تقویت آنتن موبایل

۹ راه ساده و کاربردی برای افزایش و تقویت آنتن دهی موبایل

همه ما روزانه استفاده های زیادی از موبایل داریم.استفاده هایی مثل صحبت کردن، پیام دادن، استفاده از اینترنت، استفاده از اپلیکیشن ها، بازی کردن و غیره. یکی از موارد مهم در استفاده از موبایل، سرویس دهی شبکه و آنتن دهی آن است.زمانی که آنتن دهی ضعیف باشد اتفاقاتی مثل قطع شدن تماسها، ضعیف بودن صدا،اینترنت کم سرعت اتفاق می افتد.در ادامه ۹ ترفند ساده برای تقویت و بهبود سیگنال آنتن موبایل را در انزل وب مرور میکنیم.

۹ روش تقویت و افزایش آنتن دهی گوشی و خط همراه اول ، ایرانسل ، رایتل و..

۹ Easy Ways to Improve Your Cell Phone Signal

در حالت عدم آنتن دهی مناسب هیچ چیز خسته کننده تر از انتظار برای برقرای مجدد ارتباط نیست درست مانند لحظاتی که در حالت کندی اینترنت باید برای لود شدن مطالب وب سایت انتظار بکشیم و در برخی مواقع هم با شکست مواجه میشویم! در دنیای امروز این عدم سرویس دهی و قطع ارتباط قابل قبول برای هیچ کس نیست.به هرحال شما می توانید با چندین راه حل و ترفند ساده به بهبود قدرت آنتن دهی موبایل خود کمک کنید. در ادامه به برخی از این ترفند ها اشاره می کنیم.

تقویت و افزایش آنتن دهی گوشی با از بین بردن موانع

تقویت آنتن گوشی با از بین بردن موانع

موبایل شما و برج آنتن سیم کارت آن با هم رد و بدل سیگنال دارند. زمانی که بین آنها ارتباط خطی مستقیم باشد،به راحتی می توانند با هم در ارتباط باشند اما اگر وسایل و اشیایی در بین آنها قرار بگیرد، این ارتباط دچار مشکل خواهد شد. زمانی که میبینید مردم موبایل خود را بالا میگیرند و یا به پنجره نزدیک می شوند، در حقیقت آنها در حال تلاش برای کاهش تاثیر اشیا و بهبود ارتباط بین موبایل و برج آنتن آن هستند.

۵ دلیل اصلی برای سیگنال ضعیف موبایل وجود دارد :

فاصله تا برج آنتن دهی،موانع خارجی مانند درختها، کوهها و ساختمان های بلند، مواد به کار برده شده در ساختمان مثل دیوارهای ضخیم،فلزات و بتن، موانع درونی مانند وسایل فلزی،اشیایی که موج مغناطیسی یا الکترونیکی ایجاد میکنند و در آخر هم آب و هوا.

بعضی از راه حلهای ساده برای حل این مشکلات می تواند شامل موارد زیر باشد: به پنجره نزدیک شدن و یا خروج از ساختمان، پرهیز از ایستادن پایین و یا نزدیک ساختمانهای بلند،کاهش وسایل داخلی و در مکان مرتفع ایستادن(به عنوان مثال طبقه دوم خانه آنتن دهی بهتری دارد). برای آشنایی بیشتر با حل مشکل قطعی و عدم آنتن دهی می توانید به آموزش دیگری از ما در انزل وب مراجعه کنید.

همان طوری که اشاره کردیم آب و هوا نیز می تواند روی آنتن دهی تاثیر بگذارد مواردی مثل باران،برف و رعد و برق. به طور کلی این نکته را به خاطر خود بسپارید که هر چقدر موانع بین شما و برج آنتن دهی کمتر باشد ارتباط بین این دو آسانتر خواهد بود. سیگنالهای موبایل به صورت طبیعی ناپایدار هستند و با یک حرکت جزئی ممکن است به شدت تغییر کنند.

افزایش آنتن دهی موبایل با تعیین محل نزدیکترین برج تلفن همراه به شما

تعیین محل نزدیکترین برج تلفن همراه به شما

دانستن مکان نزدیکترین برج آنتن دهی در زمان کاهش آنتن دهی، می تواند به شما برای بهبود آنتن کمک کند.هر چقدر به برج نزدیکتر باشید،قدرت آنتن دهی بیشتر می شود.برای این کار سایتهایی وجود دارند مثل Antenna Search, Cell Reception و Open Signal. هم چنین می توانید از اپلیکیشنهایی که در این زمینه وجود دارند استفاده کنید. به عنوان مثال اپلیکیشنهای RootMetrics’ Cell Phone Coverage Map(آیفون،اندروید) و OpenSignal که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس هستند.

می توانید خودتان نیز این کار را انجام دهید، موبایل شما بهترین وسیله برای پیدا کردن قدرت سیگنال است.بهتر است بدانید که سیگنالهای موبایل با واحد دسی بل dB اندازه گیری می شوند و اساسا موجهای رادیویی از نوع AM/FM هستند.سطح سیگنال تمامی اپراتورهای تلفن همراه بین استاندارد ۵۰- و ۱۲۰- دسی بل قرار دارد که ۵۰- به عنوان بهترین قدرت آنتن دهی(خطوط آنتن دهی کامل) در نظر گرفته می شود و ۱۲۰- به عنوان نقطه مرگ آنتن دهی. استانداردی در صنعت برای آنتن دهی و تعداد خطوط آنتن مویابل وجود ندارد و به همین دلیل است که نمی توان به خطوط آنتن موبایل زیاد اطمینان کرد و تعداد خطوط آنتن به اپراتورها وابسته است. اما مقدار dB این وابستگی را ندارد و پیشنهاد ما به شما این است که : در موبایل خود dB را پیدا کنید، در خانه خود راه بروید و جایی که عددی نزدیک به ۵۰- را دیدید بهترین آنتن دهی را در آنجا خواهید داشت.

اما چگونه بتوانیم مقدار dB را در گوشی خود بخوانیم؟ معمولا در منوی تنظیمات گوشی ها قرار دارد و ما یک اشاره کوتاه به آن میکنیم:

دسترسی به سیگنال dB برای کاربران آیفون:

ابتدا به phone mode بروید.

phone mode

سپس *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱* را شماره گیری کنید.

ماره گیری

با این کار وارد حالت تست می شوید.

حالت تست

حالا قسمت نوتیفیکیشن خود را پایین بکشید و می توانید را در قسمت چپ آن ببینید.

مقدار dB

دسترسی به سیگنال dB برای کاربران اندروید:

به قسمت تنظیمات بروید.

قسمت تنظیمات

سپس قسمت General را باز کنید.

بعد از آن به قسمت About phone را باز کنید.

قسمت About phone

Network  و یا Status را باز کنید.

باز کردن Network

در این قسمت باید مقدار dB را بتوانید ببینید.

 مقدار dB

اکنون که با نحوه پیدا کردن مقدار dB آشنا شدید در خانه قدم بزنید و بهترین مکان برای سیگنال بهتر را پیدا کنید.معمولا هر مقدار بین ۵۰- و ۹۵- به عنوان سیگنال دهی خوب به شمار میرود.

تقویت آنتن موبایل با پر نگه داشتن شارژ باتری

پر نگه داشتن شارژ باتری

وصل شدن به برج آنتن دهی مقداری از شارژ باتری را مصرف می کند و اگر باتری شما شارژ کمی داشته باشد شاید موبایل شما قادر به یافتن سیگنال نباشد و به همین دلیل است که بسیاری از گوشی های هوشمند دارای مدی به نام Save mode هستند. شیوه های زیر بهترین راه حلها برای نگه داشتن شارژ باتری هستند:

گزینه های سخت افزاری مثل بلوتوث را خاموش کنید،نور پس زمینه را کم کنید،اپلیکیشنهای غیر ضروری را ببندید،نوتیفیکشین ها را خاموش کنید، به روز رسانی به آخرین نسخه سیستم عامل را انجام دهید و موبایل را از گرما و دمای بالا دور نگه دارید.اگر هم چنان شارژ موبایل شما تا پایان روز دوام نمی آورد می توانید از شارژرهای همراه استفاده کنید. می توانید سایر دلایل تمام شدن باتری را مطالعه کنید.

جلوی آنتن موبایل خود را نگیرید

جلوی آنتن موبایل خود را نگیرید

قبل از به بازار آمدن نسل گوشی های هوشمند، گوشی های موبایل دارای آنتنهای خارجی بودند که این آنتنها نقشی حیاتی را برای دریافت و ارسال سیگنال ایفا می کردند. در گوشی های امروزی، این آنتنها در داخل دستگاه قرار می گیرند. با در دست گرفتن موبایلتان در حالت landscape (افقی) دستان شما می تواند جلوی آنتن قرار بگیرد. اگرچه در گوشی های جدیدتر این مشکل تا حدودی برطرف شده است. برای جلوگیری از این مشکل، سعی کنید گوشی را در حالت عمودی بگیرید تا از بلاک شدن آنتن جلوگیری کنید.

پیدا کردن نقطه مناسب برای دسترسی به شبکه موبایل جهت تقویت آنتن دهی

پیدا کردن نقطه مناسب برای دسترسی به شبکه موبایل

در نظر بگیرید که جندین هزار نفر ممکن است به طور همزمان بخواهند به برج آنتن دسترسی پیدا کنند. مثلا وقتی در کنسرت، فستیوال و یا هر اتفاق عمومی دیگری هستید و افراد زیادی برای دسترسی به شبکه های اجتماعی می خواهند به برج آنتن وصل شوند که این تلاش همزمان افراد باعث موارد قطع شدن و کیفیت پایین تماسها، کاهش سرعت اینترنت برای دانلود و آپلود و مشکل دار شدن سرویس دهی می شود.

در این حالت پیدا کردن منطقه ای با جمعیت کمتر می تواند راه حل خوبی باشد و البته اگر قسمت دوم این مطلب را خوانده باشید به آسانی می توانید نزدیکترین برج را پیدا کنید.

تعویض یا ترابرد به اپراتور دیگر جهت داشتن سیگنال آنتن بهتر

تعویض یا ترابرد به اپراتور دیگر

افزایش و تقویت آنتن دهی موبایل و خط همراه اول ، ایرانسل و.. با تقویت کننده های مخصوص

اگر شما همه راه ها را امتحان کردید اما هنوز دچار مشکل هستید، چاره ای جز تعویض اپراتور و یافتن اپراتور با آنتن دهی بهتر برای شما ندارید. البته برای این کار متوجه هزینه های جانبی و بعدی تعویض اپراتور نیز باشید. همچنین میتوانید از طرح رومینگ یا طراح ترابرد به اپراتور دیگر (ایرانسل ، رایتل و همراه اول ) جهت آنتن دهی در نقاط دور افتاده و یا افزایش آنتن موبایل در نقاطی که اپراتور شما آنتن دهی مناسب ندارد استفاده کنید.

استفاده از دستگاه های تقویت کننده سیگنال موبایل

 

این تقویت کننده ها سیگنال موجود (هر چقدر هم ضعیف باشند) را میگیرند و آنرا ۳۲ برابر تقویت می کنند و این دستگاه ها با تمامی اپراتورها و مویایلها کار می کنند. از ویژگی های این دستگاهها می توان به موارد زیر اشاره کرد: یکبار هزینه کردن،گارانتی و پشتیبانی توسط شرکتها،کار کردن با تمامی اپراتورها. با استفاده از این دستگاه ها از قطع شدن تماسها،بی کیفیت شدن تماسها جلوگیری می توان کرد.

تماس با استفاده از Wi-Fi

استفاده از تماس صوتی شبکه وای فای

با استفاده از شبکه های وای فای و استفاده از اپلیکیشنها می توانید تماسهای صوتی و یا تصویری خود را روی شبکه اینترنت انجام دهید که شما را از شر آنتن دهی ضعیف گوشی و یا قطع و وصل شدن های مکرر تا حد زیادی رها میسازد. در مطلبی از انزل وب می توانید با بهترین نرم افزار های تماس تصویری موبایل و کامپیوتر آشنا شوید همچنین ما بتازگی نیز به نحوه تماس صوتی با استفاده از اپلیکییشن تلگرام پرداخته ایم.

ساخت تقویت کننده آنتن دست ساز و ارزان موبایل برای بهبود آنتن دهی خط ۳G ، ۴G و..

مشابه روش ساخت آنتن دست ساز برای تلوزیون اگر نمی خواهید برای دستگاه تقویت آنتن هزینه کنید می توانید خودتان برای ساخت آن دست به کار شوید .برای اینکار نیاز به وسایل ساده ای مثل : سیم مگنت،سیم چین،دم باریک،سنباده پارچه، چسب و خط کش یا چند گیره ، کابل شارژر و یک میله یا لوله کوچک دارید. با آماده کردن وسایل و مشاهده ویدیو پایین به راحتی قادر خواهید بود کمتر از چند دقیقه برای خود تقویت کننده آنتن موبایل شبکه های ۳g ، ۴g و.. مورد نیاز را بسازید.

 

تجربه و پیشنهاد شما ؟

زمانی که آنتن دهی ضعیف می شود، برای تقویت آن چه کارهایی انجام داده اید؟ اگر موارد بالا را تجربه کرده اید از نتایج آن ما را نیز آگاه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

مطالب مرتبط

آموزش 8 روش فعال سازی و غیر فعال کردن اینترنت 5G در اندروید و آیفون
آموزش ۸ روش فعال سازی و غیر فعال کردن اینترنت ۵G در اندروید و آیفون
فناوری 5G چیست و چقدر سریع است؟
راهنما: فناوری ۵G چیست و چقدر سریع است؟
فناوری LTE چیست؟ آشنایی با تفاوت میان شبکه 3G، 4G، 4.5G و LTE
فناوری LTE چیست؟ آشنایی با تفاوت میان شبکه ۳G، ۴G، ۴.۵G و LTE
فعال سازی اینترنت پرسرعت 3G ، 4G و 4.5G سیم کارت ایرانسل ، همراه اول و رایتل
آموزش فعال سازی اینترنت پرسرعت ۳G ، ۴G و ۴.۵G سیم کارت ایرانسل

نظرات

  • آرش سنمار says:

    تشکر بابت کلیه اطلاعات که به ما میدهید

  • Girl says:

    سلام ببخشیدآنتن من بالا نمی یاد سیم کارتم همراه اوله
    وکی سعی کردم ک آنتن بده ولی نمیده
    وحتی نتم هم قطع میشه دلیلش نمیدونم چی هست
    و زمان مدرسه ها هم هست اطلاع رسانی نمی توانم متوجه بشم (;`O´)o

  • hasty says:

    مزخرف ترین اپراتور دنیا رایتله
    حتی یک خط انتن نداره داغون سرعت افتضاح
    حتی اجازه ترابرد به اپراتور دیگع هم نمیده
    مزخرف تاابد

  • خدا رو خوش نمیاد تهمت نزنین says:

    چرت نگو مومن. آره خدا رو خوش نمیاد منی که آنتن دهی همراه اولم ضعیفه بگم آنتن ضعیفه ولی خدا رو خوش میاد توی چخان گو بیای از این اپراتورها طرفداری کنی و به من بگی تهمت نزن. قربون خدا برم که تو مغز تو ینجه گذاشت بجای عقل
    متنفرم از امثال شما کاسه داغ تر از آش

  • miladahmadi_gamer says:

    با سلام ..
    خسته نباشید خدمت مدیران و دست اندرکاران این سایت خوب .
    من خدمت شما عرض کنم که چیزایی که در باره ی همراه اول حرف میزنید . کاملا اشتباه و غلط هست . منظور من با کسایی هست که ضد همراه اول حرف زدن . بینی و بین الله من با همراه اول تا مرز ۱۵ مگ دانلود بر ثانیه رفتم اون هم با گوشی J7 Pro .

    لطفا علکی و بی مورد تهمت نزنید . خدا رو خوش نمیاد .
    در ضمن ایرانسل تو خونه ی ما جواب نمیده . یه بار رفتم خونه ی دوستم . خونشون هم نزدیک یک دکل بود . اونجا حتی ۴.۵g هم زد..
    یا علی

  • علی says:

    بسیار عالی بود تشکر. از مطلب مفید شما.

    • علی says:

      اقا بستگی به منطقه داره الان من خودم همراه اول دارم سرعت دانلود ۵۰ کیلوبایته
      سیم کارت های دیگه اصلا وللش

  • میلاد says:

    در ایران این آنتن دهی ضعیف ایرانسل و همراه اول بخصوص در اینترنت عمدی هستش،اشکال اصلی از دکل و برج انتن هستش نه تلفن همراه،اما رایتل بهتره ازین دوتا حلزون

  • mhhajiakbari says:

    جلد گوشی رو هم باید در اورد

  • علی says:

    این کلیپ ساخت تقویت انتن کجا گزاشتین من پیداش نکردم

  • حسین says:

    لاقل ویدیو رو زیرنویس میکردی

  • م says:

    وقتی وزیر ارتباطات بچه باشه این میشه وضع خدمات

    • محسن says:

      خدا لعنتشون کنه

      • حميدرضازاده says:

        بخدا هزار تا کاردارم ازصبح تاشب وقت اینکاراییکه شما میگید انجام بدمو ندارم،لطفا خودتون این آنتن دهی موبایل و اینترنت رو برام انجام بدین محل کارمون چهارراستانبول داخل پاساژ فردوسی البته منزل هم تمام این مشکلات رو داریم چه نت خط چه وای فای چه آنتن دهی موبایل ممنون ازلطفتون

      • انتن زن نت says:

        میشه یک میلیون و نیم بدون کرایه اش

  • ک says:

    کشور ما ادعا مسلمونیش میاد ولی متاسفانه هیچ برخوردی با این دو سو استفاده گر همراه اول ایرانسل کاری نمیکنه

  • میثم says:

    متاسفانه همراه اول با گرفتن هزینهای بالا ولی خدمت گند بدرد نخور

  • امیراحمد says:

    خیلی مقاله ی کاربردی و خوبی بود
    دست شما درد نکنه

  • Ali says:

    سلام این ویدیو که میگین کجاست خوب؟چرا

    • Poria says:

      سلام ممنون از راهنمایی های مفیدتون متاسفانه هیچ کدوم تاثیری نداشت من تازه خط همراه اول گرفتم و نمیدونم چرا انتن دهیش خیلی کمه تا ۲خط بیشتر نمیاد من تو شهریار هستم کمتر کسی این مشکلو داره ممنون میشم اگه کمکی بتونین کنین

  • hogo says:

    عالی بود، ممنون

  • سامان says:

    سلام پس این ویدئویی که آخر مطلب گفته شده کجاس؟

  • نيما says:

    تشکر از شما برای این مطلب

  • مهدي says:

    واقعا واسه این اپراتورا متاسفم مخصوصا همراه اول دزد أصلا نت و نخریده تموم میشه من که می خوام اپراتورم و عوض کنم خیلی تحقیق کردم و اینجا رو خوندم و نظرات و دیدم فک کنم رایتل باز از همه بهتره

  • احمد says:

    کلا سرویس دهی داره کم کم خیلی بهتر شده رایتل خیلی عالیهههههه تعرفه قیمتاش خیلی خوبه به نظرم خدایی أنتن دهی خوبیم داره بر عکس این ایرانسل مسخره

  • مجيد مولوي says:

    با سلام
    گوشی من آیفون ۵اس هستش من توی خوزستان که هستم آنتن دهی عالی دارم ولی از روزی که رفتم مسافرت آنتن ندارم البته فأمیل های من که مثل موبایل من دارند مشکلی ندارند
    لطفا راهنمایی کنید
    در ضمن گوشی رو بردم تعمیرگاه هم نرمافزار هم سخت افزار سالمه
    لطفا در إیمیل من مرا راهنمایی کنید
    با تشکر