ام رو اونجا ساختم بعدم آگهی هاشون رو دنبال کردم حتی آگهی هایی که برام مناسبه تو بات تلگرام برای کاجور ها میفرستند. نسبت به دفعه های گذشته خیلی زودتر کار پیدا کردم . اگر کسی دنبال کار می گرده به این سایت سر بزنه قطعا کمکتون می کنه.
    https://kar118.com

  • مبین طبری says:

    یه سایتی هم الان اومده که خیلی جالب میشه توش ثبت نام کرد. یعنی خیلی راحت و کاربردیه. به نام ماهان جاب. خوبیش اینه که کارها کاملا دسنه بندی شده است. و کارهای کف بازار رو هدف قرار داده. مثل بنایی و نجاری و منشی گری و …. البته کارهای سطح بالا رو هدف قرار داده. بنظرم یه نگاه بندازین. مدلش هم شبیه سایت موفق خربد و فروش ماشینه
    http://www.mahanjob.ir

  • sdfgfg says:

    مگه میشه سایت همشهری نباشه؟؟؟؟ rahnama.com
    تو همه زمینه ها آگهیهای خوبی داره

  • امیر says:

    سایت وطن استخدام هم به نظر من خوبه، چون استخدام های متفاوتی با سایر سایت ها داره.
    http://www.vatanestekhdam.com

  • مهدی says:

    سایت استخدامی باروت فوق العادست
    تمامی خدماتش رایگان هست و مهمتر اینکه تمامی نمونه سوالات استخدامی را هم به صورت رایگان برای دانلود قرار داده
    http://www.baroot.com/
    موفق باشید

  • مهران says:

    سایت پارسکدرز اولین بود بعد سایر سایتهای برون سپاری اومدن .
    بعد هم چرا سایت ایران کار رو معرفی نکردید ؟؟؟ این سال الان ۵ ساله داره آگهی های استخدامی رو منتشر میکنه !
    اینم اضافه کنید: irankar.biz

    • شیما عظیمی says:

      ممنونم مهران عزیز بابت معرفی این سایت…
      بهرحال برای طولانی نشدن پست من سعی کردم گزیده ای ازین سایت ها رو معرفی کنم.
      حتما در مقاله ی بعدی سعی میکنیم از نظرات شما استفاده کامل رو ببریم.

      سپاس از لطف و همراهی شما

  • ali says:

    ای استخدام اولش خوب بود اما الان که من آگهی توش ثبت کردم با ۱۲۹ هزار تومان پولی که از من گرفتن فقط ۵ تا رزومه برای من اومد ، دلسوزانه میگم تا کارفرماهای دیگه هم بدونن و الکی سرمایه گذاری نکنن تا جنبه زیان باری برایشان داشته باشد.

    • شیما عظیمی says:

      علی عزیز ممنونم که تجربه تون را با کاربران دیگر و همینطور ما به اشتراک گذاشتید.

      سپاس

  • حامد تکمیل says:

    پونیشا اولین سایت در نوع خودش نیست. بلکه پارسکدرز اولین اون هاست. خیلی ساده و با سند می تونید هم توی الکسا و هم توی سایت WebArchive به این مطلب پی ببرید.

    • شیما عظیمی says:

      ممنون جناب تکمیل … ولی منظور من در مقاله زمان تاسیس نبوده ، بلکه فرهنگ سازی و اعتمادسازی بین فریلنسرها برای استفاده از این وب سایت های برون سپاری بوده که فکر میکنم این فرهنگ سازی رو پونیشا انجام داده و شناخته تر از سیستم های دیگر هم هست. همان طور که در مقاله توضیح دادم سیستم های دیگر مزایای بیشتری دارند نسبت به پونیشا ولی پونیشا اولین وب سایت برون سپاری بوده که اعتماد خیلی از فریلنسرها رو کسب کرده پس به نظرم لیاقت جایگاه اول در بین سیستم های برون سپاری را دارد.

      • حامد تکمیل says:

        خانم عظیمی توجیه خوبی نبود. وقتی که اینترنت ایران درگاه پرداخت نداشت و مفاهیم استارتاپی کم رنگ بود پارسکدرز سد ها رو یکی پس از دیگری می شکست. به نظرم بهتره خیلی ساده اشتباهتون رو تصحیح کنید. در زمان تاسیس سایر سایت ها پارسکدرز چند صد پروژه ی انجام شده داشته و جالبه موسسین همون سایت ها هم عضو پارسکدرز بودند. این معنیش چیه؟ عدم اعتماد سازی؟ پس بهتره به جای طفره رفتن خیلی راحت متن رو اصلاح کنید. حتی می تونید کامنت من رو هم پاک کنید تا کسی متوجه نشه.

        • احمد says:

          اول بودن هیچ اهمیتی نداره هابیل و قابیل هم اولین بودن , محبوب و کاربردی باشید جناب قصر فخری ….