برنامه بک آپ گیری از اندروید

با این ۵ برنامه بک آپ گیری از اندروید نگران از دست دادن اطلاعات نباشید!

بک آپ گیری از اطلاعات ضرورتی است که به کار و فعالیت شما بستگی ندارد. هر نوع اطلاعاتی هم که در گوشی اندروید خود داشته باشید بالاخره برای خودتان ارزشمند است! از طرفی هم کسی از آینده خبر ندارد و ممکن است این اطلاعات به خاطر حواس پرتی و عملیات های ناخواسته در گوشی از بین برود. اگر فکر می کنید همیشه اطلاعاتتان محفوظ می ماند پیشنهاد می کنیم طرز فکرتان را تغییر دهید. وقوع چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است؛ با ۵ برنامه بکاپ گیری اندروید که در پست امروز انزل وب آموزش میدهیم از این پس بیم از دست دادن اطلاعاتتان را نخواهید داشت.

معرفی بهترین برنامه های بکاپ گیری در اندروید

 Top Backup App Solutions For Android

در صورتی که به موقع از اطلاعاتتان بک آپ گیری کنید دیگر نیازی به استفاده از روش های ریکاوری اس ام اس،تماس،شماره مخاطبین پاک شده و… در اندروید نخواهید داشت.

توجه: برای نصب برخی از برنامه هایی که در ادامه معرفی می کنیم باید گوشی شما روت شده باشد.

بک آپ گیری از بخش های اندروید با CM Backup

CM Backup محصول کمپانی سرشناس Cheetah Mobile می باشد که پیش از آن محصولاتی نظیر CM Security Antivirus و CM Browser را منتشر کرده بود. اگرچه قابلیت های زیادی در این برنامه برای بک آپ گیری وجود دارد اما در استفاده از این برنامه همواره باید به دو نکته توجه داشته باشید:

  • این برنامه چینی است و به لحاظ امنیتی کمی نگران کننده است
  • این کمپانی معمولا به فروش و کسب درآمد از برنامه هایش تمایل دارد

بنابراین اگر این دو مورد دغدغه ذهنی شما بوده و هست توصیه می کنیم از برنامه بعدی که معرفی می کنیم استفاده نمایید.

با دانلود این برنامه لازم است ابتدا یک حساب کاربر ایجاد کرده و سپس وارد شوید. با ورود به برنامه ۵ گیگابایت فضا برای ذخیره سازی فایل ها و اطلاعاتتان به شما داده می شود. تخمین زده می شود که این فضا برای ذخیره سازی ۳۶۰۰ ویدیو HD و بالغ بر ۴۰۰ میلیون پیام یا یک میلیارد مخاطب کافی باشد.

این برنامه از پیام ها، مخاطبان، بوکمارک ها، لیست تماس های ورودی و خروجی و عکس ها نسخه پشتیبان تهیه می کند.

معرفی بهترین برنامه های بک آپ گیری در اندروید

تهیه نسخه پشتیبان در اندروید با Titanium Backup

یکی از برنامه هایی که به عنوان پادشاه نرم افزار های بکاپ اندروید میان کاربران شناخته می شود Titanium Backup می باشد. قابلیت هایی در این برنامه دیده می شود که در کم تر نرم افزار مشابه دیگری وجود دارد.

شما می توانید از برنامه ها بدون نیاز به بستن آن ها بک آپ گیری کنید و هر فایلی که مربوط به برنامه باشد را ذخیره سازی و حتی پیام ها را با حساب دراپ باکس و گوگل درایو خود همگام کنید. در صورت نیاز می توانید با روش های بک آپ گیری اس ام اس اندروید در حساب جیمیل از متن پیام ها نسخه پشتیبان تهیه نمایید.

با وجود تمام مزایا نقاط ضعفی هم در این برنامه دیده می شود:

  • ظاهر نه چندان کاربرپسند و جذاب
  • نیاز به دستگاه روت شده برای نصب
  • قابلیت های محدود در نسخه رایگان

معرفی بهترین برنامه های بک آپ گیری در اندروید

بک آپ گرفتن از فایل های اندروید با G Cloud Backup

مشابه با سایر برنامه های بکاپ گیری G Cloud Backup نیز بین ۱ تا ۱۰ گیگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد و برای استفاده از آن باید حساب کاربری ایجاد نمایید.

با این برنامه از تمام مخاطبان، تماس ها، تصاویر و ویدیو ها، دیتا و تاریخچه مرورگر و تنظیمات سیستم می توانید نسخه پشتیبان تهیه کنید. آپلود اطلاعات نیاز به استفاده از اینترنت دارد و باید حتما آنلاین این کار را انجام دهید. نکته جالب در استفاده از این برنامه لزوم اتصال شارژر به دستگاه می باشد. بنابراین تنها زمانی که در حال شارژ کردن هستید می توانید اطلاعات را منتقل کنید و جای نگرانی بابت خالی شدن شارژ دستگاه وجود ندارد.

معرفی بهترین برنامه های بک آپ گیری در اندروید

بکاپ گیری از اندروید با برنامه Super Backup

Super Backup: SMS & Contacts نام کامل این برنامه می باشد که به اختصار Super Backup خوانده می شود. در این برنامه تا حدی برای بک آپ گیری از فایل ها محدودیت وجود دارد و تنها می توانید از مخاطبان، پیام ها، لیست تماس ها، بوکمارک ها و تقویم بک آپ گیری کنید. برای ذخیره بک آپ می توانید از اس دی کارت یا حافظه ابری نظیر گوگل درایو استفاده کنید.  هم چنین قادر خواهید بود بک آپ گیری از اندروید را برنامه ریزی نمایید.

معرفی بهترین برنامه های بک آپ گیری در اندروید

بک آپ گیری از اطلاعات اندروید با Easy Backup & Restore

چنان چه که از روش اضافه کردن سطل آشغال ( Recycle Bin ) به اندروید استفاده کنید به علت حواس پرتی یا پاک شدن ناگهانی فایل ها دیگر نیازی به نصب برنامه های بک آپ گیری ندارید. حال اگر به هر دلیلی افزودن سطل آشغال به اندروید برایتان امکان پذیر نیست می توانید از گزینه بعدی یعنی برنامه Easy Backup & Restore استفاده نمایید.

محیط کاربر پسند و سهولت در دسترسی به بخش های مختلف از مزایای کلیدی این برنامه نسبت به سایر رقبا می باشد. با این نرم افزار می توانید از تمام برنامه های نصب شده روی موبایل خود، مخاطبان، لیست تماس، تقویم، پیام ها و بوکمارک بک آپ گیری نمایید.

برای بک آپ گرفتن از اندروید می توانید برنامه ریزی های مشخصی انجام دهید تا این عمل به صورت خودکار و مطابق با نیازهایتان انجام شود. بعد از تهیه نسخه پشتیبان فایل ها را می توانید در کارت حافظه یا اس دی کارت و یا در ذخیره های ابری نظیر دراپ باکس و گوگل درایو ذخیره سازی کنید.

معرفی بهترین برنامه های بک آپ گیری در اندروید

تجربه و نظر شما ؟

کدام یک از برنامه های معرفی شده را تا کنون نصب و از آن استفاده کرده اید؟ کدام نرم افزار را برای بک آپ از گوشی و تبلت اندروید بیش تر می پسندید؟ دیدگاه و تجربه های خود را درباره استفاده از برنامه های بک آپ گیری اندروید با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • سینا says:

    سلام اسم من سیناکرمی است و میخوام بگم این برنامه‌ی خیلی خیلی خیلی خوبه

  • سینا says:

    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللیییییییی عالی عالی