۱۴ نشانه که زنگ خطر ویروسی شدن گوشی های اندروید است !

به دلیل استفاده روز افزون از گوشی های هوشمند و هم چنین استفاده از اینترنت،احتمال آلوده شدن آنها به انواع ویروس ها و برنامه های مخرب در حال افزایش است.قبلا در مطلبی در انزل وب با خطرناک ترین ویروس های اندروید و روش خلاص شدن از آنها آشنا شدیم و در اینجا نشانه هایی که ممکن است خبر از آلوده شدن گوشی اندرویدی شما بدهد را با هم مرور میکنیم،با ما همراه باشید.

بیش از ۱۰ علامت ویروسی شدن گوشی های اندرویدی که باید به آنها دقت کنید !

۱۰+ Signs That Proves your Android Smartphone Is Infected

گوشی های هوشمند و تبلت ها همیشه در معرض جرایم سایبری هستند. اینترنت فضای بسیار گسترده ای است که در آن فعالیت های مجرمانه توسط مجرمان اینترنتی می تواند به راحتی انجام شود.حدود ۵۵ درصد از مجرمان اینترنتی گوشی های هوشمند و به خصوص اندرویدی را هدف قرار می دهند که در آموزشی در انزل وب در مورد آگاهی از تحت جاسوسی و کنترل بودن گوشی های اندرویدی صحبت کرده ایم. اما با دانستن بعضی موارد به راحتی می توانید بفهمید که آیا در دام این مجرمان افتاده اید یا خیر.

تبلیغات ناخواسته

اگر از گوشی های اندرویدی استفاده میکنید و تبلیغات نا خواسته رو صفحه نمایش شما نمایش داده می شود احتمال آلوده شدن گوشی شما به اشکالات (bug) و یا نرم افزار مخرب وجود دارد. هدف نمایش این تبلیغات مشخص است، مجرمان می خواهند شما روی این تبلیغات کلیک کنید و سپس آنها قادر خواهند بود گوشی شما را هک گرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند.

delivery غیر منتظره پیام ها

با وجود این مخرب جیب شما به گریه خواهد افتاد! این ویروس به صورت خودکار پیام هایی را ارسال میکند و یا می تواند با شماره های مختلف تماس بگیرد. اگر با پیامهای عجیب در زمان روشن کردن گوشیان مواجه شدید امکان آلوده بودن گوشی شما وجود دارد. این روشی است که هکرها با آن جزییات حساب بانکی افراد را مورد حمله قرار می دهند.

تبلیغات شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین راههای آگاهی از ویروسی شدن گوشی، باز کردن سایتهای شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک (Facebook) ،توییتر (Twitter) ، پبن ترست (Pinterest) و غیره است. به صورت معمول این سایتها تبلیغات غیر ضروری ندارند و اگر شما این تبلیغات را در پروفایلتون مشاهده نمودید میتوان تقریبا مطمئن شد که گوشی شما آلوده شده است.

کم شدن بیش از حد باتری

قبلا دلایل زود تمام شدن شارژ گوشی و راههای جلوگیری از آن را به صورت مفصل بررسی کرده ایم. همانطور که گفتیم ویروسها ممکن است باعث پایین آمدن حجم پشتیبانی باتری شما بشوند و این اتفاق به دلیل اجرای نرم افزارهای مخرب است که باعث می شوند پروسسور و رم گوشی شما به طور مداوم کار کند که این باعث مصرف زیاد باتری و کاهش مدت زمان شارژدهی آن می شود.

کند شدن و هنگ کردن گوشی

یکی از نشانه های ویروسی شدن گوشی هوشمند،هنگ کردن و کمتر شدن سرعت آن است. باید توجه کنید که درصد هنگ کردن گوشی با وجود ویروسها بیشتر می شود. این اتفاق ممکن است زمانی بیفتد که شما اپلیکیشنی را دانلود کرده اید که همراه آن  فایلهای آلوده نیز دانلود شده است. با مطالعه دلایل هنگ کردن گوشی و راههای جلوگیری از ان  میتوانید با سایر دلایل هنگ کردن گوشی آشنا شوید.

بالا رفتن Data usage

این اتفاق را می توان در مرورگر گوگل کروم(Google Chrome) یا هر مرورگر دیگری دید. حتی استفاده از داده را در مورد برنامه هایی که شما به ندرت از آنها استفاده میکنید می تواند مشاهده کرد.

قطع شدن تماس ها

بیشتر مواقع قطع شدن تماسها به دلیل ضعیف بودن شبکه و عدم آنتن دهی مناسب رخ می دهد اما اگر بیش از حد این اتفاق برای شما می افتد امکان آلوده بودن گوشی شما وجود دارد. اگر این اتفاق برای شما میفتد بهتر است هر چه سریعتر از یک آنتی ویروس مناسب استفاده کنید.

وجود اپلیکشین های غریبه

اگر در صفحه نمایش گوشی اندرویدی شما اپلیکیشن هایی وجود دارد که شما آنها را دانلود نکردید ممکن است تاثیر برخی ویروسها باشدو لازم است در قسمت تنطیمات (Setting) گزینه “Download from Unknown sources” را از حالت انتخاب خارج کنید و اگر اپلیکیشن غیر معمول را در گوشی خود دیدید بهتر است آنرا حذف کنید.

طولانی شدن زمان بوت اندروید

ممکن است پس از مدت زمانی سرعت گوشی شما کم شود که با ترفندهایی می توان سرعت گوشی اندرویدی را افزایش داد. دلیل دیگر طولانی شدن زمان بوت گوشی اندرویدی به خاطر رم پایین یا پر شدن مموری باشد اما گاهی این اتفاق به دلیل ویروسی شدن گوشی رخ میدهد. میتوانید گوشی خود را ریست کنید تا این نرم افزارهای مخرب از بین بروند.

ریست شدن مداوم وای فای،بلوتوث و …

به طور معمول وای فای گوشی اندرویدی در صورت آسیب دیدن فایلهای سیستم عامل اندروید از کار اتفاق میفتد که ویروسها میتوانند از دلایل اصلی آسیب دیدن این فایلها هستند هرچند که ممکن است همانند روشن شدن ناخواسته GPS اندروید دلایل دیگری نیز برای این اتفاق وجود داشته باشد.در صورت رخ دادن این آسیب کاری به جز ریست کلی نمی توانید انجام دهید. البته استفاده از آنتی ویروس همیشه برای پیشگیری بهتر است و بهتر است هر هفته گوشی خود را برای ویروس یابی اسکن کنید.

کار نکردن منوهای دسترسی سریع (Quick Access) و جست و جوی گوشی

این مورد نشانه متداولی برای آلوده بودن گوشی شما نیست اما ممکن است این مشکل به دلیل وجود ویروس به وجود بیاید. گزینه جست و جو در صورت آلوده بودن گوشی کار نمیکند. پس اگر با این مشکل رو به رو شدید احتمال ویروسی بودن گوشی شما وجود دارد.

داغ شدن گوشی

داغ شدن گوشی در زمان استفاده ی زیاد (مثلا در حین بازی ) امری طبیعی است اما اگر در حالت عادی استفاده گوشی شما داغ می شود نیاز به یک آنتی ویروس دارید زیرا که برخی از ویروسها باعث استفاده ی بیش از حد از رم و سی پی یو می شوند که این امر باعث داغ شدن گوشی می شود. پیشنهاد میکنیم حتما راه های کاربردی برای جلوگیری از داغ شدن گوشی انزل وب را مطالعه کنید.

بدافزار انتقال دهنده کاربر (Redirect Malware)

اگر در گوشی اندرویدی شما تبلیغات پاپ آپ (pop-up) ناخواسته باز میشود و یا به صورت خودکار به صفحات وب ناشناس منتقل میشوید احتمال بدافزار انتقال دهنده کاربر وجود دارد. در این حالت باید برنامه مخرب روی گوشی را پیدا کنید و آنرا حذف کنید. میتوانید از آموزش حذف تبلیغات برنامه های اندروید بدون نیاز به روت برای بلاک کردن پاپ آپ استفاده کنید

پیدا نشدن برنامه مخرب

برنامه های مخرب روز به روز هوشمندانه تر می شوند و می توانند راحتتر خود را مخفی کنند. اگر موفق به حذف برنامه مخرب از گوشی خود نشدید باید در حالت safe mode این کار را انجام دهید. برای این کار ابتدا گوشی حود را خاموش کرده و مجدد روشن کنید. دکمه زیاد کردن صدا و دکمه کم کردن را فشار دهید تا زمانی که لوگو نمایش داده شود. در حالت safe mode می توانید برنامه مخرب را پیدا کرده و حذف کنید.

در پایان ما به شما پیشنهاد میکنیم همین امروز یک آنتی ویروس مناسب روی گوشی خود نصب کنید تا گوشی اندرویدی شما از آسیب ویروس ها و برنامه های مخرب در امان باشد.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر شما تجربه ای از آلوده شدن گوشی اندرویدی خود و راههای از بین بردن این ویروسها دارید، آنها را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

حمایت مالی

اگر از مطلب منتشر شده رضایت دارید، می توانید جهت حمایت انزل وب و ادامه روند انتشار محتوا در صفحه حمایت مالی ما در زرین پال یا ریمیت مبلغ دلخواه مد نظر خود را پرداخت و ارسال کنید. از همراهی شما صمیمانه سپاسگزاریم.

مطالب مرتبط

آموزش 9 روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش ۹ روش دانلود و نصب برنامه یا بازی روی اندروید بدون گوگل پلی
آموزش 9 روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
۹ روش رفع ارور Unfortunately, System UI has stopped اندروید
تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش ۴ روش تمام صفحه شدن عکس مخاطبین اندروید
آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید
آموزش گام به گام نصب کالی لینوکس (Linux Kali) روی اندروید

نظرات

  • بنده خدا says:

    سلام من j7 دارم بعضی وقت ها خود به خود خاموش روشن میشه بعد از شارژ گوشیم کم میشه

  • سارا says:

    سلام گوشی سامسونگ j5 دارم همش صدای اعلان نوتیفیکیشن میده هر چند دقیقه یبار!!! واقعا رو اعصابه حتی همه نوتیف هارو غیرفعال کردم بازم این صدا هست:((( علتش چیه؟؟

  • مبین says:

    سلام خسته نباشید گوشی من همش زنگ میخوره شمارشم *۵# هست

  • K_girl says:

    سلام گوشی من a12 سامسونگه یه سالم نشده که گرفتمش دو روزه انتش میپره صفحه نمایشم خاموش میشه و تا انتن نیاد روشن نمیشه
    حالت پرواز میزارمش درست میشه
    ممکنه ویروسی شده باشه؟

  • کاظم امیدوار says:

    سلام گوشی من بی خودودرنصف شب زنگ میخوردوشماره ای درگوشی دیده نمی شودعلت آن چیست؟

  • محمد says:

    سلام.وقت بخیر.من جدیدم گوشیم خود به خود با افراد تماس میگیره و به صورت تک زنگ تماس برقرار می‌کنه..به طوری که دیروز چندنفر به من گفتن بالای ۶۰بار تماس گرفته شده باهاش ولی به هیچ عنوان روی گوشی من تماسی ثبت نمیشه..علت چیه؟گوشی من شیائومی ردمی ۸هست

  • ۰۹۰۱۱۵۸... says:

    من گوگلم وقتی میخوام وارد سایتی بشم بالا نمیاد و مجبور می‌شم برم تو چروم کارا مو انجام بدم آنتی ویروسم دارم

  • کاربر ۱ says:

    سلام من چند روزه با مشکلی مواجه هستم اینکه گوشیم خود به خود یهو خاموش میشه بعد دوباره روشن میشه و مجددا خاموش میشه یعنی حدود سه یا چهار بار خودش هی خاموش روشن میشه بعضی مواقع این تا حدود نیم ساعت طول میکشه به نظرتون مشکل از کجاست ممنون

  • محمد says:

    سلام چند روزه که‌ تقریبا ۱۲تا فایل موزیک که شبیه آلارم هستش بصورت خودکار روی موسیقی پلیرم میاد و هربار پاکشون میکنم ولی مجددا همون چنتا آلارم توی فایلای موزیک میاد که کاملا ناخواسته هست و از طرف من دانلود نمیشه
    میخواستم بدونم جای نگرانی یااحتمال ویروسی شدن گوشیم هست؟

  • iliya.dar.khatar says:

    و البته آنتی‌ویروس که نصب کردم میگه شما محافظت شده اید.چیکار کنم تروخدا بگید گوشیمو تازه خریدم نگرانم

  • iliya.dar.khatar says:

    برا من هر یک ساعت از تقویم پیام میاد که گوشیتو امن کن و آنتی ویروس و اینجور چیزا اینگلیسی می‌نویسه و یه لینک
    داره زیر پیامش آنتی‌ویروس ایست موبایل سیکرت نصب کردم ویروس شناسایی کرد پاک کردم ولی اعلان ها هنوز تو تقویم مونده.چیکار کنم؟

  • سید امین رجائی says:

    سلام من یک مشکلی که دارم هنگامی که نقطه اتصال گوشیو وصل می کنم تا یک دستگاه مشکلی نداره ولی از دوتا دستگاه به بعد داغ میکنه و سریع شارژش خالی می شه گوشی های دیگمون اینجوری نیست که انقد داغ کنه!!
    گوشیم هواووی a8 احتمال داره که ویروسی شده باشه؟

    • iliya.dar.khatar says:

      اگر گوشیتون قدیمی هست طبیعیه
      چون کشش چند دستگاه رو ممکنه نداشته باشه
      اگر دستگاه های دیگتون هم قدیمیه
      و یا اگر همه دستگاه ها جدید هستند نمیدونم.
      اگر اونیکیا جدید و این یکی قدیمی هستند میتونه طبیعی باشه.به هر حال بدید متخصص دقیق بگه مشکل چیه

    • iliya.dar.khatar says:

      و نقطه اتصال کلا مصرفش بالاست مخصوصا وقتی ۲ دستگاه وصل میشه

صفحات 1 2