کشور شما در سراسر دنیا چگونه تلفظ میشود ؟ با تنوع لهجه ها در دنیا آشنا شوید

در جهان به تناسب جغرافیای هر کشور چندین و چند زبان وجود دارد و آوا و گویش مردمان در هر کشور دنیا باعث به وجود آمدن لهجه های مختلفی شده است. در واقع همین تلفظ واژه ها، آهنگ و لحن خاص در ادای هر کلمه است که یادگیری زبان های مختلف را دشوار کرده است. آشنایی با این لهجه ها و شناخت تفاوت های موجود در آن ها مسئله ای است که کنجکاوی هر انسان شیفته زبان و زبان آموزی را به خود بر می انگیزد. وب سایت های زیادی وجود دارند که از چنین موضوعاتی نظیر تنوع زبان و لهجه ها در دنیا استفاده می کنند و به این شکل سرگرمی متفاوتی را برای کاربران فراهم می کنند. با ما همراه باشید تا در ادامه با یکی از این سایت ها بیش تر آشنا شوید.

تنوع لهجه ها و تلفظ لغات فارسی ، انگلیسی و.. در جهان را در این وبسایت بشنوید

Hear Accents From Around the World With Localingual 

بهترین وب سایت های فارسی زبان آموزش انگلیسی را معرفی کردیم اما هیچ یک از آن ها گوش شما را در معرض شنیدن هزار و یک لهجه ای که با استفاده از سایت Localingual خواهید شنید قرار نخواهند داد. Localingual نقشه ای به وسعت کشور های جهان را در به صورت رایگان در اختیار هر فرد می گذارد تا بتواند در یک لحظه و با حرکت دادن موس روی این نقشه تفاوت های لهجه در هر بخش از جهان را بشنود.البته در توضیحات معرفی این سرویس اطلاعات خاص و کاملی ارائه داده نشده است. فقط با ورود به سایت یک نقشه متحرک از تمام دنیا دیده می شود که هر حرکت موس در صورت روشن بودن بلندگو ها باعث پخش شدن لهجه مربوط به همان بخش می شود.

آشنایی با تنوع لهجه ها در جهان با وب سایت Localingual

تاریخچه طراحی سایت

David Ding، مهندس سابق مشغول به کار در کمپانی مایکروسافت، همان ذهن خلاق و سفر دوستی است که پشت ایده طراحی این سایت قرار گرفته است. او علاقه زیادی به زبان و گویش ها دارد و سفر اخیر او امکان آشنایی با تنوع لهجه ها و زبان ها را فراهم کرد و تصمیم گرفت وب سایتی با همین محتوا راه اندازی نماید.

او در این باره میگوید: رویای من تبدیل Localingual به یک ویکی پدیا کامل برای آشنایی با گویش ها بود.

هنوز لهجه های مربوط به تمامی زبان های دنیا در این نقشه قرار گرفته نشده است. با کشیدن موس روی هر منطقه علاوه بر شنیده لهجه می توانید نام کشور و پایتخت آن را هم ببینید. بد نیست روی محدوده کشور ایران هم کلیک کنید تا زیبایی تنوع لهجه های ایرانی را با صدای افراد هم زبان با خودتان روی این نقشه احساس کنید.

آشنایی با تنوع لهجه ها در جهان با وب سایت Localingual

خود شما هم می توانید در تولید لهجه مربوط به اقوام ایرانی نقش داشته باشید. بدین منظور ابتدا نام کشور و پایتخت آن را وارد می کنید و سپس کلمه یا عبارتی را ضبط می نمایید. در کنار هر لهجه آیکن موزیک کوچکی هم وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید به سرود ملی آن کشور نیز گوش دهید.

آشنایی با تنوع لهجه ها در جهان با وب سایت Localingual

در مجموع این سرویس در برابر سرویس های آنلاینی مثل مترجم گوگل چندان حرفه ای و پرسابقه نیست؛ اما تنوع لهجه های موجود در نقشه برای هر کاربری جذاب است.

نظر و تجربه شما ؟

از این سرویس کاربردی برای آشنایی با تنوع لهجه زبان ها در جهان استفاده کنید و تجربیات خود را با سایر کاربران در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی برای اندروید و آیفون
۱۰ تا از بهترین برنامه های آموزش زبان انگلیسی ، آلمانی و.. اندروید و آیفون
بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسی
بهترین وب سایت های فارسی آموزش زبان انگلیسی

نظرات