حل مشکل باز نشدن سایت ها در فایرفاکس ، گوگل کروم و سایر مرورگرها

۱۱ روش حل مشکل باز نشدن سایت ها در فایرفاکس ، گوگل کروم و سایر مرورگرها

برای شما هم پیش آمده است ببینید تمام اتصالات اینترنت برقرار است و هیچ مشکلی در ارتباط وجود ندارد اما برخی از وب سایت ها در مروگر باز نمی شوند؟ این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. مشکلاتی مثل کندی سرور و داون شدن یا پایین آمدن سایت می تواند یک دلیل اصلی برای این مشکل باشد. ممکن است آدرس سایت یا دامین آن تغییر کرده باشد یا حتی سرویس دهنده اینترنت شما دسترسی به برخی از وب سایت های خاص مثل یوتیوب را بلاک کرده باشد. البته این مسئله علت داخلی هم می تواند داشته باشد. گاهی بارگذاری صفحات اینترنتی با کش داخلی مرورگر، فایروال ویندوز، برخی از اکستنشن یا افرونه های نصب شده روی مرورگر و نهایتا تغییرات ناگهانی در تنظیمات یا پیکره بندی روتر هم روی باز نشدن برخی از وب سایت ها اثر گذار هستند. در این مطلب ۱۱ روش برای برطرف کردن مشکل باز نشدن سایت را با وجود اینترنت را می آموزید.

اینترنت وصل است ولی بعضی سایت ها در مرورگر باز نمی شوند ؟ این مطلب را بخوانید

Best Tricks When Some Websites Do Not Open On Your Computer 

ما قبلا در روش های مشابه حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل را برای گوشی ها در انزل وب آموزش دادیم اما در مرورگرهای کامپیوتر گاهی مشکل عدم باز شدن سایت ها هنگام بروز خطاهای HTTPS و SSL در مرورگر به وجود می آید یا با پیغام HTTP 400 bad request مواجه شوید که به راحتی با ترفند هایی که قبلا معرفی شده است قابل حل است. برخی دیگر از خطاها مثل This web page is not available هستند که با وجود اتصال به اینترنت و هیچ تغییری در مرورگر به وجود می آیند که پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن علت باز نشدن سایت ها و رفع آن ها از ترفند های زیر استفاده کنید.

ببینید آیا سایت در دسترس است؟

بهتر است قبل از هر اقدامی برای یافتن سوال چرا بعضی سایت ها باز نمی شوند ؟ اول ببینید آیا خود سایت مشکلی دارد یا این که برای همه در دسترس است. در سرویس downforeveryoneorjustme.com آدرس دامین را وارد کنید. چند ثانیه بعد این سرویس به شما نشان می دهد آیا سایت مدنظرتان برای همه داون شده یا از دسترس خارج است یا این که فقط شما در دیدن آن مشکل دارید. اگر سایت مورد نظر شما از دسترس خارج بود پیشنهاد میکنیم حتما از نسخه های آرشیو شده آن در اینترنت  یا نسخه آرشیو شدن سایت در مرورگر خود استفاده کنید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

سایت در مرورگر دیگری نمایش داده می شود؟

این گام از مراحل ضروری در بررسی مشکل باز نشدن وب سایت های مختلف در مرورگر های فایرفاکس ، گوگل کروم و.. است. ببینید وب سایت مدنظر شما در مرورگرهای دیگر باز می شود یا این که با همین مشکل رو به رو می شوید. اگر این مشکل فقط در یک مرورگر خاص نظیر کروم و فایرفاکس دیده می شود از آموزش ریست کردن فایرفاکس و کروم با یک کلیک استفاده کرده و یا مرورگر را یک بار از اول مجددا نصب نمایید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر با بررسی فایل Hosts در ویندوز

برای دسترسی به فایل hosts مسیر C:\Windows\system32\drivers\etc\ folder را در ویندوز خود طی کنید. ببینید در این فایل سایت خاصی بلاک شده است یا نه. به صورت استاندارد این فایل به شکل زیر در ویندوز قابل مشاهده است:

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

پایین و آخر این فایل را چک کنید و ببینید با فرمت ۱۲۷.۰.۰.۱ www.domain.com domain.com. سایت خاصی ذکر شده است یا نه. در صورتی که وب سایتی به همین شکل در فایل هاست مشاهده می کنید کافی است آن خط را از کل فایل حذف کرده و سپس فایل هاست را مجددا ذخیره کنید.

حل مشکل باز نشدن بعضی سایت ها توسط پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر

پاک کردن کش یا همان اطلاعاتی که بعد از چند بار جستجو در حافظه مرورگر ذخیره می شوند در افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس و… موثر هستند. ابزارهایی مثل Ccleaner و Tuneup utilities قادر هستند خیلی راحت کش و تاریخچه مرورگر را پاکسازی نمایند؛ هر چند که به صورت دستی خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید.

بررسی تنظیمات فایروال ویندوز برای رفع مشکل باز نشدن سایت

خودتان یا کاربر دیگری که از سیستم استفاده می کند ممکن است تنظیمات فایروال را فعال کرده باشد و ناخودآگاه باعث بلاک شدن وب سایت هایی نظیر فیس بوک و یوتیوب شده باشد. با غیرفعال کردن سرویس پیش فرض فایروال در ویندوز از قسمت کنترل پنل احتمال مشکل باز نشدن برخی از وب سایت ها در مرورگر برطرف خواهد شد.

بررسی نرم افزارهای مسدود کننده یا Parental control در ویندوز

باید ویندوز را از همه جهت بررسی نمایید. ببینید قابلیت parental control برای کنترل برخی از کاربران در ویندوز یا نرم افزار های مسدود کننده وب سایت های خاص فعال هستند؟ از مسیر Control Panel > Programs and Features تمام برنامه های بلاک کننده وب سایت را حذف یا غیرفعال کنید.

پاک کردن کش DNS ویندوز جهت رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها

پنجره Command Prompt را با تایپ cmd در جستجو ویندوز باز نمایید. ipconfig/flushdns را تایپ کرده و کلید بازگشت یا return را بزنید. با این کار کل کش مربوط به DNS حذف می شود.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

استفاده از DNS های عمومی و باز گوگل

ممکن است DNS مربوط به سرویس دهنده اینترنت شما دسترسی به یک وب سایت خاص را مسدود سازد. پس چه بهتر که از Google Public DNS یا Open DNS استفاده کنید تا هم سرعت بارگذاری افزایش یابد و هم مطمئن باشید هیچ گاه سایت به این دلیل مسدود نشده است.

ریست کردن تنظیمات شبکه کامپیوتر

اگر احساس میکنید مشکل از شبکه و تنظیمات کامپیوتر شماست میتوانید از طریق برنامه هایی که مخصوص ریست کردن و بازگشت به حالت اولیه تنظیمات شبکه هستند استفاده کنید ، ما قبلا در انزل وب ۷ ابزار برتر رفع مشکلات اتصال به اینترنت در ویندوز را معرفی و بررسی کردیم.

ریست کردن مودم یا روتر برای حل مشکل باز نشدن صفحه وب

۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را در مرورگر خود تایپ کنید. وارد تنظیمات مودم شوید و یک بار مجددا آن را ری ست یا راه اندازی نمایید. علت استفاده از این ترفند تجدید آدرس آی پی است برای این که مطمئن شوید هیچ دو دستگاه کامپیوتر یا موبایل مشابهی وجود ندارد که از یک آی پی استفاده نمایند. برای ری استارت کردن مودم ها به جهت نرم افزاری یا سافت ری بوت می توانید از نرم افزار های ری بوت یا ری استارت مودم استفاده نمایید. اگر تنظیم و تغییر بخش های نرم افزاری جواب نمی دهد نوبت به هارد ری بوت می رسد که باید با استفاده از دکمه خیلی ریز پشت یا زیر مودم آن را یک بار به صورت کلی ری ست نمایید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

در ۹۰ درصد مواقع این روش مشکلات باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر را برطرف خواهد کرد.

ریستارت کردن کامپیوتر

اگر با تمام ترفند های معرفی شده همچنان این مشکل باقی بود پیشنهاد می کنیم یک بار سیستم خود را ری استارت کنید. چنان چه مشکل ادامه داشت حتما با سرویس دهنده اینترنت یا اپراتور خود ارتباط برقرار نمایید.

در پایان پیشنهاد میکنیم پس از برطرف شدن موضووع اگر مطالب وبسایت مورد نظر برای شما بسیار ارزشمند است توسط ۵ روش برای دانلود کامل سایت یا وبلاگ ها و استفاده آفلاین از آنها
انزل وب یکه نسخه آفلاین کامل از آن ایجاد و در آرشیو خود نگهداری کنید

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما چه طور مشکل باز نشدن صفحات سایت ها در مرورگر کامپیوتر خود را حتی با وجود اتصال به اینترنت برطرف می کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر کروم ، فایرفاکس و کامپیوتر و گوشی اندروید و..
آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. کامپیوتر ، گوشی اندروید و آیفون
نصب افزونه های گوگل کروم روی مرورگر مایکروسافت اج
آموزش استفاده و نصب افزونه های گوگل کروم در مرورگر مایکروسافت اج
رفع ارور Server not Found فایرفاکس
۹ روش رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

نظرات

  • ائلمان says:

    سلام خواهش میکنم برام کمک کنین کلافه شدم دیگه ، تو لپتاپم من با تمامی مرورگرهام میتونم به سایت های مثل گوگل و ویکی پدیا یا یاهو برم ولی با هیچ کدوم نمیتونم به دی جی کالا یا سایت های که با گوگل سرچ کردم رو باز کنم خواهش میکنم کمک کنید تمامی راه های سایت رو امتحان کردم ولی نشد .

  • مصطفی says:

    سلام بنده مشکل بزرگی داشتم و این بود که همه چی درست بود و میتونستم با اکسپلورر سرچ کنم اما با مرورگر های مثل فایرفاکس و اپرا و… نمیشد .همه جور راه حل سایت هارو هم خوندم و انجام دادم ولی بازم ارور میداد بالخره به مشکل پی بردم و اینقدر احمقانه و خنده دار بود که تا الان که دارم براتون مینویسم هر وقت بهش فکر میکنم خندم میگیره. “کافیه تاریخ و ساعت سیستم رو به روز رسانی کنید” .همین

  • you says:

    برای من هم چند تا سایت این ارور(This site can’t be reached) رو میده ولی وقتی با شیلتر شکن میزنم وارد میشه تازه هم اینجوری شده قبلا بازشون میکرد؟!!

  • شیدا says:

    سلام من با لپ تاپم به مودم ک وصل میشدم مشکلی نداشتم ولی الان ک مودمون رو قطع کردیم با لپ تاپ به اینترنت گوشیم وصل که میشم برنامه هایی مثل تلگرام اینا بدون مشکلی برام باز میشه اما با کروم یا فایرفاکس که میخوام سایتی رو باز کنم میزنه
    We’re having trouble finding that site.
    حتی گوگل رو هم باز نمیکنه و اینو میگه مراحل بالا هم انجام دادم ولی بازم همینه.چرا؟؟

    • عماد says:

      سلام دوستان ، ویندوز جدید نصب کردم ، در حالی که به اینترنت وصل بودم ولی فایرفاکس و موزیلا اجازه هیچکاری رو به من نمیداد ، اتفاقی تاریخ و ساعت لپ تاب که برای ۶ سال گذشته بود رو ، درست کردم و همین مهم باعث شد کارم درست بشه ، حواستون به تاریخ باشه اگر تاریخ دستگاهتون برا قدیم رو نشون بده فایرفاکس یا موزیلا اجازه عملیات یا کاری رو به شما نمیده ، امیدوارم متن بالا مشکل حتی یک نفرم حل کنه .

  • rasool says:

    سلام-سایت باز نمیشه و همچین پیغامی میده-مشکل از کجاست .لطفا کمک کنید.ممنون .
    This site can’t be reached
    The webpage at might be temporarily down or it may have moved permanently to a new web address

  • کاوه says:

    سلام.من اصلا کاری به یوتیوب و فیس بوک ندارم.مشکل اینجاست که فایر فاکس کامپیوتر من سایت آنتن و ویکی پدیا رو باز نمیکنه.روش هایی که شما گفته بودین رو هم انجام دادم تا حدودی ولی مشکل حل نشد. این هم کد ارور هستش.اگه میتونین کمک کنید.ممنون SEC_ERROR_OCSP_FUTURE_RESPONSE

  • مرجان says:

    اینم بگم که اینترنت لب تاپم وصله و تلگرام و ایمو و اسکایپ رو همه رو باز میکنه ولی کروم،فایرفاکس،اینترنت اکسپلورر و بقیه سرور ها همون پیغامی که گفتن رو میدن

  • مرجان says:

    سلام تمام راهکارهایی که گفته شده انجام دادم،اما بازم مشکلم حل نشد که نشدنه فقط کروم که بقیه سرورها،همش پیغام میده there is no internet connection،خواهش میکنم کمک کنیدکلافه شدم دیگه

  • محمد says:

    سلام من اینترنتم وصل میشه و میخوام برم توی کروم ولی ارور aw, snap رو میده و نمیدونم چیکار کنم تلگرام و اینترنت اکسپلوره رو میاره ولی کروم رو نمیاره چیکار کنم؟

  • الماس پور says:

    دوستان اگه کسی تونست کمک کنه من با وای فای مرورگرام باز میکننند ولی با دیتا (سیم کارت)باز نمیکن

  • آرش says:

    سلام.آقا من چند روزه درگیر این موضوع هستم.موزیلام باورژن قدیمی سرچ میکنه ولی وقتی به روز میکنم دیگه سرچ نمیکنه .حتی کروم هم نصب کردم ولی سرچ نمیکنه.اکسپلوور سرچ میکنه.کممممکم کنید.نمیخوام ویندوز عوض کنم.اینم شمامه ۰۹۳۰۳۶۲۳۴۳۲

  • Parastoo says:

    سلام…
    من نمیتونم با لپ ناپ وارد اینستاگرام شم منظورم تحت وبع..
    با vpn باز میشه فقط
    از آخرین آپدیت اینستا به این ور اینطور شد!!
    بابد چیکار کنم ؟؟

  • Zahra says:

    سلام خسته نباشید من و دوستام میخایم بریم توی یه سایتی اما برای هیچکدوممون باز نمیکنه…اون سایتی که هم گفتید رفتم و گفت فقط برا من اینطوره اما خب بقیه دوستام هم همینن..سایتی که من میگم تا یک ماه پیش میرفتیم و توش نتایج ازمون هامونو می دیدیم..شما راه حلی دارید؟!!!

  • نسیم says:

    من لینک مورد نظر را برای دوستم ازطریق تلگرام فرستادم و باز نشد ، سپس در گروهی که دوست مورد نظر هم بود فرستادم
    لینک رو تو گروه که فرستادم تونست باز کنه

  • mehrab says:

    سلام و خسته نباشید به خاطر سایت خوبتون.
    مرورگر من هم گوگل کروم و هم فیروکس وقتی مطلبی سرچ میکنم باز میکنه ولی وقتی که میخوام از همون مطلب سرچ شده سایت بازکنم بعضی از سایتا رو باز میکنه ولی بعضیا رو نه مثلاً از ١٠٠ سایت فقط ۵ تا رو باز میکنه
    مشکل از کجاست لطفاً کمک کنید

  • amirhossein says:

    دوستان اکثر قطعی اینترنت در مرورگرها به دلیل تیک داشتن تنظیمات پروکسی در اینترنت اکسپلورره. در اکسپلورر به tools برید و گزینه آخر یعنی internet options رو انتخاب کنید. به connections برید و lan settinge رو انتخاب کنید. به غیر از گزینه اول تمامی تیک ها رو بردارید و ok کنید. اگه نشد به سربرگ advansed برید و هر دو reset رو امتحان و ok کنید. در ضمن حتما ازطریق تنظیمات ساعت به سربرگ internet time برید و change settings رو بزنید بعدش update now رو بزنید تا زمان از طریق اینترنت آپدیت بشه بعد ok کنید و تمام

  • مهدی says:

    سلام من فقط میدونم با فیلتر شکن استفاده کنم از سایت ها
    تو کروممم میشه تو موزیلام کلا نمیشه
    من چی کنم؟؟؟

  • مهدی says:

    سلام.مرورگرای من سایتهای داخلی مثل سنجش و به راحتی باز میکنه.ولی گوگل و سرچ میکنم روی https یه خط قرمز مزنه باز نمیکنه.تاریخ سیستمم هم به روزه.چند بار پشتیبانی اینترنتم تماس گرفتم و راههای زیادی رفتم ولی جواب نگرفتم.لطفا اگه میتونین راهنمایی کنین.تشکر

  • arash says:

    همه راهکارهارو امتحان کردم هیچ کدوم مشکلمو حل نکرد

  • ایوب says:

    سلام.من وقتی به http://isom.isiri.gov.ir/ وارد میشم این پیام رو میده ،The connection has timed out

    The server at isom.isiri.gov.ir is taking too long to respond.

    The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
    If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.
    If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the Web.

    مشکل چیه به نظر شما

  • بهروز says:

    سلام تشکر از راهنمایی های خوبتون
    من یک مشکل برای وارد شدن به یک سایت دارم
    اونم اینه که هر وقت میخام واردش یشم این پیغام رو نشون میده HTTP method POST is not supported by this URL
    لطفا کمکم کنید

  • بنجامین دومینان says:

    مرورگر ها اکثراً به زمان دقیق سیستم حساسند و بیشتر مواقع با تنظیم زمان و تاریخ دقیق سایت ها باز می شوند
    اگر روی تنظیم اتوماتیک اینترنتی باشد مشکل کاملا حل می شود

  • ندا says:

    مشکل بنده فکر میکنم خیلی ساده تر باشه مودم به کامپیوترم وصله و تمامی برنامه ها رو باز میکنه مثل تلگرام و … فقط مرورگرها مثل فایرفاکس و اپرا و حتی گوگل کروم هیچ سایتی رو باز نمیکنن مشکل از کجاست کسی اگر میدونه راهنمایی کنه متشکرم

  • بهنام says:

    بی نهایت سپاسگزارم
    بعد از مدتی استفاده از فایروال Comodo اتصال اینترنت لپ تاپم مختل شده بود و فقط سایت گوگل باز میشد(با هر مرورگری که امتحان کردم)
    در نهایت DNS رو تغییر دادم و بحمدالله مشکل حل شد
    بازم ممنونم ازتون

  • سعید says:

    سلام.
    مشکل من یکم خاص شده و پیچیده.من طراحی وب سایت انجام میدادم اما رمز ورود به cpanel رو چند بار اشتباه تایپ کردم یه دفعه دیگه باز نکرد.خود وبسایتمو زدم اونم باز نشد اما بقیه وبسایت ها باز میشه.جالب تر از همه این که من با لپ تابم از وایرلس شرکت وصل میشدم اونجا بن شد سایتم اما وقتی همون لپ تاب رو میبرم خونه و با اینترنت خونه وصل میشم سایتم باز میشه.حالا نمیدونم وایرلس شرکت با سایتم مشکل خورده یا cpannel خودش ای پی رو بلوک کرده.
    لطفا اگه کسی میدونه راهنماییم کنه.ممنون

    • بابک says:

      دوست عزیز با شرکت هاستینگ خودتون در تماس باشید. فقط اونها میتونن این مشکل رو برطرف کنند.
      وقتی چند بار رمز عبور cpanel رو اشتباه تایپ کنید ، ip فعلی شما به صورت اتوماتیک و برای امنیت سایت خودتون از طرف شرکت هاستینگ بلاک میشه و تو لیست سیاه قرار میگیره. به همین دلیل با استفاده از اینترنت جاهای دیگه و در اصل با تغییر ip چنین مشکلی دیده نمیشه.
      موفق باشید

  • هادی says:

    سلام
    بنده هم همین مشکلو داشتم و همه مراحل بالا رو طی کردم
    اما نتیجه ای نگرفتم پ
    تا
    اینکه
    متوجه شدم

    یکی از دوستان نابغه ام تاریخ ویندوزمو عوض کرده بود و دوباره به تاریخ جدید اصلاح نفرموده بودند
    وقتی تاریخ ویندوزو بروز کردم مشکلم حل شد

  • m says:

    ُلام من باکامپیوترمیام تلگرام ولی لینکای گروهوفایرفاکسم بازنمیکنه چیکارکنم؟

  • maryam says:

    ممنون خوب بود..

  • Andromeda7137 says:

    من مشکلم در کامپیوتر ، با اجرای فیلتر شکن رفع میشه.

  • محمد رضا says:

    سلام
    مشکل من اینکه با مرورگر موزیلا وقتی سایتی رو تایپ میکنم اصلا هیچ تغییری نمیکه و پیغامی نمیاد.
    ممنون از سایت خوبتون .

صفحات1 2 3