حل مشکل سرعت پایین کامپیوتر و لپ تاپ

علت کند شدن سرعت کامپیوتر و لپ تاپ ، ۵ روش معجزه آسا افزایش سرعت

حتی اگر قوی و حرفه ای ترین سیستم ها را در اختیار داشته باشید به مرور زمان کامپیوتر یا لپ تاپ کند می شود و ممکن است در اجرا فرمان ها تاخیر مشاهده کنید. دقیقا مثل یک اتومبیل که عمر خاصی دارد و بعد از سپری شدن دوره مشخصی فرسوده می شود. همان طور که مشکل فرسوده شدن بخش های مختلف خودرو را با انجام چکاپ برطرف می کنیم برای مشکل کند شدن سرعت نرم افزاری کامپیوتر هم چند راه حل ساده وجود دارد. افزایش سرعت کامپیوتر خود را با ۵ ترفند معجزه آسا که در پست امروز انزل وب معرفی می شود تجربه کنید.

دلیل کم شدن سرعت کامپیوتر و لپ تاپ ، راههای بالا بردن سرعت

How to Stop Computer from Slowing Down and increase PC , Laptop Speed

پیش از این که برای برطرف کردن کم شدن سرعت کامپیوتر و لپ تاپ خود با استفاده از روش هایی که در ادامه می خوانید دست به کار شوید بخش های مختلف را تست کنید. قسمت های سخت افزاری مثل رم را با روش های تشخیص و تست سلامت یا خرابی رم بررسی کنید، کارت گرافیک و به طور کلی قطعات مختلف سیستم را ارزیابی نمایید مبادا مشکل مربوط به نقص سخت افزاری باشد.

توجه کنید که اکثر روش های زیر در ویندوز ۷ ، ۸ ، ۸.۱ و ویندوز ۱۰ و نسخه های جدید مک او اس قابل اجرا هستند.

رفع مشکل کندی سیستم و بالا بردن سرعت کامپیوتر با کاهش برنامه های نصب شده

برنامه های نصب شده و افزونه هایی که در مرورگر های مختلف به کار می برید مهم ترین بخش هایی هستند که کامپیوتر را کند می کنند یا اصطلاحا نفس آن را می گیرند؛ چرا که برای بارگذاری آن ها منابع بیش تری در سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که می خواهید برنامه جدیدی را روی سیستم نصب کنید یک بار دیگر فکر کنید. آیا حتما باید این نرم افزار نصب شود؟ نسخه های آنلاین آن در دسترس نیست که بتواند جای این برنامه را در کامپیوتر پر کند؟ نسخه پرتابل یا قابل حمل که نیاز به نصب ندارد چه طور؟

حتی اگر لازم است قطعا تعداد زیادی برنامه یا پلاگین را نصب نمایید به صورت دوره ای فولدر آن ها را بررسی کنید. گاهی در برخی از مرورگر ها مثل کروم توسط همین پلاگین ها فایل های بیهوده ذخیره می شود که خطاهای زیادی را ایجاد می کنند. اگر نهایتا لازم شد برنامه ها را نصب کنید از حافظه هارد به جای حافظه داخلی سیستم استفاده کنید.

عل کاهش سرعت کامپیوتر و راه های برطرف کردن آن

رفع کندی سیستم و افزایش سرعت با غیر فعال کردن Auto-start

برخی از برنامه ها به محض روشن شدن ویندوز یا مک بالا می آیند و شروع به کار می کنند. به این معنا که سیستم زمان بیش تری را برای اجرا تمام برنامه ها نیاز دارد و بنابراین با افت سرعت عملکرد کامپیوتر مواجه می شوید. یکی از معایب روشن نگه داشتن کامپیوتر و لپ تاپ در تمام روز نیز همین اجرا خودکار برنامه ها و اشغال CPU می باشد.

برای غیرفعال کردن auto-start وارد تب Startup در Task Manager ویندوز شوید. کاربران مک نیز همین بخش را در Users & Groups in که زیرمجموعه Preferences می باشد مشاهده خواهند کرد. در یک نگاه کلی شاید auto-start برای آن دسته از برنامه هایی که بیش تر با آن ها سر وکار داریم خیلی مفید و کاربردی باشد؛ اما باگ ها و خطاهای موجود در تک تک برنامه ها در مجموع زمان و منابع زیادی را برای برطرف شدن می طلبند و شما این فرآیند را با کند شدن سرعت کامپیوتر خود احساس خواهید کرد.

عل کاهش سرعت کامپیوتر و راه های برطرف کردن آن

رفع مشکل پایین آمدن سرعت کامپیوتر با افزایش امنیت سیستم

یکی دیگر از عواملی که موجب کند شدن کامپیوتر می شود بارگذاری برنامه های مخرب یا بدافزارهای موجود در محیط  سیستم عامل می باشد. حتی اکستنشن های مرورگر نیز دیتا تبلیغاتی را در طول جستجو جمع آوری می کنند که به خودی خود باعث کاهش سرعت کامپیوتر می شوند. همان طور که در ترفند اول توضیح دادیم به همین دلیل است که توصیه می شود در نصب برنامه ها دقت داشته باشید.

البته بدافزار ها هم می توانند به صورت خودکار وارد سیستم شوند. دانلود و نصب برنامه های رایگان غیر معتبر نیز ممکن است باعث ورود ویروس ها به کامپیوتر و لپ تاپ شما باشد و برای سیستم مشکل ساز شود؛ استفاده برنامه های شناخته شده و دانلود آنها از مراجع معتبر و حتی خرید نسخه اصلی آنها می تواند شما را برای همیشه در برابر عوامل مخرب ضد گلوله کند!

عل کاهش سرعت کامپیوتر و راه های برطرف کردن آن

رفع مشکل پایین آمدن سرعت لپ تاپ و کامپیوتر با آپدیت مداوم

ممکن است همیشه بروزرسانی بلافاصله سیستم چندان قابل اعتماد نباشد ! اما به طور کلی بروزرسانی بخش های مختلف در سیستم عامل سلامت سیستم شما را به چند دلیل تامین می کند: کدهای نرم افزار با به روزرسانی بهینه می شود، باگ های احتمالی که در کند شدن سرعت کامپیوتر نقش دارند برطرف خواهند شد و سرانجام سازگاری سیستم شما با انواع نرم افزارها بیش تر می شود.

اگر سیستم عامل هم به صورت دوره ای آپدیت شود احتمال بروز خطا های ناشی از کرش و کاهش سرعت ویندوز یا مک کاهش پیدا می کند. برای فعال کردن به روزرسانی خودکار ویندوز از بخش Update & security اقدام کنید. معادل این قسمت در سیستم عامل مک بخش App Store است. به App Store وارد شده و روی تب Updates کلیک نمایید.

عل کاهش سرعت کامپیوتر و راه های برطرف کردن آن

رفرش و ریست ویندوز برای بالا بردن سرعت و رفع مشکل پایین بودن سرعت کامپیوتر

در اغلب موارد ریست کردن ویندوز و بازگشت به تنظیمات کارخانه برای ارتقا و بهبود اجرا بخش های مختلف جوابگو است. شاید تا چندی پیش ریست کردن با توجه به حذف تمام اطلاعات و برنامه ها برای کاربران تا حدودی ترستاک بود؛ اما در نسخه های جدید تر ویندوز و مک کاربران می توانند بدون از دست دادن اطلاعات خود سیستم را یک بار به صورت کامل زیر و رو کنند و تمام مشکلات و باگ های موجود که باعث کندشدن کامپیوتر شدند را شناسایی نمایند.

ریست بدون از بین رفتن اطلاعات در قسمت Update & security ویندوز و در مک با ابزار Disk Utility قابل تنظیم خواهد بود. جهت دسترسی به ابزار Disk Utility یک بار سیستم را ری استارت کنید و همزمان کلید های Cmd+R را با هم بفشارید.

عل کاهش سرعت کامپیوتر و راه های برطرف کردن آن

قبل از ریست از برنامه ها و اطلاعات ضروری بکاپ گیری کنید. برای تهیه نسخه پشتیبان حتما آموزش بکاپ گیری کامل از برنامه های نصب شده و تنظیمات آنها در ویندوز را مطالعه کنید.

نظر و ایده های شما ؟

برای رفع کندی سیستم یا پایین بودن سرعت کامپیوتر چه راهکار های دیگری را پیشنهاد می دهید؟ تجربه و ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

11 روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت
۱۱ روش بهینه سازی و افزایش سرعت مودم برای بالا بردن سرعت اینترنت
آموزش 17 روش افزایش سرعت کپی در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۱۷ روش افزایش سرعت کپی در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
آموزش 17 روش حل مشکل کند بودن ویندوز 11
آموزش ۱۷ روش حل مشکل کند بودن ویندوز ۱۱
آموزش 18 روش موثر افزایش سرعت ویندوز 11
آموزش ۱۸ روش موثر افزایش سرعت ویندوز ۱۱

نظرات

  • سپهر says:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من جدیدا به یه مشکلی برخورد کردم اگه کسی بلده می‌تونه راهنماییم کنه
    من لپتاپم رو ۷ ماهه گرفتم ، چند روز پیش داشتم کار سنگین باهاش انجام میدادم گفتم کول پد رو بهش وصل کنم که فنش خنک بشه کول بدم مال لپتاپ فیلم بود که داشتم تا کول پد رو وصل کردم لپتاپ به طور فجیحی کند شد که حتی کار های خیلی ساده رو هم با تاخیر انجام میداد
    به نظرتون باید چیکار کنم که این مشکل بدون عوض کردن ویندوز رفع بشه؟

  • به تو چه says:

    سلام من پی سی قوی دارم اما جدیدا سرعتش به قدری پایین آمده که ماینکرفت به جای ۲۰۰ فریم ۳۰ فریم یا کم تر میگیرم لطفا کمک کنید

  • مژده says:

    سلام وقت بخیر
    سیستم من دو روزه که به طرز افتضاحی کند شده با اینکه رام و پردازندش قویه ولی خب درایور آپدیتر نصب کردم بعدش هم میخواستم مرورگر تور رو نصب کنم که نشد
    سلامت هارد ssd که ویندوز روش نصب شده فکر میکنم اومده پایین
    توی تسک منیجر دیسک رو ۵۰ درصد میزنه یعنی ۵۰ درصدش درگیره ولی هیچ برنامه ای باز نیست که بخواد ازش استفاده کنه

    تورو خودا کمکم کنین 😢 نمیتونم با سیستمم کار کنم دارم دیوونه میشم

  • پارسا says:

    سلام ببخشید من پی سی نسبتا قوی ای دارم ولی خیلی کنده هم توی بازی ها و هم توی اجرای فرمان های ساده و این خیلی داره منو اذیت می کنه…
    چه کار کنم؟

  • شیما says:

    سلام یه سوال داشتم من لب تاپ ایسوس رم۸ , corei5, Nvidia دارم که تازگیا وقتی اولش روشن میشه اصلااا نمیشه باهاش کار کرد حتی موس هم درست حرکت نمیکنه چند ماه هست که خریداری شده مشکلش چیه؟
    ممنون اگر راهنمایی کنید.

  • هاییییی says:

    سلام
    اول از همه کامنت هایی که خواندم با علم کم نظر دادند!ًً!!
    شما اگه ویندوز بلد بودی پس میگفتی این محیط رجیستری زبون بسته چی کار میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
    اخه شما که هیچ نمیدونین الکی نگید
    در ضمن بهترین محصول مایکروسافت ویندوز هستتتت
    و لینوکس مک و…
    زیر مجموعه ویندوز هستند
    نمیدونید بدونید
    همین الان میگم ساکت!!!حرف نباشه!!!!
    درست میگم دیه
    تو ک نمیدونی نگو
    سوال :
    بنده سیستم با رم ۴ سی پی یو ۲.۱۷ و ۲ هسته ای هست
    و گرافیک نهایت ۴ گیگ
    خب زمانی که سیستم ویندوز ۸ داشت عالی از وقتی ۱۰ نصب کردم اولا حتما باید speed fan باز باشه تا پی سی فنش زیاد باشه و داغ نکنه
    خب راه های رو همه تست کردم نشد که نشد
    هعی روزگار این سیستم ۶ سالشه

    • محراب صلیبم حله؟ says:

      سلام خوبی .ول کن بابا ادمای جو گیر زیادع میان یکم سسشعر میگن میرن فک میکنن حالا شدن انیشتن.رجستری اون بخشیه از لپتاپ که برخی فایل های برنامه ها.عکس ها.ویدیو ها که شاید برای یک لپتاپ ۱ سال عمر کرئه بالای ۵ هزار فایل داشته باشه که دلیل اصلی پایین اومدن سرعت باشه….برنامه windows 10 manager رو بگیر برو قسمت حذف و رجستری بعد بزن اسکن یه یک دوساعتی وایسا بعد بزن حذف و گزینه ۱ یا ۲ بعد وایسا تا ۳۰ دقه بود بشه بعد برو جایی که سیو کردی پاک کن

  • Danial says:

    سلام ببخشید من. کامپیوتر من برای وصل شدن به اینترنت مشکل داره من با سیم USB وصل میشم ولی جدیداًًمشکل پیدا کردم اگه ممکن است راهنماییم کنید مرسی

  • sepehr says:

    سلام و عرض ادب. خواستم دوستان رو راهنمایی کنم.لپتاپ من چون قدیمیه مشخصاتش ۴gb ram intel core3 200 gb hard drive هست و احتمالا خیلی اشغاله که هست من به عنوان یه لپتاپ گیمینگ ازش استفاده میکردم که با این بازی های الان دیگه بازده مثل قبل نداره و حتی مثلا روی دسکتاپ راست کلیک میکردم باید ۴۵ ثانیه صبر میکردم تا منو رو بیاره ولی با این روش سرعت لپتاپ بهتر شد همچنین توی بازی ها هم بازدهش بهتر شد .اینجا چند روش رو میگم که اگه اشتباه عمل کنید شاید برا سیستمتون مشکات جدی پیش بیاد ولی خیلی کمک میکنه

    ۱.درایو c رو تا جایی که میشه خالی نگه دارید وبازی ها رو اصلا روی درایو سی نصب نکنین چون هم بازی کند میشه هم سیستمتون

    ۲.از برنامه های ccleaner smart game booster game fire استفاده کنید چون سرعت توی بازی ها بیشتر میشه

    ۳.اگه سیستمتون خیلی قدیمیه باید اور کلاک کنین overclock یعنی از سی پی یو چند برابر کار بکشین که یکم خطرناکه ولی اگه زیاده روی کنین تا سوختن کامپیوتر یا لپتاپتون میشه .بهترین برنامه برای اور کلاک msi after burner توی گوگل بزنین پیدا میکنین

    ۴.این توی همه چیز کمک میکنه برنامه هایی که نمیخواین رو ببندید و همچنین برنامه هایی که از طریق نوار زیر صفحه نمیتونین ببندید از توی task manager ببندید

    خب از اینجا یکم سخت تر میشه………………………………………………………………………………………………………………………………………

    ۵.روی دسکتاپ r+windows رو بگیرین و توی مستطیل بنویسین msconfig
    از اینجا دو بخش میشه

    برنامه هایی که وقتی ویندوز رو باز میکنین رو نمیخواین بیان رو توی قسمت startup چک رو پاک کنین

    bootرو انتخاب کنین توی همون msconfig وتوی قسمت بوت سمت چپ صفحه وسط یه گزینه ای هست advanced options این رو انتخاب کنین توی صفحه ای که براتون باز میشه تیک number of processors رو بزنین و بیشترین عدد رو انتخاب کنین

    ۶.دوباره r+windows رو روی دسکتاپ بزنین توی کادر هر دفعه یکی از اینها رو بنویسید و توی پوشه ای که میاره تمام فایل ها رو حزف کنین و نگران نباشید اینها فقط فایل های اضافی هستند که سیستم رو کند میکنند
    %temp%
    temp
    prefetch

    ۷.توی قسمت سرچ ویندوز بنویسید power options و توی صفحه ای که میاره گزینه ی high performance رو انتخاب کنین این به طرز شگفت انگیزی عملکرد سیستم شما رو بهتر میکنه

    ۸.توی قسمت سرچ ویندوز بنویسید adjust the appearance and performance of windows و توی پنجره ای که باز میشه high performance رو انتخاب کنید این هم سرعت رو بهتر میکنه

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
    امید وارم کمک کرده باشم نظراتون رو بنویسید

  • عبدی says:

    آموزش شما عالی بود

  • حسین says:

    درود و خسته نباشید علت پایین امدن سرعت کامپیوتر در هنگام استفاده اینترنت چیست؟ ممنونم میشم اگه راهنمای وتجربتون را ارسال کنید…

  • سعید says:

    سلام بدوستان . من سیستم خیلی ضعیفی دارم و البته هیچ وقت هم از روستایی که زندگی میکنم نیز خارج نشدم و اطلاعات مربوط به سیستم عامل و بطور کلی مبحث آی تی و غیره نیز ابدا ذره ای اطلاعات ندارم . اما بعنوان یک کوچکتر و همنوع شما جسارتا خواستم این موضوع و بیان کنم که وقتی که جایی مانند این سایت برای برطرف کردن مشکلات کامپیوتری و سیستم عامل و نرم افزار و ووو آمده و اطلاعات مفیدی و درج کرده و در نهایت نیز بدون هیچ ادعایی علیرغم دانش خوبی که دارد . در انتهای مطالب ارزنده ای که منتشر نموده . بیان میکند که شما هم اگر مواردی غیر از این را برای رفع مشکلات مربوطه سراغ دارید میتوانید منتشر کنید <بنابراین دیگر اینگونه با حالتی که گویا راهکاری غلط منتشر کرده است که شما اینگونه با نوعی حالت نادرست کل موضوع را زیر سوال میبری و میگویی اول اطلاعات داشته باش بعد راه حل ارایه بده ! من دوستانه عرض میکنم . بیاییم لطف این عزیزان و با محبت و برخورد خوب خود جبران کنیم . البته اگر اطلاعات بهتری هم دارید فکر میکنم مدیران سایت با روی باز پذیرا باشند . من یک کاربر تازه وارد هستم که هیچ ارتباطی نیز با این سایت ندارم واقعا فقط خودم مشکل کندی سرعت و پددازش لپ تاپ داشتم که اتفاقا نو هم هست و مشکل پیدا کرده آمدم و از این مطلب استفاده کردم که صمیمانه از شما عزیزان که مطالب خوبی ارایه دادید خصوصا مدیر سایت و نویسنده موضوع مورد نظر که خیلی کمک مفیدی کردند با این مطالب و از سایت خوب شما تشکر میکنم . امیدوارم موفق باشید و همه دوستان بتوانند اطلاعات علمی خود را هرروز بهتر و بروز تر کنند و سلامت باشید . یا حق

  • سیدی says:

    سلام خسته نباشید

    از وقتی که ویندوز ۱۰ نصب کردم سرعت پردازندم کم شده ، ن بازی درست و حسابی بالا میاره ن فیلم با کیفیت را درست پخش میکنه. لطفا راهنماییم کنید

  • سلام says:

    من کامپیوتر core i5 دارم ولی هر وقت روشنش می کنم، به کندی بالا می آید و همچنین دائما در task manager دیسکم ۱۰۰ درصد است
    باید چه کار کنم؟

    • امیر says:

      با سلام
      اول بایوس آپدیت شود
      بعد گرافیک و رم و cpu و هارد تحت بررسی قرار بگیرد.
      در مرحله آخر اگر سرعت نیاز دارید پیشنهاد می شود حافظه ssd نصب کنید

  • امین says:

    یکی از دلایل عمده در کندی سرعت کامپیوتر نصب ویندوز روی هارد های hdd هست .
    دوستان حتما دقت کنن حتما برای بالا بردن سرعت بهتره هارد ssd تهیه کنید با اینکار نصفه راهه بالا بردن سرعتو رفتین . من خیلیارو میشناسم با سیستم ضعیف سیپیو core i3 و رم ddr3 با یه هارد ssd سرعتشون از کامپیوتر خودم که سیپیو و رم به مراتب قوی تری داشت سریع تر بالا اومده . بعده تعویض هارد کاملا تغییر سرعتو حس میکنین . موفق باشین

  • احمدرضا says:

    سلام. پر بودن هارد لب تاب (از فیلم ها) تاثیر داره بر کندی؟ آخه یک سال شده که لب تاب رو گرفتم ولی خیلی کند شده 🙁

  • mammad says:

    سلام ببخشید کامپیوتر من رم و گرافیکش در حد متوسط ولی وقتی میخاد یک فایل رو جابجا کنه بشدت سرعتش میاد پایین در حدی ک دیگه اصلا حرکت نمیکنه میشه جوابو ب ایمیلم بفرستید ممنون

  • HAMED CNC says:

    سلام من یه سیستم گیمینگ قوی دارم کارمم با برنامه های سنگینی مثل پاور میل و۳DSMAXهست سرغتم عالی بود یه فلش زدم به سیستمم از اون به بعد سرعتم خیلی کم شده آنتی ویروس ویندوزمم پریده یدونه جاش نصب کردم الان سیستمم کنده ویندوزم عوض کنم کل اپل های انجینریم میپره ممنون میشم راهنماییم کنین ممنون

  • امین says:

    سلام من یه لپتاپ ایسوس g551 دارم ک مشخصات خوبی داره
    رم ۱۶- core i7 – هارد ۲ ترابایت خلاصه که خیلی راضی بودم تا دیروز که ویندوز عوض کردم
    بعد از تعویض ویندوز به شدت سرعت اومده پایین در حدی که ی کلیک راست میکنم حدود ۷ ثانیه فکر میکنه بعد کرکره باز میشه
    چکار باید بکنم؟
    با تشکر از سایت خوبتون

    • متین says:

      درایور های مورد نیاز لپ تاپ و کارت گرافیک رو نصب کنید شاید مشکل برطرف شد

  • Mohammad says:

    با سلام.
    من یه سیستم با مشخصات تقریبا خوب دارم ولی موقعی که لپ تاپم رو روشن میکنم طول میکشه بیاد بالا.
    کسی میدونه مشکلش چیه؟

  • ح.غ says:

    سلام اینا تجربه های شخصیمه
    به نظر من ورژن ویندوز و سیستم باید تو یک سطح باشن.
    دلیل اصلی و مهم دیگه کمبود رم هستش که باید ارتقا داد
    گرد گیری فن سی پیو هم تاحدود کمی تاثیر گذاره
    یکی از دلایله دیگه هم ویروسا هستن که باید که باید پاکشون کرد و البته بعضی وقتا هم خود انتی ویروسه که باعث هنگ موقتی سیستم تو صفحه دسکتاپ میشه… !
    و یکی از دلایل خیلی مهم دیگه اینه که برنامه هایی که نصب کردین خیلی زیادن و حجم درایو سی که ویندوز توش هست رو گرفتن اگه ظرفیت درایو سی زیاده که هیچ . برنامه هایی که لازم ندارین روآنیستال (حذف) کنید اگه حجم درایو سی کمه تو موقع تعویض ویندوز .اول درایو سی رو فرمت کنین. و
    ویندوز رو تو یه درایو خالی دیگه که حجمش زیاده نصب کنین. خودکار به درایو سی تبدیل میشه.
    دلایل کندی خیلی زیاده مهم ها رو گفتم
    باااای

  • رضا says:

    باسلام: دوستان من مدتی خارج از کشور زندگی کردم . برای کندی کامپیوتر ۲ تا راه وجود داره به گفته تعمیر کاران کامپیوتر خارجی . یکی اینکه حتما باید نرم افزارهای سیستم همیشه به روز باشن علل خصوص ویندوز و ویندوز هر ۶ ماه یکبار حتما باید عوض بشه و باید سخت افزار بروز باشن و کشش نرم افزارها رو داشته باشن و اینکه اونا متخصص دارن و تشخیص میده که کامپیوتر شما باید تعویض کلی بشه و بندازینش دور و یه دست اول تهیه کنید و خودشون معمولا برای بهتر کارکردن با کامپیوتر و کیفیت این کارو انجام میدن معمولا و مثل ما ایرانیها نیستن که چندین سال یکبار کامپیوترمون رو عوض میکنیم و نو میخریم! اونجا متخصصهای کامپیوتر خوبی داره و بایکم کارکردن با سیستم تشخیص میدن که این سیستم کارایی اولیش رو ازدست داده و باید نو تهیه کنین!به گفته اونا کامپیوتری که برای گیم و بازی میخاینن استفاده کنید حتما باید قوی باشه و کامپیوتری که مدام باهاش بازی میکنین زود داغون میشه و یه پی سی برای بازی و یه لپ تاپ برای اینترنت و برنامه نویسی حتما باید داشته باشین .مثلا از ساعتها بازی میخاینن برین سرکارهای تخصصی برنامه نویسی و حالا هرچی میبینین که سیستمتون جوابگو نیست و کشش نداره !

  • رضا says:

    باسلام من وین دو ز ۱۰ استفا ده میکنم . اوایلش خوب بو د اما م دتیه که م دام اپ دیت میخا د اپ دیتهای بسیار سنگین . ح دو د ۵ گیگ و سیستم رو سنگین کر ده

  • میترا says:

    من لب تاپم ویندو ۱۰هستش …وقتی ک روی هر چیزی کلیک کنی قفل میکنه و حتی تا دوروزم ولش کنی خوب نمیشه ..
    خواهشا یه راهنمایی کنید

  • محمد says:

    از نظر بنده به غیر از راه و روش هایی که فرمودین علت های دیگه ای هم میتونه باعث کند شدن بشه
    ضعیف شدن پاور سیستم باعث میشود که توان مورد نیاز به قطعات در هر یکی از شاخه ها تامین نگردد و موجب کندی سیستم و رفتار های دیگر شود
    از طرفی دیگر با گذشت زمان هم عمر مفید قطعات کمتر میشود عواملی چون گرد و خاک و رطوبت و از این قبیل میتوانند تاثیرات کمی بر روی عملکرد سیستم داشته باشند که معمولا قابل چشم پوشی میتوانند باشند. و مورد دیگر این است که با توجه به پیشرفت روزمره تکنولوژی در همه زمینه ها نرم افزار ها و نسخه های جدید تر که به کار برده میشوند توان و قدرت پردازشی بیشتری از نسخه های پیشین خود استفاده میکنند- برای مثال نرم افزاری که قبلا نسخه ۱ بوده حجمش این ۱۰۰ مگ بوده و این سیستم مورد نیازش بوده حال با گذشت زمان نسخه های جدید تری از آن نرم افزار آمده هم قابلیت هایش افزایش پیدا کرده هم حجمش و با این تفاسیر باید مقدار پردازش و قدرت بیشتری برای اجرای آن نسبت به گذشته استفاده گردد . این موضوع برای بازی های رایانه ای هم بسیار مشهود است – پس راه دیگر ارتفای سیستم و در برخی موارد ناچار منجر به تعویض کلی سیستم میشود

  • امیر بابک says:

    من یک کامپیوتر دارم که یک فایل پونصد مگ را نمیتون کپی کنه و بازی هم توش خیلی کنده چه کار کنم

    • تین تین says:

      کی گفته ویندوز open sourceهست؟اینو یه بچه هم میدونه که ویندوز open source نیست:))))احتمالاشما با linux اشتباه گرفتین

  • محسن says:

    سلام دوستان . این دلایلی که این سایت ارائه داده مبنی بر بحث سیستم عامل است . اولا در بحث مکینتاش چون این سیستم عامل open source نیست پس در نتیجه میزان خرابی آن در مدت زمان هرچند طولانی امکان پذیر نیست. در بحث ویندوز چون open sourceاست و هر کسی میتونه در امر برنامه نویسی اون دخالت کنه منجر به خرابی زودرس سیستم عامل میشه ، شواهد open source بودن آن جولان انتی ویروس ها برای سیستم عامل ویندوز هست . در سایت خود مایکروسافت مدیران این شرکت اذعان کردند که سیستم عامل ویندوز هر شش ماه یکبار باید عوض شود. مدیر محترم سایت اگه واقعا میخوای به دوستان کمک کنی در بجث ویندوز میتونی نرم افزار Wise Care رو به دوستان معرفی کنی . ای کاش شما ها اول با سیستم عامل مکینتاش خوب آشنا باشید بعدا بیایی در مورد کندی سرعت آنها صحبت کنید که چنین چیزی در مورد مکینتاش بی معنیه.موفق باشید

    • رضا says:

      درسته مکینتاش خیلی عالیه و توی امریکا همه مکینتاش کار میکنن و مثل ویندوز نیستکه زود هنگ میکنه و خراب میشه و سخت افزارش هم گرانتر از ویندوز هست,مکینتاش رو یکبار نصب میکنی و با اپدیتهاش کلیه کارایش تغییر میکنه و نمیخاد مدام اپگرید بشه و با اپدییت شدن خوب عمل میکنه

    • علیرضا says:

      یک چیز جدید کشف شد ویندوز اپن سورسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • mmm says:

      داداش اصلا میدونی سورس چیه یا اپن سورس چیه کجای ویندوز اخه اپن سورسه ویندوز و مکینتاش هیچ کدوم اپن سورس نیستن اون لینوکسه که اپن سورسه بعد هم هر کسی نمیتونه چیزی بهش اضافه کنه باید خیلی بلد باشه و اینکه خود لینوس توروالدز خط به خطشو کنترل میکنه و روش نظارت داره . . .

  • مهدی says:

    ممنون از شما.

  • porya says:

    کاش که یک برنامه در این زمینه معرفی میکردین

  • ماهان says:

    بسیار مفید بود..ممنون