افزایش طول عمر فلش درایو USB

۷ راهکار که طول عمر فلش درایو USB را افزایش می دهد

احتمالا شما نیز ذخیره سازی اطلاعات روی فلش های USB را به خاطر قیمت مناسب، تنوع حجمی ، حمل و نقل آسان تر و انتقال ساده تر دیتا در دستگاه های مختلف به سایر ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات ترجیح می دهید. فلش مموری از تراشه های مخصوصی تسکیل شده است که قابلیت ذخیره سازی و پاک کردن همزمان فایل ها را فراهم کرده است. اگرچه فلش برای ذخیره سازی آسان دیتا ساده ترین و متداول ترین انتخاب است اما ساختار این قطعه مشابه با هر ابزار دیگری ممکن است بعد از مدتی تغییر پیدا کند و دیگر نتوانستید به اطلاعات ذخیره شده روی USB دسترسی پیدا کنید. برای حفاظت از USB و جلوگیری از نابودی ناگهانی آنها در مطلب امروز انزل وب به معرفی ۷ راهکار که طول عمر USB را افزایش می دهد می پردازیم.

ترفند های افزایش طول عمر فلش درایو USB

Useful Tips to Extend the Life of USB Drive

علاوه بر مشکلات داخلی نظیر ارور Write Protection در USB که مانع کاربر برای ایجاد تغییر روی آن می شود استفاده نامناسب از USB و فایل های داخل آن نیز طول عمر این قطعات را کاهش می دهد و ممکن است تمام اطلاعات موجود به یک باره حذف شوند. به این منظور لازم است در استفاده از USB به نکات زیر توجه داشته باشید:

افزایش طول عمر USB با حفاظت فیزیکی

صدمات فیزیکی عامل اصلی خرابی USB و  از بین رفتن اطلاعات داخل آن ها می باشد. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به USB آن ها را در کیس، کیف و هر وسیله مشابه دیگر نگهداری کنید و از قرار دادن USB در معرض نور مستقیم آفتاب و اشعه ایکس خودداری کنید. به علاوه در استفاده از آن ها با ملایمت برخورد کنید. حین خارج کردن و وارد کردن USB فشار زیادی به قطعه وارد نکنید و در عوض با یک دست پورت USB را نگه داشته و با دست دیگر USB را خارج کنید.

ترفند های افزایش طول عمر فلش درایو

مراقبت از دستگاه USB با خارج کردن آن از پورت

بهتر است زمانی که به USB نیازی ندارید آن را از دستگاه جدا کنید. USB برخلاف هارد درایو اطلاعات را مستقیما روی سلول های خود ذخیره می کند و نمی توان پیش بینی کرد این سلول ها چه مقدار توانایی برای ذخیره سازی دیتا دارند. همین موضوع می تواند یکی از عوامل بروز خطای USB Device Not Recognized ویندوز باشد که دیگر سیستم عامل قادر به تشخیص USB نخواهد بود.

افزایش طول عمر USB با ویرایش فایل ها خارج از محیط USB

بهتر است فایل ها را در یک فولدر دیگر و در هادر درایو ذخیره سازی کنید و سپس تغییرات و ویرایش های لازم را روی آن اعمال کنید.

ترفند های افزایش طول عمر فلش درایو

افزایش کارایی USB با خودداری از خارج کردن ناگهانی آن

هنگامی که کار شما با USB به اتمام برسد لازم است که سیستم عامل را ابتدا از تصمیم خود آگاه کنید و سپس فلش را از سیستم خارج کنید.بدین منظور حتما Eject را در نوار ابزار ویندوز انتخاب کنید و سپس فلش را خارج نمایید.

ترفند های افزایش طول عمر فلش درایو

افزایش عمر دستگاه های USB با خودداری از انجام Defragging

فلش ممووی به Defragging نیازی ندارد. در صورتی که این گزینه را برای فلش مموری خود انتخاب کردید سریعا آن را غیرفعال نمایید.

بهبود عملکرد USB با غیر فعال کردن Pagefile در ویندوز

Pagefile در ویندوز راهی برای تنظیم محدودیت رم است. Pagefile  در ویندوز ۱۰ از اهمیت کم تری برخوردار است و تنها در شرایط خاص می توان آن را غیرفعال نمود. در صورتی که محدودیت حافظه دلیل اصلی شما برای استفاده از Pagefile است بهتر است که از هادردرایو استفاده کنید و فلش مموری را کنار بگذارید.

ترفند های افزایش طول عمر فلش درایو

دسترسی ایمین تر به محتوا فلش USB با بک آپ گیری از فلش مموری

حتی اگر از فلش مموری خود با دفت نگهداری می کنید باز هم لازم است یک نسخه پشتیبان از محتوای داخلی آن داشته باشید.

تجربه و نظر شما ؟

راهکار های مطرح شده تنها بخشی از نکاتی است که برای افزایش طول عمر USB مفید می باشند. چه راه های دیگری برای نگهداری بهتر از دستگاه های تبادل اطلاعات USB میشناسید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

نظرات

  • جواد جورسرایی says:

    بهترین برنامه ها در زمینه امن خارج کردن یو اس بی
    Crystal Rich Zentimo xStorage Manager
    Crystal Rich USB Safely Remove