تبدیل اندروید به کنترل از راه دور تلویزیون

۱۰ برنامه برتر تبدیل اندروید به کنترل از راه دور تلویزیون

سیستم عامل اندروید قابلیت و انعطاف های فراوانی دارد که با وجود پیشرفت های صورت گرفته و تکنولوژی مادون قرمز یا IR blaster میتوان از آن استفاده های جالب دیگر نیز کرد و گوشی اندرویدی را به ریموت کنترل تلویزیون، کامپیوتر و… تبدیل نمود. برنامه های (App) زیادی برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون و به واسطه فرستنده مادون قرمز وجود دارد که در این پست انزل وب با تعدادی از بهترین برنامه های تبدیل دستگاه اندرویدی به ریموت کنترل آشنا خواهید شد.

کنترل از راه دور تلویزیون  با دستگاه اندرویدی

best TV remote apps for Android

همان طور که مدیریت از راه دور اندروید با کامپیوتر و به سادگی قابل انجام است، گوشی های هوشمند اندرویدی نیز می توانند به یک دستگاه همه کاره تبدیل شوند و نیاز ما را به چند وسیله از جمله کنترل تلویزیون به صورت همزمان برطرف کنند. تبدیل اندروید به کنترل تلویزیون تنها برای گوشی هایی ممکن است که دارای فرستنده مادون قرمز یا inferared باشد. از طریق مشاهده لیست گوشی های مجهز به فرستنده مادون قرمز می توانید پشتیبانی گوشی خود را از نرم افزارهای تبدیل اندروید به کنترل تلویزیون بررسی کنید.

تبدیل اندروید به کنترل با استفاده از Anymote Universal Remote

یکی از نرم افزار های محبوب برای کنترل از راه دور اندروید، Anymote Universal Remote می باشد. چیزی که این برنامه را نسبت به رقبای خود متمایز کرده است امکان کنترل همزمان چند دستگاه مختلف علاوه بر تلویزیون است. شما می توانید دستگاه های دیگری نظیر دوربین های DSLR  ، کنسول های بازی، ست آپ باکس و دستگاه های تهویه منزل را به سادگی با این نرم افزار کنترل کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

استفاده از اندروید به جای کنترل با Google Cast

با استفاده از برنامه Google Cast می توانید محتوای دلخواه خود را نظیر بازی، موزیک ، فیلم و… به صورت مستقیم به تلویزیون انتقال دهید و مشاهده کنید. با این برنامه می توانید صفحه نمایش و بلندگو های تلویزیون را با صدای محتوای مربوطه تنظیم کنید و از صفحه نمایش بزرگتر تلویزیون بهره مند شوید.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور تلویزیون با اندروید و به وسیله Roku

Roku مشابه سایر برنامه کنترل تلویزیون اندروید نیست. اما دستگاه اندرویدی شما را به یک کنترل تبدیل می کند تا به اشتراک گذاری و مدیریت فایل های ویدیویی در شبکه و کانال های Roku ساده تر شود.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور تلویزیون با SURE Universal Remote

یکی از نرم افزارهای اندرویدی که امکان کنترل از راه دور تلویزیون و سایر دستگاه های کنترل دار را به واسطه دستگاه اندرویدی ممکن می کند، SURE Universal Remote می باشد.

تبدیل گوشی اندروید به کنترل تلویزیون با Twinone IR Remote

با برنامه Twinone IR Remote و به وسیله فرستند های مادون قرمز می توانید تلویزیون خود را از راه دور کنترل کنید. این برنامه ظاهری ساده و در عین حال جذاب دارد. دکمه های روی برنامه برای تشخیص ساده تر رنگی شده اند و برای تلویزیون ها و ست آپ باکس ها قابل استفاده است. این برنامه کاملا رایگان است و تنها نقطه منفی در آن وجود تبلیغات زیاد است.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور کامپیوتر با استفاده از Unified Remote

از بهترین برنامه های اندرویدی برای مدیریت کامپیوتر، لپ تاپ و … با انواع سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز، Unified Remote می باشد. در نسخه رایگان این برنامه ۱۸ گزینه یرای کنترل از راه دور موس ، کیبورد و سایر بخش های قابل کنترل در کامپیوتر دارد.

نسخه های پرمیوم برنامه از NFC و  ۹۰ گزینه برای کنترل از راه دور کامپیوتر پشتیبانی می کند.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور ایکس باکس با Xbox

برنامه Xbox یک اپ رایگان و کاربردی برای اتصال دائمی به دستگاه ایکس باکس می باشد. با این برنامه قادر خواهید بود در هر زمان پیام های خود را چک کنید، فید دوستانتان را بخوانید و از راه دور بازی خود را مدیریت کنید. در واقع لازمه استفاده از این برنامه دو چیز است: گوشی اندرویدی شما دارای فرستنده مادون قرمز باشد؛ دستگاه ایکس باکس را در اختیار داشته باشید.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور برنامه  Kodi با استفاده از Yatse

Kodi  پلتفرم چند رسانه ای اندروید است که پیش از این با نام XBMC در میان کاربران شهرت داشت. Yatse یک برنامه کنترل از راه دور برای Kodi می باشد که فرمان های صوتی، تغییر صدای محتوا و مشاهده آفلاین را در این پلتفرم ممکن کرده است.

کنترل از راه دور اسمارت تی وی ها

همان طور که می دانید اغلب کمپانی های مشهور نظیر ال جی و سامسونگ، تلویزیون های هوشمند ( smart TV ) انحصاری عرضه کرده اند که قابلیت اتصال به وای فای و کنترل از راه دور به واسطه اپلیکیشن های رسمی این شرکت ها را دارند. اگر از اسمارت تی وی ال جی استفاده می کنید، لازم است که برنامه کنترل از راه دور ال جی را دانلود کنید و اگر از تلویزیون های هوشمند سامسونگ استفاده می کنید می توانید کنترل از راه دور سامسونگ را دانلود نمایید.

مزیت استفاده از این این برنامه های کنترل از راه دور عدم نیاز به فرستنده مادون قرمز است. این برنامه ها با استفاده از امواج وای فای عمل می کنند و بدین ترتیب ثبات بیشتری دارند.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

کنترل از راه دور تلویزیون با برنامه های OEM

هیچ برنامه جانبی در گوشی های اندرویدی کاربرد برنامه های پیش فرض کارخانه را ندارد. این برنامه ها معمولا سبک هستند و استفاده از آن ها مشکلاتی نظیر کندی و سنگین شدن دستگاه را به دنبال ندارد. اگر دستگاه شما به این برنامه های مجیز باشد، از دانلود سایر برنامه های رایگان و غیر رایگان برای کنترل از راه دور با اندروید بی نیاز میشوید. در غیر این صورت می توانید از برنامه های OEM نظیر TV Remote Control for Samsung استفاده کنید که مشابه نمونه های اصلی ریموت کنترل با فرستنده های مادون قرمز است.

کنترل از راه دور تلویزیون با دستگاه اندرویدی

در پایان پیشنهاد میکنیم برای مدیریت بهتر کامپیوتر از راه دور توسط گوشی یا تبلت های اندروید پست قبلی ما در مورد آموزش تبدیل گوشی و تبلت به موس و کیبورد وای فای برای کامپیوتر را بخوانید.

تجربه و نظر شما ؟

چه برنامه های دیگری را برای کنترل از راه دور تلویزیون، کامپیوتر و…به وسیله اندروید می شناسید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات