رفع مشکل مسدود شدن خط سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل

رفع مشکل مسدود شدن خط سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل

گوشی همراه امروزه تبدیل به یکی از لوازم ضروری برای ارتباط با دیگران شده است و از دسترس خارج شدن آن میتواند عملا زندگی روزانه شما را دچار اختلال کند ، مشکل تعلیق و مسدود شدن خط اپراتور های ایرانسل ، همراه اول و رایتل به دلیل ناقص بودن مدارک ، اشتباه وارد کردن پین کد و.. یکی از مسائلی است که سیم کارت را در گوشی شما را از کار می اندازد. در ادامه نحوه باز کردن قفل ، خروج از لیست سیاه و فعال سازی مجدد سیم کارت های ایرانسل ، همراه اول و رایتل را در انزل وب آموزش میدهیم.

آموزش رفع مسدودی و قفل شدن سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل

How to unblock Irancell , MCI and Rightel SIM cards

ما قبلا در زمینه ردیابی و تکمیل مشخصات سیم کارت های ایرانسل ، همراه اول و رایتل با استفاده از حساب کنترل اینترنتی و.. به صورت مفصل در انزل وب به بررسی و بحث پرداختیم ، یکی دیگر از مشکلات رایج که بسیاری از کاربران موبایل اپراتورها با آن درگیر میشوند مشکل مسدود شدن خط گوشی است که در ادامه روش های رفع آن را بررسی میکینم.

قبل از شروع به صورت کلی رایج ترین علت های مسدود شدن خط و دلیل مسدود شدن تماس های دریافتی ایرانسل ، همراه اول و رایتل را بررسی میکنیم :

  • نقص در مدارک شناسایی صاحب خط
  • وارد کردن اشتباه رمز شارژ یا پوک کد سیم کارت به صورت پیاپی
  • درخواست خود مالک جهد مسدودسازی خط و تماس های ورودی و خروجی
  • سوختن و غیرغعال کردن سیم کارت توسط مالک خط
  • استفاده نکردن طولانی مدت از خط مورد نظر که باعث تعلیق دائم خط میگردد

مراجعه حضوری مالک خط به دفاتر پیشخوان برای حل مشکل مسدود شدن سیم کارت

برای باز کردن قفل ، مسدودی و تعلیق سیم کارت اپراتور خود بهترین گزینه مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا نمایندگی های رسمی ایرانسل ، همراه اول و رایتل است. توجه کنید برای انجام اینکار نیاز یه حضور مالک و ارائه مدارک و مشخصات وی نظیر کارت ملی و.. میباشد ، در این روش مراحل رفع مسدودی سیم کارت توسط متصدیان مربوطه انجام میشود. در صورتی که سیم کارت شما با توجه به مراجعه دفاتر پیشخوان هنوز دچار مشکلاتی مثل پرش آنتن و قطعی و وصل شدن و.. است ، مطلب قبلی ما را در زمینه حل مشکل قطع و وصل شدن و پریدن آنتن گوشی دو یا تک سیم کارت را مطالعه کنید.

مراجعه حضوری مالک خط به دفاتر پیشخوان برای حل مشکل مسدود شدن سیم کارت

رفع مشکل مسدودی سیم کارت با دریافت سیم کارت جدید

یکی از علت های قفل شدن سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و… سوختن سیم کارت میباشد ، باطل و مسدود شدن سیم کارت به علت هایی نظیر دریافت سیم کارت جدید ، وارد کردن Puk code اشتباه و.. میباشد ، شما میتوانید با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا نمایندگی های مجاز اپراتور مورد نظر اقدام به سوازندن سیم کارت قبلی و دریافت فوری سیم کارت جدید کنید.

رفع مشکل مسدودی سیم کارت با دریافت سیم کارت جدید

حل مشکل مسدود شدن سیم کارت با گذشت مدت زمان معین

در صورتی که از سیم کارت اعتباری اپراتورهای ایرانسل ، همراه اول و رایتل استفاده میکنید و برای افزایش اعتبار خط چند بار رمز شارژ را اشتباه وارد و ارسال کنید سیم کارت شما به حالت تعلیق و قفل میرود و امکان وارد کردن شارژ جدید را نخواهید داشت . در این مواقع معمولا بعد از گذشت زمان معین ( ۱۲ تا ۲۴ ساعت) سیم کارت شما مجددا قابلیت ارسال رمز را خواهد داشت اما شما میتوانید از طریق اینترنت اقدام به شارژ مستقیم خط خود برای حل فوری این موضوع کنید و اگر پس از گذشت زمان مقرر همچنان در شماره گیری و ارسال پیام با مشکل مواجه شدید حتما با بخش پشتیبانی خدمات اپراتور خود تماس بگیرید تا مساله مورد نظر را بررسی و حل کنند.

رفع مسدودی خط ایرانسل با شماره گیری ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ یا  ۷۰۰

جهت فعال سازی سیم کارت ایرانسل غیر فعال شده علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان میتوانید با بخش پشتیبانی ایرانسل تماس بگیرید و بعد از برقراری ارتباط با اپراتور توسط شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ و برای خطوط ایرانسل ۷۰۰ مراحل رفع مسدودی خط و خروج از لیست سیاه ایرانسل را بر طبق دستور العمل های راهنما ایرانسل و اعلام مشخصات مالک خط طی کنید.

تماس با شماره ۹۹۹۰ یا ۰۹۱۲۹۹۹۰ برای رفع مسدود شدن خط همراه اول

در صوتی که مشترک خطوط دائمی یا اعتباری اپراتور همراه اول میباشید برای رفع مسدودی سیم کارت خود میتوانید با پشتیبانی همراه اول توسط شماره ۹۹۹۰ از خطوط همراه اول و یا شماره  ۰۹۱۲۹۹۹۰ از سایر خطوط ارتباط برقرار کنید و مراحل رفع انسداد سیم کارت همراه اول را با ارائه مشخصات طی کنید. دقت کنید که احتمال دارد فرآیند رفع مسدود خط همراه اول چند ساعت تا یک روز طول بکشد.

رفع مسدود شدن خط رایتل با تماس با ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ یا ۲۰۰

همانند ایرانسل و همراه اول ، اگر مشترک اپراتور رایتل هستید میتوانید جهت رفع مشکلات خط و فعال سازی سیم کارت مسدود شده رایتل با بخش پشتیبانی رایتل توسط شماره ۲۰۰ از خطوط رایتل و یا شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط ارتباط برقرار کنید و مراحل رفع انسداد سیم کارت رایتل را با ارائه مدارک لازم طی کنید.

رفع تعلیق سیم کارت و فعال سازی خط غیر فعال شده ایرانسل ، همراه اول و رایتل با حساب اینترنتی

علاوه بر روش های بالا ، در صورتی که مدارک و مشخصات شما برای سیم کارت به صورت ناقص ثبت شده و یا ناموجود میباشد و این موضوع باعث مسدود شدن سیم کارت شما شده است میتوانید از طریق بخش کنترل حساب اینترنتی اپراتور خود اقدام به تکمیل مشخصات فردی و رفع مسدود شدن سیم کارت همراه اول ، ایرانسل و رایتل کنید. ما قبلا در انزل وب نحوه کامل استفاده از بخش کنترل حساب اینترنتی اپراتورهای ایرانسل ، همراه اول و رایتل را آموزش دادیم.

رفع تعلیق سیم کارت و فعال سازی خط غیر فعال شده ایرانسل ، همراه اول و رایتل با حساب اینترنتی

پیشنهاد و تجربه شما ؟

شما برای رفع مسدودی سیم کارت و باز کردن قفل آن چه اقداماتی را انجام داده اید ؟ کدام اپراتور از نظر شما در این موضوع موفق تر عمل کرده است ؟ اگر از روش های بالا برای حل مشکل مسدود شدن خط سیم کارت اپراتورهای ایرانسل ، همراه اول و رایتل استفاده نمودید حتما تجربه خود را با ما و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

4 ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
۴ ترفند استعلام شماره سیم کارت های به نام شما در ایرانسل
آموزش 3 روش گرفتن شارژ اضطراری ایرانسل (کد دستوری تا برنامه)
آموزش ۳ روش گرفتن شارژ اضطراری ایرانسل (کد دستوری تا برنامه)
آموزش 6 روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل
آموزش ۶ روش لغو و حذف کامل آهنگ پیشواز ایرانسل
آموزش جدید روش غیرفعال سازی و لغو شارژ اضطراری ایرانسل
آموزش جدید روش غیرفعال سازی و لغو شارژ اضطراری ایرانسل

نظرات

  • mahya says:

    سلام
    خطم همراه اوله بعضی افراد میخوان پیام بدن یاتماس بگیرن میگ اشغاله چیکارکنم

  • mahya says:

    سلام
    خطم همراه اوله وبعضی افراد که بامن تماس میگیرن میگه اشغاله چیکا رکنم

  • محسن says:

    اگه کد شارژ رو چن بار زدین و سیم کارتتون بلاک شده یا تو لیست سیاه قرار گرفته از روش زیر استفاده کنید…..
    مشترک گرامی جهت خروج از لیست سیاه با سامانه ۹۹۹۰ تماس گرفته کلید های ۱-مالی ۱-
    خدمات مربوط شارژ ۳-خروج از لیست سیاه را انتخاب نمایید.با تشکر همراه اول
    مشترک گرامی جهت بررسی وضعیت شارژ کد دستوری * ده * صد و بیست و پنج # را شماره گیری نمایید سپس سریال شارژ را وارد کنید.با تشکر همراه اول

  • Fateme says:

    سلام ببخشید من از سامانه ی ۷۸۰ شارژ پین گرفتم.همیشه پیامش میومد و رمز رو میفرستاد برام،ایندفعه چرا نیومد؟

  • عبالحکیم احمدی says:

    سلام هشت برج شد سیم کارت مفقود شد رفتم دفتر خدمات ۱۰تومان شارژ ریختم اما سیم کارت تا امروز فعال نشده غیر اون مبلغ ایتها مثل توپ فوتبال شوت میکردن به مخابرات یا دفتر پیش خوان مبلغ ۱۵سه دفتر دیگه گفت سیستم تقاضای شارزمیکند اما فعال نشد برج دو شکایت کذا شتم شیش ماه از پرونده شکایت گذشت هنوزم خبری نیست چرا که اتباع خارجه هستم انسان نیستم تمام مدارک دارم گذرنامه کارت هوشمند گواهینامه وغیره مالیات پرداخت میکنم جز روزی حلال دنبال هیچ کاری خلاف نیستم متولد در همین خاک شدم حساب های بانکی من ایمل آدرس من کار روزگارم به همین سیم کارت بود چرا رسیدگی نمی شود سیم کارت ۵تومان است من از صد تومان بیشتر خرج کردم بخاطر این سیم کارت چهار نفر الکی نشستن امپراطور همره جز حرف مفت هیچ کار انجام نمیدن خدا کند که به رئیس همراه اول این شکایت من برسد که به مشکل اتباع که کارمندان خود دفاتر مشخصات اشتباه درج میکند آلن به اصلاح کردنش کسی سر در نمی آرد زنده باد انسانیت

  • به عنوان یک دوست says:

    تو سایتتون همش چرت و پرت نوشتین به هیچ کدوم از سوالا هم پاسخ نمیدید

    از هر ۵ سوال اونم به صورت صلواتی
    به یکیش جواب میدید

  • roya says:

    سلام ببخشید سیم کارت ایرانسل من خود به خود غیر فعال شده گاهی اوقات فعال میشه بعد چند دقیقه دوباره غیر فعال میشه مشکل چیه؟؟؟

  • Hakoo says:

    سلام خسته نباشین شماره رایتل من مسدود هست هرکاری میکنم هر شماری میگیرم نیمشه گرفت میشه بگین چطور درستش کنم ??

    • فاطی says:

      دقیقا منم اینجوری نمیدونم چکار کنم نه میتونم زنگ بزنم و نه میتونم پیام بفرستم ولی طرف دوم میتونه بهم زنگ بزنه و پیام بفرسته اگه خواستم به کسی زنگ بزنم میگه وقتی انسداد تماس فعال است، نمی توانید تماس خروجی برقرار کنید#رایتل

  • !|£ says:

    سلام خسته نباشید امکان داره به علت نبود شارژ سیم کارت مسدود بشه

  • tt says:

    سیم کارت داخلی همراه اول من به صورت خودکار خاموش شده با مراجعه به پیشخوان اول گفتند که سیم کارت هیچ ایرادی نداره از گوشیه بعدا متوجه شدم که هر سیم کارتی را باز میکنه الا سیم کارت من گفتند از سیم کارتته وقتی باز مراجعه کردم ی سیم کارت دیگر بمن دادن باز هم همین مشکل را دارد در ضمن در هیچ گوشی هم فعال نیست و کار نمی کنه الان اصلا نمی دونم علت مسدود شدن خطم چیه و کجا باید مراجعه کنم ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید. سپاس

  • صابر لطفی پور says:

    دو روز سیم اعتباری همراه گرفتیم هنوز فعال نشده

  • fati says:

    من یه سیم کارت ایرانسل دارم که چند بار رمز اشتباه زدم زنگ زدم نمایندگی رمز سیم کارت رو گفت رمزو وارد کردم اما باز ارور داد حالا باید چیکار کنم یعنی میتونم باز از سیم کارتم استفاده کنم؟

  • مهدی says:

    سلام
    امروز صبح تو گوشیم اومده بود کد پاک را وارد کنید اشتباه زدم الان بالای صفحه گوشیم نوشته سیم کارت مسدود شده است
    چیکار کنم

  • نیرومند says:

    سلام من سیمکارتم انگار مشکل پیدا کرده و طرف مقابل که به من زنگ میزنه نمیشه تماس بگیره چون میگه به علت کافی نبودن اعتبار مخاطب مورد نظر امکان تماس برقرار نیست باید چیکار کنم در صورتی که من شارژ دارم لطفااااا کمک کنین

  • نیلوفر says:

    با سلام
    عذر خواهی می کنم یک سوالی داشتم که شاید پاسخ سراسری داده شده باشه ولی من دقیق می خوام
    سیم کارت ایرانسل من حدود یک ماه هست که تو گوشی نبوده همین چند وقت پیش به طور اتفاقی گذاشتمش تو گوشی زنگ بزنم دیدم میگه مسدود می باشد.
    منم پرس و جو کردم دیدم میتونم برم خدمات ایرانسل و…. ولی وقت ندارم. می خواستم فقط بدونم *ایا امکان داره شمارم برگرده یا نه*

  • محمد مهدی کریمی says:

    سلام کار با شماره ۹۹۹۰ چجوریه من کد اشتباه زدم?

  • محمد says:

    سلام اقا من چجوری خطه همراه اولم رو که مسدود شده فعال کنم باید چه کد هایی رو با شماره ۹۹۹۰ بگیرم؟!?

    • says:

      وقتی شماره۹۹۹۰ روگرفتی اول ۱رو بزن بعدم۰تابه اپراتور وصل شی و مشکلت رو بگو

  • فاطمه says:

    ?سلام سیمکارتم مدتیه مسدوده رفتم دفتر پیشخوان ایرانسل شهرستانمون گفتن ب دلایل حقوقی مسدود شده باید برم مرکز استان من خیلی ترسیدم ک چرا گفتن ب دلایل قضایی مگه چکار کردم درحالی ک برای کسی تا حالا مزاحمتی نداشتم دیگه نرفتم پی گیری کنم اگه پیگیری نکنم سیمکارت ایرانسل دیگه ای ک بنامم هست اونم مسدود میکنن؟؟؟

    • H033ein says:

      هیچ گونه مشکلی نیست خیالتون راحت فقط بابت کامل شدن اطلاعات مالکیت خط و …

  • زهرا says:

    ممنون میشم راهنمایی برای رفع مسدودی متشکرم

  • سحر says:

    سلام دوستان من شارژ اشتباه وارد کردم و سیمکارتم مسدود شده و سیمکارت به اسم پدرمه و من شهرستان دیگه دانشجوام نمیشه رفت پست بانک حالا ۹۹۹۰ هم ۱۱۱۳ رو میزنم میگ متاسفانه دسترسی به اطلاعات امکانپذیر نمیباشد چیکار کنم پس???

    • عمار says:

      سلام باگوشی خودتون به شماره ۷۰۰تماس بگیریدواگه نشدبه این شماره زنگ بزنیدتابازبکنن برات ۰۹۱۶۹۲…..

  • ایمان مهدوی says:

    من از رایتل و ایرانسل سرویس می گیرم و هیچ مشکلی تا امروز نداشتم .
    تو دفاتر امور مشتریانشون هم خیلی راهنمایی های خوبی انجام دادند .

  • محمد says:

    سلام . میخاستم بدونم سیمکارتی که بعلت استفاده نکردن طولانی مدت حالا بطور دائم تعلیق شده را چه کاری میشه کرد که همون خطو دوباره داشته باشیم ؟؟ هرکی میدونه لطفا راهنمایی کنه ?. خیلی ممنون

  • عماد says:

    لطفا در تمام موار د راه حل های خانگی بیشتری توضیح دهید

  • حسین خانمیرزایی says:

    سلام من ی سیم کارت ایرانسل با پیش شماره ۰۹۳۵ دارم و گم کرده ام سیم کارتم رو میخاستم ببینم راهی هست ک از طریق اینترنت ب صورت غیر حضوری سیم کارتم رو بسوزونم و درخواست سیم کارت جدید کنم بعد از سفارش سیم کارت ان را از طریق پست تحویل بگیرم با تشکر از حضور گرم و صمیمانه شما در کنار مردم عزیز و با عزت ایران بزرگ

  • مسعود says:

    سیمکارت ایرانسل من وقتی کسی زنگ می زنه میگه تماس های دریافتی مسدود شده اند میشه با دادن یه کد درستش کرد یا باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنم لطفا کمک کنید اگه میشه

  • منوچهر says:

    سیم کارت رایتل داریم قبلا خیلی استفاده میکردم یک مدتی استفاده نکردم و الان که میخاهم استفاده بکنم پیام شبکه موجود نیست و فقط تلفنهای اظطراریی میاد رفتم نمایندگی گفتند شارژ مستقیم میکنید خوی میشود این کار ار کردم اما هنوز سیم ازاد نشده

  • مهسا says:

    سلام من سیمکارت ایرانسلم رو گم کردم
    آیا امکان داره یه سیمکارت دیگ با همون شماره دریافت کنم؟؟؟
    یه سوال دیگه برای من نوشته میشه ک سیستم پیام رسانی متوقف شده این به خاطر مسدود بودن سیمکارتمه یا نه؟؟؟

  • ن says:

    اااا؟؟؟!!!
    واقعا؟؟؟!!!
    اینارو که هرکسی میدونه که وقتی مسدود بشه باید برن نمایندگی، الان این همه مقاله نوشتین که اینارو بگین؟! ی سر برید تو سایت ایرانسل یا رایتل یا همراه اول همه اینا توسون هست نیازی به یاد آوری نبود.
    این مقالرو بتز کردم که ی راهکار بهتر ببینم، واقعا که .
    البته باید به شما تبریک بگم که کپی بردار های خوبی هستین، که از تو سایتهای سیمکارت های مختلف مطالب رو جمع آوری کردین!!!
    اونم از تلفنهاتون که بابت هر رفع مشکل باید کلی هزینه تلفن پرداخت بشه که اونم یا مشکل حل بشه یا نه، تازه وقتی مطرح میشه همکاراتون لطف میکنن تو گوگل سرچ میزنن که اونم ما همهگی حرفه ای هستیم.

  • سمیه says:

    من سیم کارت رایتلم رو گم کردم
    برای صادر کردن دوباره سیم کارت باید دوباره هزینه خریدوشو بدم؟

  • Fatikhanomm says:

    سلام سیمکارت همسرم به نام پدر شوهرم بوده که الان فوت کرده…و تلکرام اون خط هم‌پاک شده… الان‌چجوری میتونیم اون سیم کارت و فعال کنیم؟؟؟خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • حیدر زاینده رودی says:

      سلام.
      من خودم موبایلی دارم واین مشکل راحت حل شدنیه کافیه وارث با مدرک شناسایی باشناسنامه مُتوَفی تشریف ببرن پست بانک و تعویض در عرض ۲دقیقه انجام میشه
      ب شرطی که سیمکارت سلب امتیاز نشده باشه

صفحات1 2