ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از گوشی های هوشمند قدیمی

۱۰ ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از گوشی های هوشمند قدیمی

پیشرفت روز به روز تکنولوژی و بالا رفتن حجم اطلاعات در گردش باعث شده نیاز کاربران به گوشی ها با قابلیت های جدید افزایش یابد. اگر بخشی از گوشی شما آسیب دیده و یا به دلیل نیاز خود گوشی تان را به اسمارت فون جدیدتری تغییر داده اید به هیچ وجه گوشی خود را از چرخه خارج نکنید ! در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ کاربرد برای استفاده مجدد از گوشی های هوشمند قدیمی در برطرف کردن نیازهای روزمره را برای شما ذکر کنیم.

ایده های خلاقانه برای استفاده دوباره از اسمارت فون های قدیمی

Creative Ways to Use Your Old Smartphone

با توجه به اینکه امروزه نیاز کاربران به بستر سخت افزاری بهتر و قابلیت های بیشتر افزایش پیدا کرده است از این رو سالانه گوشی های هوشمند فراوانی با قابلیت های بیشتر از قبل توسط شرکت های سازنده روانه بازار میشوند. اما در این میان تکلیف گوشی های هوشمند قدیمی چه خواهد شد! آیا تا به حال قبل از خرید اسمارت فون زیبا و پرکاربردتان این سوال را از خود پرسیده اید. نگه داشتن گوشی های هوشمند قدیمی در چرخه کمک میکند تا دیرتر به محیط زیست بازگشته و جنبه تخریبی کمتری داشته باشند. به همین دلیل انزل وب قصد دارد یک سری از کاربردها و قابلیت هایی که در تمام گوشی های هوشمند مشترک است و میتواند حتی در صورت آسیب دیدن گوشی نیز از آن استفاده کرد را برای شما بیان کند.

ما قبلا نیز ۱۴ ایده خلاقانه برای استفاده مجدد از قطعات کامپیوتر های قدیمی را برای شما منتشر کرده بودیم که توصیه میکنیم حتما این پست کاربردی را مطالعه فرمایید. در ادامه با ایده های خلاقانه برای استفاده مجدد از اسمارت فون های قدیمی با ما همراه باشید :

استفاده به عنوان کنترل از راه دور

اکثر ما میدانیم که امکان استفاده از گوشی های هوشمند به عنوان کنترل از راه دور وجود دارد ولی آیا ما از اسمارت فون قدیمی خود به عنوان ریموت کنترل استفاده میکنیم! اگر شما یک گوشی قدیمی دارید که نمیخواهید از آن استفاده کنید میتوانید آن را کنار تلویزیون خود قرار دهید تا از آن به عنوان ریموت بهره ببرید. همچنین میتوانید به عنوان کنترل iTunes ، کامپیوتر ، DVD  و یا Kodi/XBMC ( رسانه خانگی ) نیز از آن استفاده کنید.

mediaremotes-roku

با توجه به اینکه میخواهید از گوشی خود به عنوان ریموت کدام وسیله استفاده کنید کافی است ابتدا نیاز خود را بررسی کرده و سپس بنا به نیازتان یکی از اپ هایی که به شما معرفی میکنیم را دانلود و نصب کنید. برای استفاده از گوشی به عنوان ریموت تلویزیون ما قبلا در یک پست جامع و کامل ۱۰ برنامه برتر تبدیل اندروید به کنترل از راه دور تلویزیون را به شما معرفی کرده ایم. اما اگر میخواهید به عنوان ریموت دی وی دی پلیر از اسمارت فون قدیمی خود استفاده نمایید می بایست اپلیکیشن PowerDVD Remote FREE را بر روی گوشی خود نصب کنید. در نهایت برای بهره گیری به عنوان ریموت کامپیوتر های ویندوز ، لینوکس و مک نیز میتوانید از اپ Unified Remote بهره ببرید. ولی اگر از طرفداران محصولات اپل هستید و میخواهید iTunes خود را با اسمارت قدیمی خود کنترل کنید از برنامه Retune کمک بگیرید.

استفاده از گوشی قدیمی به عنوان ساعت زنگ دار ( Alarm )

اگر گوشی شما حافظه کافی برای اجرای بازی را ندارد پس استفاده از آن به عنوان ساعت زنگ دار یکی از بهترین گزینه ها می باشد. میتوانید وای فای اسمارت فون قدیمی خود را غیرفعال کرده و همیشه کنار تخت یا میز کار خود قرار دهید تا به عنوان ساعت زنگدار از آن بهره بگیرید.

google_daydream

در نهایت نیز اگر میخواهید یک صفحه آلارم زیبا و جذاب داشته باشید میتوانید از اپ های اندروید Timely Alarm Clock ، My Alarm Clock و یا Alarm clock بنا به نیاز و سلیقه خود بهره بگیرید تا بتوانید یک سیستم آلارم با تنظیمات پیشرفته و اینترفیس زیبا داشته باشید.

استفاده از گوشی های قدیمی در جهت درمان بیماری

کاربرد دیگر گوشی های قدیمی این است که میتوانید از آن در جهت درمان بیماری خود و یا کمک به بهبود بیمارتان استفاده کنید. برنامه Folding@home یکی از پروژه های دانشگاه استنفورد آمریکا می باشد که به صورت اپلیکیشن در آمده و جهت کمک به درمان بیماری ایجاد گردیده است که استنفورد پیشنهاد کرده افرادی که خواستار پیدا کردن درمان بیماری خود هستند این اپ را نصب کنند.

foldingapp

این اپ اندروید به نوعی یک شبیه ساز پروتئین است که یک فرایند فیزیکی ضروری که از طریق یک زنجیره پروتئینی به وجود می آید و در حالت عادی درک آن سخت است را به صورت ساختار سه بعدی نمایش میدهد. زنجیره های معیوب پروتئین باعث بیماری های آلزایمر ، پارکینسون و بسیاری از سرطان ها هستند. از این رو شما میتواند با استفاده از این اپ درک بهتری از پروتئین های معیوب در بدن تان داشته باشید. بعد از نصب این برنامه یک سری اطلاعات در آن وارد خواهید کرد و سپس برنامه شروع به انجام محاسبات میکند و در هنگام ترک خانه و یا کنار گذاشتن گوشی خود همچنان این محاسبات ادامه پیدا خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم توضیحات این اپ در وب سایت استنفورد را مطالعه فرمایید.

استفاده به عنوان MP3 player

معمولا حجم گوشی های هوشمند پاسخگوی نیاز کاربران امروز را نمیدهد از این رو پیشنهاد میکنیم از گوشی قدیمی خود به عنوان MP3 Player استفاده کنید برای اینکه سرعت و امکانات بهتری برای پخش موسیقی داشته باشید میتوانید اپ های جدید را جایگزین اپ پیش فرض گوشی خود برای پخش موزیک کنید و با ساخت پلی لیست های موسیقی از شنیدن موزیک لذت ببرید.

music-smartphone-headphones

اگر میخواهید موزیک های خود را ویرایش کنید حتما پست معرفی ۴ سایت برای برش ، ریمیکس و ویرایش آنلاین موزیک را مطالعه فرمایید. همچنین اخیرا انزل وب مطلبی تخصصی در مورد ۵ روش تغییر صدا در اندروید منتشر کرده که در صورت علاقه میتوانید به این پست مراجعه نمایید.

استفاده به عنوان پخش کننده خانگی

شاید اول به نظر باورکردنی نباشد ولی شما میتوانید گوشی هوشمند قدیمی خود را با پیکربندی مجدد و نصب اپ Kodi  تبدیل به یک مرکز رسانه ای کنید. این اپ که رایگان بوده و قبلا با نام XBMC شناخته میشد قابلیت ایجاد یک مرکز رسانه ای را دارا می باشد.

creative-old-phone-media

شما به راحتی میتوانید هارد خود را با استفاده از کابل های USB OTG به گوشی خود متصل کرده یا با استفاده از شبکه محلی اینترنت و با کمک این اپ به راحتی یک شبکه رسانه ای خانگی بسازید و  از تماشای فیلم ها لذت ببرید.

بهره گیری از گوشی های قدیمی به عنوان ضبط کننده صدا

معمولا افراد در امور روزمره زندگی و کاری خود نیاز به ضبط صدا پیدا خواهند کرد. یکی از کاربردهای خلاقانه گوشی های قدیمی استفاده از آنها به عنوان ضبط صوت است. اگر میکروفن گوشی شما هنوز کار میکند پس می توانید از این قابلیت برای ذخیره کردن صداها در گوشی تان بهره ببرید. اگر خبرنگار ، وبلاگ نویس ، پادکستر و یا دانشجو هستید این قابلیت خیلی کاربردی خواهد بود.

podcaststarterguide-soundcloud

اگر میخواهید استفاده های پیشرفته تری از قابلیت ضبط گوشی تان داشته باشید به شما اپ Voice recorder یا Sound Recorder در اندروید را پیشنهاد میکنیم.

استفاده از گوشی هوشمند قدیمی به عنوان دوربین مداربسته ( نظارتی )

قبلا به صورت مفصل در پست آموزش تبدیل گوشی به دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی به این استفاده مفید اشاره کرده بودیم ، بسیاری از گوشی های هوشمند عملکرد بهتری نسبت به دوربین های مداربسته دارند و علاوه بر اینکه هزینه شما را هم برای خرید دوربین مداربسته کاهش میدهند میتوانند کارکرد مناسبی را نیز ارایه دهند. شما میتوانید برای گوشی هوشمند قدیمی خود از اپ های اندروید استفاده کنید.

smartphone-security-camera

اپلیکیشن SalientEye Home Security Alarm به عنوان یک دوربین نظارتی و هشداردهنده حرکتی به شما کمک میکند و به محض مشاهده مزاحمت میتواند برای شما ایمیل یا SMS هشدار ارسال نماید. همچنین با استفاده از اپ Home Security Surveillance نیز میتوانید از راه دور خانه یا محل کار خود را مانیتور و تماشا کنید و ویدیوها را نیز ضبط نمایید.

بهره گیری از اسمارت فونی قدیمی به عنوان هدست VR ( واقعیت مجازی )

اگر شما طرفدار شبیه سازهای مجازی و یا یک Gamer حرفه ای هستید میتوانید در این بخش از گوگل تشکر کنید! استفاده از Google Cardboard میتواند گزینه مناسب شما باشد که شما را قادر میسارد با یک بودجه مناسب گوشی هوشمند قدیمی خود را به یک شبیه ساز واقعیت مجازی تبدیل کنید. این در اصل یک هدست برای گوشی های هوشمند جهت نمایش تصاویر به صورت برجسته است که با دستگاه های تلفن ویندوز و اپل و همچنین گوشی های آندروید سازگاری دارد.

 gcardboard-640x408

همانطور که در تصویر بالا می بینید شاید در ابتدا به نظرتان این یک شوخی باشد در حالی که گوگل با ارایه این ابزار ارزان به شما این نوید را میدهد که بتوانید با پرداخت تنها ۱۵ دلار و در ایران در زمان نگارش این پست ۲۹ هزار تومان این وسیله مقوایی را خریده و با استفاده از گوشی خود بتوانید یک هدست VR داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما میتوانید به سایت گوگل Google Cardboard مراجعه کرده و در مورد محصولات و اپ های مرتبط در این زمینه اطلاعات بیشتر کسب نمایید. البته وبسایت بسیار خوب cardboard.ir نحوه ساخت این دستگاه را در خانه را به صورت کامل آموزش داده است.

استفاده  از گوشی های قدیمی به عنوان آلبوم تصاویر

استفاده از گوشی های قدیمی به عنوان آلبوم تصویر یکی از خلاقانه ترین تصمیمات ممکن است. شما میتوانید حافظه گوشی قدیمی خود را تماما پاک کرده و عکس های خانوادگی تان را در پوشه های مختلف دسته بندی کنید و با استفاده از اپ های اسلایدشو ، تصاویر را به صورت جذاب در گوشی هوشمند خود ورق بزنید. برای انتقال تصاویر به گوشی قدیمی خود میتوانید به صورت مستقیم و یا اگر تصاویر شما بر روی فضای ابری قرار دارد با استفاده از سینک کردن ، تصاویرتان را در گوشی خود نیز داشته باشید.

smartphone-display

برای اینکه بتوانید آلبوم تصاویر را به صورت اسلایدشو و زیبا تماشا و دسته بندی کنید در اندروید میتوانید از اپ Cloud Digital Photo Frame Free و در IOS از Digital Photo Frame استفاده نمایید.

استفاده از گوشی قدیمی به عنوان GPS آفلاین

یکی از پیشنهادهای جذاب این بخش، تبدیل گوشی هوشمند به GPS آفلاین است یعنی اگر برای دوچرخه یا ماشین خود به دنبال GPS هستید بدون نیاز به هزینه و تنها با اپ های مربوطه میتوانید گوشی خود را تبدیل به GPS ماشین تان کنید. بدون نیاز به اتصال به اینترنت شما میتوانید به صورت آفلاین با استفاده از برنامه هایی مانند Map & GPS Navigation یا Maps – Navigation & Transit یک مسیریاب آفلاین داشته باشید. البته فراموش نشود که از گوگل مپ آفلاین نیز میتوانید برای اینکار بهره بگیرید.

sygic-gps-map

در این پست سعی بر این داشتیم ۱۰ کاربرد برای استفاده مجدد از گوشی های هوشمند قدیمی را به صورت ساده و صریح بیان کنیم البته شما میتوانید استفاده های دیگری نیز از گوشی های هوشمند قدیمی خود داشته باشید از این رو حتما پست چگونه از قطعات گوشی برای زنده ماندن در شرایط سخت استفاده کنیم را مطالعه کنید. در پایان اگر این پست مفید فایده واقع شد لطفا آن را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

تجربه و نظر شما ؟

امروز ایده های خلاقانه برای استفاده مجدد از اسمارت فون های قدیمی را بررسی کردیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد. اگر شما هم ایده دیگری برای استفاده مجدد از گوشی های هوشمند قدیمی می شناسید، تجربه خود را در در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

15 تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
۱۵ تا از بهترین ایده های جالب استفاده مجدد از لامپ سوخته
آموزش 7 روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش ۷ روش از بین بردن زردی پلاستیک وسایل برقی
آموزش تصویری 4 روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ۴ روش ساخت وایت برد در خانه
آموزش تصویری ساخت عینک محافظ چشم در خانه
آموزش تصویری ساخت ماسک و عینک محافظ چشم در خانه

نظرات

  • وحید آذرنیا شاهگلی says:

    بسیار عالی
    کاربردی و به نفع طبیعت و هستی

    من خودمم بجز ویژگی mp3 player و
    ساعت آلارمدار(بیدارباش ویادآور دارو وملاقات و..)

    از ویژگی دفترچه تلفن که خیلی برام کاربردی
    استفاده میکنم(مخاطب نامحدود و جستجوی راحت)
    و یه پیجر مجزا

    والبته با گوشیای خیلی قدیمیتر از مدلهای شما
    مثل N82 و ۵۱۳۰ نوکیا
    که نگه داری شاژشونم نسبت به موبایل آندروید
    عالیه.

  • یه نفر says:

    ایا می شود گوشی موبایل رو بعنوان گوشی اضافه به تلفن بیسیم منزل جوین کرد و بعنوان تلفن ثابت استفاده کنیم

  • ZOHA says:

    جالب و کاربردی بود ..
    متشکر