برنامه های رفع تاری، بلور و شفاف سازی تصاویر

رفع تاری و ماتی متن و عکس جهت شفاف سازی و واضح تر شدن تصاویر

تصاویری که توسط پلیس FBI بعد از تشخیص چهره یا عکاسی به دست می آید دقیقا همان چیزی نیستند که یک کاراگاه خبره انتظارش را دارد. همچنین اغلب تصاویری که ما مشاهده می کنیم به همان صورتی که می بینیم نبوده اند. تکنیک های رفع تاری، ویرایش و بهبود بخش های مختلف توسط ارگان های مختلف نظیر پلیس به کار گرفته می شود تا بالاخره کیفیت تصاویر حتی از آن چه که فکرش را می کردید بهتر شود. حتی تصاویر نجومی که از NASA مشاهده می کنید آن چیزی نیستند که توسط دوربین های خاص ثبت شده اند و معمولا ترفند هایی برای شارپ کردن و رفع ابهام تصویر روی آن ها انجام شده است. به جز نرم افزار فتوشاپ برنامه های حرفه ای دیگری هم برای ویرایش، بهبود و رفع تاری تصاویر وجود دارند که که حرفه ای ها به کار می برند. بنابراین استفاده از آن ها برای مصارف شخصی گزینه بهتری است.طی این مطلب به سه مورد از این برنامه ها آشنا خواهید شد.

حذف و از بین بردن تاری ، بلوری و ماتی عکس برای شفاف سازی و واضح کردن تصویر

Enhancing Software Reduce Blur And Sharpen Images

فتوشاپ تنها گزینه ویرایش تصاویر نیست. کارهایی مثل حذف پس زمینه تصاویر یا بهینه سازی و کاهش حجم عکس با برنامه های دیگری هم امکان پذیر هستند. برنامه هایی هم که امروز تصمیم داریم به تحلیل آن ها بپردازیم برای برنامه های رفع تاری، بلور و شفاف سازی تصاویر انتخاب خوبی هستند.

رفع تاری عکس با Robust Motion Deblurring System

برنامه Robust Motion Deblurring System سریع ترین و ساده ترین راه موجود برای رفع تاری تصاویر است. حتی بزرگ ترین لکه های تار که روی تصاویر قرار گرفتند با استفاده از این برنامه قابل برطرف کردن هستند. شما می توانید از امکانات زیر بدون دخالت زیاد دست در برطرف کردن تاری ها استفاده نمایید:

  • با بهره مندی از آخرین فناوری دکانولوشن می توانید لرزش های دوربین را که باعث ایجاد تاری روی تصویر شده اند حذف کنید
  • بزرگ ترین لکه و یا قسمت های تاری روی عکس با استفاده از این برنامه برطرف می شوند
  • در تصاویر طبیعی اندازه تاری به صورت خودکار توسط نرم افزار تخمین زده می شود
  • ساختار های ظریفی که با وجود تاری محو شده بودند نمایان خواهد شد
  • قابلیت GPU فعال است و کد های CPU نیز بهینه سازی شده اند

برنامه های رفع تاری، بلور و شفاف سازی تصاویر

این نرم افزار برای سیستم عامل ویندوز و به صورت رایگان است.

حذف بلور و تاری جهت شفاف سازی و واضح کردن تصاویر با برنامه Focus Magic

فناوری دکانولوشن در برنامه Focus Magic باعث شده است تا تمام تاری های ناشی از حرکت دست و بخش های تار پراکنده تصویر برطرف شوند. حین عکاسی بهتر است از ترفند های افزایش مهارت عکاسی با گوشی استفاده کنید تا تاری ناشی از لرزش دوربین کم تر شود. پیکسل های تصاویر با این برنامه تغییر نمی کنند؛ فقط شفافیت بخش های مختلف تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

Focus Magic از برنامه های پرکاربرد پزشکی قانونی است؛ چون تکنولوژی دکانولوشن باعث شده شارپ کردن تصاویر وضوح واقعی و طبیعی به آن ها ببخشد. از این برنامه در سیستم عامل ویندوز و مک و معمولا برای شفاف سازی تصاویری که با دوربین شکاری یا تلسکوپ ثبت می گردد نیز استفاده می شود.

برنامه های رفع تاری، بلور و شفاف سازی تصاویر

رفع بلور ، ماتی و شفاف سازی عکس ها با برنامه SmartDeblur

تاری موجود در عکس را با برنامه SmartDeblur اصلاح و حذف کنید. همه تصاویر ایده آل نیستند و معمولا در عکس برداری خصوصا اگر دوربین روی فوکوس خودکار تنظیم شده باشد لرزش دست کافی است تا کیفیت عکس کاهش یافته و نقاط تار بیشتر شوند. برخی از قابلیت های کلیدی این برنامه را در ادامه می خوانید:

  • رفع موشن بلور یا تاری ناشی از حرکات: با وجود لرزش گیر اپتیکال هم گاهی تاری در تصاویر ایجاد می شود. با تحلیل و تجزیه جزئیات هر تصویر در این برنامه جزئیات از دست رفته را دوباره به دست خواهید آورد.
  • افزایش خوانایی متن و بخش های مختلف در عکس: با استفاده از SmartDeblur حتی بزرگ ترین تاری های ناشی از فوکوس غلط دوربین قابل اصلاح هستند.
  • خنثی سازی گاشن بلور: تاری هایی که بعد از ویرایش تصاویر در فوتوشاپ و سایر برنامه ها ایجاد می شوند معضل بزرگی هستند. برای تنظیم بهتر این تاری ها قابلیت تشخیص خودکار بلور یا تاری کمک می کند جزئیات تصاویر را برگردانید.

برنامه های رفع تاری، بلور و شفاف سازی تصاویر

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای رفع تاری تصاویر خود از چه برنامه ای استفاده می کنید؟ اگر تا کنون سه برنامه معرفی شده را تست نموده اید از شفافیت تصاویر بعد از ویرایش رضایت داشتید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

معرفی و دانلود 9 تا از بهترین برنامه های تبدیل عکس به نقاشی اندروید
معرفی و دانلود ۹ تا از بهترین برنامه های تبدیل عکس به نقاشی اندروید
شطرنجی یا تار کردن عکس ها به صورت آنلاین
آموزش شطرنجی یا تار کردن عکس ها به صورت آنلاین
آموزش حذف قرمزی چشم عکس به دو روش نرم افزاری و فیزیکی
آموزش حذف قرمزی چشم عکس به دو روش نرم افزاری و فیزیکی
تشخیص آسان فوتوشاپی بودن تصاویر
۸ روش برای تشخیص آسان عکس های فتوشاپی

نظرات

  • Mohammad says:

    سلام .نرم افزاری وجود داره ک اگه عکسی از متن باشه و رویه ی تیکه اون رو خط زده باشن بشه این خط زدگی رو برطرف کرد؟؟؟

  • ندا نصرالهی says:

    سلام من نمی تونم نرم افزار گرفتن تاری عکس دانلود کنم میشه راهنمایی کنید

    • حسین says:

      سلام علیکم، خسته نباشید ،خدا قوت
      سروران گرامی ، تمامی تصاویر و متن ،موجود در تلگرام و یوتیوب ،بطور کلی در سیستم گوشی، تار و مات شده