حل مشکل باز نشدن سایت ها در فایرفاکس ، گوگل کروم و سایر مرورگرها

۱۱ روش حل مشکل باز نشدن سایت ها در فایرفاکس ، گوگل کروم و سایر مرورگرها

برای شما هم پیش آمده است ببینید تمام اتصالات اینترنت برقرار است و هیچ مشکلی در ارتباط وجود ندارد اما برخی از وب سایت ها در مروگر باز نمی شوند؟ این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. مشکلاتی مثل کندی سرور و داون شدن یا پایین آمدن سایت می تواند یک دلیل اصلی برای این مشکل باشد. ممکن است آدرس سایت یا دامین آن تغییر کرده باشد یا حتی سرویس دهنده اینترنت شما دسترسی به برخی از وب سایت های خاص مثل یوتیوب را بلاک کرده باشد. البته این مسئله علت داخلی هم می تواند داشته باشد. گاهی بارگذاری صفحات اینترنتی با کش داخلی مرورگر، فایروال ویندوز، برخی از اکستنشن یا افرونه های نصب شده روی مرورگر و نهایتا تغییرات ناگهانی در تنظیمات یا پیکره بندی روتر هم روی باز نشدن برخی از وب سایت ها اثر گذار هستند. در این مطلب ۱۱ روش برای برطرف کردن مشکل باز نشدن سایت را با وجود اینترنت را می آموزید.

اینترنت وصل است ولی بعضی سایت ها در مرورگر باز نمی شوند ؟ این مطلب را بخوانید

Best Tricks When Some Websites Do Not Open On Your Computer 

ما قبلا در روش های مشابه حل مشکل باز نشدن سایت ها در گوشی با اینترنت ایرانسل ، همراه اول و رایتل را برای گوشی ها در انزل وب آموزش دادیم اما در مرورگرهای کامپیوتر گاهی مشکل عدم باز شدن سایت ها هنگام بروز خطاهای HTTPS و SSL در مرورگر به وجود می آید یا با پیغام HTTP 400 bad request مواجه شوید که به راحتی با ترفند هایی که قبلا معرفی شده است قابل حل است. برخی دیگر از خطاها مثل This web page is not available هستند که با وجود اتصال به اینترنت و هیچ تغییری در مرورگر به وجود می آیند که پیشنهاد می کنیم برای پیدا کردن علت باز نشدن سایت ها و رفع آن ها از ترفند های زیر استفاده کنید.

ببینید آیا سایت در دسترس است؟

بهتر است قبل از هر اقدامی برای یافتن سوال چرا بعضی سایت ها باز نمی شوند ؟ اول ببینید آیا خود سایت مشکلی دارد یا این که برای همه در دسترس است. در سرویس downforeveryoneorjustme.com آدرس دامین را وارد کنید. چند ثانیه بعد این سرویس به شما نشان می دهد آیا سایت مدنظرتان برای همه داون شده یا از دسترس خارج است یا این که فقط شما در دیدن آن مشکل دارید. اگر سایت مورد نظر شما از دسترس خارج بود پیشنهاد میکنیم حتما از نسخه های آرشیو شده آن در اینترنت  یا نسخه آرشیو شدن سایت در مرورگر خود استفاده کنید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

سایت در مرورگر دیگری نمایش داده می شود؟

این گام از مراحل ضروری در بررسی مشکل باز نشدن وب سایت های مختلف در مرورگر های فایرفاکس ، گوگل کروم و.. است. ببینید وب سایت مدنظر شما در مرورگرهای دیگر باز می شود یا این که با همین مشکل رو به رو می شوید. اگر این مشکل فقط در یک مرورگر خاص نظیر کروم و فایرفاکس دیده می شود از آموزش ریست کردن فایرفاکس و کروم با یک کلیک استفاده کرده و یا مرورگر را یک بار از اول مجددا نصب نمایید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر با بررسی فایل Hosts در ویندوز

برای دسترسی به فایل hosts مسیر C:\Windows\system32\drivers\etc\ folder را در ویندوز خود طی کنید. ببینید در این فایل سایت خاصی بلاک شده است یا نه. به صورت استاندارد این فایل به شکل زیر در ویندوز قابل مشاهده است:

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

پایین و آخر این فایل را چک کنید و ببینید با فرمت ۱۲۷.۰.۰.۱ www.domain.com domain.com. سایت خاصی ذکر شده است یا نه. در صورتی که وب سایتی به همین شکل در فایل هاست مشاهده می کنید کافی است آن خط را از کل فایل حذف کرده و سپس فایل هاست را مجددا ذخیره کنید.

حل مشکل باز نشدن بعضی سایت ها توسط پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر

پاک کردن کش یا همان اطلاعاتی که بعد از چند بار جستجو در حافظه مرورگر ذخیره می شوند در افزایش سرعت مرورگر گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس و… موثر هستند. ابزارهایی مثل Ccleaner و Tuneup utilities قادر هستند خیلی راحت کش و تاریخچه مرورگر را پاکسازی نمایند؛ هر چند که به صورت دستی خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید.

بررسی تنظیمات فایروال ویندوز برای رفع مشکل باز نشدن سایت

خودتان یا کاربر دیگری که از سیستم استفاده می کند ممکن است تنظیمات فایروال را فعال کرده باشد و ناخودآگاه باعث بلاک شدن وب سایت هایی نظیر فیس بوک و یوتیوب شده باشد. با غیرفعال کردن سرویس پیش فرض فایروال در ویندوز از قسمت کنترل پنل احتمال مشکل باز نشدن برخی از وب سایت ها در مرورگر برطرف خواهد شد.

بررسی نرم افزارهای مسدود کننده یا Parental control در ویندوز

باید ویندوز را از همه جهت بررسی نمایید. ببینید قابلیت parental control برای کنترل برخی از کاربران در ویندوز یا نرم افزار های مسدود کننده وب سایت های خاص فعال هستند؟ از مسیر Control Panel > Programs and Features تمام برنامه های بلاک کننده وب سایت را حذف یا غیرفعال کنید.

پاک کردن کش DNS ویندوز جهت رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها

پنجره Command Prompt را با تایپ cmd در جستجو ویندوز باز نمایید. ipconfig/flushdns را تایپ کرده و کلید بازگشت یا return را بزنید. با این کار کل کش مربوط به DNS حذف می شود.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

استفاده از DNS های عمومی و باز گوگل

ممکن است DNS مربوط به سرویس دهنده اینترنت شما دسترسی به یک وب سایت خاص را مسدود سازد. پس چه بهتر که از Google Public DNS یا Open DNS استفاده کنید تا هم سرعت بارگذاری افزایش یابد و هم مطمئن باشید هیچ گاه سایت به این دلیل مسدود نشده است.

ریست کردن تنظیمات شبکه کامپیوتر

اگر احساس میکنید مشکل از شبکه و تنظیمات کامپیوتر شماست میتوانید از طریق برنامه هایی که مخصوص ریست کردن و بازگشت به حالت اولیه تنظیمات شبکه هستند استفاده کنید ، ما قبلا در انزل وب ۷ ابزار برتر رفع مشکلات اتصال به اینترنت در ویندوز را معرفی و بررسی کردیم.

ریست کردن مودم یا روتر برای حل مشکل باز نشدن صفحه وب

۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را در مرورگر خود تایپ کنید. وارد تنظیمات مودم شوید و یک بار مجددا آن را ری ست یا راه اندازی نمایید. علت استفاده از این ترفند تجدید آدرس آی پی است برای این که مطمئن شوید هیچ دو دستگاه کامپیوتر یا موبایل مشابهی وجود ندارد که از یک آی پی استفاده نمایند. برای ری استارت کردن مودم ها به جهت نرم افزاری یا سافت ری بوت می توانید از نرم افزار های ری بوت یا ری استارت مودم استفاده نمایید. اگر تنظیم و تغییر بخش های نرم افزاری جواب نمی دهد نوبت به هارد ری بوت می رسد که باید با استفاده از دکمه خیلی ریز پشت یا زیر مودم آن را یک بار به صورت کلی ری ست نمایید.

رفع مشکل باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر

در ۹۰ درصد مواقع این روش مشکلات باز نشدن برخی سایت ها در مرورگر را برطرف خواهد کرد.

ریستارت کردن کامپیوتر

اگر با تمام ترفند های معرفی شده همچنان این مشکل باقی بود پیشنهاد می کنیم یک بار سیستم خود را ری استارت کنید. چنان چه مشکل ادامه داشت حتما با سرویس دهنده اینترنت یا اپراتور خود ارتباط برقرار نمایید.

در پایان پیشنهاد میکنیم پس از برطرف شدن موضووع اگر مطالب وبسایت مورد نظر برای شما بسیار ارزشمند است توسط ۵ روش برای دانلود کامل سایت یا وبلاگ ها و استفاده آفلاین از آنها
انزل وب یکه نسخه آفلاین کامل از آن ایجاد و در آرشیو خود نگهداری کنید

تجربه و پیشنهاد شما ؟

شما چه طور مشکل باز نشدن صفحات سایت ها در مرورگر کامپیوتر خود را حتی با وجود اتصال به اینترنت برطرف می کنید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
آموزش افزودن و نصب افزونه در مایکروسافت اج (Microsoft Edge)
فعال سازی جاوا اسکریپت در مرورگر کروم ، فایرفاکس و کامپیوتر و گوشی اندروید و..
آموزش فعال سازی جاوا اسکریپت مرورگر کروم ، فایرفاکس و.. کامپیوتر ، گوشی اندروید و آیفون
نصب افزونه های گوگل کروم روی مرورگر مایکروسافت اج
آموزش استفاده و نصب افزونه های گوگل کروم در مرورگر مایکروسافت اج
رفع ارور Server not Found فایرفاکس
۹ روش رفع ارور Server not found مرورگر فایرفاکس

نظرات

  • 123 says:

    سلام من همیشه گوشیمو به سیستمم وصل میکنم و از نتش استفاده میکنم اما الان دو روزه که نت گوشی به کامپیوتر وصله ولی وقتی فایرفاکس و یا کروم رو باز میکنم گوگل بالا نمیاد میشه راهنمایی کنین؟!!!؟

    • AMIRHOSSEIN says:

      شما اینکار را بکنید
      Chrom<تتنظیمات<تتنظیمات پیشرفته<سیگزینه سیستم (در صورت وجود)<تنظیمات پراکسی<LAN setting<تیک گزینه automatically رو زده و بعد تیک گزینه Use a proxy… رو بردارید

  • reza says:

    سلام من در مرورگر یه موضوع رو سرچ میکنم بالا میاد ولی پنجره مرتبط با اون یالا نمیاد میزنه شبکه در دسترس نیست در حالی که ۷-۸موضوع دیگ هم امتحان کردم مشکل از کجاست؟

  • ساناز says:

    سلام(لطفا پاسخ بدین)
    من وقتی داخل کامپیوتر وارد کروم میشم چیزی سرچ میکنم هیچی نمیاره تمام اتصالات اینترنت رو هم بررسی کردم اما مشکل از اونجا نبود توی موزلا هم اصلا صفحه ی اصلی رو نمیاره لطفا راهنمایی کنید

  • ali says:

    سلام…سایت همچین پیغامی میده…مشکل از کجاست؟

    Warning: mysqli::__construct(): (HY000/2002): No connection could be made because the target machine actively refused it. in D:\web\test.karasa.ir\Settings.php on line 8 Connection failed: No connection could be made because the target machine actively refused it.

  • عمران says:

    خیلی ممنونم ازتون

  • فرشاد says:

    براچی این همه …نوشتی؟ اقا چنتا گام ساده ست برید تو این پیج مشخصه
    https://support.microsoft.com/en-us/help/2779064/your-computer-appears-to-be-correctly-configured-but-the-device-or-res

  • امیر says:

    بعنوان یکی از روشها: اگر فیلتر شکن رو وصل کنیم و بعد بصورت عادی، اگزیت کنیم و ازش خارج بشیم، مشکل حل میشه. چون دراینصورت فیلتر شکن، تنظیماتی که خودش تغییر داده بوده مثل پراوکسی و… رو خودش به حالت اول برمیگردونه.

  • mahshid says:

    سلام،من از ترکیه وصل میشم .سایت ویکی پدیا نه با گوشی و نه مبایل باز نمیکه مشکل از چی میتونه باشه

  • Reza says:

    سلام
    من وقتی فیلتر شکنو روشن میکنم با اینترنت ADSL هیچ سایتی(هم سایت هایی ک فیلتره و هم سایتهایی که فیلتر نیست) رو باز نمیکنه .
    با مرورگر ها و فیلترشکنهای مختلف هم امتحان کردم ولی باز نمیشه. ولی با اینترنت گوشی فیلترشکن راحت همه سایتهارو باز میکنه!
    مشکل چی میتونه باشه

    با گوشی های دیگه هم که به مودم وصلن رو امتحان کردم ک اونا هم همین مشکلو داشتن؟

  • سجاد says:

    من فیلتر شکن hotspot نصب کردم ، از زمانی که نصب کردم هیچ سایتی باز نمیشه

  • sima says:

    سلام خسته نباشید یه مشکلی برام پیش اومده من همه سایتها میتونم برم ولی سایت سهام عدالت و برام نمیاره همه راه ها رو امتحان کردم ولی بازم درست نشد که نشد خواهش میکنم کمکم کنید کافی نت دارم خیلی توشرایط بدی هستم هرکاری میکنم سایت و برام باز نمیکنه

  • علی says:

    سلام
    من با ایکسپلورر بدون مشکل وب گردی می کنم
    اما با فایرفاکس و کروم هیچ سایتی رو نمی تونم باز کنم
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

  • فرزین says:

    سلام
    ADSL مخابرات دارم، همه صفحات فقط با وی پی ان باز میشن و با هر دستگاه و مودمی هم امتحان میکنم همینه وضع، بیشتر از ۶ بار هم تماس گرفتم مخابرات، کارهای مختلفی انجام دادن، چند بار DNS عوض شد، یک بار گفتن نویز خط زیاده، و چیزهای دیگه، اما هنوز هیچ تغییری انجام نشده…
    آیا راهی پیشنهاد میتونین بدین؟

  • a says:

    باسلام بنده همین مشکل رو داشتم ویکسری سایتها برام باز نمیشد مرور گر فایر فاکس و کروم رو ازاینترنت دانلود کردم ومجدد نصب کردم وقبلی ها رو حذف کردم مشکلم حل شد گاهی مشکل از مرورگرهاست

  • a says:

    باسلام بنده همین مشکل راداشتم وتمام تنظیمات راچک کردم درست نشد مجددکروم و فایرفاکس را ازاینترنت دانلود کردم نصب کردم و قبلی ها راپاک کردم مشکل حل شد گاهی مشکل از خود مرورگراست

  • نشتارودی ریکا says:

    سلام بنده مرورگر بنده تمام سایت ها را باز می کند ولی ویکی پدیا را باز نمی کند و تنها با وی پی ان می توانم وارد ویکی پدیا شوم

  • حسین says:

    با سلام
    من نمیتونم به یک سایت خاص متصل بشم. تقریبا مطمئنم که مشکل از IP خودمه. چون با IP همیشگی (تقریبا ۲ تا ۳ ماهه با همین IP وصل میشدم) که میخوام وصل بشم، سایت بالا نمیاد. یا اگه به سختی بالا میاد نمیتونم به اکانت خودم log in بشم. با IP دیگه وصل میشم و هیچ مشکلی نداره. چجوری باید حلش کنم؟ history، cache و کوکی های کروم رو هم پاک کردم نشد.
    خیلی ممنون.

  • milad says:

    سلام

    متاسفانه svchost.exe من با اتصال به اینترنت خحجم بسیار زیادی رو مصرف میکرد
    مصرف بالای حجم اینترنت توسط لپ تاب برام غیر عادی بود و این مسئله رو با کمک نرم افزار glass wire فهمیدم و برنامه ای که نت بسیار زیادی استفاده میکرد رو به اسم Host Process for Windows Services نشون میداد

    هیچ راهی برای جلوگیری از اتصال این برنامه به نت پیدا نکردم و مجبور شدم توسط فایروال دسترسی این برنامه به اینترنت رو قطع کنم ولی با قطع کردن اون دیگه کلا دسترسیم به نت توسط هر مرورگری قطع میشه

    مکسی راهی میدونه؟

  • امیر says:

    هیچکدوم جواب نداد دوستان یه راه ساده داره از داخل setting کروم عبارت proxy رو سرچ کنید بعد از باز کردن proxy setting به تب advance برین و گزینه reset رو بزنید و ok در اخر هم close رو بزنید
    تشکر از سایت خوبتون

    • کتی says:

      مرسیییییییییی،چند روزه کلافه شدم،گوگلم باز نمیشد،الان با راه حلتون اوکی شدددددد

    • Alireza says:

      دمت گرم با این روشی که گفتی امتحان کردم درست شد

    • کیوان says:

      واقعا مرسی اما تعجب میکنم اصلا چه ارتباطی به اونجا داشت واقعا اما چه فرقی داره در هر حال مهم درست شدنشه که شد

  • زیبا says:

    سلام ولی این روش مشکل داره. در فایرفاکس قبلا با سابفون راحت وارد میشدم چه قطعش چه وصلش همه چی باز میشد. اما یکبار گیر کردم ری استارت از دکمه زدم حالا هر بار که میخام وصل بشم باید مدام ستنیگ رو یوز پروکسی بزنم وقتی میخام بدون فیلترشکن کار کنم باید نو پروکسی رو بزنم در حالی که قبلا بدون هیچ مشکلی خود به خود موقع قطع و وصل سابفون راحت کار میکرد و اینکه هر بار باید تنظیماتو عوض کنی اعصاب خرد کنه که؟!!! البته از دیروز که نصفه کاره قطع شد خود سابفون هم توی ستنیگ و آپ استریم پروکسی خواسته که گزینه دونت یوز آپ استریم رو بزنیم وگرنه کار نمیکنه. حالا چیکار کنم؟ قبلا سابفون اگر وصل بود که همه رو میرفت راحت دیسکانتکش هم میکردم خودش قطع میشد و بدون تغییر تنظیمات بدون فیلترشکن کار میکرد.

  • ندا says:

    سلام.اینترنت کاملا وصل هست ولی هیچ مرورگری برام باز نمیشه..نه گوگل و نه مرورگرهای دیگه بهم کار نمیدن..
    فقط ی مرورگر جدید از بازار گرفتم ک با اون فقط میتونم کار کنم ولی..میخوام بدونم در کل مشکل از چیه..؟

  • پردیس says:

    سلام
    خیلی ازتون سپاسگزارم بابت این مطلب.
    من هم این مشکل رو با یه سایتی داشتم که با استفاده از مطلب شما و پاک کردن تاریخچه مرورگر مشکلم حل شد.
    مطلبتون خیلی کمکم کرد.
    سپاس

  • علی says:

    سلام من هم یکبار مودم را خاموش روشن کردم درست شد ممنون

  • ریحانه says:

    با عرض سلام انترنت به دیگه deviceها وصل میشه وکار میکنه ولی وقتی به کامپیوتر وصل میکنم انترنت کامل به کامپیوتر وصل میشه ولی هیچکدام از مرورگرها کار نمیکنه میدونید مشکلش چی هست؟ با تشکر

  • محمد says:

    سلام من هیچکدوم از مرور گرهام در کامپیوتر ویندوز باز نمیشه همه چیزو چک کردم اما درست نمیشه بردمش خدمات کامپیوتری گفت فیلترشکن ای پی اینترنت را تغییر داده میشه بگید چطور میشه درستش کرد?
    ممنون با بت سایت خوبتون

  • smaeil says:

    منم انجام دادم ولی نشد هیچی بالا نمیاره عکس یه قفل بالا میاد و مینویسه
    Your connection is not secure
    بنظرتون چیکار کنم … اصلا هیچی باز نمیکنه
    مرورگرشم موزیلا فایر فاکس

  • Mohsen says:

    سلام.من همه ی اینکار هارو انجام دادم ولی درست نشد.وقتی حتی کلمه ای رو سرچ میکنم توی هر مرورگری هیچ چیزی بالا نمیاره

  • علی اکبر میرزاجانپور says:

    سلام
    من هاردم رو فرمت کردم و دوباره ویندوز نصب کردم درست شد

  • شهلا says:

    سلام ببخشید من میخام برم سایت شرکتمون این خطارو میده.The service is unavailable.
    به نظرتون مشکل از کجاست؟
    سایتم خودمون طراحی نکردیم یه طراح سایت برامون طراحی کرده

  • محسن says:

    من یکبار مودمم را روشن و خاموش کردم درست شد

صفحات 1 2 3