آموزش و ترفند های قابلیت استوری (Stroy) و لایو استوری (Live Story) اینستاگرام

آموزش و ترفند های قابلیت استوری (Story) و لایو استوری (Live Story) اینستاگرام

در دوم آگوست سال گذشته بود که اینستاگرام قابلیت استوریز یا استوری را برای اولین بار معرفی کرد. استوریز به کاربران اجازه می دهد تعداد زیادی عکس را با قابلیت های بیش تری برای ویرایش و افزودن استیکر به آن ها در طول روز منتشر کنند. این قابلیت دقیقا مشابه با My Story اسنپ چت است و عکس هایی که به این روش آپلود می شوند در ۲۴ ساعت آینده حذف خواهند شد. این شبکه همچنین قابلیت استریم آنلاین ویدیو به صورت موقت که Live Stories نام گذاری شده است را به تازگی ارائه کرده است بعد از خواندن آموزش و ترفند هایی که در ادامه معرفی می کنیم می توانید از تمام قابلیت های استوریز و لایو استوری در اینستاگرام به بهترین شکل استفاده کنید.

📖 در این مطلب می‌خوانید: نمایش

آموزش و ترفند های Story و Live Story اینستاگرام

Tips for using Instagram’s photo or video story and live story feature

ارسال پیام موقت و ناپدید شونده در اینستاگرام همان قابلیت استوریز است که این روزها اغلب کاربران به واسطه آن تمام لحظات زندگی روزمره خود را خیلی راحت تر با دیگران به اشتراک می گذارند. استوریز به امکانات جدیدی مجهز شده است که شاید هنوز خیلی با آن ها آشنا نباشید؛ اما بعد از شناخت آن ها مطمئنا آپلود تصاویر یا ویدیو در استوریز برایتان لذت بخش تر خواهد شد.

ساخت استوریز اینستاگرام به سبک اسنپ چت

برای ساخت استوریز مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. دکمه plus در گوشه سمت راست صفحه که به صورت علامت جمع دیده می شود را لمس کنید.
  2.  گزینه دایره ای را برای ضبط ویدیو  نگه داشته یا برای عکس گرفتن روی آن ضربه بزنید.
  3. می توانید با استفاده از فیلتر ها یا آیکن قلم شکل تصاویر را ویرایش کنید.
  4. با لمس Done استوریز ذخیره می شود و در صورتی که تیک پایین صفحه را انتخاب کنید منتشر خواهد شد.

نکات و ترفند های استوریز در اینستاگرام

برای ساخت اسلاید شو از تصاویر همین مراحل را مکررا طی کنید تا استوری تبدیل به اسلاید شویی از چند تصویر شود. ضمنا می توانید از تصاویر موجود در گالری گوشی نیز برای انتشار استوریز استفاده کنید. تنها کافی است صفحه را به سمت پایین بکشید تا تصاویر موجود در گالری نمایش داده شوند. حال با انتخاب هر یک از آن ها مراحلی مشابه با قرار دادن تصویر اصلی در صفحه اینستاگرامتان طی می کنید و استوریز منتشر می شود. بعد از انتشار هر استوریز به شکل آیکنی دایره ای بالای فید هر کاربر ظاهر می شود و اگر روی آن ضربه زند می تواند استوری شما را مشاهده نماید. اگر از انتشار استوری خود پشیمان شده اید خیلی راحت با زدن سه نقطه بالای هر عکس یا ویدیو در استوریز می توانید آن را برای همیشه حذف کنید.

نکات و ترفند های استوریز در اینستاگرام

آموزش ساخت و استفاده از قابلیت لایو استوری اینستاگرام

قابلیت لایو استوری یا پخش زنده اینستاگرام چیست ؟

یکی دیگر از قابلیت هایی که ایسنتاگرام به تازگی در راستای قابلیت استوری اضافه کرده است امکان استریم آنلاین ویدیو موقت یا همان قابلیت Live Stories میباشد. شما با استفاده از این قابلت میتوانید در لحظه ویدیو خود را با دنبال کنندگان یا عموم مردم به اشتراک بگذارید به اضافه اینکه دیگران قابلیت نظر گذاشتن و لایک کردن لحظه ای ویدیو در حال پخش شما را دارند و شما نیز میتوانید کامنت ها Live Story را مشاهده و پاسخ دهید.

آموزش ساخت و استفاده از قابلیت لایو استوری اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام لایو استوری (ویدیو زنده) بسازیم ؟

برای ساخت لایو استوری (پخش زنده) ابتدا اینستاگرام خود را آپدیت و سپس به بخش دوربین مراجعه کنید ، سپس از نوار پایین زیر دکمه بزرگ ضبط گزینه Live را انتخاب و بر روی Start Live Video کنید.

چگونه در اینستاگرام لایو استوری بسازیم ؟

توجه کنید که هنگام شروع پخش ، لایو استوری شما توسط نوتیفیکشن شناور اینستاگرام و در بخش استوری با آیکن لایو نمایش داده میشود

ساخت ویدیو لایو اینستاگرام

ویدیو لایو شما شروع به پخش شدن برای همگان میکند ، میتوانید با تپ بر روی آیکن لایو مدت زمان نمایش Live Story را مشاهده کنید

Live Story

با تپ بر روی سه نقطه بخش کامنت و انتخاب گزینه turn off commenting قابلیت نظر گذاشتن در لایو استوری را ببندید

 قابلیت نظر گذاشتن در لایو استوری را ببندید

میتوانید با تپ بر روی آیکن چشم کسانی که لایو استوری شما را در حال حاضر آنلاین مشاهده میکنند ببینید

کسانی که لایو استوری شما را در حال حاضر آنلاین مشاهده میکنند

برای پایان دادن به Live Story خود بر روی دکمه End سمت راست بالای صفحه تپ و گزینه End Live Video انتخاب کنید.

End Live Video

پس از انتخاب گزینه تعداد ببنندگان لایو استوری اینستاگرام شما و پروفایل آنها برای شما نمایش داده میشود

تعداد ببنندگان لایو استوری اینستاگرام

نکات :

  • ویدیو لایو استوری شما پس از پایان از بین خواهد رفت و در جایی ذخیره نخواهد شد و برای ظبط آن میتوانید از برنامه های ظبط اسکرین اندروید و … استفاده کنید
  • در بخش تنظیمات برای لایو استوری میتوانید ست کنید چه کسانی ویدیو لایو شما را ببینید و یا ویدیو لایو شما از دید چه کسانی مخفی شود

گذاشتن عکس و ویدیو در حالت بومرنگ و یا با اپلیکیشن Hyperlapse

در استوری می توانید ویدیو هایی که قبلا با حالت بومرنگ ضبط کرده اید و محتوایی که با اپلیکیشن Hyperlapse اینستاگرام  بدون لرزش و با سرعت بیش تری قبلا فیلمبرداری کرده اید را در استوریز خود وارد کنید.

ساخت ویدیو بی نهایت تکرار شونده (بومرنگ) در استوری اینستاگرام

حالت بومرنگ یک قابلیت تفریحی و جذاب در اینستاگرام است که با استفاده از آن می توانید ویدیوهای کوتاهی را با قابلیت برگشت به عقب بسازید. برای ساخت بومرنگ از قسمت فید صفحه را به سمت راست بکشید و دوربین موجود در بالای صفحه را لمس کنید. حالت بومرنگ یا Boomerang دقیقا زیر آیکن ضبط ویدیو دیده می شود.

نکات و ترفند های استوریز در اینستاگرام

حالت Hands-Free در Story اینستاگرام

قابلیت بعدی که در استوریز وجود دارد ساخت ویدیو بدون نیاز به نگه داشتن دکمه ضبط با دست یا حالت Hands-Free است. از این پس ویدیو های خود را خیلی ساده تر در استوریز آپلود نمایید.

گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام

اگر شما در طی روز چند استوری در ایسنتاگرام آپلود کنید به صورت عکس های پشت سر هم با مدت زمان محدود نمایش داده میشود

فیلتر ها در استوری اینستاگرام

استوری دقیقا مثل محتوای ثابتی که پیش از این در اینستاگرام آپلود می کردید فعلا از ۷ فیلتر پشتیبانی می کند که پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک بر تنوع آن افزوده شود.

استیکربازی در استوری اینستاگرام!

ابزار ویرایش استوری خیلی کامل تر از پست های ثابت است. در گوشه سمت راست و بالای هر استوریز آیکن استیکری دیده می شود که می توانید با استفاده از آن استیکربازی کنید و بر اساس موقعیت فعلی خود، آب و هوای منطقه، محلی که در آن قرار دارید یا مناسبتی که پیش رو است به تصویر استیکر اضافه کنید.

افزودن متن های رنگارنگ یه استوری

با این قابلیت می توانید رنگ متون را مطابق با تصویر زمینه خود تغییر دهید تا خوانایی و جذابیت بیش تری داشته باشند.

اضافه کردن نقاط و راه راه های رنگی برای ساخت استوری کارتونی

روی آیکن قلم شکل ضربه بزنید و سپس نوع قلم خود را انتخاب کنید. سر قلم است که تعیین می کند با هر باز ضربه شما روی صفحه نقطه های رنگی افزوده شود یا راه راه هایی با ضخامت مختلف. برای تعیین اندازه این نقاط یا راه راه ها روی سه نقطه در گوشه سمت چپ صفحه ضربه بزنید تا اندازه قلم تغییر کند.

نکات و ترفند های استوریز در اینستاگرام

افزودن حباب متن به Story در اینستاگرام

همان طور که گفتیم می توانید نقاط روی استوری را تغییر سایز دهید. اگر اندازه قلم را به بالاترین حد خود برسانید می توانید نقاط بزرگی مثل یک حباب روی عکس ایجاد کنید و متن دلخواهتان را داخل آن ثبت نمایید.

نکات و ترفند های استوریز در اینستاگرام

تگ گردن دیگران روی استوری

بعد از آپلود هر استوریز مطابق با پست های ثابت می توانید حین درج کردن متن از کاراکتر @ استفاده کنید و سپس نام کاربری را مقابل آن تایپ کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود حداکثر تا ۱۰ نفر را روی هر عکس تگ نمایید.

چک کردن سریع استوری در اینستاگرام

در صورتی که می خواهید تمام استوری فالوور های خود را سریع تر چک کنید کافی است صفحه را به سمت راست یا چپ بکشید تا استوری های قبلی یا بعدی را بدون خروج از فضای استوری مشاهده کنید. در صورتی که روی هر استوری انگشت خود را برای چند لحظه نگه دارید استوری متوقف می شود و به صورت خودکار استوری بعدی نمایش داده نمی شود؛ در نتیجه فرصت بیش تری برای دیدن هر استوری خواهید داشت.

بی صدا کردن استوری کاربران خاص

برای این که هر بار استوری یکی از کاربران خاص را در بالای فید خود مشاهده نکنید و اصطلاحا بی صدا شود روی آیکن همان کاربر به مدت دو ثانیه مکث کنید. با این کار پنجره ای باز می شود که گزینه دوم آن بی صدا کردن یا mute است. دقت کنید بی صدا کردن هر استوری آن را کاملا مخفی نمی کند؛ فقط باعث می شود استوری آن شخص در انتها لیست بالای صفحه و به عنوان آخرین استوری نمایش داده شود.

مخفی کردن استوری از دید برخی از کاربران

برای این که نمایش استوری خود را برای کاربران خاصی محدود کنید کافی است روی گزینه سه نقطه ( خورشید در iOS)  در گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید تا وارد تنظیمات شوید. از همین قسمت Story Settings را انتخاب کرده و سپس Hide My Story From را لمس کنید. حالا می توانید کاربر یا گروهی از کاربران را از دیدن استوری خود محروم نمایید.

ارسال پیام برای Story از طریق دایرکت

اگرچه نمی توان برای استوری در اینستاگرام کامنت یا نظر گذاشت اما در پایین و گوشه سمت راست صفحه گزینه ای تحت عنوان Send Message مشاهده می کنید که می توانید با استفاده از آن متن دلخواهتان را برای هر فرد ارسال کنید که تقریبا در حکم کامنت است.

نکات و ترفند های استوریز در اینستاگرام

جلوگیری از کامنت گذاشتن کاربران خاص در استوری

وارد پروفایل خود شوید و از گوشه سمت را روی سه نقطه ضربه بزنید. در Story Settings می توانید Everyone را انتخاب کنید تا همه بتوانند برای استوریز کامنت ارسال کنند یا کامنت ها را فقط برای کسانی که شما را فالو می کنند ( گزینه People You Follow) باز نگه دارید.

برای بستن کلی کامنت Off را انتخاب کنید.

نکات و ترفند های استوریز در اینستاگرام

ذخیره کردن استوری برای همیشه

با ذخیره کردن هر استوری از طریق گزینه دانلود می توانید لحظاتی که ثبت کرده اید را در گوشی خود ذخیره سازی کنید. هم چنین می توانید در پروفایل خود گزینه ذخیره سازی خودکار استوریز در گالری را برای همیشه فعال کنید. کافی است وارد صفحه اصلی پروفایل خود شوید، menu و سپس Story Settings را زیر عنوان Account  انتخاب کنید و سپس از زیر عنوان Camera گزینه Always Save Photos and Videos را روشن کنید. در iOS می توانید کل استوری را به صورت یک ویدیو ذخیره سازی کنید.

آپلود Story اینستاگرام نظیر پست های ثابت

اگر می خواهید استوری شما بیش تر دیده شود و مشابه با یک پست ثابت در پروفایلتان همیشگی باشد استوری را باز کرده و سه نقطه از گوشه سمت راست را انتخاب کنید. Share as Post  را انتخاب کنید و بعد از اعمال فیلتر های دلخواه روی Share ضربه بزنید.

نکات و ترفند های استوریز در اینستاگرام

چه کسانی استوری یا استوری های اینستاگرام شما را دیده اند؟

قبلا در مورد اینکه چگونه میشود از بازدیدکنندگان اینستاگرام و.. اطلاع یافت به صورت مفصل در انزل وب صحب کردیم ، اما شما میتوانید بر خلاف صحبت ها گفته شده با لمس استوری خودتان از بالای صفحه می توانید هم استوری و هم تعداد بازدید صورت گرفته از آن را مشاهده کنید. اگر کنجکاو هستید ببینید چه کسانی تا کنون استوری شما را دیده اند صفحه را به سمت پایین بکشید تا تمام کاربران را مشاهده کنید. در صورتی که نمی خواهید از این پس کاربر خاصی قادر به دیدن استوری شما باشد Hide Story From را انتخاب کنید.

See More در استوری اینستاگرام

هم اکنون برای حساب های تاییده شده توسط خود اینستاگرام لینک See More فعال است که با لمس آن می توانید استوریز بیش تر را از طریق مرورگر داخلی خود اینستاگرام مشاهده کنید. فعلا این قابلیت برای تمام کاربران اینستاگرام فراهم نشده است.

عوامل موثر در نمایش Story کاربران مختلف

گاهی استوریز کسانی را در بالای فید خود مشاهده می کنید که شاید حتی به صفحه آن ها هم سر نزده باشید و اصلا آن ها را فالو نمی کنید. شاید هم با خود بپرسید چه طور برخی از استوری ها بر استوری های دیگران مقدم شده و زودتر نشان داده می شوند. باید گفت که در نمایش  استوری ها عوامل مختلف تاثیرگذار هستند. مثلا همین بی صدا کردن که گفتیم باعث می شود یک استوری در آخر صف نمایش استوری ها قرار گیرد. عامل بعدی سیستم پیش بینی خود اینستاگرام است که بر اساس مشاهدات شما و البته فالوور هایتان حدس می زند کدام استوریز را بیش از سایرین برای دیدن ترجیح می دهید.

تنظیم اندازه سایز عکس ها برای آپلود در استوری اینستاگرام

پیش از انتخاب و آپلود عکس ها به عنوان استوری به نکات زیر توجه کنید:

  1. اینستاگرام تصاویر را متناسب با عرض موبایل شما بسط می دهد (فیکس صفحه میکند).
  2. حین ویرایش عکس نمی توانید آن را به عقب یا جلو ببرید و تنها می توانید روی بخشی از عکس زوم کنید.

با توجه به این نکات بهترین سایز عکس برای آپلود در استوریز اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل می باش که برای بدست آوردن این سایز میتوانید از ۹ ابزار ساخت عکس پروفایل با سایز دقیق و مناسب شبکه های اجتماعی استفاده کنید .

نظرات و پیشنهاد شما ؟

نظر شما راجع به قابلیت استوری و لایو استوری اینستاگرام با این همه قابلیت متنوع و مفرح چیست؟ به نظر شما وجود چه تغییراتی در استوری و کل اینستاگرام در نسخه های آینده لازم است؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 4 ترفند مخفی و غیر فعال کردن کامنت یا نظرات در لایو (Live) اینستاگرام
۴ روش مخفی و غیر فعال کردن کامنت یا نظرات در هنگام پخش لایو (Live) اینستاگرام

نظرات

  • فاطمه says:

    آیا با hideکردن افراد خاص برای عدم نمایش استوری برای آن ها لایو ها هم برایشان پخش نخواهد شد یا پخش میشود؟اامکان Hideکردن اشخاص خاص در لایو هم وجود دارد؟

صفحات 1 2