بهترین بازی و برنامه های واقعیت افزوده اندروید و آیفون

۱۰ تا از بهترین بازی و برنامه های واقعیت افزوده اندروید و آیفون

واقعیت افزوده (AR) تکنولوژی جذابی است که به کاربر این امکان را میدهد تا در محیطی واقعی شبیه سازی شده از یک بازی ، فیلم و…لذت ببرد. واقعیت افزوده که گاهی با واقعیت مجازی (VR) نیز به اشتباه گرفته میشود امکانات جالبی دارد که سبب محبوبیت بیش تر این تکنولوژی در میان کاربران شده است. اگر شما نیز مایل هستید بازی هایی که مثل پوکمن گو و جذاب هستند و با استفاده از واقعیت افزوده کار میکنند را تجربه کنید در ادامه بهترین بازی و برنامه واقعیت افزوده اندروید و iOS را به شما معرفی می کنیم.

بهترین برنامه و بازی های واقعیت افزوده اندروید و iOS

Free AR Apps for iPhone and Android

درباره واقعیت افزوده به نقل از ویکی پدیا می خوانید:

واقعیت افزوده (به انگلیسی: Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیهٔ عناصر درک شده توسط کاربر، ساخته شده توسط کامپیوتر هستند. اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی را که کاربر درک می‌کند، در دنیای واقعی وجود دارند و بخشی توسط کامپیوتر ساخته شده‌اند.

بنابر تعریف بالا، تفاوت اصلی واقعیت افزوده و مجازی در شیوه نمایش محتوا می باشد و کاربر چیزهایی را که در محیط مجازی میی بیند، به وسیله نمایش دو بعدی، سه بعدی و…بهتر لمس می کند.

Pokemon Go یکی از پرطرفدارترین بازی های واقعیت افزوده است که توانسته است در مدت زمان کوتاهی کاربران بسیاری را به خود جذب کند. اگر استفاده از این بازی برای شما امکان پذیر نیست یا به دنبال بازی های جدید دیگری که از واقعیت افزوده الهام گرفته اند هستید، ۱۰ برنامه واقعیت افزوده زیر در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. در صورت لزوم می توانید با استفاده از روش های باز کردن قفل برنامه های پولی اندروید، نرم افزارها را کرک کنید.

بازی واقعیت افزوده AR Basketball (برای iOS)

بازی AR Basketball  از بهترین تجربه های بسکتبال را به کاربر می دهد. برای انداختن توپ لازم است که تصویری از سبد بسکتبال و حلقه را در اختیار داشته باشید تا هدف خود را بهتر ببینید. تصویر از لینک زیر قابل دانلود است:

دانلود تصویر هدف

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

این تصویر موقعیت مناسب را در رینگ یا زمین به شما می دهد و باید روی سطح صفحه نمایش نظیر موبایل شما قرار بگیرد.سطوح مختلفی در این بازی وجود دارد که در حالت پایه شما می توانید تنها توپ را مستقیما وارد سبد کنید.

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

به این ترتیب صفحه همه کاره گوشی شما به زمین بسکتبال تبدیل میشود. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که صفحه گوشی های هوشمند اندروید نه تنها برای استفاده از واقیعت مجازی و افزوده، بلکه برای تبدیل اندروید به دسته بازی کامپیوتر کاربردی هستند.

برنامه واقعیت افزوده Google Translate (اندروید و iOS)

در صورتی که به دنبال مترجمی سریع هستید که بدون نیاز به تایپ کردن متن، ترجمه متون را در اختیار شما قرار دهد، می توانید از سرویس ویژه گوگل که با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده طراحی شده است استفاده کنید. استفاده از این برنامه به خصوص زمانی که در کشور خارجی به سر میبرید و به دنبال یافتن معنای اطلاعات درج شده روی تابلوها در معابر عمومی هستید به شما کمک می کند.

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

دانلود Google Translate (برای اندروید)

دانلود Google Translate (نسخه iOS)

بازی واقعیت افزوده ARDefender 2 (برای iOS)

بازی ARDefender 2 نمونه دیگر برنامه های واقعیت مجازی است که در واقع ساخت برج های حفاظتی برای مقابله با حملات دشمن می باشد. در این بازی میتوانید سربازانی را تحت عنوان Heroes به کار بگیرید. لازم است که حین بازی تصویر زیر را روی سطح مورد نظر برای شناسایی محل بازی قرار دهید.

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

بازی واقعیت افزوده Ingress (اندروید و iOS )

از دیگر بازی های واقعیت افزوده که شباهت زیادی به بازی معروف Pokemon Go  دارد، Ingress می باشد. این بازی و پوکمن توسط یک کمپانی عرضه شده و توسعه داده شده اند. استراتژی این بازی بر مبنای کشمکش ذهن و مقاومت فیزیکی است و بنابراین توصیه می کنیم حتما یک بار این بازی را امتحان کنید.

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

دانلود Ingress (اندروید)

دانلود Ingress ( برای iOS)

بازی واقعیت افزوده Bugs Mayhem (برای iOS)

بازی ساده دیگری که مشابه با بازی های مخفی گوگل ساده اما چالش برانگیز است و در عین حال از واقعیت افزوده بهره مند شده است ، Bugs Mayhem می باشد. در این بازی باید با استفاده از تفنگ و اسلحه های مختلف به شکار کفشدوزک ها و سایر حشرات بروید؛ اما از پروانه های حافظت کنید.

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

برنامه تتو در واقعیت افزوده Inkhunter (برای iOS)

برنامه Inkhunter به شما کمک می کند تا قبل از ثبت تتو روی بدن یا استفاده از عکس برگردان هایی که امکان بازگشت آن ها به حالت اولیه مشکل است بتوانید تصویر را در واقعیت مجازی مشاهده و ارزیابی کنید.به این ترتیب می توانید از زیبایی تتو مطمئن تر شوید.

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

مشاهده ارگان ها در واقعیت مجازی با Anatomy 4D (اندروید و iOS)

Anatomy 4D از برنامه های رایگان است که از واقعیت افزوده در مسیر آموزشی استفاده کرده است. آناتومی بدن را می توانید با مشاهده سه بعدی ارگان ها در این برنامه بهتر بیاموزید و در صورت نیاز با مخفی کردن یک بخش، از این برنامه برای ارزیابی خود استفاده کنید.

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

دانلود Anatomy 4D (اندروید)

دانلود Anatomy 4D ( برای iOS )

برنامه رنگ آمیزی و طراحی سه بعدی Quiver (اندروید و iOS )

با برنامه Quiver به کودکان خود فرصت طراحی، رنگ آمیزی و نقاشی را در واقعیت افزوده بدهید.این برنامه نقاشی ها را به صورت سه بعدی و متحرک نشان می دهد.

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

دانلود Quiver ( اندروید)

دانلود Quiver (برای iOS )

طراحی دکوراسیون منزل با برنامه واقعیت افزوده SnapShop (برای iOS)

اگر می خواهید دکوراسیون منزل یا محل کار خود را تغییر دهید، با برنامه SnapShop می توانید در واقعیت مجازی به صورت حقیقی چیدمان وسایل را مشخص کنید و سپس وسایل منزل را خریداری و انتخاب نمایید. همچنین قبلا در انزل وب به صورت کامل ۱۰ برنامه کاربردی گوشی برای طراحی داخلی منزل و ساختمان را معرفی کردیم که پیشنهاد میکنم در صورت علاقه به دکوراسون و طراحی از برنامه های معرفی شده استفاده کنید

بهترین برنامه های واقعیت افزوده اندروید و iOS

پیغام گذاری مخفیانه در واقعیت مجازی با WallaMe (اندروید و iOS )

یکی از برنامه های جذاب برای رد و بدل کردن پیغام به صورت مخفیانه و میان کاربرانی که این اپلیکیشن را روی موبایل خود نصب کرده باشند، WallaMe می باشد. با این برنامه می توانید از یک جسم عکسبرداری کنید و روی عکس پیغام خود را درج کنید و آن را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید؛ پس از این کاربران دیگری که این برنامه را روی گوشی خود نصب کرده باشند تنها در صورتی می توانند پیغام مخفی را مشاهده کنند که صفحه را رو به روی جسم مشابه قرار دهند. برای مشاهده روش های دیگر ارسال پیغام مخفی ۵ روش برای نوشتن متن و یادداشت های مخفیانه و سری را بخوانید.

دانلود WallaMe (اندروید)

دانلود WallaMe (برای iOS )

تجربه و پیشنهاد شما ؟

چه برنامه ها و بازی های مشابه دیگری را می شناسید که از تکنولوژی واقعیت افزوده برای توسعه برنامه خود بهره مند شده باشند؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات