آموزش حذف قرمزی چشم عکس به دو روش نرم افزاری و فیزیکی

آموزش حذف قرمزی چشم عکس به دو روش نرم افزاری و فیزیکی

ممکن است شما هم وقتی به عکس های گذشته نگاه می اندازید متوجه قرمزی چشم ها در عکس ها شوید. این مساله قبلا به دلیل تکنولوژی ضعیف دوربین ها رایج تر بوده ولی امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی ساخت دوربین ها کمتر دچار این مشکل می شویم با این حال اگر بخواهید قرمزی چشم در تصاویر چاپ شده یا عکس های دیجیتالی خود را از بین ببرید چه می کنید؟ برای دریافت پاسخ این سوال ما امروز دو راه حل برای حذف قرمزی چشم در عکس های چاپ شده و عکس های موجود در حافظه کامپیوتر را به شما آموزش میدهیم.

از بین بردن قرمزی چشم در تصویر چاپ شده و عکس های موجود در کامپیوتر

How to Get Rid of Red Eye in Photographs

احتمالا می دانید قرمزی چشم به دلیل فلش دوربین ایجاد می شود زیرا وقتی فلش بیش از حد به لنز دوربین نزدیک باشد نور فلش به طور مستقیم از پشت عنبیه “قربانی” منعکس شده و به لنز باز میگردد که باعث این پدیده می شود. در حقیقت چشم کاری شبیه دوربین میکند وقتی نور وارد چشم می شود مردمک مثل روزنه ی دوربین میزان ورودی نور به چشم را کنترل می کند. از این رو اگر در محیطی عکس بگیرید که از نور کافی برخوردار باشد و از فلش دوربین استفاده نکنید با مشکل قرمزی چشم در عکس مواجه نخواهید شد. اما اگر حتما نیاز دارید از فلش موقع عکس گرفتن استفاده کنید به سوژه عکاسی تان تذکر دهید که مستقیم به لنز دوربین نگاه نکرده تا از بازتاب نور و اتفاق افتادن این پدیده جلوگیری کنید. اگر از علاقه مندان به عکاسی هستید و میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه گرفتن عکس های حرفه ای و آموزش عکاسی داشته باشید میتوانید از بخش مقالات آموزشی وب سایت ISO100 کمک بگیرید.

در ادامه اگر به دنبال راه حلی برای از بین قرمزی چشم در تصاویر گذشته خود هستید حتما با ما همراه باشید زیرا قصد داریم ۲ ترفند کاربردی برای ویرایش عکس به صورت دیجیتالی و فیزیکی ( برای عکس های چاپ شده ) را به شما آموزش دهیم تا به کلی از شر قرمزی چشم در تصاویر خود خلاص شوید.

ویرایش دیجیتالی عکس و رفع قرمزی چشم با استفاده از لایت روم یا فتوشاپ

برای شروع ابتدا نرم افزار ویرایشگر دیجیتال خود را انتخاب کنید، پیشنهاد ما استفاده از لایت روم است که در دسترس ، آسان و کاربردی می باشد. البته این کار را با نرم افزار فتوشاپ یا نرم افزارهای ویرایشگر دیگری نیز میتوانید انجام دهید. اگر نمیخواهید از این نرم افزارها استفاده کنید ما قبلا ۹ سایت برتر ویرایش عکس آنلاین را به شما معرفی کرده ایم که توصیه میکنیم از این وب سایت ها کمک بگیرید.

قبل از شروع فراموش نکنید یک کپی از تصویر موردنظرتان تهیه کنید و سپس ویرایش خود را بر روی آن انجام دهید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی عکس اصلی را از دست نداده باشید. حالا نوبت به ویرایش عکس است ابتدا بر روی تصویر خود کلیک راست کرده و با استفاده از گزینه Open with تصویر موردنظرتان را در نرم افزار مربوطه باز کنید. در تصویر زیر شما میتوانید محیط نرم افزار Adobe Lightroom را ببینید.

2016-10-07_105442

در منوی سمت راست این نرم افزار به دنبال گزینه Fix Red Eye بگردید همان طور که در تصویر زیر نیز مشخص شده است بر روی آن کلیک کنید و سپس بر روی عکس خود زوم کرده و با استفاده از درگ کردن ناحیه قرمزی چشم را مشخص کنید و در نهایت بعد از مشخص کردن ناحیه مورد نظر بر روی Done کلیک کنید.

2016-10-07_111154

در نرم افزار فتوشاپ نیز می بایست مراحلی مانند بالا را طی کنید، بعد از بازکردن عکس در فتوشاپ با استفاده از ابزار Red Eye Tool که در تصویر زیر مشخص شده میتوانید قرمزی چشم ها را برطرف کنید.

2016-10-07_112501

بعد از انتخاب ابزار بر روی عکس خود زوم کنید و سپس با درگ کردن های متوالی در ناحیه چشم نتیجه را مشاهده خواهید کرد. در فتوشاپ شما میتوانید در تولبار بالا میزان تیرگی چشم را نیز تعیین کنید.

2016-10-07_113245

در نهایت تصویر خود را ذخیره کنید و نتیجه را مشاهده کنید. این ترفند را برای تصاویر دیجیتالی میتوانید استفاده کنید و از آن لذت ببرید ولی اگر تصویر شما قبلا چاپ شده است و میخواهید قرمزی چشم ها را در آن از بین ببرید در ادامه با ما همراه باشید.

ازبین بردن قرمزی چشم در عکس های چاپ شده

برای تصاویری که چاپ شده اند احتمالا شما نمیتوانید کار چندانی انجام دهید ولی امروز یک ترفند مفید و ساده برای شما ذکر خواهیم کرد که مشکل شما را حل خواهد کرد. برای شروع نیاز به کمی آب یا آب لیمو ، گوش پاک کن و سایه همرنگ چشم خود دارید.

2016-10-07_113728

ابتدا گوش پاک کن را با کمی آب یا آب لیمو مرطوب کرده و سپس گوش پاک کن را با استفاده از سایه همرنگ چشم تان آغشته کرده و بر روی عکس خود بمالید.

2016-10-07_114640

البته راه حل دیگر در این بخش این است که شما می توانید از مدادهای نرم طراحی یا اصطلاحا از مدادهای تخصصی عکاسی ( photo pencil )  همرنگ چشم تان استفاده کنید. شما میتوانید با کمی ظرافت و با استفاده از این مدادها به راحتی ناحیه قرمزی چشم را برطرف کنید.

2016-10-07_114611

با توجه به اینکه امروزه دنیای عکاسی به صورت دیجیتال شده و حتی از قاب عکس های دیجیتال نیز میشود بهره برد پس پیشنهاد میکنیم که عکس های قدیمی خود را اسکن کرده و یک نسخه دیجیتال از آنها داشته باشید تا هم بتوانید نواقص و عیب های تصاویر را با استفاده از ابزارهای ویرایشگر دیجیتال برطرف کنید و هم اینکه یک نسخه دیجیتال برای استفاده سریع از عکس ها داشته باشید.

آیا این پست مشکل شما را برطرف کرد اگر این پست را می پسندید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید در زمینه ویرایش تصویر آموزش های قبلی ما در انزل وب را بخوانید.

تجربه و نظر شما ؟

در بالا ۲ روش برای حذف قرمزی چشم عکس برای شما ذکر کردیم اگر شما هم راه حل خاصی در این زمینه مثل استفاده از سرویس های آنلاین و .. می شناسید تجربه خود را در در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات