ظاهر کردن متن محو شده رسید خودپرداز کارتخوان فروشگاه

۴ روش ظاهر کردن متن محو و پاک شده رسید خودپرداز ،کارتخوان ، فروشگاه

به عنوان مشتری یا فروشنده حتما برای شما هم پیش آمده است بعد از مدتی به رسید خرید یا فروش خود مراجعه کرده باشید و در کمال تعجب ببینید تمام اطلاعاتی که بدان نیاز داشتید محو شده است. این مشکل فقط به رسید فروشگاه محدود نمی شود؛ خرید و پرداخت با کارتخوان، انجام عملیات بانکی با خودپرداز و رسید هایی که بعد از آن دریافت می کنید و حتی گاهی قبض های جریمه هم بعد از مدتی آن چنان کم رنگ می شوند که مطالعه محتوای درج شده روی آن ها عملا غیر ممکن می شود. این در حالی است که اطلاعات موجود روی این رسید ها در برخی از موارد نظیر اثبات پرداخت، جلوگیری از سواستفاده افراد متقلب و حتی به عنوان یک سند حیاتی هستند. اگر شما هم با این مشکلات در زندگی روزمره خود مواجه هستید در ادامه پست امروز انزل وب ترفند هایی را می آموزید که به واسطه آن ها می توانید در چند ثانیه متن رسید خودپرداز، کارتخوان، فروشگاه و…را به سادگی ظاهر کنید.

۴ روش خواندن نوشته های محوه و پاک شده رسید خودپرداز (ATM)، کارتخوان و فاکتور فروشگاه

How to Restore Text on ATM Receipts

اولین سوالی که به ذهن برخی می رسد علت محو شدن متن روی رسید ها می باشد. در پاسخ باید گفت که محو شدن محتوا چاپ شده بعد از مدتی مربوط به جنس کاغذی است که برای چاپ استفاده می شود. این کاغذها حرارتی هستند؛ به این معنا که سطح آن ها با مواد شیمیایی پوشیده شده است و به محض قرار گرفتن در معرض حرارت اطلاعات دستگاه روی آن ها نمایان می شود. از آن جایی که این کاغذها به نفت، روغن، رطوبت، گرما و اشعه UV حساس هستند بنابراین قرار گرفتن آن ها در معرض این عوامل باعث کم رنگ شدن جوهر می شود. با این حال به دلیل کم هزینه بودن این کاغذ ها و پایین بودن هزینه تعمیر دستگاه مربوط به آن ها باز هم از این کاغذ ها برای چاپ اطلاعات استفاده می شود.

ظاهر کردن نوشته های رسید خودپرداز، کارتخوان و فاکتور فروشگاه

اگر کنجکاو هستید با نحوه محو شدن این اطلاعات آشنا شوید رسیدی که بدان نیازی ندارید را به مدت ۱۰ ثانیه در برابر حرارت اتو قرار دهید تا مشاهده کنید چه قدر سریع این جوهر محو می شود. شاید استفاده از این کاغذ برای نوشتن متن و یادداشت های مخفیانه و سری با توجه به محو شدن سریع اطلاعات گزینه مناسبی باشد.

نحوه ظاهر کردن متن رسید خودپرداز، کارتخوان و…

اسکن و بازگردانی دیجیتالی رسید

فرض کنید برگه رسید کاملا سفید است ,  هیچ تغییر رنگی در آن رخ نداده است. از آن مشابه با یک عکس اسکن بگیرید و اسکن مربوط را در یک برنامه ویرایش تصویر نظیر فوتوشاپ باز کنید. بخش های پاک شده و غیر قابل خواندن را با استفاده از ابزارهای تعبیه شده در این دستگاه اصلاح کنید. از وب سایت های برتر ویرایش تصاویر آنلاین هم می توانید استفاده نمایید.

ظاهر کردن نوشته های رسید خودپرداز، کارتخوان و فاکتور فروشگاه

ویدیو زیر به خوبی نحوه ظاهر کردن متن روی رسید خودپرداز را با استفاده از برنامه فوتوشاپ آموزش می دهد:

ظاهر کردن متن رسید با استفاده از حرارت

اگر مهارت کافی در استفاده از فوتوشاپ را ندارید می توانید با استفاده از حرارت یک اتو یا لامپ حبابی مطالب را ظاهر کنید. حرارت باید متوسط و به صورت مستقیم به پشت رسید( بخشی که کاملا سفید است) برخورد کند. دقت داشته باشید اگر این حرارت به روی رسید برخورد کند رنگ برگه به سیاهی می رود و همه چیز غیرقابل خواندن می شود. منبع حرارت نیز باید چند سانتی متر با کاغذ فاصله داشته باشد.

ظاهر کردن نوشته های رسید خودپرداز، کارتخوان و فاکتور فروشگاه

توجه کنید که رطوبت و روغن در محو شدن اطلاعات رسید موثر هستند. بنابراین بهتر است از یک دستکش برای در دست گرفتن کاغذ استفاده کنید تا رطوبت و چربی سطح پوست با کاغذ تماس نداشته باشد.

بازیابی متن رسید ATM ، فاکتور فروشگاه و.. با استفاده از برنامه موبایل

یک راه ساده دیگر استفاده از برنامه Paperistic است. ابتدا با این برنامه یک عکس از رسید محو شده بگیرید، سپس یکی از دو فیلتر Readable  یا Monochrome را انتخاب کنید تا با تیره کردن متن قابل خواندن شوند. این برنامه برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS رایگان است. البته می توانید با اسکن تصویر و سپس قرار دادن آن در فوتوشاپ مقادیری چون کنتراست تصویر و سایر تنظیمات را تغییر دهید تا متن خوانا شود.

ظاهر کردن متن رسید با استفاده از تنظیمات دستگا کپی

از رسید یک کپی تهیه کنید. دقت کنید حین کپی کردن تنظیمات دستگاه کپی روی تاریک ترین حالت خود قرار داشته باشد. با افزایش این مقدار اعداد، تاریخ و…به تدریج ظاهر می شوند.

ظاهر کردن نوشته های رسید خودپرداز، کارتخوان و فاکتور فروشگاه

تجربه و پیشنهادات شما ؟

ایده و تجربیات خود را در زمینه ظاهر کردن و بازیابی متن موجود در رسید خودپرداز، فروشگاه و…با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش پیدا کردن نزدیک ترین ATM روی نقشه گوگل مپ
آموزش پیدا کردن نزدیک ترین ATM روی نقشه گوگل مپ
آموزش گرفتن رمز دوم کارت بانکی و تغییر رمز از طریق اینترنت
آموزش کامل گرفتن رمز دوم کارت بانکی و تغییر رمز از طریق اینترنت
تعمیر عابربانک و کارت های اعتباری خم شده
۲ روش تعمیر کارت های اعتباری و عابر بانک خم شده

نظرات

  • امیر حسینی says:

    درود بر شما ، من رسید کارت هدیه ای داشتم که کاملا سفید شده بود ، چون رسید بانک پاسارگاد بود و پشتش که تبلیغات بانک بود کاملا مشخص بود و به سطح داغ بدنه کتری نزدیک کردم و در کمال تعجب دیدم که متون پاک شده ظاهر شدند ، از شما هم بخاطر مطلب خوب و آموزنده تون ممنونم چون این فکر از ایده شما که اطوی برقی بود به ذهنم رسید ، ولی ترسیدم اطو به صورت خودکار ناگهان بخار بیرون بده و کاغذ و کلا خراب کنه ،
    شاد باشید و برقرار 🙏

  • مینا says:

    دوستان من فیشی که مال خود پرداز بود و کاملا سفید شده بود رو الان رو گاز گرفتم البته با فاصله، کاغذ سیاه شد ولی نوشته ها سفید بیرون اومدن .. فقط اول یه گوشه از کاغذ بگیرید رو گرما تا از مقدار سیاه شدن و مشخص شدن اعداد بفهمید فاصله باید چقدر باشه و نزنید کلا کاغذ بسوزونید.

  • علی says:

    آقا ببخشید من میخام بخشی یا مبلغی ک روی یک فاکتورهای را پاک کنم طوری که کسی متوجه پاک شدنش نشه.توروخداهرچه زودترکمکم کنید

  • رضا says:

    دوستان من یک روشی قبلا شنیده بودم امتحان کردم واقعا هم جوابه گفتم درمیون بذارم باهاتون بدونین پشت رسید رو (جای سفید) رسید رو با خودکار خط خطی کنین کلا پشت رسید پربشه مخصوصا جاهایی که نوشته داره فکر کنم چون جوهرشو تثبیت میکنه نمیره ولی واقعا من همیشه این کارو میکنم

  • شهره صارمی says:

    این ویرایش عکس حتما باید تو کامپیوتر انجام بشه یا تو تبلت و گوشی هم میشه؟

  • ﻣﻬﺪﯼ says:

    ﻣﻔﻴﺪ ﺑﻮﺩ ﺣﺎﻼ ﻣﻴﺸﻪ ﺑﮕﻴﺪ ﭼﺠﻮﺭﯼ ﻣﻴﺸﻪ ﭘﺎﮐﺸﻮﻥ ﮐﺮﺩ

    • Maey says:

      با حرارت دوباره برمیگرده
      من با اتو مو اینکارو کردم
      منتهی حرارت کم!!! حرارت زیاد کامل سیاهش میکنه یا کاملا ابی میشه

  • سعادت says:

    چسب بزنی سریع محو میشه
    نور بعد از مدتی پاکش میکنه
    برای نگهداری بیشتر برگ پوز را وارونه که طرف سفیدش رو باشه را بر روی فاکتور خرید یا سند پرداخت منگنه کنید (چسب نزنید) و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید
    بهترین کار گرفتن کپی همان ابتدا و پیوست کردن به برگ پوز است (جهت داشتن سند) حسادارها عموما همین کار را انجام می‌دهند که سند معتبر پرداخت برای ارائه به دارایی باشد

    • مهدی says:

      سلام من روی رسید های پرداختی به بیمه چسب زدم و همه در کمال ناباوری در عرض چند روز پاک شدن، آیا راهی هست که بتونم درستشون کنم؟!

      • soghrasalmanpoor@gmail.com says:

        منم همین کارو کردم و رفت😭توروخدا اگه راهشو پیدا کردی که بشه برگردوند به منم بگو

      • soghrasalmanpoor@gmail.com says:

        منم همین کارو کردم و رفت😭توروخدا اگه راهشو پیدا کردی که بشه برگردوند به منم بگین

    • ✊🏽▄︻𝓘デᗩᒪᐺᓰᘉ𝓘═━ says:

      آره من برای جلوگیری از محو شدن نوشته ها چسب نواری میزدم که بعد یکی دو روز همون جاهایی که چسب زدم پاک میشد برخلاف چیزی که فکر میکردم و انتظار داشتم✌🏽

  • امیر says:

    مردک خر کاری که میگی به طور کامل همه نوشته هارو پاک میکنه امتحان کن تا بفهمی
    آخه الاق چیزی رو که نمیدونی چرا میگی
    با این کار پنج میلیون به من ضرر زدی

  • عادا says:

    سلام ببخشید چطور میشه نوشته های روی کارت عابر رو پاک کرد

  • نیما says:

    چسب بیفایده است آب بریزه روش به زیرش نفوذ میکنه و نوشته ها پاک میشن

  • عباس says:

    بهترین روش روز اول یا با ماژیک لایت یا گرفتن زیر اب

  • محمد says:

    اگر میخواید به هیچ عنوان پاک نشه روی نوشته ها ماژیک های لایت بکشید موادش و تثبیت میکنه بعد چسب بزنید دیگه پاک نمیشههههه.

  • اسماعیلی says:

    سلام من یک روشی بعد از چاپ و دریافت رسید انجام می دهم که این کاغذ ها طول عمر محو شدن نوشته را افزایش میده خیلی ساده و راحت است ولی بنده دنبال علت شیمیایی و مولکولی این مسئله هستم انشالله نتایج حاصل بشه به حضورتان تقدیم می کنم

  • آرش عابدینی says:

    سلام
    مرسی بابت مطلب خوب و مفیدتون
    چسب های تحریر هم میتونه کار ساز و مفید باشه.

  • علیرضا says:

    عاالی و کاربردی مثه همیشه.

    • منصوره says:

      سلام میشه بفرمایید برگه ای ک با کاربن نوشته شده و الان نوشته محو شده قابل بازیابی هست؟