اضافه کردن فرمان های حرکتی به اندروید

۴ روش اضافه کردن فرمان های حرکتی به اندروید

یکی از این امکانات سیستم عامل محبوب اندروید قابلیت Gesture یا فرمان های حرکتی برای کنترل راحت تر اندروید می باشد که در برخی از گوشی های اخیر اندرویدی وجود دارد اما هنوز برخی از گوشی و تبلت ها فاقد Gesture هستند ، روش های متفاوتی برای اضافه کردن قابلیت فرمان های حرکتی به اندروید وجود دارد که در ادامه با تعدادی از آن ها آشنا خواهید شد.

افزودن دستور های حرکتی برای کنترل اندروید

How to Add Gesture Controls to Android

از فواید استفاده از فرمان های حرکتی می توان به افزایش سرعت عمل در یافتن برنامه ها و اجرای آن ها اشاره کرد؛ در واقع فرمان های حرکتی راه های کوتاه و ساده ای مشابه با میانبرهای کاربردی اندروید هستند که دسترسی به بخش های مختلف و کنترل اندروید را ساده تر می کنند.

اجرای فرمان های حرکتی با برنامه  Using Quickify

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید با یک برنامه خاص در گوشی هوشمند خود کار کنید اما پیدا کردن برنامه در میان سایر نرم افزارهای نصب شده یا به خاطرسپاری آیکن آن برای شما مشکل باشد؟ با استفاده از قابلیت فرمان های حرکتی یا gesture  در موبایل می توانید شیوه دسترسی خود را به بخش های مختلف تغییر دهید. علاوه بر یک برنامه، ممکن است بخواهید به یک شماره خاص یا بخش وای فای موبایل خود به صورت سریع تر دسترسی پیدا کنید. بدین منظور با استفاده از برنامه Using Quickify می توانید نشان های متفاوتی را برای هر بخش به دلخواه در نظر بگیرید و با کشیدن آن ها به عنوان یک فرمان حرکتی به بخش دلخواه دسترسی پیدا کنید.

4 راه برای افزودن فرمان های حرکتی به اندروید

افزودن Gesture به اندروید با Nova Launcher

یکی از برنامه های کاربردی دیگر برای به کارگرفتن فرمان حرکتی در گوشی هایی که هنوز به این قابلیت مجهز نشده اند، برنامه Nova Launcher می باشد که البته استفاده از آن در اندروید رایگان نیست و نیازمند پرداخت در مارکت گوگل پلی هستید که البته اگر امکان خرید را ندارید میتوانید آن را رایگان از وبسایت ها ایرانی دانلود کنید همچنین لازم به ذکر است که ما قبلا یکی دیگر فواید استفاده از این برنامه را در بخش چگونه برنامه و بخش های دیگر را از صفحه اصلی اندروید مخفی کنیم؟ انزل وب معرفی کردیم بعد از نصب برنامه گام های زیر را طی کنید:

وارد تنظیمات برنامه شوید و گزینه Gestures & inputs را مطابق با شکل زیر انتخاب کنید تا فرمان های حرکتی یا gesture های ممکن را مشاهده کنید.

4 راه برای افزودن فرمان های حرکتی به اندروید

در مرحله بعدی قسمت های مختلف گوشی را که قابلیت تنظیم gesture یا فرمان حرکتی دلخواه را دارند مشاهده می کنید. هر بخش را لمس کنید و فرمان دلخواه خود را برای دسترسی به آن قسمت تعیین کنید.

4 راه برای افزودن فرمان های حرکتی به اندروید

ایجاد دستور های حرکتی در گوشی اندروید با Google Gesture Search

برنامه Google Gesture Search به شما این امکان را می دهد تا با فرمان های حرکتی دلخواه خود بدون استفاده از شیوه های معمول به مخاطبان، پیام ها، برنامه های نصب شده در اندروید،تنظیمات، موزیک و…دسترسی پیدا کنید.برای پیام های گوشی اندروید علاوه بر استفاده از فرمان های حرکتی می توانید از روش های پاسخگویی سریع به پیام بدون باز کردن آن ها استفاده کنید.

4 راه برای افزودن فرمان های حرکتی به اندروید

بازکردن قفل گوشی با فرمان لمسی توسط برنامه Xposed Installer

علاوه بر قابلیت هایی که با استفاده از gesture در اندروید ممکن میشوند شما می توانید از فرمان های حرکتی برای بازکردن قفل گوشی اندروید خود استفاده کنید. این کار به واسطه برنامه Xposed Installer به سادگی امکان پذیر است. جهت استفاده از این برنامه لازم است گوشی اندروید شما حتما روت شده باشد. دقت کنید که مراحل نصب برنامه کمی طولانی است.

4 راه برای افزودن فرمان های حرکتی به اندروید

برنامه Xposed Installer روی ورژن های قدیمی اندروید قابل نصب نیست. برای رفع این محدودیت می توانید از Xposed apk برای نصب مستقیم برنامه استفاده کنید.

برای استفاده از قابلیت بازکردن قفل با فرمان های حرکتی باید از ماژول های مناسب این برنامه استفاده کنید. بدین منظور از ماژول بازکردن قفل با شورتکات های همراه آن استفاده کنید. بعد از نصب برنامه لازم است گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید تا تنظیمات اعمال شود.

تجربه و نظر شما ؟

ترفندهای معرفی شده راه هایی برای اجرای فرمان های حرکتی به جای استفاده از روش های معمول نظیر پیدا کردن آیکن برنامه یا بخش های پیش فرض در اندروید بودند. اگر راه های دیگری برای اجرای فرمان حرکتی در اندروید می شناسید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات