جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر با حرکت دادن موس

جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر با حرکت دادن موس

اگر شما هم قبل از خواب یا برای انجام برخی امور در بین روز کامپیوتر خود را روی حالت sleep می گذارید ، پس احتمال اینکه در یک میزکار کوچک دست شما به موس برخورد کند یا به دلیل یک حرکت ناگهانی موس حرکت کرده و کامپیوتر یا لپ تاپ مجددا راه اندازی شود زیاد است. برای حل این مساله امروز با آموزش جلوگیری از روشن شدن کامپیوتر با حرکت موس با در انزل وب ما همراه باشید تا بتوانید این مشکل را برای همیشه حل کنید.

آموزش جلوگیری از روشن شدن لپ تاپ توسط حرکت موس در ویندوز

How to Stop Mouse from Waking Up Windows PC

به صورت پیش فرض حرکات ماوس و کیبورد در کامپیوتر و لپ تاپ ها باعث خارج شدن از حالت sleep می شود. اگر میخواهید در طول شبانه روز به دلیل برخی حرکات های ناگهانی موس ، کامپیوترتان از حالت خواب خارج نشود این آموزش را مطالعه بفرمایید. البته ما قبلا در انزل وب پست هایی مرتبط با حرکات موس منتشر کرده ایم که پست افزایش سرعت کار با مرورگر ها از طریق حرکات موس یک نمونه کاربردی از آنها است.

این آموزش مخصوص تمام نسخه های ویندوز از جمله ویندوز ۱۰ بوده و تفاوتی نمی کند که شما از کدام ورژن ویندوز استفاده میکنید بلکه از طریق مراحل زیر میتوانید از روشن شدن لپ تاپ توسط موس در ویندوز تان جلوگیری بعمل آورید.

برای شروع ابتدا می بایست وارد بخش تنظیمات موس شوید. از منوی استارت ویندوز کلمه mouse را جستجو کنید و سپس وارد بخش تنظیمات موس (Mouse Properties) شوید.

mouse-properties

در پنجره باز شده تنظیمات موس ، تب Hardware ر انتخاب کنید.

mouse-properties-2

حال از بین لیست قابل مشاهده در بخش Devices ، موس موردنظر را انتخاب و سپس بر روی گزینه Properties کلیک نمایید. در لپ تاپ ها ، شما در این لیست نام تاچ پد ( touchpad ) را نیز مشاهده خواهید کرد که بسته به نیازتان موس یا تاچ پد را انتخاب نمایید. یعنی اگر میخواهید از روشن شدن ناگهانی لپ تاپ با تاچ پد لپ تاپ خودداری کنید می بایست در لیست قابل مشاهده گزینه touchpad را انتخاب و بر روی Properties کلیک کنید.

mouse-properties-3

در پنجره جدید باز شده اینبار بر روی گزینه Change settings کلیک کنید.

mouse-properties-4

مجددا برای شما پنجره جدیدی باز خواهد شد که در این پنجره باید وارد تب Power Management شده و تیک گزینه ای که در تصویر زیر نیز مشخص است یعنی “Allow this device to wake the computer” را بردارید. اگر این گزینه تیک خورده باشد به این معناست که ویندوز این اجازه را به موس شما میدهد که از طریق حرکات موس کامپیوترتان روشن گردد. بعد از برداشتن تیک بر روی OK کلیک کنید.

mouse-properties-5

براحتی مشاهده کردید که طبق مراحل بالا و خیلی سریع و آسان توانستید از روشن شدن کامپیوتر با حرکت موس جلوگیری کنید. همانطور که شما می توانید از روشن شدن لپ تاپ توسط موس در ویندوز جلوگیری بعمل آورید نیز قادر خواهید بود که به دستگاه های دیگر این دسترسی را بدهید که از طریق آنها بتوانید کامپیوتر خود را روشن و خاموش یا بر روی آن کنترل دیگری داشته باشند که برای اطلاع از نحوه انجام اینکار میتوانید به آموزش تبدیل گوشی و تبلت به موس و کیبورد وای فای برای کامپیوتر مراجعه نمایید.

تجربه و نظر شما ؟

امروز در انزل وب با آموزش جلوگیری از روشن شدن لپ تاپ توسط ماوس در ویندوز با شما همراه بودیم. اگر شما هم ترفند خاصی برای اینکار می شناسید، تجربه خود را در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

نظرات

  • God of war says:

    دمتون گرم ممنون از راهنماییتون

  • امین says:

    دمتون گرم کارم راه افتاد

  • احمد says:

    من این مراحل و انجام دادم اما بازم لپ تاپ با کوچکترین حرکت موس روشن میشه

  • ارسلان says:

    با سلام و خسته نباشید
    فقط خواستم بگم خیلی خیلی تشکر که مشکلم با راهنماییتون حل شد.
    اجرتون با خودِ خدا.
    یاعلی مدد

  • علی says:

    سلام برا جلوگیری کردن از روشن شدن با موس چیکار کنیم؟ این آموزش مال حالت sleep بود من وقتی shut down میکنم با موس روشن میشه لطفا راهنمایی کنید

    • علی says:

      باید از داخل بایوس سیستم(موقع روشن شدن کامپیوتر کلید F11 را بزنید-البته برای مادربردهای مختلف کلیدش ممکنه فرق داشته باشه)>قسمت power …> امکان روشن کردن کامپیوتر با موس را غیر فعال کنید

    • God of war says:

      ماله منم همینطوریه

  • mohmad says:

    خدا خیرتون بده مرسی

  • امیر says:

    خدا پدر و مادرتونو بیامرزه راحت شدم

  • سامان says:

    مرسی خیلی کمکم کرد

  • امیر حسین says:

    با سلام از راهنمایی و ارسال مطالب شما متشکرم مشکل من حل شد .

  • محمد says:

    تشکر فراوان…خیلی اذیتم میکرد…درست شد…دمتون گرم.

  • مهری says:

    سلام ،مشکل منم همینه که وقتی شات دوان میکنم بعدش با حرکت موس روشن میشه سیستمم؟

  • سارا says:

    سلام برا جلوگیری کردن از روشن شدن با موس چیکار کنیم؟ این آموزش مال حالت sleep بود من وقتی shut down میکنم با موس روشن میشه لطفا راهنمایی کنید

  • no body says:

    ممنون من که مشکلم حل شد سایت خوبی دارید

  • مرے پاپیون says:

    مشکل من اینه ک وقتی کامپیوتر شات داون میکنم با حرکت موس روشن میشه

  • کیوان says:

    سلام ممنون از مطالب مفیدتان من یک مشکلی مشابه مشکل بالا دارم اونم این است که هر وقت کامپیوترم را شات دان میکنم دفعه بعد که میام سراغش با یک اینتر زدن دوباره روشن می شود نمیدانم مشکل کجاست ممنون میشوم راهنمایی کنید

  • گل says:

    سلام خسته نباشید من همه ی این مرراحل رو طی کردم ولی گزینه ی power management موجود نبود ویندوز من هشت هستش میشه کمک کنین؟ و یه سوال دیگه اینکه ایا این روش برایه جلوگیری از محو شدن اسکرین سیور در زمان حرکت موس کمک میکنه یا نه؟ اگه نه ایا راه حلی برایه مشکلم دارید؟ مممنون میشم جوابام ررو بدید زنده باشید

  • واحد says:

    واقعا مطالبی که میذارید مفید هستند.ممنون