به اشتراک گذاری لوکیشن یا موقعیت مکانی با دیگران در اندروید

ارسال و اشتراک گذاری موقعیت مکانی یا لوکیشن با دیگران در اندروید

آدرس دادن از گذشته کار سختی بوده است. از یک طرف پیدا کردن آدرس پستی همیشه آسان نیست؛ از طرفی هم ذکر جز به جز موقعیت و لوکیشن هدف کار سختی و زمان بری است و در نهایت هم موفق نمی شویم آن طور که باید و شاید آدرس را با طرف مقابل در میان بگذاریم. البته این دردسر ها مدت زیادی است که با وجود گوشی های هوشمند کم تر شده است. امکان به اشتراک گذاری لوکیشن یا موقعیت مکانی با دیگران باعث شده است دقیق ترین اطلاعات را از موقعیت فعلی خود با دیگران در میان بگذاریم و در وقت خیلی صرفه جویی شود. برنامه های اندرویدی زیادی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان این به اشتراک گذاری را انجام داد. روش کار با برخی از محبوب ترین و متداول ترین آن ها را در ادامه می خوانید.

روش های ارسال و اشتراک گذاری موقعیت مکانی (Location) با دیگران در اندروید

How to share your location with friends on Android

قابلیت مکان یابی در برنامه های اندرویدی الهام گرفته از گوگل مپ و دقیقا مشابه استفاده های کاربردی گوگل مپ در ابزارهای دیگر گوگل می باشد. در پیامرسان های مختلف و حتی سرویس sms اندروید به شیوه ای که خواهید خواند می توان موقعیت را به اشتراک گذاشت.

به اشتراک گذاری موقعیت با پیامرسان واتس اپ

در واتس اپ کافی است صفحه گفتگو با یکی از مخاطبان خود را باز کنید. روی آیکن سنجاق شکل کلیک کنید و لوکیشن را برای ارسال انتخاب نمایید. حال از همین قسمت می توانید با انتخاب send your current location موقعیت فعلی را ارسال کنید. دقت داشته باشید که ارسال موقعیت مکانی در هر زمان امکان پذیر است؛ اما هر چه قدر که بیش تر به برنامه زمان دهید و بیش تر در این بخش بمانید واتس اپ موفق به پیدا کردن موقعیت دقیق تری خواهد شد.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی

مکان یابی افراد و ارسال لوکیشن در تلگرام

علاوه بر واتس اپ میتوانید از برنامه محبوب تلگرام نیز موقعیت مکانی فعلی خود یا همان لوکیشن را بر روی نقشه گوگل بدست آورید و آن را بلافاصله برای دوستان خود ارسال کنید. جهت مکان یابی در تلگرام ابتدا قابلیت GPS گوشی خود را فعال کنید و سپس در صفحه چت فرد مورد نظر برای روی آیکن گیره تپ و سپس گزینه Location را انتخاب کنید.

مکان یابی افراد و ارسال لوکیشن در تلگرام

سپس در مرحله بعد موقعیت مکانی شما را توسط GPS (یا به وسیله آیکن ماهواره) اتوماتیک شناسایی یا به صورت دستی انتخاب میشود ، پس از تعیین موقعیت بر روی گزینه Send Selected Location تپ کنید تا لوکیشن شما برای فرد مورد نظر ارسال شود.

مکان یابی افراد از طریق تلگرام

شخص مورد نظر با انتخاب لوکیشن ارسال شده میتواند بر روی آیکن Direction تپ کند تا مسیر رسیدن به شما و فاصله وی تا موقعیت مکانی مشخص شده نمایش داده شود. همچنین در صفحه نقشه میتوانید با تپ بر روی آیکن سه نقطه نوع نقشه ماهواره ای ، خطی و.. را انتخاب کنید.

مکان یابی در تلگرام

به اشتراک گذاری موقعیت با مسنجر فیس بوک

زمانی که در حال چت کردن هستید آیکنی که نشانگر لوکیشن یا GPS در مسنجر فیس بوک است مشاهده می کنید. زمانی که فیس بوک از شما مجوز استفاده از موقعیت مکانی را می خواهد turn on را انتخاب کنید. حال هر بار که پیامی از سمت شما ارسال شود حاوی تگ موقعیت مکانی شما خواهد بود و بنابراین هر کاربر می تواند روی این تگ موقعیت مکانی کلیک کند و view map را انتخاب نماید تا جزئیات بیش تری از لوکیشن به دست آورد.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی با Hangouts

دقیقا مشابه با واتس اپ در برنامه Hangouts باید روی آیکن سنجاق شکل در محیط چت ضربه زده و location را انتخاب نمایید. همچنین می توانید در نقشه حرکت کرده و موقعیت دیگری را برای ارسال انتخاب کنید.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی

ارسال موقعیت مکانی با SMS

در سرویس پیام رسانی خود اندروید یا و استفاده از sms هم می توان موقعیت مکانی را به اشتراک گذاشت. تنها کافی است در صفحه مکالمه با مخاطب خود روی آیکن سنجاق کاغذ ضربه بزنید تا نقشه موقعیت باز شود. اگر روی آیکن GPS مشابه با شکل زیر کلیک کنید موقعیت فعلی به صورت خودکار جستجو شده و ارسال خواهد شد.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی

به اشتراک گذاری لوکیشن با Google Maps

در سرویس Google Maps این امکان فراهم شده است تا موقعیت مدنظر توسط تمام اپلیکیشن هایی که روی اندروید نصب شده اند به اشتراک گذاشته شود. روی آدرس موجود یک بار ضربه بزنید تا دو گزینه save و share نمایان شوند. share را انتخاب کنید، وارد برنامه شده و سپس با انتخاب مخاطب موقعیت مکانی را ارسال نمایید.

به اشتراک گذاری موقعیت مکانی

ارسال لوکیشن با استفاده از اسنپ چت

این گزینه در اسنپ چت مبتنی بر ردیاب های ماهواه ای نیست؛ اما به طور عجیبی دقیق کار می کند. کافی است یک عکس از داخل یا خارج منزل تهیه کنید، موقعیت مکانی را با نامگذاری تصویر ثبت نمایید و تصویر را ارسال کنید. فردی که تصویر را دریافت می کند می تواند با ضربه روی عکس موقعیت را به صورت دقیق مشاهده نماید.

تجربه و نظرات شما ؟

کدام یک از سرویس های معرفی شده را برای ارسال و به اشتراک گذاری موقعیت مکانی ترجیح می دهید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 11 روش رفع مشکل گوگل مپ در آیفون (در چند قدم ساده)
آموزش ۱۱ روش رفع مشکل گوگل مپ در آیفون (در چند قدم ساده)
آموزش کامل اشتراک گذاری و ارسال لوکیشن در گوگل مپ (سریع و ساده)
آموزش کامل اشتراک گذاری و ارسال لوکیشن در گوگل مپ (سریع و ساده)
آموزش نحوه ستاره دادن و نوشتن نظر در گوگل مپ
آموزش کامل نحوه ستاره دادن و نوشتن نظر در گوگل مپ
آموزش دیدن تاریخچه مکان های بازدید شده در گوگل مپ
آموزش دیدن تاریخچه مکان های بازدید شده در گوگل مپ

نظرات