۵ استفاده کاربردی گوگل مپ در ابزارهای دیگر گوگل

اگر به دنبال راه حلی هستید که بتوانید نقشه گوگل را در سندهایتان ، وب سایت یا ایمیل خود جاسازی کنید حتما امروز با انزل وب همراه باشید. زمانی که شما نیاز دارید یک نقشه را ذخیره کنید بدون اینکه فضای چندانی را اشغال نکند یا اینکه براحتی قابل دسترسی باشد نیاز دارید تا برخی از ترفندهای گوگل مپ را بشناسید. در ادامه ۵ ترفند برای ادغام گوگل مپ با ابزارهای دیگر گوگل جهت استفاده از Google Map در سرویس های دیگر را برایتان ذکر خواهیم کرد.

۵ استفاده منحصر به فرد نقشه گوگل در سرویس های دیگر

Five Unique Ways to Use Google Maps With Other Google Tools 

نقشه گوگل مطمئنا یکی از بزرگترین دستاوردهای گوگل است. با استفاده از این سرویس که میلیون ها نفر هر روز برای پیدا کردن راه خود از آن کمک میگیرند قادر خواهید بود کارهای شگفت انگیزی انجام دهید. سودمندی نقشه گوگل فراتر از ویژگی هایی است که در نگاه اول شما متوجه آن خواهید شد ما قبلا در یک پست آموزشی به صورت جامع ۱۰ ترفند کاربردی برای استفاده بهتر از گوگل مپ اندروید را برای شما ذکر کرده ایم که پاسخ خیلی از سوالات در آن موجود می باشد. اما در ادامه شما را دعوت میکنیم تا ۵ ترفند برای ادغام گوگل مپ با ابزارهای دیگر گوگل را نیز بیاموزید.

از آنجایی که سرویس های گوگل به خوبی با هم سینک و قابل ادغام شدن هستند. از این رو با کمک روش هایی زیر شما میتوانید بین این سرویس ها یکپارچگی ایجاد کرده و بهترین استفاده را داشته باشید. اگر هم با سرویس های گوگل آشنایی ندارید ابتدا ۱۰ سرویس کاربردی گوگل که هر کاربر باید آنها را بشناسد را مطالعه نمایید تا بتوانید در ادامه ما را همراهی کرده و نسبت به سرویس های گوگل و خدماتش آشنایی پیدا کنید.

استفاده از گوگل مپ در Google Now

اگر شما هم از GPS بر روی گوشی خود استفاده میکنید و آن را فعال کرده اید حتما در این ترفند با ما همراه باشید. با استفاده از اپ اندروید Google Now شما میتوانید به برخی از ویژگی های جالب نقشه گوگل دست پیدا کنید. مثلا این ابزار با استفاده از گوگل مپ به شما یادآوری میکند که ماشین را کجا پارک کرده اید.

google-now-location-c

یا اینکه اگر به دنبال نزدیک ترین محل برای خرید و یا محلی نزدیک برای کسب و کار میگردید، Google Now با استفاده از گوگل مپ شما را راهنمایی خواهد کرد. برای استفاده از خدمات جالب گوگل مپ حتما اپلیکیشن Google Now را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید تا از ویژگی های فوق العاده ای که در اختیار شما قرار میدهد لذت ببرید. فراموش نکنید بعد از نصب اپ حتما location services گوشی خود را فعال نمایید.

استفاده از Google Map در گوگل درایو

در این بخش تنها کافی است یک آی دی گوگل یا همان اکانت جیمیل داشته باشید براحتی می توانید از سرویس گوگل درایو استفاده کنید. حالا با استفاده از قابلیت های درایو براحتی میتوانید گوگل مپ خود را مدیریت نمایید. ابتدا وارد اکانت گوگل درایو خود شوید سپس همانطور که در تصویر زیر مشخص است گزینه Google My Maps را انتخاب نمایید.

google-drive-maps

با کلیک بر روی این گزینه شما به گوگل مپ هدایت خواهید شد حال قادر خواهید بود با استفاده از لایه های مختلف آدرس های موردنظر خود را بر روی نقشه مشخص نمایید. بعد از ذخیره کردن آدرس هایتان تنها کافی است تب گوگل مپ را بسته و مجددا گوگل درایو خود را چک کنید، تمام اطلاعات و آدرس های وارد شده در گوگل درایو شما به صورت خودکار ذخیره شده است. فراموش نکنید نامی مرتبط برای نقشه خود تعیین نمایید تا وقتی به گوگل درایو خود مراجعه میکنید با نام های عجیب مواجه نشوید.

2016-10-28_002312

وقتی به گوگل درایو مراجعه کنید متوجه فایل گوگل مپ که در درایو شما ایجاد شده خواهید شد. بعد از مدتی و اضافه کردن نقشه های مخلتف شاید اکانت شما بی نظم و پیدا کردن نقشه موردنظر در گوگل درایو سخت شود به همین دلیل از همان ابتدا توصیه میکنیم یک پوشه به نام Google Map در درایو خود ایجاد کنید و سپس از آنجا و طبق مسیر New> More > Google My Maps که در بالا هم ذکر کردیم فایل های گوگل مپی خود را ایجاد کنید.

از این پس براحتی میتوانید آدرس هایی که به آنجا زیاد مراجعه میکنید یا اینکه نگران هستید فراموش کنید را در گوگل درایو خود ذخیره یا آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین اگر نیاز دارید فایل های گوگل درایو را بدون تغییر لینک آپدیت کنید حتما به پست مربوطه که به تازگی منتشر شده مراجعه نمایید.

قراردادن گوگل مپ در سایت

اگر شما از سیستم سایت ساز یا همان سرویس وبلاگ دهی Google Site استفاده میکنید. براحتی میتوانید بدون هیچ گونه کد یا دستورالعمل خاصی نقشه خود را در سایت یا وبلاگ تان وارد کنید. ابتدا وارد وبلاگ خود در گوگل شوید سپس صفحه ای که میخواهید نقشه گوگل را در آن وارد کنید انتخاب و بر روی گزینه Edit Page کلیک نمایید. سپس از منوی Insert گزینه Map را انتخاب کنید.

google-sites-maps

بعد از کلیک کردن پنجره ای باز خواهد شد که شما میتوانید آدرس خود را در آن وارد کرده و پیش نمایش را در کادر پایین مشاهده نمایید. شما همچنین قادر خواهید بود در تب My Maps نقشه هایی که در ترفند دوم وارد کرده بودید نیز مشاهده کنید و در صورت نیاز از آنها استفاده نمایید.

2016-10-28_010314

بعد از انتخاب نقشه موردنظر میتوانید طول یا عرض نقشه را نیز تعیین کرده یا اینکه میتوانید انتخاب کنید نقشه شما حاشیه داشته باشد. سپس بر روی گزینه Save کلیک کنید تا نقشه در صفحه موردنظرتان قابل مشاهده باشد.

2016-10-28_010517

مشاهده کردید بدون هیچ گونه افزونه ، ویجت یا کدی توانستید نقشه موردنظرتان را با سایز دلخواه در سایت خود وارد نمایید.

استفاده از گوگل مپ در Google Sheets

برای شروع اگر اپ Google Sheets بر روی کامپیوتر یا گوشی شما وجود ندارد ابتدا آن را نصب کنید. سپس در تب جدید برای شما یک Sheet نمایش داده میشود و از شما میخواد اتصال این اپ با اکانت خود را تایید کنید که می بایستدر این مرحله گزینه Allow را انتخاب نمایید.

2016-10-28_013648

همانطور که در تصویر بالا نیز مشخص است می بایست از منوی Add-ons و Mapping Sheets بر روی گزینه Start Mapping کلیک کنید. بعد از کلیک مشاهده خواهید کرد در سمت راست صفحه ، پنجره ای باز خواهد شد که با کلیک بر روی آیکون + میتوانید داده های اتفاقی به صورت دمو را وارد کنید تا از نحوه کارکرد نقشه در شیت ها اطلاع پیدا کنید.

google-sheets-map

حال مشاهده خواهید کرد که این داده های اتفاقی در فایل شما وارد شده اند سپس در همان ستون سمت راست بر روی BUILD کلیک کنید تا این داده ها برای شما ثبت شوند. در این مرحله گزینه View برای شما فعال میشود که با کلیک بر روی آن میتوانید آدرس های اتفاقی را بر روی نقشه مشاهده نمایید. البته فراموش نکنید با استفاده از فیلد Filter و Location میتوانید نحوه نمایش این آدرس ها براساس دسته های مختلف را محدود کنید.

google-sheets-map2

در نهایت شما میتوانید به جای داده های تصادفی بالا ، آدرس های موردنظر خود را وارد کنید که برای اینکار میتوانید ابتدا فایل آدرس های خود را که با استفاده از ترفندهای بالا در گوگل درایو خود ذخیره کرده اید Import کنید و سپس اقدام به مراحل بالا نمایید.

استفاده از نقشه گوگل در جیمیل و فایل های Docs

Google Docs از ویجتی استفاده میکند که این اجازه را به شما میدهد که بتوانید نقشه را در سندهای خود جاسازی کنید. این ترفند راه حلی ساده برای به اشتراک گذاری نقشه از طریق سندهای متنی یا ایمیل است.

گوگل با استفاده از Google Map APIs که برای توسعه دهندگان تدارک دیده است با کمک آدرس محل موردنظر ، پارامترهای آن مکان را در اختیار شما میگذارد و البته یک تصویر از نقشه ای که ایجاد کرده اید و سپس جایگذاری آن در مکان دلخواه تان نیز امکان دیگری است که شما خواهید داشت. شاید با خود فکر کنید که شما برنامه نویس نیستید ولی خب تنها کافی است یکبار API key بدست آورید و سپس از خدمات آن لذت ببرید.

google-maps-api

اما برای افرادی که به دنبال راه حلی ساده تر هستند ، پیشنهاد دیگری داریم و آن هم استفاده از وب سایت Prodraw است. این ابزار ساده همچنین به توسعه دهندگان در ایجاد نقشه های مختلف کمک میکند. در فیلد آدرس ، آدرس دلخواه خود را تایپ کرده ، سایز طول و عرض آن را تعیین و فرمت عکس را نیز مشخص کنید.

google-map-image

بعد از تنظیم این موارد بر روی submit کلیک کنید، مشاهده خواهید کرد که این ابزار کدهای لازم و همچنین تصویری از نقشه را در اختیارتان قرار میدهد. شما مینوانید تصویر را ذخیره و در فایل های Docs و همین طور ایمیل هایتان از آن استفاده کنید.

google-maps-image2

اگر این پست را مفید میدانید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین میتوانید مطالب گذشته ما در مورد Google Map را نیز مطالعه و ترفندهای جدید بیاموزید.

تجربه و نظر شما ؟

امروز در انزل وب ۵ ترفند برای ادغام گوگل مپ با ابزارهای دیگر گوگل را معرفی کردیم. اگر شما هم ترفند دیگری برای استفاده از گوگل مپ در سایر ابزارهای گوگل می شناسید که ما در بالا مطرح نکردیم، حتما از طریق دیدگاه در این پست با ما به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 5 روش آپلود در گوگل درایو و دریافت لینک دانلود
آموزش ۵ روش آپلود در گوگل درایو و دریافت لینک دانلود
آموزش 12 روش افزایش حجم گوگل درایو (Google Drive)
آموزش ۱۲ روش افزایش حجم گوگل درایو (Google Drive)
آموزش 10 روش کاربردی انتقال فایل و اطلاعات از آیفون به اندروید
آموزش ۱۰ روش کاربردی انتقال فایل و اطلاعات از آیفون به اندروید
آموزش نحوه اشتراک گذاری فایل در گوگل درایو در کامپیوتر و گوشی
آموزش کامل نحوه اشتراک گذاری فایل در گوگل درایو در کامپیوتر و گوشی

نظرات