آموزش اتصال تبلت گوشی اندروید به تلویزیون

۳ روش اتصال گوشی اندروید به تلویزیون : دنیای اندروید را از قاب تلویزیون تماشا کنید!

امروزه به لطف اسمارت فون ها می توانیم فیلم و عکس ها را در هر لحظه و هر کجا که باشیم مشاهده کنیم و از دیدن آن ها لذت ببریم. اما آیا صفحه گاها کوچک این گوشی های هوشمند همان چیزی است که می خواهیم؟ آیا لذت مشاهده فیلم ها در تبلت یا گوشی های اندرویدی همان لذتی است که انتظارش را می کشیده ایم؟ کوچک بودن صفحه و از دست دادن کیفیت صدا و تصویر واقعی با مشاهده فیلم و عکس در اسمارت فون ها مشکلی است که اغلب کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما امروزه با راه های ساده اتصال گوشی اندروید به تلویزیون همه این محدودیت ها از بین رفته است. به سادگی می توانید هر فیلم و عکسی که با گوشی خود دانلود می کنید را در پهنه تلویزیون های هوشمند و عریض نگاه کنید. نظاره دنیای اندروید از قاب تلویزیون لذت متفاوتی دارد که با مطالعه مطلب امروز انزل وب و راه های اتصال گوشی به اندروید به زودی آن را تجربه می کنید.

معرفی روش های اتصال تبلت و گوشی اندرویدی به تلویزیون

How to connect Android to TV

در عصری که می توان با اتصال لپ تاپ و کامپیوتر به تلویزیون از صفحه نمایش بزرگ تری برخوردار شد حتما می توان محتوا گوشی های اندرویدی کوچک را هم از زاویه دیگری  مشاهده کرد. حتی اتصال گوشی اندروید به تلویزیون ساده تر از اتصال کامپیوتر و لپ تاپ است. راه های زیادی هم پیش روی شما قرار دارد. اسلیم پورت یا MHL ، کابل HDMI  یا اتصال به صورت وایرلس گزینه های موجود برای اتصال گوشی شما به تلویزیون هستند. البته شاید دستگاه هایی مثل تبلت برای مشاهده محتوا فیلم و عکس بهتر از گوشی باشند؛ به خصوص که با قابلیت استریم کردن محتوا دریافت انواع و اقسام فایل ها از طریق تلبت و گوشی ساده تر شده است و اغلب افراد برای صرفه جویی در وقت به همین صفحات کوچک تر تبلت و گوشی قانع هستند. اما مسلما مشاهده فیلم و عکس از تلویزیون منزل تجربه دیگری است.

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با کابل HDMI

اگر تلویزیون شما محصول تکنولوژی یک دهه اخیر است حتما به پورت HDMI  مجهز است. HDMI رابط همزمان صدا و تصویر دیجیتال است و کاربر به واسطه آن می تواند محتوا را با بهترین کیفیت مشاهده کند. اخیرا تبلت های اپل و بسیاری از تبلت های اندرویدی نیز دارای پورت یا ورودی HDMI هستند.

پورت  HDMI در سه سایز تولید می شوند. سایز A با سایز متداول در دستگاه های بزرگ تر که مشکل محدودیت فضا ندارند. سایز B یا همان سوکت ها که در اغلب تبلت ها دیده می شوند و سایز C که HDMI کوچک یا مینی خوانده می شوند. HDMI میکرو هم آخرین سایز پورت می باشد که در دستگاه های کم تری دیده می شود و ممکن است در بخشی از سوکت تبلت ها وجود داشته باشد. تبلت های زیادی از جمله Acer Iconia A1 ،Tesco Hudl، Archos 80 Titanium و Nokia 2520 و هزار و یک مدل دیگر از این پورت پشتیبانی می کنند.

کابل HDMI را میتوانید از تمامی فروشگاه های لوازم جانبی گوشی و تبلت معتبر تهیه کنید.

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

اتصال گوشی اندروید به تلویزیون با پورت microUSMHL

استفاده از پورت HDMI برای اتصال گوشی اندروید به تلویزیون راه حل خوبی و کارآمدی است؛ اما مشکل این جا است که همه تبلت ها هنوز به این پورت مجهز نشده اند. پس تکیلف کسانی که از تبلت و گوشی های قدیمی تر استفاده می کنند چیست؟ این دسته از کاربران می توانند از طریق پورت microUS  کابل MHL یا SlimPort را به تلویزیون وصل کنند و محتوا اندروید را روی تلویزیون مشاهده نمایند.. این دو کابل ظاهری کاملا مشابه یکدیگر دارند و از محتوا صوتی و تصویری پشتیبانی می کنند. برای کار کردن این دو کابل نیاز به یک کابل رابط یا دانگل دارید تا سیگنال ها از موبایل شما به سیگنال های سازگار با HDMI تبدیل شوند. شاید خرید این کابل رابط در مجموع استفاده از پورت microUSMHL  را پرهزینه تر کند.

 

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

کابل های MHL و اسلیم پورت انواع مختلفی دارند. نوع متداولی که اغلب استفاده می شود رزولوشن را تا ۴K بهبود می دهد. به پشت تلویزیون خود نگاهی بیندازید. اگر پورت HDMI لوگو MHL داشته باشد می توانید از پورت HDMI برای اتصال هر دو کابل استفاده نمایید. در صورتی که از کابل MHL برای اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون استفاده می کنید نیاز به یک منبع تغذیه خارجی هم دارید.

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

اگر دستگاه شما فاقد ورودی های گفته شده است از گزینه سوم یعنی اسلیم پورت استفاده کنید. اگر از اسلیم پورت استفاده می کنید دیگر نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارید در صورتی که اتصال شما به تلویزیون طول می کشد بهتر است شارژر اصلی را در کنارتان داشته باشید.

قبل از خرید دو کابل MHL یا SlimPort حتما دستگاهتان را چک کنید که پورت آن کابل را داشته باشد. مثلا تبلت های Microsoft Surface و Samsung Galaxy Tab 3 فقط از کابل MHL  پشتیبانی می کنند؛ در حالی که برای اتصال Google Nexus 5 به تلویزیون نیاز به اسلیم پورت دارید.

اتصال اندروید به تلویزیون به صورت بی سیم یا وایرلس

اگر استفاده از کابل برای شما مقدور نیست روش میراکست بهترین روش برای استریم کردن ویدیو و عکس از کامپیوتر یا گوشی و تبلت به تلویزیون است. اغلب تلویزیون های هوشمند به میراکست مجهز هستند و شما بدون هیچ سخت افزاری و با فرمت H.264 می توانید با بالاترین کیفیت ممکن تصاویر و ویدیو ها را مشاهده نمایید. دستگاه های اندرویدی با نسخه ۴.۲ و بالاتر اندروید از میراکست پشتیبانی می کنند.

برای استریم کردن محتوا از کروم کست گوگل استفاده کنید. انتقال دهنده صورت و تصویری که به واسطه آن و به جای استفاده از کابل HDMI می توان توسط نرم افزار تلفن هوشمند و تبلت، تصاویر و فیلم را روی تلویزیون کنترل نمود. ارزان ترین نوع کروم کست مدل دانگل آن است که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

برای کاربران اپل هنوز امکان استریم کردن محتوا فراهم نشده است و برای اتصال گوشی خود به تلویزیون باید از اپل تی وی استفاده کنند که مثل کروم کست سرویس های متنوع Netflix و Sky و را پوشش می دهد. بنابراین کاربران اندروید ۴.۴.۲ و بالاتر جهت اتصال آسان گوشی اندروید به تلویزیون خوش شانس تر هستند. این اتصال بی سیم است و می توانید در کنار مشاهده محتوا با روش های تبدیل اندروید به کنترل از راه دور تلویزیون از هر نوع سخت افزار جانبی برای کار کردن با تلویزیون بی نیاز شوید.

کدام روش برای اتصال اندروید به تلویزیون مناسب تر است؟

با روش هایی که معرفی شد احتمالا با خود بگویید کدام راه مناسب تر و بی مشکل تر است. از این رو تصمیم گرفتیم در بخش آخر مروری بر کارایی روش های معرفی شده داشته باشیم. در روش هایی که به استفاده از سخت افزار متکی هستند نظیر روش اول و دوم کاربر به آسانی و با هزینه های ناچیز می تواند از مشاهده محتوا روی تلویزیون لذت ببرد. اما این روش چندان هم بی عیب و نقص نیست. مثلا اگر از تبلت برای انتقال محتوا استفاده می کنید تبلت باید دائما روشن باشد و در تمام لحظاتی که فیلم یا عکس را مشاهده می کنید اسکرین روشن بماند که این به خودی خود باعث مصرف غیرطبیعی باتری و آسیب به دستگاه خواهد شد.

 

معرفی روش های اتصال گوشی اندرویدی به تلویزیون

روش استریم کردن و استفاده از میراکست که معرفی شد شاید بهتر باشد. در این روش محدودیت های کم تری وجود دارد  اما خب هزینه های جانبی بیش تری را باید بپردازید. مثلا خرید تلویزیون های استریمینگ به تنهایی هزینه های گزافی دارد. خرید اکانت در سرویس هایی مثل اسکایپ هم جای خود را دارند. به علاوه  میراکست هم نظیر روش های سخت افزاری نیاز به روشن ماندن دستگاه دارد.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای اتصال گوشی اندرویدی خود به تلویزیون کدام یک از روش های معرفی شده را ترجیح می دهید؟ چرا؟ تجربه های خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
راهنمای حل مشکل خاموش روشن شدن تلویزیون برندهای مختلف
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
علائم سوختن لامپ تصویر تلویزیون و تعمیر بک لایت آن
آموزش 5 روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
آموزش ۵ روش حل مشکل نخواندن و وصل نشدن فلش به تلویزیون
حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..
۱۲ روش حل مشکل خاموش شدن تلویزیون سونی ، ال جی ، سامسونگ و..

نظرات

  • Danyal says:

    سلام ببخشید، قیمت کروم کست چنده مدل دانگل؟؟؟
    تلوزیونمون سامسونگه ولی قابلیت متصل شدن بی سیم رو نداره به نظر شما این کروم کست این کار رو انجام میده؟؟

  • navid says:

    سلام من گوشی گلکسی j2 دارم آیا میتونم صفحه گوشیمو بندازم رو ال ای دی هوشمند مدل ۵۵۰۰۰gi

  • عارف says:

    من گوشی سامسونگ A3دارم با استفاده از وای فای و نرم افزارimediashare میتونم ویدیوها را روی تلویزیون تماشا کنم.

  • امیر علی says:

    موبایل من samsung j5 prime 2017 هستش ولی میرم تو وای فای دایرکت اسم تلویزیون هم میاد و میزنم روش روتلویزیون مینویسه لطفا کمی صبر کنید و یکمش که میره که میخواد وصل بشه یه باره میپره و وصل نمیشه مشکل چیه؟ تلویزیونمونم SONY هس ممنون میشم اگه راه حلی رو برام بفرستید رو این ایمیل یا شماره ممنون
    Reza0050.ir@gmail.com
    ۰۹۰۱۴۹۷…

  • ali.e says:

    سلام یه خبر بد دارم برای کاربران سامسونگ اونم اینه که سامسونگ قابلیت اینکه تصویر گوشی رو مستقیم بیاری رو تلویزیون رو فقط برای پرچمداراش مثل s7 s8 note 8 میزنه یعنی حتی برا نوت ۵ هم نزد ! ولی نا امید نشید اگر چه سامسونگ این قابلیت رو برای گوشی های میان رده اش نمی زنه ولی می تونید با استفاده از وای فای دایرکت تصویر و ویدئو ها تون رو مستقیم بر روی تلویزیون مشاهده کنید ولی صفحه خود گوشی رو نمیاره رو تلویزیون که مثلا بتونین باهاش بازی کنین و برای استفاده از وای فای دایرکت باید تلویزیونتون هم وای فای دایرکت داشته باشه برای استفاده از وای فای دایرکت باید وارد تنظیمات وای فای بشید گزینه وای فای دایرکت خودش جفتش هست بعد هم وارد وای فای دایرکت تلویزیون بشید گوشی اسم تلویزیون رو میاره روش کلیک کنید و وصل میشه امیدوارم بهتون کمک کرده باشم

    • kasra says:

      نه داش گوشی منj7proهست همه کارم میشه کرد صفحه گوشیو میاره تو تلوزیون

      • مریم بانو says:

        من گوشیم j5میشه راهنمایی کنید.تلویزیونxویژن

      • ممد says:

        داش منم جی سون پرایم دارم میشه قشنگ بگی چطور وصل کردی؟ اگ تونسی بیا تل بهم بگو @sun_of_god

      • مجید says:

        سلام گوشی من سامسونگ a5 2016 هست چطوری صفحه گوشیو تو تلویزیون اجرا کنم؟؟
        (عکس و فیلمو میتونم انجام بدم )
        تلویزیونم ال جی هست
        لطفا کمک کنید

  • ﺑﻴﻨﺎﻡ says:

    ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ﮔﻮﺷﻴﻢ htc m8x. ﻛﻪ ﻧﻤﻴﺪﻭﻧﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﭼﺠﻮﺭﻱ اﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻡ ﻧﻤﻴﺸﻪ

  • ﺑﻴﻨﺎﻡ says:

    اﺻﻼ ﻧﻤﻴﺸﻪ ﻣﻦ ﻛﻪ ﻧﻔﻬﻤﻴﺪﻡ ﻣﻴﺘﻮﻧﻢ ﭼﺠﻮﺭﻱ ﻭﺻﻞ ﻛﻨﻢ

  • سلام says:

    ببخشید دانگل انی کست به دیجیتال ها هم میخورد?

  • paym says:

    گوشی جی پنج دهزار شونزده میخوام به تلویزیون وصل بشم چه کار بکنم لطفا رهنمای کنید مرسی

  • حسین says:

    سلام وایفای دایرکت وصل میکنم بین موبایل و تلویزیون وصل میشه ولی هرچیزی که میخوام بفرستم روی تلویزیون ارسال نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید چجوریه نرم‌افزار سامسونگ لینکم آز دسترسی خارج شده آیا نرم افزار دیگری جایگزین شده
    اگه میشه به ایمیلم جواب بدید

  • رضا ع ی says:

    با عرض سلام وآرزوی سلامتی برای همه.
    غرض از مزاحمت گوشی سامسونگ A7 – 2016 دارم که میخواهم ازطریق دانگل میرااسکرین که اخیراً خریدم به تلویزیون سامسونگ ۴۶ اینچ متصل بشم برای انتقال فایل های تصویری(فیلم سینمایی) اما با کسب اطلاعات زیادی از سایتها و زمان زیادی هم که صرف کردم متاسفانه نتوانستم فقط دریکی از سایتها خونده بودم که گوشی A7 این قابلیت رو نداره ..اما چرا !؟ مگه میشه!؟ این همه گوشی های رده پایین تر دارن و مال من نداره اصلاً تو کَتَم نرفت وهمچنان درحال جمع آوری اطلاعات و انجام روشهای مختلفم .
    امروز که به سایت شما قدم گذاشتم و مزاحم اوقات شریف شما شدم ، لطفاً شما اگر راهی هست راهنمایی ام کنید واگر با دانگل نمیشه وهمچنین اینکه تلویزیون من وای فای هم که نداره آیاراهی هست که به من آموزش بدین؟ ممکنه که برام ایمیل کنید. خیلی ممنون میشم همچنین تشکر از همراهیتون که مشکل منو خوندید .

  • سیدرضا says:

    با سلام وقت بخیر گوشی من سام سونگc5هست هرکاری میکنم وصل نمیشود به تلوزیون لطفا راهنمایی کنید چون فکربدجور درگیر مرسی

  • یاس says:

    میشه گوشی رو به تلوزیون اسنوا وصل کرد ؟ لطفا بگید؟

  • Qzl says:

    سلام من نمیتونم با استفاده از انتقال بیسیم گوشی خودم و به تلویزیون انتقال بدم…برنامه هایی مثل Screen miroring tv هم دارم…
    لطفا راهنمایی کنید….

  • هیچکس says:

    با سلام بنده گوشی s6 دارم با اندروید ۷ میخوام بی زحمت بهم بگید میتونم با سیم شارژ خود گوشی به تلویزیون وصل بشم
    سپاس از شما

    • فرامرز says:

      سلام
      با کابل یو اس بی نمیشه اگر خروجی hdmi داره گوشی میشه کابلش رو تهیه کرد و استفاده کرد
      اگر خروجی نداره یه قطعه تبدیل سخت افزاری باید بگیرید که به خروجی usb وصل میشه

  • مسلم says:

    من گوشیم سامسوتگ جی پنجه ۲۰۱۶هرکاری میکنم نمیتونم به کابل USB یا کابل شارژ به تلویزیون وصل شم باید چیکار کنم گفتن کوشیتو ارتقا بده دادم اون اول نمی اورد الانم هنوز نمیاره لطفا پاسخ بدید

  • Mohsen says:

    چطوری میتونیم در اندروید ۶ گوشی رو با کابل یو اس بی یا همون کابل شارژ به تلویزیون وصل کنیم تا محتویات مموری رم جانبی گوشی رو از قبیل فیلم، عکس و موزیک رو نمایش بده؟ این کار رو در گوشی قبلیم که اندروید ۴.۲.۲داشت به راحتی انجام میدادم.

  • حسین says:

    سلام گوشی من سامسونگ جی سون۲۰۱۶ فورجی هست ایا باکابل شارژ میتوان فیلم هارا ازتلویزیون ببینم راهنمایی کنید

  • مصطفی says:

    دانلود آهنگ mosibaba به نام بی وفا

  • مصطفی says:

    تروخدا جواب بدید مصی بابا منتظره

  • مصطفی says:

    ن چجوری وصل شم گوشیم a72017 اصن امکانش هس وصل شم؟

    • سعید says:

      اگه گوشی a7 2017 داری باید گزینه smart wiev رو از روی پنل تنظیمات سریع فعال کنی تا تلویزیونو جستجو کنه و وصل بشه

  • محمد نصرالهی says:

    سلام
    یه سوال دیگم داشتم
    کدام یک از روشهای اتصال گوشی به تلویزیون، سریعتر و سرعت خواندن اطلاعات گوشی بر روی تلویزیون بالاتره.
    گوشی من سامسونگه و با کابلی که یک سرش سوکت شارژر سامسونگ و اون سرش سوکتی مثل فلش هست استفاده کردم که وصل شد ولی سرعتش فوق العاده کم بود . کلی طول میکشید تا فایلی رو باز کنه.
    ممنون

  • محمد نصرالهی says:

    سلام
    مطالب خوب و کامل بودند.ممنون
    فقط یه سوال دارم که وقتی از اتصال بی سیم و از وای فای استفاده میکنیم، هزینه اینترنت برامون ایجاد میشه یا نه،؟

  • دانیال says:

    چطور صفح گوشیم بیارم تلویزیون هوشمند نیسا

  • عمار says:

    میشه گوشی رو با شارژر به تلویزیون وصل کنم؟

  • محمد says:

    سلام
    من گوشی سامسونگj7دارم میخام به تلویزیون هوشمند ال جی بدون استفاده از مودم وصل بشم واز طریق وای فای مستقیم وصل بشم چکار باید بکنم

  • سونیا says:

    سلام گوشی من گلکسی A7 هست.تلویزیون من هم کابل hdmi میخوره…چطور میتونم گوشیم رو وصل کنم.؟کابل mhl گرفتم اما نشد…با کابل hdmi عادی ..اگه براش یه مبدل میکرو یو اس بی بگیرم وصل میشه؟
    ممنون.

  • رضا رحیمی says:

    سلام من گوشیه samsung j7 دارم و تبدیلMHL و کابل HDMI را تهیه کردم و تلویزیونم خروجی HDMI را دارد اما وقتی گوشی وصل میکنم نه تصویر ونه صدا دارم لطفا راهنماییم کنید.

    • Mohsen says:

      شما باید تلوزیون خود را در حالت hdmi قرار بدید

    • به تو چه says:

      باید از دزد های دو چرخه بپرسی

    • بهنام says:

      متاسفانه گوشی Galaxy j7 چنین قابلیتی نداره و حتی امکان اتصال بیسیم(Screen Mirroring) هم نداره
      تعداد معدودی از گوشی های پرچمدار (مثل سری S و سری Note سامسونگ) قابلیت MHL دارند

  • یاسین says:

    سلام کابل hdmi رو من وصل کردم ولی صفحه نمایشو تو تلویزون نمایش نمیده مشکلش چیه؟؟؟؟
    اگه میشه جوال بدید ممنون

    • یه بنده خدا says:

      جوابشو هرچی زود تر بدید خخخخخخخ

      • زهرا says:

        از تو منو تلویزیون به قسمتی که کابل را وصل کردید باید
        کابل رو با دستگاه دیگه چک کنی که اتصالی نداشته باشه

    • یه بنده خدا says:

      جوالشو هرچی زود تر بدید خخخخخخخ

    • قاسم احمری says:

      سلام تنها کابل اچ دی ام ال کافی نیست باید یک آدابتور اچ ام ال هم بخرید بزارید سر راهش تا به تلوزیون وصل بشه این آدابتور را من دیروز خریدم ۳۲ هزار تومن وصلش کردم عالی بود فقط کنترل از راه دورش روی برنامه موبوگرام کار نمیکنه اگر کسی راهشو رفته توضیح بده ممنون

  • علی says:

    سلام، من یه کروم کست دارم که تا الان موفق به استفاده ازش نشدم.گویا گوگل ایران رو در مورد استفاده از این دستگاه تحریم کرده.آیا راهی برای استفاده ازش هست؟ یه دنیا ممنون.

    • sajad says:

      سلام منظور از کروم کست اون دانگلی هست که تو تصویر به تلویزیون وصل شده؟
      اگه همون باشه در واقع دانگل wifiبرای hdmiهست و دوستم رودیدم که راحت ازش استفاده می کرد

    • مهدی says:

      دستگاه اندرویدی شما باید نسخه ۴.۴.۲ و به بالا باشه که بتونی با دانگل کروم کار کنی.

      • paym says:

        گوشی من جی پنچ دوهزار شونزدهمیخوام به تلویزیون وصل بشم چه کار باید بکنم لطفا رهنمای کنید مرسی

صفحات1 2