ساخت میانبر تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

آموزش ساخت میانبر گزینه های تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

بعضی از بخش های تنظیمات اندروید نظیر باتری، بلوتوث و …نسبت به سایر قسمت های آن پرکاربرد تر هستند و شاید هربار  باز کردن تنظیمات اندروید و جست وجو آن ها وقت گیر باشد. دسترسی به تنظیمات اندروید را می توان مشابه با میانبر یا شورتکات هایی که برای سایر برنامه ها در صفحه اصلی یا Home  اضافه می کنیم ساده تر کرد. تنها کافی است میانبر تنظیمات اندروید را در منطقه ی خاصی از صفحه اصلی قرار دهیم و با لمس صفحه به سادگی وارد تنظیمات مربوطه شویم. در پست امروز انزل وب با آموزش ساخت میانبر تنظیمات اندروید و شخصی سازی آن ها آشنا خواهید شد.

ایجاد میانبر گزینه های تنظیمات در صفحه اصلی اندروید با استفاده ویجت

How to Add Settings Shortcut to the Home Screen in Android

اگرچه سیستم عامل اندروید پلتفرمی کاملا منعطف و کاربرپسند است اما علاقمندان اندروید همواره به دنبال راه هایی برای کوتاه کردن مسیر کاربری خود هستند و تمایل بیش تری به استفاده از میانبر های کاربردی اندروید که به کارها سرعت می بخشند دارند. خوش بختانه در اندروید نیز ظرفیت لازم برای شخصی سازی اغلب قسمت ها از جمله تنظیمات وجود دارد.

آنچه که در ادامه میخوانید نحوه انجام اینکار در نسخه های پایین تر اندروید میباشد و در صورتی که از اندریود ۴ به بالا استفاده میکنید برای رسیدن به قسمت Widget کافیست در صفحه اصلی دکمه تنظیمات گوشی یا تبلت خود را بزنید و گزینه Widget را انتخاب کنید

برای شروع ابتدا آیکن “All Apps” را لمس کنید. این آیکن یا در پایین صفحه یا در سمت راست صفحه ( در صورت مشاهده ی صفحه در حالت افقی یا Landscape ) مشابه با شکل زیر قرار دارد. در موبایل های اندرویدی بر حسب نسخه ی اندروید متفاوت است. به هر حال هدف از باز کردن “All Apps” دسترسی به ویجت ها می باشد.

ساخت میانبر تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

زمانی که صفحه ی اپلیکیشن یا “Apps باز شد مشابه با شکل زیر زبانه را به “Widgets” از قسمت بالای صفحه تغییر دهید.

ساخت میانبر تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

صفحه را از با لمس انگشتان از راست به چپ بکشید ( سوییپ کنید) تا “Settings shortcut” را مشاهده کنید. برای استفاده از “Settings shortcut.” یا میانبر تنظیمات دستان خود را به مدت ۲ ثانیه روی آن نگه دارید و به سمت صفحه اصلی یا Home ببرید.

ساخت میانبر تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

ویجت میانبر تنظیمات خود را در هر کجا از صفحه اصلی که می خواهید رها کنید.

ساخت میانبر تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

بعد از رها کردن ویجت لیست زیر به صورت خودکار نمایش داده می شود که بخش های مختلف تنظیمات گوشی شما می باشد. قسمت دلخواه خود را که پرکاربرد تر است و می خواهید به شکل میانبر در صفحه اصلی دیده شود انتخاب کنید.

ساخت میانبر تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

مشاهده می کنید که میانبر انتخاب شده طبق شکل زیر در صفحه اصلی قرار می گیرد:

ساخت میانبر تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

لمس میانبر شما را به صورت مستقیم به بخش مربوطه در تنظیمات یا Settings هدایت خواهد کرد.

ساخت میانبر تنظیمات در صفحه اصلی اندروید

برای تمام بخش های تنظیمات اندروید می توانید با روش گفته شده میانبر بسازید. علاوه بر ساختن میانبر می توانید با روش های اضافه کردن فرمان های حرکتی در اندروید  و از طریق ترسیم الگوهای خاص در دستگاه خود به بخش های مختلف نظیر تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

نظر و پیشنهاد شما ؟

اگر روش های دیگری مثل ترفند معرفی شده یا نرم افزارهای ساخت میانبر در اندروید می شناسید که دسترسی به تنظیمات اندروید را ساده تر می کند نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • پیمان says:

    من میخاستم شبکه های تلفن همراه و شبکه ترجیحی رو قرار بدم ولی توی لیست نبود چکار کنم؟؟؟

  • فرهاد says:

    اقا دم شما گرم

  • محمد says:

    در قسمت میانبر اندروید ۷ تنظیمات وجود دارد ولی عملکرد آن محدود است من هم می خواستم تترینگ و هات اسپات را به صفحه اصلی اضافه کنم

  • مهدی اقدم says:

    سلام واقعا اموزشتون عالی و پرمفهوم بود
    تو هیچ سایتی نتونستم این اموزشو پیدا کنم واقعا سپاسگزارم.

  • علی طلوع says:

    فوق العاده بود

  • حمید says:

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتان
    چطور میشه کاری کرد که وقتی گوشی رو روشن میکنیم شورت کات اجرا شود
    توجه فرمایید که نمی خوام برنامه اصلی رو اجرا کنم
    چون شورت کات من از یک برنامه است درون یک برنامه دیگر که داخلش چندتا برنامست که برای اجراشون مجبورم برم داخل برنامه و هرکدوم از برنامه ها رو دستی اجرا کنم
    حالا من یک شورتکات با همون برنامه از یکی از برنامه های داخلش ساخته ام و می خوام این شورتکات هنگام روشن شدن گوشی اجرا بشه
    ممنون

  • افشين says:

    سلام
    در اندروید ۶ و ۷ چکار باید کرد؟ در ستینگ دنبال عبارت widget سرچ کردم چیزی پیدا نکرد
    در قسمت ویدجتها که از صفحه اصلی قابل مشاهده است هم چیزی برای ایجاد ویدجت یا شورتکات به ستینگ خاص پیدا نکردم. بعنوان مثال من میخواهم یک شورتکات به صفحه ستینگ بخش سیم کارت منیجر ایجاد کنم که از صفحه اصلی با کلیک روی آن مستقیما” به آن بخش ستینگ برود. راهش چیست؟

    • محمد says:

      در قسمت میانبر اندروید ۷ تنظیمات وجود دارد ولی عملکرد آن محدود است من هم می خواستم تترینگ و هات اسپات را به صفحه اصلی اضافه کنم