ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار wordبدون بهم خوردن تنظیمات

آموزش ادغام و ترکیب چند فایل Word بدون به هم خوردن تنظیمات آنها

چند فایل ورد دارید اما وقت و حوصله تایپ مجدد یا کپی پیست کردن آن ها را برای چسباندن به هم ندارید؟ تعداد فایل ها بیش تر از این است که بخواهید یکی یکی متن ها را جدا و در یک فایل ورد گرد هم آورید؟ جای نگرانی نیست. در نرم افزار مایکروسافت آفیس قابلیتی وجود دارد که می توانید هر چند فایل یا سندی که داشته باشید را با هم ادغام کرده و یکی کنید. در ادامه این مطلب و طی دو روش ساده می آموزید چه طور اسناد ورد را با هم ادغام کرده؛ طوری که هیچ یک از تنظیمات موجود از بین نرود.

چگونه چند فایل نرم افزار ورد را بدون به هم خوردن تنظیمات با هم ادغام کنیم؟

How to Merge Documents in Microsoft Word

قبلا ترفندهای ترکیب و تبدیل فایل های PDF به یک فایل را معرفی کردیم. از آن جایی که فایل های ورد خیلی متداول تر از فایل های پی دی اف هستند و ویرایش آن ها برای کاربران ساده تر است تصمیم گرفتیم ترفند های یکی کردن چند فایل Word را هم در این مطلب با شما به اشتراک بگذاریم.

ادغام و چسباندن دو نسخه متفاوت از یک سند ورد

در این روش محتوا دو فایل ابتدا با هم مقایسه شده و سپس آن چه که در فایل اصلی دیده نمی شود ولی در فایل های دیگر وجود دارند به فایل اصلی اضافه می شوند. ابتدا نرم افزار ورد را باز کنید. این ترفند برای نسخه های ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ (فقط برای مک) و ۲۰۱۳ ورد جواب می دهد.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

روی تب Review کلیک کنید. گزینه Compare را انتخاب و سپس روی Combine کلیک کنید. در ورد ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ (در مک) روی منو Tools کلیک کرده و گزینه های Merge Documents یا Compare and Merge Documents را انتخاب نمایید.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

سند دلخواه خود را انتخاب کنید. از طریق منو کشویی که ظاهر می شود گزینه Original document را انتخاب نمایید و سپس روی Browse کلیک کنید. حال وارد درایوی که فایلتان در آن ذخیره شده است شوید و سند را انتخاب نمایید. این مراحل را برای هر چند فایلی که می خواهید ادغام نمایید تکرار کنید.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

روی More >> کلیک کنید تا گزینه های بیش تری برای ادغام فایل ها نمایش داده شود. مثلا می توانید در این بخش فرمت نهایی دلخواه را مشخص کرده و تعیین کنید در فایل اصلی نیز تغییراتی ایجاد شود یا نه.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

روی OK کلیک کنید تا تغییرات یاد شده با ادغام فایل ها اعمال شوند. برای مشاهده تمام این تغییرات روی فایل اصلی Track Changes format را انتخاب نمایید.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

اگر نمی خواهید یک بار پیش نمایش تغییرات را روی فایل اصلی مشاهده کنید گزینه Accept All Changes in Document را انتخاب کنید و تیر خلاص را بزنید!

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

ادغام چند صفحه ورد و ترکیب سریع دو سند متفاوت

برای ادغام چند فایل Word به صورت همزمان  اولین سند را در نرم افزار ورد باز کنید. با این ترفند محتوا سند دوم را قصد داریم به سند اول اضافه کنیم. در واقع در این روش هیچ فایلی با فایل دیگر مقایسه نمی شود؛ بلکه دو محتوا چه مشابه و چه متفاوت با هم ترکیب می شوند. این روش در تمام نسخه های ورد جواب می دهد.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

نیم خط را در هر جایی از فایل اول که باز کرده اید قرار دهید. محل قرار گیری نیم خط یا مکان نما در ورد موقعیت اضافه شدن محتوا دیگر را نشان می دهد.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

روی تب Insert کلیک نمایید. در بخش Text روی فلش رو به پایین کوچک کنار آن کلیک و گزینه دوم یعنی Text from File را انتخاب کنید. در ورد ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ (در مک) از طریق منو Insert روی File… کلیک کنید.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

فایلی را که باید اضافه شود انتخاب کنید. با فشردن همزمان کلید Ctrl می توانید چند فایل را با هم انتخاب کنید تا به بدنه اصلی اضافه شوند. اگر چند فایل دارید که در به صورت یک مجموعه هستند و نمی توانید آن ها را از هم جدا کنید کلید Shift را نگه دارید، ابتدا روی اولین فایل و سپس روی فایل آخر کلیک کنید تا کل فایل ها همزمان با هم وارد شوند.

ترکیب و ادغام چند فایل در نرم افزار word

فایل ها را وارد کنید. جای تعجبی ندارد که متون عینا در فایل جدید دیده شوند؛ چون هیچ فرمت یا تغییراتی روی آن ها اعمال نخواهد شد.

تجربه و پیشنهادات شما ؟

در صورتی که در افزودن فایل ها و ترکیب آن ها با روش های مطرح شده به مشکل خاصی برخورد کردید آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش کامل 11 روش حل مشکل قفل شدن ورد (Microsoft Word)
آموزش کامل ۱۱ روش حل مشکل قفل شدن ورد (Microsoft Word)
آموزش ویرایش فایل ورد قفل شده و خروج از حالت Read Only
آموزش ویرایش فایل ورد قفل شده و خروج از حالت Read Only
آموزش کامل ساخت و طراحی سربرگ در ورد Microsoft Word
آموزش کامل ایجاد فهرست بندی ورد (Word) بصورت دستی و خودکار
آموزش کامل ساخت فهرست بندی ورد (Word) به صورت دستی و خودکار

نظرات

  • حسین says:

    ممنون
    موفق باشید

  • shima says:

    خیلی ممنون

  • سارا says:

    عالی بود ممنون خیلی به من کمک کرد

  • فاطمه says:

    واقعا عالی بود من برای پایان نامم گیر کرده بودم ک از روی سایت شما خوندم و کارم راه افتاد…دمتون گرم مرسی‌

  • سعید ناصروفایی says:

    با سلام. خیلی عالی بود. ممنون از راهنمایی تون. موفق باشید

  • علی says:

    سلام
    خیلی کمک کرد، خدا خیرتون بده که کار مردم رو راه میندازید.

  • سارا افشار says:

    من چندتا ورد رو بوسیله همین روشی ک گفتین انجام دادم ولی نصف پاورقی هام بهم خورده نصف دیگه س سالمه .!! الان باید چیکار کنم ؟!؟

  • حمید says:

    باسلام آقا فقط یک کلام عالی بود ممنون از راهنمایی بی منت

  • عاطفه says:

    با سلام متشکرم بابت این توضیح کامل و کاربردی…
    عالی بود

  • سمیعی says:

    فوق العاده عالی متشکرم . آموزش ادغام دو فایل متفاوت در ورد عالی بود. عااااالی

  • سارا says:

    من سه تا ورد رو با هم وارد میکنم بدون هیچ مشکلی، ولی موقع ذخیره کردن خطا میده، ممکنه به خاطر حجم بالای فایل باشه؟ورد محدودیت حجم برای ذخیره شدن داره؟؟

  • نسیم says:

    بی نهایت ممنون مشکل من حل شد. الهی سلامت باشید.

  • بابک says:

    من که ادغام کردم اندازه فونتهاش تغییر کرد وبرای کتاب نیاز مبرمی داشتم/دوباره اجبارابصورت دستی کپی پیست کردم .ظاهرا بهم نخورد.keep sourcزدم

  • محدثه says:

    سلام….مطلبتون خوب بود…ولی برای من مشکل پیش میاد….من چند تا نقشه کشیدم توو چندتا وُرد حالا میخوام همه رو وارد یه ورد کنم ولی روی هم میفتن وقاطی میشه…..حالا چی کنم؟لطفا جواب بدین….

  • فاطمه says:

    سلام. من اینجوری که گفته شده انجام دادم ولی کلا تمام متن هام بهم ریخت: جداول، شکلها همه بهم ریخته و حتی شماره صفحه ای هم که قبلا گذاشته بودم رو نشون نمیده. تو رو خدا کمکم کنین. من با هزاربدبختی فایلهای جداگانه رو مرتب کردم ولی الان موقع ادغام انگار از سر نو باید زجر بکشم

  • اعظم says:

    خیلی عالی بود متشکرم.

  • وحید says:

    سلام
    من دو سند ود دارم که کل متن هر دوتاش شامل کلی تکست باکس و اشکال هستش و نمیتونم با این روش ادغامشون کنم و ارور می ده؟
    چه کنم؟

    • Mahdieh says:

      دوستان توجه کنید فایل هاتون رو توی همون صفحه نیارید چون باهم قاطی میشه بلکه یک صفحه جدا بسازید توسط Blank pageیا Break page و توی اون صفحه فایل بعدی رو با گزینه ی object بذارید.با تشکر از ادمین سایت