رفع مشکل صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز

۴ روش رفع مشکل نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن و شروع ویندوز

مشکل سیاه شدن صفحه مانیتور حین شروع به کار ویندوز مسئله ای است که تمام کاربران ویندوز خصوصا آن دسته از کاربرانی که اخیرا سیستم خود را با ویندوز ۱۰ به روزرسانی کرده اند با آن رو به رو هستند. سیاه شدن صفحه دسکتاپ در حالی رخ می دهد که کامپیوتر روشن است و به نظر می رسد انتظار شما برای نمایان شدن صفحه اصلی ویندوز به سر نمی رسد. راه های ساده زیادی از چک کردن کابل ها تا ترفند های پیشرفته تری برای حل مشکل نمایش صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز وجود دارد که به صورت کلی با آن ها در پست امروز انزل وب آشنا می شوید.

۴ راه حل مشکل سیاه شدن صفحه دسکتاپ و بالا نیامدن ویندوز در هنگام شروع

How to fix black screen at boot in windows

ممکن است در ابتدا تصور کنید صفحه سیاهی که با آن رو به رو شده اید به علت خاموش شدن ناگهانی کامپیوتر و لپ تاپ باشد؛ اما زمانی که چند بار با این مشکل رو به رو شوید و بدانید که سیستم روشن است مطمئن می شوید سیاه شدن صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر دلیل دیگری دارد. این دلایل را با به کارگیری ترفند های زیر جستجو کنید.

رفع مشکل سیاه شدن صفحه ویندوز با بررسی و چک آپ کلی

با این که احتمالا مطمئن هستید هیچ سیم و اتصالی دستکاری نشده است اما بهتر است سیم های متصل به مانیتور را چک کنید که شل نباشند. حتی بهتر است کابل ها را به مانیتور دیگری وصل کنید تا مطمئن شوید مشکل از مانیتور نبوده است. اگر با اتصال کابل ها به مانیتور دیگر مشکل برطرف شد مسلما قطعات نمایشگر قبلی مشکلاتی داشته است.

رفع مشکل صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز

قطع ارتباط دستگاه های جانبی با سیستم جهت حل مشکل بالا نیامدن ویندوز و صفحه سیاه

همزمان که سیستم روشن است تمام اتصالات خارجی نظیر موس، کیبورد، هارد اکسترنال و… را قطع کنید. حال سیستم را یک بار ری استارت کنید و ببینید صفحه سیاه برطرف شده است یا نه. اگر مشکل همچنان پابرجا بود یک بار تک تک این دستگاه ها را جداگانه وصل و مجددا امتحان کنید. ببینید کدام وسیله باعث بروز این خطا می شود.

رفع مشکل صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز

رفع مشکل صفحه سیاه قبل از بالا آمدن ویندوز با بررسی مجدد Projection

ممکن است یکی از علت های سیاه شدن صفحه دسکتاپ و نمایش صفحه سیاه در ویندوز تنظیمات Projection باشد. در ویندوز ۱۰ , ۸ یک بار کلید ویندوز و P را با هم فشار دهید تا منو Projection باز شود. گزینه های موجود از بالا به پایین عبارتند از PC screen only ،Duplicate، Extend و Second screen only.

با فشردن P منو را به سمت پایین اسکرول کنید و هر بار یک گزینه را انتخاب نمایید. احتمالا با انتخاب یکی از این موارد نمایشگر به حالت قبلی بر می گردد.

رفع مشکل صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز

رفع مشکل صفحه سیاه ویندوز با نصب مجدد درایور کارت گرافیک یا Display

برای نصب دوباره درایور ها باید سیستم را در حالت ایمن بوت کنید. این روند بسته به فاکتورهای مختلف در ویندوز ۱۰ ، ۷ ، ۸ و.. سه حالت کلی دارد:

شما می توانید صفحه ورود به ویندوز را مشاهده کنید

در این حالت کامپیوتر خود را ری استارت کنید و همزمان با فشردن و نگه داشتن کلید Shift دکمه استارت کامپیوتر را فشار دهید. حال روی گزینه Restart کلیک کنید. بعد از ری استارت شدن مسیر Troubleshoot > Advanced options > Startup settings > Restart را طی کنید. دوباره سیستمتان ری استارت می شود و این بار باید برای ورود به حالت ایمن یا Safe کلید F5 را فشار دهید.

در صفحه ورود چیزی را نمی بینید اما درایو ریکاوری وجود دارد

اگر از قبل درایو ریکاوری ساخته اید پس شانس با شما همراه خواهد بود. سیستم خود را خاموش کنید و به درایو ریکاوری وصل شوید. در صفحه تنظیمات پیشرفته مسیر Troubleshoot > Advanced Options > Startup Settings > Restart را طی کنید. با این کار سیستم ری استارت می شود. بعد از ری استارت کلید F5 را بفشارید و سپس گزینه Safe Mode with Networking را انتخاب نمایید.

رفع مشکل صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز

در صفحه ورود چیزی نمی بینید و درایو ریکاوری وجود ندارد

در این حالت برای دسترسی به سیستم باید ویندوز ۱۰ را نصب کنید. ویندوز ۱۰ را از سایت اصلی مایکروسافت دانلود کنید و آن را نصب نمایید. بدین منظور نیاز به فعال کردن بوت بایوس برای نصب ویندوز ۱۰ دارید. در صفحه نصب ویندوز روی Repair your computer کلیک کنید. حال مطابق با مراحل قبل مسیر Troubleshoot >  Advanced Options > Startup Settings > Restart را طی کرده و بعد از فشردن F5 گزینه Safe Mode with Networking را انتخاب کنید.

رفع مشکل صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز

از هر یک از سه حالت گفته شده که استفاده کنید اکنون در حالت ایمن یا Safe Mode قرار دارید. device manager را از بخش جستجو ویندوز وارد کنید و مشابه ترین نتیجه را انتخاب نمایید. از بخش Display adapters روی گزینه وسط راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید. حال وارد تب Driver شوید.

رفع مشکل صفحه سیاه هنگام بالا آمدن ویندوز

در صورتی که گزینه Roll Back Driver فعال بود روی آن کلیک کنید، یکی از دلایل موجود را انتخاب کنید و سپس روی Yes کلیک کنید. این کار شما را به درایور قبلی نصب شده بازمی گرداند. اگر این گزینه برای شما فعال نیست روی Uninstall کلیک کنید تا درایو به کلی حذف شود. ممکن است با این کار خطاهای عجیبی را نظیر رزولوشن متفاوت مشاهده کنید که در این صورت بهتر است به وب سایت سازنده درایو مراجعه کرده و مشکل خود را با پشتیبانی در میان بگذارید.

بعد از این کار در صورت کند شدن بخش های مختلف این مشکل را از طریق مطالعه علل و ترفند های کند شدن سرعت کامپیوتر و لپ تاپ برطرف کنید.

تجربه و نظرات شما ؟

تجربیات و راه حل های تست شده خود را برای حل مشکل سیاه شدن صفحه دسکتاپ در هنگام بالا آمدن ویندوز با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش ۹ روش حل مشکل Press F1 هنگام بوت کامپیوتر و لپ تاپ
آموزش 6 روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش ۶ روش حل مشکل کار نکردن دکمه F8 کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر
آموزش 6 روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10 و ویندوز 11
آموزش ۶ روش تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱
8 روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز 10 و ویندوز 11
۸ روش حل مشکل Network Discovery Is Turned Off ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱

نظرات

  • امیر says:

    سلام
    من حواسم نبود
    یک کابل hdmi به کیس وصل بود، بالا نمیومد.
    تمام وسیله ها رو از جمله سی دی خارج کنید.

  • علیپور says:

    ممنون بابت راهنمایی هاتون
    از safe mode وارد قسمت device manager شدم و Display adapters پاک کردم درست نشد.
    و مجدد اتوماتیک نصب شد ولی با غیرفعال کردن Display adapters درست شد.

  • mahmood says:

    سلام.بنده با راهنمایی شما رول بک رو با سیف مود غیرفعال کردم درست شد.لازمه بگم ویندوزم سون بود.ممنون از شما.

  • Hasti rezazade says:

    بله من هارد کامپیوترم سوخته بود ۵۰۰ هزار تومن دادم عوض کردم چند هفته درست بود اما الان روشنش کردم صفحه سیاه میاد که نوشته سیستم بوت را راه اندازی کنید و کلی چیز دیگه نمیدونم چیکار کنم تازه ام هارد رو عوض کردم واسه چی اینطوری شده؟؟

صفحات 1 3 4 5